Gitarové fórum A.D. 9.1.2004

technika & teória => gitarová teória => Téma založená: Martinlm 21. Január , 2005, 15:09:28



Názov: otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 21. Január , 2005, 15:09:28
takze pozname vsetci power chordy, silove akordy.. napr si vezmime A5 (ak som ho dobre nazval D -7- A -7- E -5- ktory pozostava z tonov a, e a znova a. zatial vsetko jasne. ako sa vsak vola tento? D -7- A -7- E -4- ? uz som sa na to pred casom pytal luba, ze ako je to snim, neviem presne co mi povedal.. pripadne mozte rozobrat aj dalsie (a, d# co by mal byt tusim zmenseny atd atd) vdaka za pomoc


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 21. Január , 2005, 17:40:55
Myslím že obrat Amaj7 bez tercie.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 21. Január , 2005, 19:38:29
uvidime, co na to ostatny... ako tvorim maj7 akordy?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 21. Január , 2005, 23:37:56
Maj7 znamená major 7 čiže vežká septima. Len ju prídáš k normálnemu akordu. Ak máš v značke len 7 septima je malá.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 00:46:57
intervaly este neviem. keby si nejaky priklad skor uviedol navyse pri F akorde a Fmaj7 nemam pocit, ze by som nieco pridaval.. ja dokazem pochopit maximalne tak D7 napriklad, ze ked mas e-2- B-3- G-2- D-0- tak ten B-3-, co je vlastne D, znizim na C a mam e-2- B-1- G-2- D-0-


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Majo Fero 22. Január , 2005, 10:19:11
to Martin: ten akord (tony: G# E A) moze byt aj Amaj7 bez tercie (v nie zakladom obrate). Alebo ho mozes zapisat aj ako E/11no5 alebo A5/G#. Su rozne moznosti.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 10:33:09
Neni to ťažké. Trebárs taký Cmaj7 e-0 h-0 -- tu je vežká septima g-0 d-2 a-3 e-0 Ten D7 správne. Je to to isté, len namiesto malej dáš vežkú septimu t.j. zvýšiš ju o pol tóna. Tie intervaly sú už myslím rozobraté. POzri sa v inej téme


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 12:32:41
ma zmysel pocitatu tu velku septimu obratene, cize od oktavy? napr ten akord Cdur ma v sebe ton c a potom aj c o oktavu vyssie. cize pred oktavou je vyssia septima (h), nasleduje mala septima septima (b)... zahram do toho to h[/h] a mam Cmaj7. zahram b a mam C7. lenze problem je, ze sa to neda takto vzdy odpocitat, nie? toto su cisto moje dohady, prosim opravit


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 12:51:52
Neviem či správne chápem. Môžeš odpočítať aj malú sekundu dole. Neviem prečo by sa to nedalo vždy odpočítať. Proste ide len o to, že k prime, tercii a kvine pridáš septimu. Nauč sa nejaké polohy, a potom to len budeš posúvať po hmatníku.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 15:03:48
nie som si isty ani ja, ale s tou malou sekundou tomu rozumiem. k prime, tercii a kvinte pridam septimu (...maj7 akord) a ked ju pridam malu mam ..7 akord?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 15:11:49
Presne tak:laugh:


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 15:48:24
no a preco teraz nenadvezovat? existuje urcite vela dalsich ""modifikacii"" akordov, okrem maj7 a 7, takze ak viete ako na to - mozte smerovat sem. priebezne vdaka vsetkym..


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 16:09:25
Akordy sa tvoria po terciách, to znamená, že sa pridáva každý druhý tón v stupnici. Dôležité je že ked máš akord + interval tak musí obsahovať všetky tercie až po ten interval. Teda napr. A11 bude mať A, Cis, E, G, H, D. Toto funguje až po A13. Ďalej sa už nedá nadstavovať, lebo tento má obsiahnuté všetky tóny, moc sa nevyužíva. Ja mám napríklad vežmi rád akordy s pridanou sekundou. Možností je veža.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 18:34:51
hm preco je A11 A, Cis, E, G, H, D? preco nie je takto? A, Cis, E, Gis, H, D? to som vychadzal z durovej stupnice dalej rozmyslam A11? to ako - A(1), Cis(3), E(5), G(7), H(9), D(11)? a A7 je potom vlastne A11 - ale len po 7ty ton? bol by 13ty ton Fis?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 19:26:02
Hep máš pravdu je tam gis. Áno A7 je len po septimu. Trinásty tón by bol tercia ku D v Adure čiže fis. Ale sú aj rôzne úpravy intervalov, to je potom zapísané v značke akordi. Napr vežké, malé zmänešené, zväčšené, poprípade vynechané a čo ja viem čo ešte


