Ešte k tvojmu prirovnaniu:
Akoze tu ide niekto dokazat, ze tranzistor > lampa ?
Ano, embečka ide lepsie nez bavoro. Uz aj take som pocul.
Lampy sú klasika, boli tu desaťročia pred tranzistormi.
Karburátorový motor je klasika, bol tu desaťročia pred vstrekovacím motorom s katalyzátorom.
Lampy časom menia parametre, občas treba nastaviť predpätie, prečistiť pätice, vymeniť opotrebovanú lampu. Tranzistory nemenia parametre, neodchádzajú opotrebením,nastavené predpätie netreba meniť, nie sú v päticiach.
V Škodovke treba dolievať olej a vodu, občas prečistiť karburátor a rozdelovač, na jar a na jeseň preštelovať voľnobeh. V Bavoráku šťavy neutekajú, nemá karburátor, ani rozdelovač, voľnobeh aj ostatné veci riadi a chráni moderná elektronika.
Lampy treba žhaviť a kŕmiť vyšším príkonom, energetická účinnosť tranzistorov je vyššia.
Škoda MB žerie viac benzínu v prepočte na kilogram váhy a kilometer, ako Bavorák.
Lampy vnášajú do signálu viac šumu, brumu a rôznych skreslení, ako tranzistory.
Škoda MB vyrába viac škodlivých emisií, ako moderné autá s katalyzátorom.
V elektrónkových zosíkoch je vyššia teplota aj vyššie elektrické napätie. V prípade poruchy je väčšia pravdepodobnosť požiaru, alebo úrazu elektrickým prúdom.
Staré Škodovky nemajú bezpečnostné prvky (airbagy, ABS, atď). V prípade havárie predstavujú väčšie riziko pre posádku.
Toto si chcel povedať ?