rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 19. November , 2007, 17:17:27 » |
|
no dobre, ked uz sa 2ja pytate na to iste...
bez velkeho mudrovania alebo povysovania sa Vas mozem ubezpecit, ze nahrat bicie su alfou a omegou celeho nahravania akejkolvek kapely. kazdy kto cosi kedy nahral alebo umixoval Vam potvrdi, ze tak ako hraju bicie, taka je nahravka. moze tam byt mrte skvelych gitar, sol, spevov, ak tie bicie budu zle, nic ostatne to nezachrani.
---
a teraz konkretne...
ano - da sa rozostavit zopar mikrofonov okolo bicich, nastrkat ich do mixpultu a z mixpultu ist 1 stereo do zvukovky (to uz je jedno, co je to presne za model - zaklad je aby mala line in)
ovsem v praxi to primesie zopar zasadnych problemov. takymto sposobom sa NEDAJU spravne trafit pomery medzi jednotlivymi bubnami. preco ? z dvoch dovodov:
1. nahravat budete v jednej miestnosti. predpokladam, ze nemate zvlast oddelenu reziu s kvalitnym posluchom. cize v praxi nastane to, ze rozostavate mikrofony, napichate ich do mixu, odtial do zvukovky a nechate bubenika nieco zabuchat. po chvilke ho stopnete, vypocujete si ukazku. porobite nejake pomery na mixpulte, nechate bubenika zabuchat ukazku, vypocujete a takto niekolko razy dokolecka. mozem Vas ubezpecit, ze uz po druhom raze budete hluchy a nerozoznate pravdu.
2. ovsem este vacsi problem je, ze netrafite dopredu spravne pomery aj keby ste v bode 1. neohluchli. ono totiz to, co sa javi pri holych bicich ako spravny pomer vobec neplati, ked sa pripadju ostatne nastroje. zda sa Vam napriklad, ako pekne kopak tlaci a kope do gul, no nahrate do toho basu a zaistite, ze nemate tam ziadny kopak. nahrate gitaru a zistite, ze nemate dokonca ziadny rytmicak. nakoniec Vam po nahrati vsetkeho zostane akurat rezava hajtka, lebo naliezla do vsetkych mikrofonov, lebo hajtka je skratka preliezava kua, ktora je problematicka aj keby ste nahravali naozaj do samostatnych stop.
skratka aby som to zhrnul, napichanie mikrofonov do mixpultu a zhratie do 1 stereostopy vyzera teoreticky velmi pritazlivo, no v praxi zabere vele casu s NULOVYM vysledkom (nulovym vzhladom k vynalozenemu casu).
doteraz som nespominal veci, ako spravne rozmiestnenie mikrofonov, ich spravna poloha voci jednotlivym nastrojom, fazove problemy, presluchy, pracu s noise gate, pracu s kompresormi, pracu s EQ. viem, ze nechcete tocit rovno profi ligu, ale osobne som zastanca toho, ze ked uz do niecoho investovat cas (a to rozhodne praca s vela mikrofonmi okolo bicich vyzaduje), nech uz to za nieco stoji a to potom rozhodne zahrna aj dalsi procesing okolo toho (NG, comp. , EQ, reverby... ... ).
---
a teraz nieco konstruktivne...
1. ak nahravat na viacej mikrofonov, tak MINIMALNE do 4 samostatnych stop - 1. stopa kopak, 2. stopa rytmicak, 3+4 stopa stereo z dvoch mikrofonov namierenych na celu sadu s malym dorazom na cinely - pri troche snahy a troche stastia sa takto daju natocit bicie, ktore neurazia.
2. ak nahravat a nie je k dispozicii zvukovka s minimalne 4 nezavislymi vstupmi, tak nahravat iba NA 2 MIKROFONY. najst si v skusobne miesto, kde tie bicie zneju najlepsie, v ramci moznosti v "spravnom stereu" a tam postavit 2 mikrofony, s nimi do mixu a podla moznosti ich spravne stereo vybalancovane nahrat. trochu sa pohrat s polohou mokrofonov, s ich vzdialenostou od sady. toto tiez zaberie cosi casu, ale na 99,99% budu takto odsnimane bicie hrat lepsie, ako snimane viacerymi mikrofonmi a nasledne naslepo natvrdo predmixnute a nahrate do 1 sterostopy.
|