Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: Krtko 10. Máj , 2010, 19:31:07 ale vazne, naco je tone potak? to pocas hry tim niekto pohne z nejakeho zmysluplnejsieho dovodu ako len preto ze to tam na tej gitare je?
Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: zakky 10. Máj , 2010, 19:55:51 ale vazne, naco je tone potak? to pocas hry tim niekto pohne z nejakeho zmysluplnejsieho dovodu ako len preto ze to tam na tej gitare je? jazzmani to pouzivaju dost na stianutie, pozri si steva morsa ako to pouziva ten sa stym celkom vie vyhrat. ale v metale sa to takmer nepouziva Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 10. Máj , 2010, 20:26:28 ale vazne, naco je tone potak? to pocas hry tim niekto pohne z nejakeho zmysluplnejsieho dovodu ako len preto ze to tam na tej gitare je? konkretne na strakacovskych gitarach to robi zaujimavy solovy zvuk v medzipolohe na skresleni, ked sa to stiahne. obcas to nejakym solovacom aj pocut, ze to pouzivaju... Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: kaolko 10. Máj , 2010, 20:28:49 ale to asi len ti co soluju sami ked kapela nehra nie? lebo aspon co ja mam pocit tak v hudbe kde su tak dve gitary basa a bicie tak akonahle clovek stiahne tone dole tak strati vsetok presence a moze ist domu
Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: jaywalker 10. Máj , 2010, 20:29:58 ale vazne, naco je tone potak? to pocas hry tim niekto pohne z nejakeho zmysluplnejsieho dovodu ako len preto ze to tam na tej gitare je? ??? a co jeff Beck na to? Ja osobne pouzivam tone dost casto na strat/tele/les paul a 335, hlavne s germ. fuzzom. Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: Krtko 10. Máj , 2010, 20:33:03 aj som si myslel ze najskor na solovu hru a podobne srandy, na nejaky metlacky superstrat s dvoma HB uplna zbytocnost podla mna..
??? a co jeff Beck na to? a to je kto? Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 11. Máj , 2010, 10:35:59 ale to asi len ti co soluju sami ked kapela nehra nie? lebo aspon co ja mam pocit tak v hudbe kde su tak dve gitary basa a bicie tak akonahle clovek stiahne tone dole tak strati vsetok presence a moze ist domu ani nie. Jeff Beck je dobry priklad, samozrejme nie len on. ked je dobre trafena ta clona co sa tyka hodnot kondiku a potaku, tak v tych medzilolohach, co je paralelne zapojenie cievok, cize dokopy mensia celkova impedancia to robi zaujimave veci, urcite nemusis ist domov pre stratu - coho to ? presence ci co si to spominal... velmi zaujimave veci aj na beglajtove zvuky to robi, ak mas napriklad zapojene snimace v protifaze, vtedy to vykastruvava zo zvuku uplne ine frekvencie, jak komplet vrchne pasmo... Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 11. Máj , 2010, 10:37:22 ...na nejaky metlacky superstrat s dvoma HB uplna zbytocnost podla mna.. ... to hej... Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: proghopik 11. Máj , 2010, 10:38:07 ked je dobre trafena ta clona co sa tyka hodnot kondiku a potaku Fakt inak, velmi zalezi na elektronike. Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 11. Máj , 2010, 10:40:27 Fakt inak, velmi zalezi na elektronike. niektore tonove clony maju priebeh pomaly ako kvakadlo a niektore len kdesi v drahe potaku urezu vsetko a hotovo :) Názov: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: proghopik 11. Máj , 2010, 10:43:52 Hej, presne. Najma ma serie, ked na tychto srandickach setria este aj v Custom Shopoch, pricom sa jedna o par desiatok dolarov dokopy. Trochu offtopic, ale Gibsony od roku 72 a Fendre uz od konca 60tych rokov nedavaju do gitar poriadnu elektroniku bohuzial (nelinearny priebeh potakov, menej kvalitne kondiky, z 500k potakov na 300 a pripadne este menej atd.). Svine kapitalisticke. :X
Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 11. Máj , 2010, 10:49:59 Hej, presne. Najma ma serie, ked na tychto srandickach setria este aj v Custom Shopoch, pricom sa jedna o par desiatok dolarov dokopy. ... to neni par desiatok dolarov dokopy, ale par desiatok centov :) Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: spyros 11. Máj , 2010, 12:16:32 Ja tonovu clonu pouzivam v pripade, ked sa mi zda, ze je chcipla gitara, tak je to takmer vzdy, ze omylom som zavadil o ten cudlik a stiahol ju.
Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: styrioci 11. Máj , 2010, 12:43:13 neviem na co je, nepouzival som to, na gitaru som to radsej ani nechcel..
Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: yngwinier 11. Máj , 2010, 13:00:50 ja som to z jednej gitary dal prec po vzore mnohych gitaristov a nakoniec som mal pocit, ze dostavam cistejsi a prieraznejsi zvuk. Mozno to bol subjektivny pocit, ale myslim, ze som sa nemylil...
Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: Branko 11. Máj , 2010, 13:23:49 Mne osobne clona pomohla dost casto. :)
Hlavne ked som chcel trosku orezat tie vyskove frekvencie, pripadne na solo sa to hodi viac a urcite by som to na dalsej gitare chcel mat. :drink: Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: rastis 11. Máj , 2010, 13:24:36 ja som to z jednej gitary dal prec po vzore mnohych gitaristov a nakoniec som mal pocit, ze dostavam cistejsi a prieraznejsi zvuk. Mozno to bol subjektivny pocit, ale myslim, ze som sa nemylil... zalezi ako je zapojena, ci moze ovplyvnovat zvuk, aj ked nie je stiahnuta. Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: MaTeS 11. Máj , 2010, 13:31:17 ja som to z jednej gitary dal prec po vzore mnohych gitaristov a nakoniec som mal pocit, ze dostavam cistejsi a prieraznejsi zvuk. Mozno to bol subjektivny pocit, ale myslim, ze som sa nemylil... nebol to len pocit :) aj ked je tonova clone uplne otvorena, stale tam je 250k (500k) pot. s kondenzatorom paralelne so snimacom, a cez ten potenciometer stale prejde frekvencne pasmo filtrovane kondenzatorom. niekde som tu pisal o TBX tonovej clone - potenciometer v max hodnote dava 1Mega a rozdiel oproti klasickemu 250k je pocut na vyskach.Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: palii 11. Máj , 2010, 13:35:33 nebol to len pocit :) aj ked je tonova clone uplne otvorena, stale tam je 250k (500k) pot. s kondenzatorom paralelne so snimacom, a cez ten potenciometer stale prejde frekvencne pasmo filtrovane kondenzatorom. niekde som tu pisal o TBX tonovej clone - potenciometer v max hodnote dava 1Mega a rozdiel oproti klasickemu 250k je pocut na vyskach. alebo "no load" co som mal na tele, ked je na max tak je tonova clona uplne odpojena a nejde cez nu signal, tiez pekny presence, hlavne na necku. na tele to treba casto ztiahnut trosku podla mna, tam to ma zmysel. alebo QOTSA maju strasne ppc sound, je to asi dost tym ze sa vedia vyhrat s tone potakmi vs. skreslenimNázov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: yngwinier 11. Máj , 2010, 13:45:04 nebol to len pocit :) aj ked je tonova clone uplne otvorena, stale tam je 250k (500k) pot. s kondenzatorom paralelne so snimacom, a cez ten potenciometer stale prejde frekvencne pasmo filtrovane kondenzatorom. niekde som tu pisal o TBX tonovej clone - potenciometer v max hodnote dava 1Mega a rozdiel oproti klasickemu 250k je pocut na vyskach. jasne, ja som sa dost hral hlavne s potenciometrom, lebo v urcitych nastaveniach sa tym vlastne pri minimalnej uprave sily signalu vlastne hlavne upravuju parametre zvuku. Vlastne, co si spominam, tak som bol najspokojnejsi v obdobi, ked som mal jednoduchy rig, gitaru bez clony a takmer vsetko som riesil iba potakom na gitare...Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: MaTeS 11. Máj , 2010, 13:51:55 jasne, ja som sa dost hral hlavne s potenciometrom, lebo v urcitych nastaveniach sa tym vlastne pri minimalnej uprave sily signalu vlastne hlavne upravuju parametre zvuku. Vlastne, co si spominam, tak som bol najspokojnejsi v obdobi, ked som mal jednoduchy rig, gitaru bez clony a takmer vsetko som riesil iba potakom na gitare... Aj samotny volume potenciometer ked nie je naplno tak ubera vysky, zvykne sa premostovat kondenzatorom, ale mne sa paci aj ten zvuk ked je volume na polovicu. Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: yngwinier 11. Máj , 2010, 13:54:47 Aj samotny volume potenciometer ked nie je naplno tak ubera vysky, zvykne sa premostovat kondenzatorom, ale mne sa paci aj ten zvuk ked je volume na polovicu. ano, presne, skreslenie je take kremovejsieNázov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: proghopik 11. Máj , 2010, 13:55:32 ano, presne, skreslenie je take kremovejsie To je skor chybou kondika aj potaku samotneho, nemalo by to byt to orezavanie vysok. Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: ff 11. Máj , 2010, 14:05:11 To je skor chybou kondika aj potaku samotneho, nemalo by to byt to orezavanie vysok. To je úplne normálne.Ako by Predátor napísal -fyziku neodrbeš :zdar:Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: muziker 23. Máj , 2010, 10:14:22 To je úplne normálne.Ako by Predátor napísal -fyziku neodrbeš :zdar: Ak nemáte nič proti tomu, pokúsim sa tu prezentovať aj svoj názor na vec. V zásade existujú dva pohľady na tento problém (ako aj na rad iných) a to technický a muzikantský. Technický pohľad je na základe obvodovej analýzy. Tónová clona tak ako ju popisujete tu, je pasívna a možno povedať, že tu ide o filter, ktorý podľa veľkosti hodnoty sériovo zapojeného kondenzátora s potenciometrom TONE bude selektovať určité časti kmitočtového spektra pre výstup s nástroja a potláčať ich. Skrátka čím bude mať kondenzátor hodnotu menšiu, tým sa na výstup nástroja bude dostávať signál vyšších frekvencií. Je tao tak preto, lebo veľkosť kondenzátora priamo ovplyvňuje výstupný signál el. gitary čo do frekvencie. Teda to, čo bude zvedené (možno použiť aj výraz skratované) na kostru (zem) a tak sa táto časť zvukového spektra nedostane na výstupný JACK nástroja a ďalej na vstup preampu. Samozrejme úroveň tohto potlačenia "výšok" je priamo úmerná hodnote odporu potenciometra (natočeniu ovladača TONE), lebo zmenšovaním jeho hodnoty sa "otvára cesta" pre vyselektovanú časť signálu cez kondenzátor priamo na kostru (teda akoby zanikla). Naopak pri rastúcej hodnote kondenzátora bude klesať hranica potláčaných frekvencií v signáli el. gitary lebo tie budú budú zvádzané na kostru (zem) a tak sa nedostanú na vstup preampu nášho aparátu. Muzikant to následne registruje sluchom ako stratu priezračnosti a priebojnosti zvuku nástroja. To boli pasívne korekcie ako ich poznáme z gitár typu Fender Tele..., Strat... ale aj Gibson LP, SG, a ďalších. V kocke môžeme povedať, že pasívne korekcie iba potláčajú časť signálu - zvyčajne sú to výšky. Tak to pozná veľká väčšina gitaristov Naopak poznáme aj korekcie (TONE) aktívne. Ako príklad uvediem všeobecne rozšírené aktívne basy, ale je to možné riešiť takto aj u gitár. V takom nástroji je zabudovaný úrovňový (napäťový) zosilňovač s IO (integrovaný operačný zosilňovač), ktorým je možné jednotlivé časti frekvenčného spektra aj zosilňovať. Teda muzikantsky povedané zosilňovať výšky (treble), basy (bass), stredy (middle) podľa náich predstáv a možností zabudovanej elektroniky. Takéto riešenie však už vyžaduje aj napájací zdroj pre elektroniku - zvyčajne 9 V batériu. Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: Branko 23. Máj , 2010, 11:35:50 Tolko teorie okolo jedneho potaka... ;D ;D ;D
Co tam riesit... je to pouzitelne a da sa to vyuzit. Ak pre niekoho nie, tak nech si to vyoperuje. :bravo: :drink: Názov: Re: o tonovych clonach trochu Prispievateľ: killo 25. Máj , 2010, 00:59:04 Tónové clony? No šak ked sceš po slovensky imituvat džez tak ju drbneš dole ne? :-D
A ked ceš po slovensky imituvat rok tak ju drbneš hore :-D
Gitarové fórum A.D. 9.1.2004 | Poháňané SMF 1.1.11.
© 2005, Simple Machines LLC. Všetky práva vyhradené. |