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 19:40:34
tie ma tiez zaujimaju viem akurat, ze ked chcem napr. A zmensene, tak znizim kvintu(5) o polton A-7- A-6- E-5- E-5-


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 22. Január , 2005, 20:43:57
Áno. Ak chcem zväčšený zväčším kvintu, ak zmänšený, zmänším. Aj s terciami to dobre zneje. Vyskúšaj taký Ami5-, alebo zväčšený durový. Inač dobre zneje aj zmänšená stupnica tá ide len po malých terciách hore.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 22. Január , 2005, 23:25:59
ked mam Amol a znizim terciu -- B-1- <- tu sa zmeni 1 na 0? G-2- D-2- A-0- ? Amol = A(1), C(3), E(5), cize C(3) pojde na H? pri Ami5- este pridam G(7)? co presne znamena zapis Ami5-? :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 23. Január , 2005, 10:14:31
Nie s terciami nič nerobíš. Meníš len kvintu. Ami5- je normálny Ami len so zmänšenou kvintou. - znamená zmänšený, plus zväčšený. So septimami nič nerobíš, lebo v značke akordu nie je žiadna zapísaná t. j. nebude tam. Ten Ami5- sa dosť ťažko chytá. skús takto e-x poprípade 5 (ale to bolí):laugh: b-1 g-2 d-1 zmänšená kvinta a-0 Ja väčšinou chytím len tri tóny d-1 a-3 e-5


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 23. Január , 2005, 12:08:07
ten prvy hmat je v pohode takze 5- znemana doslova zmensi kvintu?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 23. Január , 2005, 14:03:32
Hej, ale môze to byt inak zapisane, napr. Ami5dim - Diminshed (zmenseny). Takisto namiesto plus môze byt aug. augmented. Myslim si, ze vediet co znamenajú tieto znacky sa zide, je potrebne to vediet.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 23. Január , 2005, 14:58:54
inak ak mam A powerchord A-7- E-5- tak A-7- E-4- moze byt aj G# so zvysenou kvintou nie? vtedy som sa sice pytal na D-7- A-7- E-4- ale keby to bolo D-6- A-7- E-4- tak by to G# so zvysenou kvintou mohol byt nie? G#5+ ?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 23. Január , 2005, 15:25:14
Hej. Ale v tomto prípade by tam bola tercia. a-7- e-4- by sa v teda mal volať Gisno3/5+. "No" znamená že sa daný interval nehrá


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 23. Január , 2005, 15:31:59
teraz si ma dostal s tou terciou. tiez neviem, pokial som mal v mojom predoslom prispevku pravdu vsak G#5 A-6- <- kvinta E-4- a potom A-7- <- toto nie je zvysena kvinta? E-4-


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 23. Január , 2005, 15:43:49
Však hej. Ja len hovorím, že interval A-7- E-4- by sa mal volať Gisno3/5+ lebo tam nie je tercia. A zvýšená kvinta to je.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 23. Január , 2005, 16:09:01
ano, ale ak sa ma jednat o powerchord - mame A5 - tiez tam nie je tercia :) a tiez sa to nepise ako Ano3/5 A-7- E-5-


