opossum
|
|
« Odpoveď #60 kedy: 01. Október , 2010, 10:24:45 » |
|
pani, ja si myslim, ze pravda je niekde uprostred (ako obvykle) Ja viem, ako to Vlado myslel s tym klavirom, a pri klaviri ma v tomoto viac pravdy, ako ostatni. Na klaviri zvuk NETVORI HRAC, ten je na 99% dany hardwerom (klavirom). Ak Vlado navrhol takyto pokus, je to ciste vedecky pristup k skumaniu problemu - ze kazdy hrac zahra ten isty ton rovnakym sposobom, to znamena rovnakym uhozom, rovnakou rychlostou, rovnakoiu silou (samozrejme priblizne, tak ako je to len mozne) - a pri zachovani viac-menej rovnakych podmienok musi z klavira vyliezt rovnaky zvuk. To je bezny vedecky pristup, ze vylucenim nepodstatnych podmienok a zachovanim rovnakych podmienok pri pokuse mozme potom skumat jav, o ktory nam ide - v tomto pripade zvukove vlastnosti nastroja, popripade vplyv roznych hracov na zvuk nastroja. Gitara je uplne odlisna od klavira (ako aj husle a pod.), pretoze hrac na gitare TVORI samotny zvuk a ton. Ale j tu by sa teoreticky dali dodrzat Vladove podmienky a zahrat jeden ton rovnako roznymi hracmi, a potom by mal byt vysledny zvuk rovnaky, Ze to tak nie je, dobre vysvetli Rastis...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #61 kedy: 01. Október , 2010, 10:25:14 » |
|
Ja dam len taky priklad este. Roberto velakrat hral na mojom vytocenom Hiwatte a vzdy mu to s nim znelo akoby Hiwatt reznuty Marshall Plexinou. Ja ked hram na Hiwatte tak mi to skor zneje ako Hiwatt z nahravok starych. Bez ohladu na gitary... Ked zas ja hram na jeho Plexine, nezneje mi to lubivo ako jemu a mne tam zas chyba akoby podvedome ta agresivita a dynamika Hiwattu, ktoru nenachadzam a nie je to proste pre mna ono. Raz sme dokonca skusali, ze sme na oboch ampoch menili lampy a rad za radom skusali raz na jednom raz na druhom aparate, co boli tiez pocutelne rozdiely. Ale stale proste Robertovi ten Hiwatt kreslil viac ako mne a znel viac kvazi "marshalloidne", aj keby sme sa posrali. Neviem vlastne, co som tymto chcel povedat, ale budiz...
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
jtakac
|
|
« Odpoveď #62 kedy: 01. Október , 2010, 10:26:58 » |
|
a ked bude iny co sa tyka dynamiky (a struna bude preto zniet ostrejsie), tak to sa nerata ? kdesi som zacul, ze aj drzanie ruk nad klavirom ovplyvnuje farbu zvuku a ja nemam jediny dovod tomu neverit...
ze naco sem davas na porovnanie niekoho, kto sa snazi obslahnut niekoho ineho, to stale nechapem... ?
nie, to sa nerata, to neni iny zvuk, len ina dynamika toho isteho zvuku. Ja som uz v zivote zacul toho strasne vela, napr. ze ivo benda komunikuje s astarom a kopu inych veci, ale je na kazdom z nas, comu budeme verit a comu nie. na to som to dal na porovnanie, ze je uplne jedno, akych gitaristov ten chlapik kopiroval, podstata je ta, ze mal v obocho ukazkach uplne iny zvuk.
