Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
01. November , 2024, 23:32:37
Strán: [1] 2 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Ako na to?/tvorba kapely/  (Prečítané 4744 krát)
0 užívateľov a 6 Hostí prehliada túto tému.
Bruthal guitar man
nováčik
*
Príspevkov: 42



« kedy: 24. Január , 2010, 20:49:33 »

Zdravíčko.
Zakladám tému s tým že by som si rád prečítal ako tvorite tracky v kapelách. Mierim tým smerom že či tvorbu odvýjate od jamovačiek alebo už jednotlivý hudobníci donesú hotový material.
U nás to funguje tak že niekto z nás donese hotovú vecktorú každý doma spracuje a na skúške sa to dá dohromady. Kedysi sme hlavne jamovali a z týcho jam nnápadou sa stavali skladby. teraz sme už asi zleniveli a každý donesie už hotovú a vopred prepracvoanú vec.
tak ako to robíte vy? inšpirujte ma....
Zaznamenané

Aj napriek uletenému avataru som citlivý gitarista :)
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2659


« Odpoveď #1 kedy: 24. Január , 2010, 20:51:15 »

U nás to funguje tak...

vsak ukaz vysledok
Zaznamenané
Bruthal guitar man
nováčik
*
Príspevkov: 42



« Odpoveď #2 kedy: 24. Január , 2010, 20:53:30 »

vsak ukaz vysledok

no nie je to žiadna sláva....
Zaznamenané

Aj napriek uletenému avataru som citlivý gitarista :)
johnzo
stály hosť
*****
Príspevkov: 1051


A ČO SI TY UROBIL PRE DOBRO SOCIÁLEHO ŠTÁTU?!


« Odpoveď #3 kedy: 24. Január , 2010, 20:55:30 »

imho je málo ludí, čo si doma na riť sadnú a dajú dokopy niečo normálne. u nás sa niečo donieslo, prerobilo, prirobilo, odrobilo  a bolo  Bavím sa skvele ale najviac tvorenia prebiehalo na samotnej skúške z domu sa len nápady nosili.
Zaznamenané

keby som mal hrat na gitare, nemal by som cas tak pekne Vam sem vypisovat  Zdravíčko
gitara bez paky neni ani gitara ale plavacie prkno
[/quot
homar
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3635



« Odpoveď #4 kedy: 24. Január , 2010, 20:58:08 »

imho je málo ludí, čo si doma na riť sadnú a dajú dokopy niečo normálne. u nás sa niečo donieslo, prerobilo, prirobilo, odrobilo  a bolo  Bavím sa skvele ale najviac tvorenia prebiehalo na samotnej skúške z domu sa len nápady nosili.
tak je to asi najrozumnejsie
Zaznamenané

Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard
Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead
TC-Electronic Nova System
yeah
Hosť
« Odpoveď #5 kedy: 24. Január , 2010, 21:30:24 »

je mnoho receptov a zaroven ziaden, to za prve... ale dajme tomu: Prvotna vizia ako by mala skladba zniet (rychla melodicka, cca rozvrhnute rytmy, ci chcem lamat, ci rovno, v akych miestach atd, zamysliet sa ako ma vplyvat na posluchaca - ci to chce mat nejaku specificku atmosku, potom to chce urcite nejaky neklisoidny lead posadeny do klisoidnych alebo neklisoidnych harmonii (podla toho co z toho chces mat) atd... Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit. Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva).
Mne sa najviac osvedcilo, ked je v skladbe potencial - urobi sa priprava, dohodne sa celkovy zvuk, co preco hej, co preco nie a detaily riesit v studiu (pokial je cas=prachy, clovek si trufa a ma pri sebe schopneho producenta na rady). Teraz co sme nahravali EPcko nejakych 5 veci, som drvivu vacsinu vyhravok robil v studiu (myslim aranze) a mozem s kludnym svedomim povedat, ze som bol prekvapeny kolko veci cloveka napadne za ten cas co vie, ze zachvilku ide "na paskal" on  :) a to neni len moj vyplod, od uspesnejsich kolegov viem, ze to je bezna prax. Moje osobne vysvetlenie tohto je asi take, ze clovek pripravuje nieco doma, alebo v skusobni a velakrat nevie co je lepsie, ci to menit ci nemenit a linky mu casom tak "zrutinneju" ze je fakt magor. Ked to riesi len periferne a potom je priamo konfrontovany s pesnickou tak s vylucovacou metodou so schopnym chlapikom za pultom dospeje niekedy k prekvapivym vysledkom.
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2311



