Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
01. November , 2024, 13:18:23
Strán: [1] 2  Všetko |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Omína ma gitara na hrudi pri klasickej póze na pravej nohe...  (Prečítané 7118 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« kedy: 28. Marec , 2010, 18:10:48 »

Vrátil som sa ku držaniu gitary v klasickej póze na ľavej nohe, ale hrana gitary ma hrozne tlačí do hrude, až reže. Predtým som hrával na trošku menšej gitare s kovovými strunami, teraz hrám výlučne na klasickej gitare s nylónkami. Vtedy mi v podstate nič nevadilo, ale teraz je to hrozná bolesť. Skúsil som už snáď všetky pózy, viac sa nahnúť dopredu, viac dozadu, doľava, doprava, sústrediť gitaru viac na cicku, ale nič. Tak fakt neviem, ako to tí chlapíci znesú. Furt pozerám na videá, čítam knihy o základoch a fakt neviem, kde robím chybu. Ono je pravda, že som dosť chudý. Že by to bolo preto? :-D Inak teraz som sa pozrel na tú staršiu gitaru a tá má pekne skosené hrany, narozdieľ od tej klasiky. Je to tak u všetkých klasických gitarách, alebo treba kúpiť drahšiu a lepšiu? Neviete mi poradiť, hlavne vy, čo hráte klasiku? Dík
« Posledná zmena: 10. Apríl , 2010, 11:35:58 od Pako » Zaznamenané
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #1 kedy: 28. Marec , 2010, 18:14:30 »

Názov témy je výborný aj ako názov pesničky alebo celého CD..  :)   Bravooo


A k tej gitare, aj mne sa to pri klasickej aj pri akustickej gitare stávalo, keď som bol na ňu moc natlačený - predklonený. Takisto mi zvykla tŕpnuť pravá ruka, ako na ňu tiež tlačí hrana gitary. Treba sa uvoľniť, nebyť na gitare zavesený a zvykneš si. Žmurk
« Posledná zmena: 28. Marec , 2010, 18:18:45 od Pitu » Zaznamenané

Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« Odpoveď #2 kedy: 28. Marec , 2010, 18:30:21 »

Veď práve, že ju moc ani netlačím k sebe, a aj tak ma omína. Chcel som len vedieť, či je to normálne a registrujú to aj iní hráči, len si to až tak nevšímajú...
Zaznamenané
Tulo
nováčik
*
Príspevkov: 34


« Odpoveď #3 kedy: 01. Apríl , 2010, 10:09:32 »

Ako na pravej nohe? Pretože klasická gitara sa drží na ľavej a pravou ju len podopieraš. Mne sa to stalo raz, že som mal aj červenú hruď ale potom mi to prešlo. Gitaru by si mal mať rovno keď ju držíš, nie do šikma ako je niekedy zvykom.
Zaznamenané
kaolko
inventár podniku
*******
Príspevkov: 16429


Saturday Night Bieber


« Odpoveď #4 kedy: 01. Apríl , 2010, 10:12:24 »

v bicyklovych obchodoch predavaju taku korytnacku na hrudnik a chrbat
Zaznamenané

Vlado
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 198



WWW
« Odpoveď #5 kedy: 01. Apríl , 2010, 21:22:13 »

v bicyklovych obchodoch predavaju taku korytnacku na hrudnik a chrbat
ha ha ha
Zaznamenané

DominkO
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 91


*1852-still alive


« Odpoveď #6 kedy: 02. Apríl , 2010, 16:16:55 »

Ako na pravej nohe? Pretože klasická gitara sa drží na ľavej a pravou ju len podopieraš. Mne sa to stalo raz, že som mal aj červenú hruď ale potom mi to prešlo. Gitaru by si mal mať rovno keď ju držíš, nie do šikma ako je niekedy zvykom.

Praveze pri klasickej poze ma byt dosikma(vid obrazok).
Pri hrani sa musis zo zaciatku trocha viac kontrolovat: neležať na gitare, netlačiť sa na ňu a netlačiť si ju pravou rukou k sebe. Zbytočne tym zhorsujes zvukove vlastnosti nástroja.

