Bruthal guitar man
nováčik
Príspevkov: 42
|
|
« kedy: 24. Január , 2010, 20:49:33 » |
|
Zdravíčko. Zakladám tému s tým že by som si rád prečítal ako tvorite tracky v kapelách. Mierim tým smerom že či tvorbu odvýjate od jamovačiek alebo už jednotlivý hudobníci donesú hotový material. U nás to funguje tak že niekto z nás donese hotovú vecktorú každý doma spracuje a na skúške sa to dá dohromady. Kedysi sme hlavne jamovali a z týcho jam nnápadou sa stavali skladby. teraz sme už asi zleniveli a každý donesie už hotovú a vopred prepracvoanú vec. tak ako to robíte vy? inšpirujte ma....
|
|
|
Zaznamenané
|
Aj napriek uletenému avataru som citlivý gitarista
|
|
|
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
Príspevkov: 2659
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 24. Január , 2010, 20:51:15 » |
|
U nás to funguje tak...
vsak ukaz vysledok
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Bruthal guitar man
nováčik
Príspevkov: 42
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 24. Január , 2010, 20:53:30 » |
|
vsak ukaz vysledok
no nie je to žiadna sláva....
|
|
|
Zaznamenané
|
Aj napriek uletenému avataru som citlivý gitarista
|
|
|
johnzo
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 24. Január , 2010, 20:55:30 » |
|
imho je málo ludí, čo si doma na riť sadnú a dajú dokopy niečo normálne. u nás sa niečo donieslo, prerobilo, prirobilo, odrobilo a bolo ale najviac tvorenia prebiehalo na samotnej skúške z domu sa len nápady nosili.
|
|
|
Zaznamenané
|
keby som mal hrat na gitare, nemal by som cas tak pekne Vam sem vypisovat gitara bez paky neni ani gitara ale plavacie prkno [/quot
|
|
|
homar
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 24. Január , 2010, 20:58:08 » |
|
imho je málo ludí, čo si doma na riť sadnú a dajú dokopy niečo normálne. u nás sa niečo donieslo, prerobilo, prirobilo, odrobilo a bolo ale najviac tvorenia prebiehalo na samotnej skúške z domu sa len nápady nosili. tak je to asi najrozumnejsie
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead TC-Electronic Nova System
|
|
|
yeah
Hosť
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 24. Január , 2010, 21:30:24 » |
|
je mnoho receptov a zaroven ziaden, to za prve... ale dajme tomu: Prvotna vizia ako by mala skladba zniet (rychla melodicka, cca rozvrhnute rytmy, ci chcem lamat, ci rovno, v akych miestach atd, zamysliet sa ako ma vplyvat na posluchaca - ci to chce mat nejaku specificku atmosku, potom to chce urcite nejaky neklisoidny lead posadeny do klisoidnych alebo neklisoidnych harmonii (podla toho co z toho chces mat) atd... Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit. Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva). Mne sa najviac osvedcilo, ked je v skladbe potencial - urobi sa priprava, dohodne sa celkovy zvuk, co preco hej, co preco nie a detaily riesit v studiu (pokial je cas=prachy, clovek si trufa a ma pri sebe schopneho producenta na rady). Teraz co sme nahravali EPcko nejakych 5 veci, som drvivu vacsinu vyhravok robil v studiu (myslim aranze) a mozem s kludnym svedomim povedat, ze som bol prekvapeny kolko veci cloveka napadne za ten cas co vie, ze zachvilku ide "na paskal" on a to neni len moj vyplod, od uspesnejsich kolegov viem, ze to je bezna prax. Moje osobne vysvetlenie tohto je asi take, ze clovek pripravuje nieco doma, alebo v skusobni a velakrat nevie co je lepsie, ci to menit ci nemenit a linky mu casom tak "zrutinneju" ze je fakt magor. Ked to riesi len periferne a potom je priamo konfrontovany s pesnickou tak s vylucovacou metodou so schopnym chlapikom za pultom dospeje niekedy k prekvapivym vysledkom.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2311