« Odpoveď #6 kedy: 24. Január , 2010, 21:46:05 »

je mnoho receptov a zaroven ziaden, to za prve... ale dajme tomu: Prvotna vizia ako by mala skladba zniet (rychla melodicka, cca rozvrhnute rytmy, ci chcem lamat, ci rovno, v akych miestach atd, zamysliet sa ako ma vplyvat na posluchaca - ci to chce mat nejaku specificku atmosku, potom to chce urcite nejaky neklisoidny lead posadeny do klisoidnych alebo neklisoidnych harmonii (podla toho co z toho chces mat) atd... Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit. Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva).
Mne sa najviac osvedcilo, ked je v skladbe potencial - urobi sa priprava, dohodne sa celkovy zvuk, co preco hej, co preco nie a detaily riesit v studiu (pokial je cas=prachy, clovek si trufa a ma pri sebe schopneho producenta na rady). Teraz co sme nahravali EPcko nejakych 5 veci, som drvivu vacsinu vyhravok robil v studiu (myslim aranze) a mozem s kludnym svedomim povedat, ze som bol prekvapeny kolko veci cloveka napadne za ten cas co vie, ze zachvilku ide "na paskal" on  :) a to neni len moj vyplod, od uspesnejsich kolegov viem, ze to je bezna prax. Moje osobne vysvetlenie tohto je asi take, ze clovek pripravuje nieco doma, alebo v skusobni a velakrat nevie co je lepsie, ci to menit ci nemenit a linky mu casom tak "zrutinneju" ze je fakt magor. Ked to riesi len periferne a potom je priamo konfrontovany s pesnickou tak s vylucovacou metodou so schopnym chlapikom za pultom dospeje niekedy k prekvapivym vysledkom.

suhlasim. doplnim zase za nasu skusenost, ze uplne najviac sa pozna na koncertoch. po festivalovej serii sa najlepsie vidi, ktore skladby uz nehravat a na ake sa radsej v buducnosti zamerat.
Zaznamenané
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2659


« Odpoveď #7 kedy: 24. Január , 2010, 21:51:13 »

Imho je najlepsie ked uplne najviac prace urobi jeden sikovny clovek a potom to da kapele vypocut. Ta by mala objektivne (nic take, ze "feri je kamarat a furt je nervozny ked ho dakto skritizuje") zhodnotit ci sa na tom oplati robit.,

to nie je najlepsie ale najpohodlnejsie, najlepsie songy/albumy v rock/metale co poznam boli, na 90% kolektivna praca.
Zaznamenané
yeah
Hosť
« Odpoveď #8 kedy: 24. Január , 2010, 21:53:40 »

suhlasim. doplnim zase za nasu skusenost, ze uplne najviac sa pozna na koncertoch. po festivalovej serii sa najlepsie vidi, ktore skladby uz nehravat a na ake sa radsej v buducnosti zamerat.
Na zdravie! Presne, ludia s vacsimi, ci mensimi (vacsinou mensimi :)) odchylkami reaguju na tie iste skladby, najlepsie je z co najviac nezainteresovanych ludi vytiahnut postrehy a porovnavat :)
Zaznamenané
yeah
Hosť
« Odpoveď #9 kedy: 24. Január , 2010, 22:01:38 »

to nie je najlepsie ale najpohodlnejsie, najlepsie songy/albumy v rock/metale co poznam boli, na 90% kolektivna praca.
Sorry asi som v zlej teme... bavime sa o metale Huh! No, kazdy ma nejaky nazor a jeho relevantnost sa da overit jedine v praxi danej kapely. Visi mi ale niekolko dalsich otazok - co presne je to kolektivna praca? Neviem sice ktore albumy a songy su teba najlepsie, ale ja aj v metale a rocku som bol stale viac fanusikom autorskych individualit ako Hetfield (Metallica), Mikael Åkerfeldt (Opeth) a mohol by som pokracovat veeelmi velmi dlho. A to su prosim pekne krasne kulty uz dnes... Kurt Cobain (Nirvana) ak sa nebavime o metale a XXXX dalsich. Skladanie bolo VZDY o individualitach, uz od cias Beethovena, Mozarta atd... a je nim podnes. Ono to dobre vyzera ked sa napise, ze sme to urobili vsetci spolu, ale pravda je, ze tie napady len tak nevysia na stromoch.