Zaznamenané


Alvaro 410, Fender Strat HW1, Fender Super Reverb
Tulo
nováčik
*
Príspevkov: 34


« Odpoveď #7 kedy: 05. Apríl , 2010, 20:00:27 »

Domino, ten obrázok musí byť ale dobre starý... Pozri sa, že sa mu hranou gitara opiera o hruď preto ho to bolí. Keby ju držal rovnejšie tak nemá žiadny problém.
Zaznamenané
DominkO
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 91


*1852-still alive


« Odpoveď #8 kedy: 06. Apríl , 2010, 14:38:54 »

Obrazok je z knihy Pumping nylon od Scotta Tennanta, vyslo to asi v 1995, co je, si myslim gitarovy novovek. Ja som si tu knihu nastudoval hlavne kvoly tomu, ze mnoho kl. gitaristov sa na nu odvolava a velmi dobre su v nej vysvetlene zaklade veci, ktore kazdy gitarista potrebuje vediet.
Ak by si si gitaru neopieral o hrudnik nebola by dostatocne stabilna, ani si neviem predstavit ako by si ju chcel udrzat stale rovno. Dokonca stari majstri ako Segovia a Pujol povazovali tuto casť za fyzicky kontakt srdca hraca s gitarou, cez ktore ide zvlastne vibrato. Ale to uz je filozofia hrania...  :)
Zaznamenané


Alvaro 410, Fender Strat HW1, Fender Super Reverb
Tulo
nováčik
*
Príspevkov: 34


« Odpoveď #9 kedy: 06. Apríl , 2010, 15:23:30 »

Obrazok je z knihy Pumping nylon od Scotta Tennanta, vyslo to asi v 1995, co je, si myslim gitarovy novovek. Ja som si tu knihu nastudoval hlavne kvoly tomu, ze mnoho kl. gitaristov sa na nu odvolava a velmi dobre su v nej vysvetlene zaklade veci, ktore kazdy gitarista potrebuje vediet.
Ak by si si gitaru neopieral o hrudnik nebola by dostatocne stabilna, ani si neviem predstavit ako by si ju chcel udrzat stale rovno. Dokonca stari majstri ako Segovia a Pujol povazovali tuto casť za fyzicky kontakt srdca hraca s gitarou, cez ktore ide zvlastne vibrato. Ale to uz je filozofia hrania...  :)

Hej, lenže v posledných rokoch veľká reforma v gitare a staré techniky sa už nepoužívajú... alebo sa používajú iba málo čo je aj napr. Tarrega držanie pravej ruky tzv. Apoyando, čiže hra s dopadom. Pravá ruka sa teraz drží štýlom Abel Carlevaro, čo je vlastne polodopad čiže hráč hra šikmo voči strunám. Tým ako keby si pravou rukou drží gitaru a myslím, že je dosť stabilná. Vždy keď čítam tvoje príspevky, tak beriem do ruky gitaru a snažím sa ťa pochopiť. Ak ma gitaru rovno taktiež sa opiera o hranu gitary, lenže nevzniká tam taký tlak ako keby ju mal šikmo.
Zaznamenané
DominkO
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 91


*1852-still alive


« Odpoveď #10 kedy: 06. Apríl , 2010, 19:06:15 »

Hej, lenže v posledných rokoch veľká reforma v gitare a staré techniky sa už nepoužívajú... alebo sa používajú iba málo čo je aj napr. Tarrega držanie pravej ruky tzv. Apoyando, čiže hra s dopadom. Pravá ruka sa teraz drží štýlom Abel Carlevaro, čo je vlastne polodopad čiže hráč hra šikmo voči strunám. Tým ako keby si pravou rukou drží gitaru a myslím, že je dosť stabilná. Vždy keď čítam tvoje príspevky, tak beriem do ruky gitaru a snažím sa ťa pochopiť. Ak ma gitaru rovno taktiež sa opiera o hranu gitary, lenže nevzniká tam taký tlak ako keby ju mal šikmo.

Vobec ti nerozumiem, miesas hrusky s jablkami.  Fuuha zíram Mas v tom riadny chaos.
Zaznamenané


Alvaro 410, Fender Strat HW1, Fender Super Reverb
Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« Odpoveď #11 kedy: 10. Apríl , 2010, 10:36:44 »

Ako na pravej nohe? Pretože klasická gitara sa drží na ľavej a pravou ju len podopieraš. Mne sa to stalo raz, že som mal aj červenú hruď ale potom mi to prešlo. Gitaru by si mal mať rovno keď ju držíš, nie do šikma ako je niekedy zvykom.