|
|
|
Zaznamenané
|
mam 3 cinske gitary a POD, ale to nevadi, lebo zvuk je vraj v prstoch
|
|
|
Branko
|
|
« Odpoveď #63 kedy: 01. Október , 2010, 10:27:49 » |
|
Ja dam len taky priklad este. Roberto velakrat hral na mojom vytocenom Hiwatte a vzdy mu to s nim znelo akoby Hiwatt reznuty Marshall Plexinou. Ja ked hram na Hiwatte tak mi to skor zneje ako Hiwatt z nahravok starych. Bez ohladu na gitary... Ked zas ja hram na jeho Plexine, nezneje mi to lubivo ako jemu a mne tam zas chyba akoby podvedome ta agresivita a dynamika Hiwattu, ktoru nenachadzam a nie je to proste pre mna ono. Raz sme dokonca skusali, ze sme na oboch ampoch menili lampy a rad za radom skusali raz na jednom raz na druhom aparate, co boli tiez pocutelne rozdiely. Ale stale proste Robertovi ten Hiwatt kreslil viac ako mne a znel viac kvazi "marshalloidne", aj keby sme sa posrali. Neviem vlastne, co som tymto chcel povedat, ale budiz... Kazdy v tom nasiel svoj zvuk a prisposobil ho svojou hrou.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #64 kedy: 01. Október , 2010, 10:28:45 » |
|
Ja dam len taky priklad este. Roberto velakrat hral na mojom vytocenom Hiwatte a vzdy mu to s nim znelo akoby Hiwatt reznuty Marshall Plexinou. Ja ked hram na Hiwatte tak mi to skor zneje ako Hiwatt z nahravok starych. Bez ohladu na gitary... Ked zas ja hram na jeho Plexine, nezneje mi to lubivo ako jemu a mne tam zas chyba akoby podvedome ta agresivita a dynamika Hiwattu, ktoru nenachadzam a nie je to proste pre mna ono. Raz sme dokonca skusali, ze sme na oboch ampoch menili lampy a rad za radom skusali raz na jednom raz na druhom aparate, co boli tiez pocutelne rozdiely. Ale stale proste Robertovi ten Hiwatt kreslil viac ako mne a znel viac kvazi "marshalloidne", aj keby sme sa posrali. Neviem vlastne, co som tymto chcel povedat, ale budiz... lenze to je preto lebo Roberto ma uhoz jak svina.. on do toho proste jebe fakt dost tucne takze preto mu to tak hralo
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jtakac
|
|
« Odpoveď #65 kedy: 01. Október , 2010, 10:29:25 » |
|
pani, ja si myslim, ze pravda je niekde uprostred (ako obvykle) Ja viem, ako to Vlado myslel s tym klavirom, a pri klaviri ma v tomoto viac pravdy, ako ostatni. Na klaviri zvuk NETVORI HRAC, ten je na 99% dany hardwerom (klavirom). Ak Vlado navrhol takyto pokus, je to ciste vedecky pristup k skumaniu problemu - ze kazdy hrac zahra ten isty ton rovnakym sposobom, to znamena rovnakym uhozom, rovnakou rychlostou, rovnakoiu silou (samozrejme priblizne, tak ako je to len mozne) - a pri zachovani viac-menej rovnakych podmienok musi z klavira vyliezt rovnaky zvuk. To je bezny vedecky pristup, ze vylucenim nepodstatnych podmienok a zachovanim rovnakych podmienok pri pokuse mozme potom skumat jav, o ktory nam ide - v tomto pripade zvukove vlastnosti nastroja, popripade vplyv roznych hracov na zvuk nastroja. Gitara je uplne odlisna od klavira (ako aj husle a pod.), pretoze hrac na gitare TVORI samotny zvuk a ton. Ale j tu by sa teoreticky dali dodrzat Vladove podmienky a zahrat jeden ton rovnako roznymi hracmi, a potom by mal byt vysledny zvuk rovnaky, Ze to tak nie je, dobre vysvetli Rastis... ano, presne takto som to myslel, aspon jeden clovek pochopil a ja si myslim, ze pri gitare by to bolo tak isto, resp. odchylky by boli take male, ze si myslim, ze by to clovek presne nerozoznal..pokial by ti ludia zahrali nejaku pasaz, riff a podobne, tam by to uz bolo jasne, kedze tam uz bude hrat hlavnu rolu samotny "ton" hraca, nie cisto iba zvuk.
|
|
« Posledná zmena: 01. Október , 2010, 10:31:01 od jtakac »
|
Zaznamenané
|
mam 3 cinske gitary a POD, ale to nevadi, lebo zvuk je vraj v prstoch
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #66 kedy: 01. Október , 2010, 10:29:40 » |
|
lenze to je preto lebo Roberto ma uhoz jak svina.. on do toho proste jebe fakt dost tucne takze preto mu to tak hralo Ale ton ma pritom ovela maksi ako ja., resp. gulatejsi.
|
|
« Posledná zmena: 01. Október , 2010, 10:30:01 od proghoper »
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
Branko
|
|
« Odpoveď #67 kedy: 01. Október , 2010, 10:31:44 » |
|
Ale ton ma pritom ovela maksi ako ja., resp. gulatejsi.