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 24. Január , 2010, 21:46:05 » |
|
je mnoho receptov a zaroven ziaden, to za prve... ale dajme tomu: Prvotna vizia ako by mala skladba zniet (rychla melodicka, cca rozvrhnute rytmy, ci chcem lamat, ci rovno, v akych miestach atd, zamysliet sa ako ma vplyvat na posluchaca - ci to chce mat nejaku specificku atmosku, potom to chce urcite nejaky neklisoidny lead posadeny do klisoidnych alebo neklisoidnych harmonii (podla toho co z toho chces mat) atd... Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit. Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva). Mne sa najviac osvedcilo, ked je v skladbe potencial - urobi sa priprava, dohodne sa celkovy zvuk, co preco hej, co preco nie a detaily riesit v studiu (pokial je cas=prachy, clovek si trufa a ma pri sebe schopneho producenta na rady). Teraz co sme nahravali EPcko nejakych 5 veci, som drvivu vacsinu vyhravok robil v studiu (myslim aranze) a mozem s kludnym svedomim povedat, ze som bol prekvapeny kolko veci cloveka napadne za ten cas co vie, ze zachvilku ide "na paskal" on a to neni len moj vyplod, od uspesnejsich kolegov viem, ze to je bezna prax. Moje osobne vysvetlenie tohto je asi take, ze clovek pripravuje nieco doma, alebo v skusobni a velakrat nevie co je lepsie, ci to menit ci nemenit a linky mu casom tak "zrutinneju" ze je fakt magor. Ked to riesi len periferne a potom je priamo konfrontovany s pesnickou tak s vylucovacou metodou so schopnym chlapikom za pultom dospeje niekedy k prekvapivym vysledkom. suhlasim. doplnim zase za nasu skusenost, ze uplne najviac sa pozna na koncertoch. po festivalovej serii sa najlepsie vidi, ktore skladby uz nehravat a na ake sa radsej v buducnosti zamerat.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
Príspevkov: 2659
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 24. Január , 2010, 21:51:13 » |
|
Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit.,
to nie je najlepsie ale najpohodlnejsie, najlepsie songy/albumy v rock/metale co poznam boli, na 90% kolektivna praca.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
yeah
Hosť
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 24. Január , 2010, 21:53:40 » |
|
suhlasim. doplnim zase za nasu skusenost, ze uplne najviac sa pozna na koncertoch. po festivalovej serii sa najlepsie vidi, ktore skladby uz nehravat a na ake sa radsej v buducnosti zamerat.
Presne, ludia s vacsimi, ci mensimi (vacsinou mensimi ) odchylkami reaguju na tie iste skladby, najlepsie je z co najviac nezainteresovanych ludi vytiahnut postrehy a porovnavat
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
yeah
Hosť
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 24. Január , 2010, 22:01:38 » |
|
to nie je najlepsie ale najpohodlnejsie, najlepsie songy/albumy v rock/metale co poznam boli, na 90% kolektivna praca.
Sorry asi som v zlej teme... bavime sa o metale No, kazdy ma nejaky nazor a jeho relevantnost sa da overit jedine v praxi danej kapely. Visi mi ale niekolko dalsich otazok - co presne je to kolektivna praca? Neviem sice ktore albumy a songy su teba najlepsie, ale ja aj v metale a rocku som bol stale viac fanusikom autorskych individualit ako Hetfield (Metallica), Mikael Åkerfeldt (Opeth) a mohol by som pokracovat veeelmi velmi dlho. A to su prosim pekne krasne kulty uz dnes... Kurt Cobain (Nirvana) ak sa nebavime o metale a XXXX dalsich. Skladanie bolo VZDY o individualitach, uz od cias Beethovena, Mozarta atd... a je nim podnes. Ono to dobre vyzera ked sa napise, ze sme to urobili vsetci spolu, ale pravda je, ze tie napady len tak nevysia na stromoch. Plus - prosim vysvetli ako si myslel to, ze to je pohodlne? Cize spolocne skladanie je nepohodlne... vyznas sa, len co je pravda.