Hej máš pravdu, poplietol som si nohu. ha ha ha Jásné, že gitaru mám na ľavej nohe, ja magor...
Zaznamenané
Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« Odpoveď #12 kedy: 10. Apríl , 2010, 10:53:38 »

Vidím, že sa tu rozbehla poriadna diskusia. Súhlasím s DominkO, že kniha PN je vynikajúca a mapuje hlavne modernú klasickú gitaru. Mne tá knižka tiež hodne pomohla pri štúdiu. Musím podotknúť, že S. Tennant je klasický gitarista z mladšej generácie ako napríklad W. Kanengiser. Ešte k tým kontaktným bodom pri držaní gitary, a síce S. Tennant vo svojej knižke obhajuje šikmé držanie gitary práve preto, lebo zo zadnej časti gitary tiež vychádza zvuk, doska sa chveje a keby sa gitara opierala celou svojou zadnou stranou o hruď, brucho hráča, tak vlastne by bol ten zvuk čiastočne tlmený, respektíve deformovaný. Jasné, že možno sa jedná iba o nepodstatné percentá, ale to je jeho filozofia. Treba si uvedomiť, že ani klasická gitara nie je striktá a v minulosti existovali aj existujú rôzne školy klasickej gitary. Zoberme si trebárs flamenco gitaru. Tam sa drží gitara v podstate vodorovne až mierne nahnutá dopredu. Všimnite si napríklad Tomatita za mlada, tam to uvidíte. V každej dobrej knižke sa píše, že vždy ide o pohodlie hráča a o to, čo mu vyhovuje, preto aj v klasickej gitare existuje možnosť voľby...
« Posledná zmena: 10. Apríl , 2010, 11:35:23 od Pako » Zaznamenané
Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« Odpoveď #13 kedy: 10. Apríl , 2010, 11:28:41 »

Hej, lenže v posledných rokoch veľká reforma v gitare a staré techniky sa už nepoužívajú... alebo sa používajú iba málo čo je aj napr. Tarrega držanie pravej ruky tzv. Apoyando, čiže hra s dopadom. Pravá ruka sa teraz drží štýlom Abel Carlevaro, čo je vlastne polodopad čiže hráč hra šikmo voči strunám. Tým ako keby si pravou rukou drží gitaru a myslím, že je dosť stabilná. Vždy keď čítam tvoje príspevky, tak beriem do ruky gitaru a snažím sa ťa pochopiť. Ak ma gitaru rovno taktiež sa opiera o hranu gitary, lenže nevzniká tam taký tlak ako keby ju mal šikmo.

Podľa mňa máš v tom riadny chaos. Nič v zlom. ha ha ha Apoyando je spôsob brnkania prstom na strunu. Apoyando je anglicky reststroke, po slovensky hranie s dopadom, to znamená, že prst, ktorý brnkne na strunu, následne dopadne na vedľajšiu vyššiu strunu. Pri hraní palcom samozrejme na nižšiu. V podstate tlačíš prstom strunu dole a struna má potom tendenciu chvieť sa smerom dole do ozvučnice a výsledný zvuk je hutnejší, než pri obyčajnom hraní, t.j. pri Tirande, free stroke, pri hraní "do vzduchu". Ja som čítal jeden článok, ktorý popisuje knihu od A. Carlevara, kde sa referuje o spôsobe sedu, keď sa hodne gitaristov zbytočne stáča s gitarou akoby smerom doľava a enormne námáha chrbticu. On preferuje rovný sed s gitarou nahnutou trochu doprava.

Tu je ten článok:
http://www.mangore.com/carlevaro.html

Ono ešte k tej pravej ruke, a síce ruku môžeš držať viac kolmo na struny alebo viac vodorovnejšie na struny. Záleží, aký výsledný zvuk chce gitarista dosiahnúť. Pri kolmom držaní typu Tarréga brnká nechet na strunu kolmejšie a zvuk je ostrejší, a naopak pri vodorovnejšej polohe zas viac nechet "škriabe" po strune a zvuk je teplejší. Táto 45 stupňová poloha sa dnes asi viacej používa, čo som si všimol v novších knižkách aj u mladších gitaristov. Podľa mňa je výhodnejšia, lebo človek má vyrovnanešie zápästie a netrpia až tak šľachy, väzivá a priťahovače v pravej ruke. Povedal by som, že motorika pravej ruky bude lepšia. Ja osobne som asi tri roky používal kolmú polohu a zvykol som si, ale teraz keď hrám nechtami, tak by som nemal šancu, pretože mám háčikové nechty a ťažko by mi prechádzali cez struny, preto musím viac hrať k 45 stupňom a akoby "škriabať" po strunách.

Tu sú tiež dobré články aj Tennant to popisuje vo svojej knižke...
http://www.theguitarsuite.com/Guitar-Technique/Right-Hand-Position.html
http://www.mangore.com/rb3.html
« Posledná zmena: 10. Apríl , 2010, 11:50:44 od Pako » Zaznamenané
Pako
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 77


« Odpoveď #14 kedy: 10. Apríl , 2010, 11:40:06 »

Všimol som si jednu nepeknú vec, že snáď každá klasická gitara má ostré, nezaoblené hrany. Smútim To moja stará gitara, tá má pekne hrany skosené a vôbec ma neomína...
Zaznamenané
Strán: [1] 2  Všetko |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.074 sekund, 23 otázok.