To je zas sexualna tema...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #68 kedy: 01. Október , 2010, 10:37:32 » |
|
nie, to sa nerata, to neni iny zvuk, len ina dynamika toho isteho zvuku. Ja som uz v zivote zacul toho strasne vela, napr. ze ivo benda komunikuje s astarom a kopu inych veci, ale je na kazdom z nas, comu budeme verit a comu nie....
co tu teraz slovickaris - udre so do tej klapky inac a ma to iny zvuk - to je fakt. ci nema to iny zvuk ? zneje to inac - ma to inu hlasitost a inu farbu, je to teda iny zvuk.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #69 kedy: 01. Október , 2010, 10:45:47 » |
|
...Ak Vlado navrhol takyto pokus, je to ciste vedecky pristup k skumaniu problemu - ze kazdy hrac zahra ten isty ton rovnakym sposobom, to znamena rovnakym uhozom, rovnakou rychlostou, rovnakoiu silou (samozrejme priblizne, tak ako je to len mozne) - a pri zachovani viac-menej rovnakych podmienok musi z klavira vyliezt rovnaky zvuk. ...
a ja sa znova pytam, ze naco to je dobre. dal som priklad s jednym tahom stetcu u roznych maliarov. nechaj tych klaviristov zahrat tie iste noty v tom istom tempe a ten klavir bude mat uplne inu farbu zvuku pri jednotlivych hracoch - to je fakt. ci nie je to tak ? je to uplne ten isty princip, ako aj pri inych nastrojoch, kde sa zvuk tvori akusticko-mechanickym sposobom. rozny trubkari maju na tej istej trubke iny zvuk, saxofonisti detto, huslisti detto. a neni ako slovickarit, ci je to len iny "ton" alebo iny zvuk. ton je definovany okrem ineho pedovsetkym vyskou, ale jak to ma raz inu farbu zvuku, inac to zneje po dynamickej stranke, ma to iny attack, tak je to iny zvuk, bezdebaty.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #70 kedy: 01. Október , 2010, 10:48:12 » |
|
Takze k comu sme dosli? Zaklad su spravne lampy.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
Príspevkov: 8210
|
|
« Odpoveď #71 kedy: 01. Október , 2010, 10:51:15 » |
|
zaujmave je na tom to, ze ti, co hovoria, ze zvuk je v prstoch potom daju inzerat s tym, ze hladam taketo kombo a chcem aby malo pevne basy, cvengave vysky a pod..
|
|
« Posledná zmena: 01. Október , 2010, 10:51:34 od mario bross »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jtakac
|
|
« Odpoveď #72 kedy: 01. Október , 2010, 10:55:24 » |
|
co tu teraz slovickaris - udre so do tej klapky inac a ma to iny zvuk - to je fakt. ci nema to iny zvuk ? zneje to inac - ma to inu hlasitost a inu farbu, je to teda iny zvuk.
kde slovickarim? ked ty udries do struny viackrat a inou intenzitou, tiez to bude mat inu hlasitost a inu farbu, cim udries silnejsie, tak tym to bude hlasnejsie a vyskovejsie ,cize potom ani ty nemas zvuk prstoch, zvuk sa meni podla toho, ako udieras do strun, to je uplne jasne... precitaj si este raz, co napisal opossum, presne tak som to myslel.
|
|
|
Zaznamenané
|
mam 3 cinske gitary a POD, ale to nevadi, lebo zvuk je vraj v prstoch
|
|
|
jtakac
|
|
« Odpoveď #73 kedy: 01. Október , 2010, 10:56:39 » |
|
zaujmave je na tom to, ze ti, co hovoria, ze zvuk je v prstoch potom daju inzerat s tym, ze hladam taketo kombo a chcem aby malo pevne basy, cvengave vysky a pod.. presne tak, Branko povie, ze zvuk je prstoch a pritom da inzerat, ze chces amp, co ma zvuk ako Bulb, to je na tom to najsmiesnejsie
|
|
|
Zaznamenané
|
mam 3 cinske gitary a POD, ale to nevadi, lebo zvuk je vraj v prstoch
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #74 kedy: 01. Október , 2010, 10:57:10 » |
|
kde slovickarim? ked ty udries do struny viackrat a inou intenzitou, tiez to bude mat inu hlasitost a inu farbu, cim udries silnejsie, tak tym to bude hlasnejsie a vyskovejsie ,cize potom ani ty nemas zvuk prstoch...
a co robis, ked neslovickaris ? vsak toto si teraz co zase dal ? a kde mam ten zvuk ? jaaaj - v zapesti ? no to si ma teda uplne dostal
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|