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 23. Január , 2005, 16:31:19
Myslím ze tercia sa automaticky vynechava len v A5. Ked ho upravujes musis uz napisat co s terciou. Aj ked tymto si niesom az taky isty.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: jurixon 24. Január , 2005, 14:21:06
Tak sa mi zda ze tu niekto moc machruje potom ako si pozical moju knizku... Ze Joeik?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 24. Január , 2005, 14:45:58
- rekl jste kolalokovou limonadu, cizince? - rekl, pistolniku. - tak potom jste - limonadovy [joe]! - no a? :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Majo Fero 24. Január , 2005, 15:25:19
Ale ste pekne nabruseny tou teoriou. :laugh: Inak ako ste dopadli v Prahe na primackach?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 24. Január , 2005, 15:35:08
Jurixon: Tá kniha je fakt, super, ale toto by som zvládol aj bez nej. Teda dúfam:laugh: Martin M: To je asi najlepsi film Boha tu sa nic neutaji. Dneska by mali byt vysledky.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 25. Január , 2005, 10:16:50
Nie martinLM ten co si pisal ze 4 7 akord ci ako bol ten hmat to sa nechape ako 5+.Ked si predstavish ten postup ze zahras kvintu 5 7 a potom zakladny ton znizis na 4.tak dostanes ten tvoj 4 7. Prvy akord: a - 5 d -7 .Mas tony d a,ked tam este doplnish daku terciu tak ziskas d dur alebo d mol. Druhy: a - 4 d - 7 .Mas tony cis a.dalo by sa to pochopit aj ako cis 5+ ale to neni dobry sposob iba ta to pomyli.Ked si pozres ake ma tony A dur tak su to (a cis e) ty mas cis a.Takze v podstate ten tvoj 47 je obrat a dur zacinajuci od cis(sextakord) ale s vynechanou kvintou (e) Skus si zahrat tieto powerchordy za sebou a potom si zahraj za sebou plne akordy Ddur a Adur. Keby si to mal chapat ako 5+ cize zvacseny,cely akord by bol cis eis gisis.Ale ton eis(F) v Ddur nemas,takze by to bol nedoskalny akord a navise by to asi moc dobre neznelo lebo F je molova tercia k D a v Dur je Fis.Tak keby si to kombinoval asi by si moc lubozvucny vysledok nedosiahol :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: 25. Január , 2005, 12:41:45
Po piatom prečítaní som tvoj príspevok tak z 90% pochopil:laugh:. Nie je moc bežné, aby sa základný tóny znižoval ale to je jedno. K tomu Druhému: Máš pravdu záleží ako to chápeš. Dá sa to zapísať viacerými spôsobmi. K tým zmänšeným: neviem prečo hovoríš o D dure. No tak na začiatku som klamal čítal som to aspon pätnásť krát


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 25. Január , 2005, 15:36:58
lubo -- ? Prvy akord: a - 5 d -7 ? A-7- E-5-[i/] v tom mojom je a a e. v tom tvojom je d a a. takze asi si sa pomylil. ale ako priklad to staci. teraz si toho na mna napisal privela. skus mi povedat, aky akord to teda definitivne je - aj ked moze mat viac oznaceni :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 26. Január , 2005, 06:45:14
No ja som pisal o akorde o strunu vyssie :) to je problem? V podstade tie dvojhmaty niesu akordy,lebo akord je suzvuk aspon 3 tonov v terciovom vztahu.Je to len akasi cast toho akordu. Takze tvoj pripad e-5 a-7 je A.Bez tercie takze to moze byt aj A dur aj a mol.Ked pridas este C je to mol ked Cis je to dur. A teraz za tym E - 4 A - 7. To su tony Gis E.E dur akord ma tony (E Gis H) Takze tam mas dva tony z E duru.Je to E dur.Keby si zahral E-3 A-7 mal by si tony G E a bol by to e mol.Teda neuplny bez toho tonu H.Uz je to jasnejsie? Ci ee? Tak si zahraj za sebou tieto dva powery a potom si zahraj plne akordy Adur/mol Edur


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 26. Január , 2005, 06:49:31
Ale neucil by som sa to taktymto tablaturovym sposobom.Je to maximalne neprehladne a iba sa da na tom pomylit podla mna.Prvy zaklad bez ktoreho sa neda pochopit problematika akordov su intervaly.Garm dakedy dobehni Ti to vysvetlim :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 26. Január , 2005, 12:26:30
z toho, co si pisal, sa mi to zda zrozumitelne. s intervalmi sa rad oboznamim, rad pridem, ale este mam skusky.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 26. Január , 2005, 17:41:14
Ja som sa zo zaciatku ucil tak intervaly ze som si ich predstavil na hmatniku.Len musite mat dobru orientaciu na hmatniku aj bez gitary v ruke. Kazdy interval sa da zapamatat ako keby graficky ako dvojhmat.Napr cista kvinta je lahka,je o strunu vyssie a o dva prazce dalej.Cista kvinta od A si predstavis A - 7 (?) E - 5 (a) No a vies ze tam je E takze cista kvinta od a je E. Velka sekunda sekunda je len o ton vyssie.Je to sekunda takze nazov tonu musi byt vlastne o jedno pismenko dalej ako A.Takze to bude H. Mala Sekunda o polton vyssie -> Hes. Tercia je vzdialena o dva tony takze nazov tonu musi byt dalej o dva pismenka a..h..C Teraz len zistit ake C. Na gitare je mala tercia o strunu vyssie a o dva prazce nizzsie.Takze A - 3 (?) E - 5 (a) No a vieme ze tam je C. Velka tercia je o strunu vyssie a o prazec nizsie.Takze A - 4 (?) E - 5 (a) No a tam je Cis. Cista kvarta len o strunu vyssie. A - 5 (?) E - 5 (a) ...takze D.Zvecsena kvarta by bola o prazec vyssie takze dis.Zmensena nizsie takze des. Vsimnite si zas ze kvarta je vzdialenost troch "pismneniek" a..h..c..d!!! Takze hocijaka kvarta bude narabat s tymto pismenkom D.Napr aj dvojzvecsena kvarta aj ked je to znejuca cista kvinta je Disis. Velka sexta je o strunu vyssie a 4 prazce dalej. A - 9 (?) E - 5 (a) Zasa sexta je vzdialenost 5 tonov takze to bude dake F.V nasom pripade velka sexta je Fis.Mala sexta by bola F.Zmensena Fes.Zvecsena Fisis a dvojzvecsena Fisisis. :) To uz je skor teoreticke. Septima je uz dost velky interval ale ak si ju prelozim o oktavu nizsie tak bude o sekundu(jeden ton) nizsie ako ton od ktoreho ju hladam.Takze Velka septima je vlastne o pol ton nizsie ako zakladny ton.Ale zas to musim byt o jedno "nizsie" pismeno.Takze velka septima od A je Gis.Mala septima od A je G.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 26. Január , 2005, 17:54:00
este sa k tomuto prispevku vratim, najvacsia chyba, co si spravil je, ze si vymenil zauzivane poradie strun. chvilku mi trvalo, kym som si to vsimol.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 26. Január , 2005, 22:17:44
No uz som to zmenil