Plus - prosim vysvetli ako si myslel to, ze to je pohodlne? Cize spolocne skladanie je nepohodlne... vyznas sa, len co je pravda.
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:03:38 od Pablo Woozy » Zaznamenané
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2659


« Odpoveď #10 kedy: 24. Január , 2010, 22:12:02 »

nevravim ze sa bavime o metale, len som to pouzil ako vzorku. je jasne ze vsade je nejaky ten headliner, niektory z dvoch gitaristov hlavny.. ale stale  visi skladanie (nemylsim riffov alebo melodii ale skor celku) alebo aranzovanie na celej kapele. nepoznam jedinu kapelu, ktora by bola fakt dobra a cela by vysela len na headlinerovy a na tom, ze pride s kompletne hotovym songom a na, trep s bicimi daco do toho

Plus - prosim vysvetli ako si myslel to, ze to je pohodlne? Cize spolocne skladanie je nepohodlne... vyznas sa, len co je pravda.

no tak, ze je to pohodlnejsie prist s hotovou vecou a len vysvetlit basakovy o co sa jedna, vysvetlit bubenikovy o co sa jedna a nejak to dat do kopy.. nez pracovat s napadmi dalsich clenov kapely, improvizovat a pri tom dbat aj na zachovanie si nejakeho vlastneho vyrazu.
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:18:56 od Krtko » Zaznamenané
Krtko
*** BACHAR ***
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2659


« Odpoveď #11 kedy: 24. Január , 2010, 22:24:47 »

kedže je nemyslitelné aby sa dala dokopy vec na zaklade nejakeho bubenickeho groovu ;
to co je v metale alebo aj jazze beznou praxou, je pre teba nemyslitelne
Zaznamenané
yeah
Hosť
« Odpoveď #12 kedy: 24. Január , 2010, 22:34:34 »

nevravim ze sa bavime o metale, len som to pouzil ako vzorku. je jasne ze vsade je nejaky ten headliner, niektory z dvoch gitaristov hlavny.. ale stale  visi skladanie (nemylsim riffov alebo melodii ale skor celku) alebo aranzovanie na celej kapele. nepoznam jedinu kapelu, ktora by bola fakt dobra a cela by vysela len na headlinerovy a na tom, ze pride s kompletne hotovym songom a na, trep s bicimi daco do toho

no tak, ze je to pohodlnejsie prist s hotovou vecou a len vysvetlit basakovy o co sa jedna, vysvetlit bubenikovy o co sa jedna a nejak to dat do kopy.. nez pracovat s napadmi dalsich clenov kapely, improvizovat a pri tom dbat aj na zachovanie si nejakeho vlastneho vyrazu.
No to uz mi znie viac realne  Na zdravie! v podstate suhlasim. S dodatkom, ze je jasne, ze kapela nemoze byt fakt dobra, ked vsetci len cakaju co povie "ujo". Idealne je, ked je osoba ktorej kapela veri a ta ista osoba sa spolieha na kvalitu svojich kolegov, ze sa neuspokoja s prvotnym vyznenim skladby. Ono na fakt DOBRYCH albumoch uz po celom tom procese prehravania, rearanzovania a rieseni tych najdebilnejsich (a obcas na tych veciach stoja a padaju pesnicky) detailov uz ani panbozko nevie, kto cim prispel  :)
« Posledná zmena: 24. Január , 2010, 22:35:24 od Pablo Woozy » Zaznamenané
yeah
Hosť
« Odpoveď #13 kedy: 24. Január , 2010, 22:37:10 »

vačšinou napady nosia gitaristi(klaviristi),kedže je nemyslitelné aby sa dala dokopy vec na zaklade nejakeho bubenickeho groovu Bavím sa skvele napad može mat hocikto,len aby to ostatným vedel naservírovat.
Cudoval by si sa :) Ale nebol by si zdaleka sam :) dobre a originalne groovy su obcas az prehnane inspirativne  Zdravíčko
Zaznamenané
spyros
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4852



WWW
« Odpoveď #14 kedy: 24. Január , 2010, 23:07:42 »

Text je zasadna vec, muzika moze byt zmaknuta ale pesnicka neni pesnickou bez dobreho textu (apson tak to posobi na cloveka co to pocuva).

Tusim Smatanova ma obcas techniku, ze pouzije text, co niekde citala a ak sa nahodou na to pride, tak sa dohodne s majitelmi prav ex-offo. 

Sip s Uhlirom mali raz scenku, kde robilipesnicku v zmysle, ze vzdy zobrali nejaky znamy hit a po par taktoch uhli do dalsieho hitu a tak pozliepali vlastny song. Niektori to tiez tak robia... to len do diskusie, nehovorim, ze sa to tak ma robit  Na zdravie!
Zaznamenané

Greece Catholic Anarchist Bishop of Manhimself
Strán: [1] 2 3 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.095 sekund, 23 otázok.