|
|
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:03:38 od Pablo Woozy »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
Príspevkov: 2659
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 24. Január , 2010, 22:12:02 » |
|
nevravim ze sa bavime o metale, len som to pouzil ako vzorku. je jasne ze vsade je nejaky ten headliner, niektory z dvoch gitaristov hlavny.. ale stale visi skladanie (nemylsim riffov alebo melodii ale skor celku) alebo aranzovanie na celej kapele. nepoznam jedinu kapelu, ktora by bola fakt dobra a cela by vysela len na headlinerovy a na tom, ze pride s kompletne hotovym songom a na, trep s bicimi daco do toho Plus - prosim vysvetli ako si myslel to, ze to je pohodlne? Cize spolocne skladanie je nepohodlne... vyznas sa, len co je pravda.
no tak, ze je to pohodlnejsie prist s hotovou vecou a len vysvetlit basakovy o co sa jedna, vysvetlit bubenikovy o co sa jedna a nejak to dat do kopy.. nez pracovat s napadmi dalsich clenov kapely, improvizovat a pri tom dbat aj na zachovanie si nejakeho vlastneho vyrazu.
|
|
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:18:56 od Krtko »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
Príspevkov: 2659
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 24. Január , 2010, 22:24:47 » |
|
kedže je nemyslitelné aby sa dala dokopy vec na zaklade nejakeho bubenickeho groovu ;
to co je v metale alebo aj jazze beznou praxou, je pre teba nemyslitelne
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
yeah
Hosť
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 24. Január , 2010, 22:34:34 » |
|
nevravim ze sa bavime o metale, len som to pouzil ako vzorku. je jasne ze vsade je nejaky ten headliner, niektory z dvoch gitaristov hlavny.. ale stale visi skladanie (nemylsim riffov alebo melodii ale skor celku) alebo aranzovanie na celej kapele. nepoznam jedinu kapelu, ktora by bola fakt dobra a cela by vysela len na headlinerovy a na tom, ze pride s kompletne hotovym songom a na, trep s bicimi daco do toho
no tak, ze je to pohodlnejsie prist s hotovou vecou a len vysvetlit basakovy o co sa jedna, vysvetlit bubenikovy o co sa jedna a nejak to dat do kopy.. nez pracovat s napadmi dalsich clenov kapely, improvizovat a pri tom dbat aj na zachovanie si nejakeho vlastneho vyrazu.
No to uz mi znie viac realne v podstate suhlasim. S dodatkom, ze je jasne, ze kapela nemoze byt fakt dobra, ked vsetci len cakaju co povie "ujo". Idealne je, ked je osoba ktorej kapela veri a ta ista osoba sa spolieha na kvalitu svojich kolegov, ze sa neuspokoja s prvotnym vyznenim skladby. Ono na fakt DOBRYCH albumoch uz po celom tom procese prehravania, rearanzovania a rieseni tych najdebilnejsich (a obcas na tych veciach stoja a padaju pesnicky) detailov uz ani panbozko nevie, kto cim prispel
|
|
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:35:24 od Pablo Woozy »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
yeah
Hosť
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 24. Január , 2010, 22:37:10 » |
|
vačšinou napady nosia gitaristi(klaviristi),kedže je nemyslitelné aby sa dala dokopy vec na zaklade nejakeho bubenickeho groovu napad može mat hocikto,len aby to ostatným vedel naservírovat. Cudoval by si sa Ale nebol by si zdaleka sam dobre a originalne groovy su obcas az prehnane inspirativne
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
spyros
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 24. Január , 2010, 23:07:42 » |
|
Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva). Tusim Smatanova ma obcas techniku, ze pouzije text, co niekde citala a ak sa nahodou na to pride, tak sa dohodne s majitelmi prav ex-offo. Sip s Uhlirom mali raz scenku, kde robilipesnicku v zmysle, ze vzdy zobrali nejaky znamy hit a po par taktoch uhli do dalsieho hitu a tak pozliepali vlastny song. Niektori to tiez tak robia... to len do diskusie, nehovorim, ze sa to tak ma robit
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|