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 26. Január , 2005, 22:31:27
Pekne prehžadne si to napísal źubo. Kto neovláda intervaly, nech sa to naučí presne podža toho, ako to napísal źubo. Všetky ďalšie otázky tu budú určite zodpovedané.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: guitman 27. Január , 2005, 06:16:48
No snáď k dôchodku budem aj ja prispievať v tejto téme ale teraz dá sa povedať že som z nej jeleň ale moc ma to netrápi.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Gunner 27. Január , 2005, 12:55:33
Ja som este vacsi:) a netrapi ma to vobec:)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 27. Január , 2005, 14:09:29
To je škoda, že ťa to netrápi vôbec. Mňa skôr trápi to, že si toto dokáže niekto vôbec povedať.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: katarina 20. Marec , 2005, 01:18:28
Vsak toto. Teoria je predsa zaklad. Ked ovladame intervaly (nielen) vramci akordu a jeho obratov, tak potom nie je problem odvodit si hocijaky akord a nemusime sa sprtat naspamat graficke znazornenia akordov. Moj nazor.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 20. Marec , 2005, 02:23:25
ale mnohe genialne piesne zlozili hudobne nevzdelani hudobnici..


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 20. Marec , 2005, 14:30:46
Otazka je co povazujes za genialne.Ja povazujem za genialneho Beethovena.Kolko hudobne nevzdelanych ludi napisalo aspon jednu vec ako on naozaj neviem.Typujem tak asi..hm....no...priblizne nula.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 20. Marec , 2005, 15:40:02
Nielen v tvojom prípade MartinLM by som si taký názor nedával za vzor. :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 20. Marec , 2005, 17:07:21
ja si to davam za vzor? asi ma poznas lepsie ako ja sam seba :) lebo take nieco by som o sebe nepovedal a to sa poznam pomerne dobre, prakticky od utleho veku :) inymi slovami - nic take som nenapisal, tak neviem, podla coho sudis. mozno podla toho, ze tu teoriu na zodpovedajucej urovni neovladam, ale takisto by som nepovedal, ze z toho neviem vobec nic. nejaka kvapka hudobnej teorie v mori tam je.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 20. Marec , 2005, 17:34:28
Aká to obrana. :) Napísal si Martin: ale mnohe genialne piesne zlozili hudobne nevzdelani hudobnici.. a ja na to: Nielen v tvojom prípade MartinLM by som si taký názor nedával za vzor. Nepísal som, že máš. Len aby si si z toho nevybral len to, že úplne stačí byť nevzdelaným hudobníkom. :)


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 20. Marec , 2005, 17:52:42
obaja sme urobili tu istu chybu. teraz som tu chcel napisat ospravedlnenie, ale naco to dramatizovat hehe


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 20. Marec , 2005, 18:10:54
Všetko je v najlepšej pohodičke. :) :ok


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 20. Marec , 2005, 18:23:56
ale niekedy rozmyslam, ci privela teorie a techniky nezabija dusu tej hudby :) a to iste plati aj pre ziadnu techniku a ziadnu teoriu. a uz dlhsie mi je sympaticka kombinacia slaba technika, vyborne zvladnuta teoria :) nemoholo by to znamenat nieco ako jednoduche gitarove (napriklad) sola a melodie, avsak premakana kompozicia?


