PS1984
|
|
« kedy: 20. August , 2018, 12:24:04 » |
|
Kamoš sa ma spýtal, či viem ako sa zapájajú aparáty do sterea.. Neviem. Tak mi napadlo, že sa opýtam tu... chalanisko hrá cez Fender hot rod deluxe 40w kombo. pre kombom má ts9 a v slučke má delay mxr carbon copy. chcel by kupiť také isté druhé kombo a ísť do sterea. nepýtajte sa ma prečo, to je jedno.... čo bude musieť spraviť? ako to správne zapojiť? dikes
|
|
|
Zaznamenané
|
Learning to play with a big amplifier is like trying to control elephant.
|
|
|
Mazzi
pravidelný návštevník
Príspevkov: 727
His spirit and music live on!
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 20. August , 2018, 13:16:21 » |
|
Lehle P-split
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster American Deluxe '09, Gibson LP Trad '16 -->[Pedalboard]-->Fender Super Reverb 65 RI, Fender Bassman '59 LTD RI, Fender Deluxe 112, Lab Series L5 '78.
|
|
|
Mazzi
pravidelný návštevník
Príspevkov: 727
His spirit and music live on!
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 20. August , 2018, 13:16:46 » |
|
Ale slučkou sa to samozrejme komplikuje.
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster American Deluxe '09, Gibson LP Trad '16 -->[Pedalboard]-->Fender Super Reverb 65 RI, Fender Bassman '59 LTD RI, Fender Deluxe 112, Lab Series L5 '78.
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 20. August , 2018, 20:07:48 » |
|
Co na tom bude stereo ked nema ziaden stereo efekt ktory by to rozhodil? Ten isty zvuk z oboch? Uplna zbytocnost, nech si kupi rxt box ked mu ude o lepsie pocutie sa.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
RobG
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 20. August , 2018, 20:22:20 » |
|
vymenit MXR za stereo delay, napr DD3, zapojit do slucky a z druheho delay vystupu do returnu 2 ampu.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PS1984
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 20. August , 2018, 20:34:14 » |
|
Dikes, chce kupit aj stereo efekty samozrejme...
|
|
|
Zaznamenané
|
Learning to play with a big amplifier is like trying to control elephant.
|
|
|
Branko
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 20. August , 2018, 21:49:51 » |
|
Stereo nie je LEN o rozhodeni delayu, ale hlavne o priestore a taktiez o faze.
Napr. elcapistan znie do sterea totalne priestorovejsie, nez do mona a to nie je pingpong.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PS1984
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 21. August , 2018, 05:49:54 » |
|
Okej pani. Ale aky je teda presny postup krok za krokom? Vyslovene ako pre debilov Povedzme, ze by mal 2 tie fendre, nejake priestorove efekty. Co dalej? Potrebuje napr nieco take ako pisal Mazzi? Zapojenie bude vyzerat ako pisal Robo???
|
|
|
Zaznamenané
|
Learning to play with a big amplifier is like trying to control elephant.
|
|
|
Branko
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 21. August , 2018, 07:55:04 » |
|
Okej pani. Ale aky je teda presny postup krok za krokom? Vyslovene ako pre debilov Povedzme, ze by mal 2 tie fendre, nejake priestorove efekty. Co dalej? Potrebuje napr nieco take ako pisal Mazzi? Zapojenie bude vyzerat ako pisal Robo??? Ja som stereo zapojenie vyuzival tak, ze som siel gitarou cez mono efekty a na konci retazca bol stereo chorus a stereo delay, z toho dvoma kablami do takej malej krabicky od Janka (JT amps), kedze mi spravil taku krabicku s pasivnym trafkom, kde boli dva vstupy a vystupy, vratane otacania fazy, ktora zabranovala pripadnym ruchom/brumom. Ta bola uplne na konci celeho retazca. A z nej priamo do ampov.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Mazzi
pravidelný návštevník
Príspevkov: 727
His spirit and music live on!