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Pitu 21. Marec , 2005, 02:45:07
Duša hudby s technikou nemá moc spoločného. Ten kto nevie poriadne hrať na nástroj môže mať vežké srdce, ale poriadna muzika z toho nevylezie. A výborný technik bez duše síce nezaslzí oko, ale počúvať sa bude dať. Najlepšia varianta je - namakaný hrač s vežkým srdcom. :) MartinLM - príjemne znejúci gitarista nemusí byť virtuóz, ale musí vedieť podať krásny tón.


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: joe_yaanosheeck 21. Marec , 2005, 18:06:28
no skvela kombinacia technik s velkym srdcom... plny suhlas ja trosku teorie pripojim ako iste viete na gitke sa nedaju hrat akordy vzdy tak,aby sme zahrali tony v ich teoretickom poradi,skuste napriklad Amaj7 zahrat od acka na 6.strune v poradi AC#EG# dost dobra gymnastika isn't it? to nie je samozrejme jedine obmedzenie,takze my si tie tony trosku poprehadzujeme a potom sa moze stat,ze jeden hmat pouzijeme na rozne akordy napriklad D A E mozeme ho povazovat za Dsus2(3rd suspended by 2nd)-tercia je nahradena sekundou vychadzame zo stupnice Ddur def#gahc#d vyberieme 1 3 5 ton,mame d f# a nahradime terciu sekundou a mame d e a ,ked to prehadzeme mame d a e iny pohlad v akorde mozno vynechat kvintu,pokial nie je alterovana,a zakladny ton,pretoze o ten sa obycajne stara basova linka,charakter akordu tvoria tercia,septima,tenzie a alteracie potom akord C6(add9),ktory ma tony c e g a d,mozeme podla vyssie uvedeneho postupu upravit,teda vynecham C a G a mam e a d,prehadzem a mam dae,mozem ho povazovat aj za C(add13,add9)ale to uz je trosku haluzna uvahamaspon myslim dalej zoberiem si F7 f a c e v Fdur je ton D tenzia(13-tercdecima) potom akord F13 ma tvar F A C E D,ked vynecham zakl ton a kvintu(c) mam opat tony aed,takze ich mozem povazovat za F13, takychto moznosti je vela,preto je vhodne mat aj teoret.pripravu,aby sme ich vedeli vhodne vyuzit,a ked je potrebne nieco doprevadzat,tak to trochu okorenit,menej zabehnutym pristupom k harmonii,skuste doprevadzat blues s akordami typu X13,X9,sounds quite good see ya joe


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 21. Marec , 2005, 18:26:38
dobry prispevok.. ale na inu temu :) vzdy si urob novu temu, pre takito prispevok, nech sa lepsie k nemu mozno vyjadrit a nech je to prehladnejsie. ked budem mat po ruke gitaru, tak to zbehnem...


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Lubo 22. Marec , 2005, 06:09:21
no joe Tvoj prispevok je fajn,len mas trosku nezrovnalosti v septakordoch.F7 nieje f a c e ale f a c es.A vzdy ked robis nonove a viac tonove akordy,pridavas malu septimu nie velku.Takze napr F9 : F A C Es G


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: joe_yaanosheeck 22. Marec , 2005, 07:48:15
Lubo dik sorry ja som sa tam v poslednom rozboriku sekol bude to samozrejme ako spravne Lubo opravuje nie F7 ale Fmaj7 a vysledny akord Fmaj13 mna az vecer napadlo ked som si hral,co som to za blbost napisal cao


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: joe_yaanosheeck 22. Marec , 2005, 07:51:15
este k tomu ze ked robim akordy s tenziami,ja som uz videl(aj pouzil)akordy aj s velkou septimou napr Dmaj9 a tak samozrejme treba na to upozornit pridanim maj do znacky


Názov: Re:otazka ohladom jedneho siloveho akordu
Prispievateľ: Martinlm 20. Júl , 2005, 10:25:16
www.gitarista.sk/soft/index.html (http://www.gitarista.sk/soft/index.html) Tu chodim po akordy :) Podla mna dost dobry applet.


Gitarové fórum A.D. 9.1.2004 | Poháňané SMF 1.1.11.
© 2005, Simple Machines LLC. Všetky práva vyhradené.