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 21. August , 2018, 08:31:12 » |
|
Presne to robí aj ten P-split. Signál je rozdelený cez mini impedančný transformátor, je tam tiež phase-shift a ground-lift práve pre riešenie vzniknutých brumov a zemných slučiek. Ja by som z gitary šiel do efektov čo sú pred aparátmi a potom práve do podobnej krabičky a z nej do aparátov...Do slučiek by som dal len stereo efekty, takže by boli napojené slučky oboch aparátov
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster American Deluxe '09, Gibson LP Trad '16 -->[Pedalboard]-->Fender Super Reverb 65 RI, Fender Bassman '59 LTD RI, Fender Deluxe 112, Lab Series L5 '78.
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2308
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 21. August , 2018, 09:31:46 » |
|
ak chce pouzivat zvuk a skreslenie toho komba, tak s gitarou do komba, z jeho efektovej slucky do niecoho, co robi stereo (reverb, delay, chorus, pripadne nejaky multiefekt ... ) a z neho do returnov jedneho aj druheho komba.
alebo bude pouzivat skreslenie a dalsie efekty v krabickach pred aparatom (aparatmi), takze gitara -> efektovy retazec, posledny je stereo a z neho do inputov jedneho a druheho komba.
to co Branko a Mazzi pisu o nejakej trafakovej krabicke v zavere retazcu, asi v nejakych situaciach bude mat zmysel, ale myslim, ze pre zaciatok plati jedna z vyssie popisanych moznosti ...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
brdo prvy
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 21. August , 2018, 10:41:50 » |
|
Presne to robí aj ten P-split. Signál je rozdelený cez mini impedančný transformátor, je tam tiež phase-shift a ground-lift práve pre riešenie vzniknutých brumov a zemných slučiek. Ja by som z gitary šiel do efektov čo sú pred aparátmi a potom práve do podobnej krabičky a z nej do aparátov...Do slučiek by som dal len stereo efekty, takže by boli napojené slučky oboch aparátov
ak mu to nebude brumiet tak ten P-split nepotrebuje.Dnesne moderne aparaty su uz poväcsinu groud lift.Henten geretik je pre stare apraty co mali vsetko capnute o kasnu a groun lift sa vlastne ani nedaju spravit...jedine by mohlo pomoct take tecko udelatko ktore tu predstavoval Andrej A.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 21. August , 2018, 12:49:22 » |
|
Stereo nie je LEN o rozhodeni delayu, ale hlavne o priestore a taktiez o faze.
Napr. elcapistan znie do sterea totalne priestorovejsie, nez do mona a to nie je pingpong.
Samozrejme, no ako pisem, zmysel to ma len pri stereo efektoch. Nemusi to byt ping pong, staci mierne odlisenie v delay. Pripadne jeden kanal bez a druhy o par milisekund neskor ak chce nejaky stereo efekt bez chorusiv a dlhsich dozvukov.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 21. August , 2018, 15:32:52 » |
|
ak chce pouzivat zvuk a skreslenie toho komba, tak s gitarou do komba, z jeho efektovej slucky do niecoho, co robi stereo (reverb, delay, chorus, pripadne nejaky multiefekt ... ) a z neho do returnov jedneho aj druheho komba.
Presne tak. ak mu to nebude brumiet... by mohlo pomoct take tecko udelatko ktore tu predstavoval Andrej A.
Oddelovač zeme cez diódy - náklady na materiál asi 1 €, ak si to vie urobiť sám.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Bhlokvva
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 06. September , 2018, 11:00:08 » |
|
Ja stereo neodporucam. Viac starosti ako radosti. 1) ked chalan nevie uplne presne co chce a co na to potrebuje, zbytocne bude vyhadzovat peniaze a cas. Ked chce objavovat krasy a moznosti sterea, nech si kupi najprv daky multak a s nim sa moze hrajkat do PA, kym pride na vsetko co treba. 2) ak to chce robit s krabicami a lampacmi, tak sa vsetko skomplikuje a predrazi a ak nema technika a bednakov na koncerty, tak bude viac vlacit a zapajat ako hrat. 3) ako uz niekto pisal, problemy s fazovanim, treba to fakt vymakat, aby to na koncerte nerobilo kokotiny. Zalezi samozrejme aj od stylu a zostavy kapely. Btw da sa vygooglit miliarda schem, ako to riesia "velki" gitaristi.
|
|
|
Zaznamenané
|
Aky je rozdiel medzi vranou?
|
|
|
|