epiphonic
|
|
« kedy: 19. December , 2017, 17:10:47 » |
|
Nazdar, tak ako to je?
Má zmysel používať jednokanálový lampový zosilovač nastavený na clean - crunch, ak mienim primárne skreslenie ťahať z krabice (fuzz, distortion, ...) resp. pociťujem všetky výhody lampového aparátu, pri takomto použití? Bude sa sa to zásadne líšíť od situácie keď použijem tranzistorový zosilovač s obdobným headroom-om a EQ ako "pedal platform" ?
Mám na mysli aj dynamiku, kompresiu, ako to pojde za rukou. Zaujíma ma to vo všeobecnej rovine pri podmienkach - rovnaká hlasitosť, EQ, repro.
|
|
|
Zaznamenané
|
slow riffs / bong hits
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 19. December , 2017, 17:18:10 » |
|
Jasne, uz som to tu x krat pisal. Najlepsi domaci zvuk v TV hlasitosti mam na riadne vytocenom 100w Hiwatt halfstacku so starym Boss OD3 pedalom, na ktorom je volume prakticky na nule a gain lubovolne. Stale tam citit zvuk typicky prejav aparatu, samozrejme nenahradi to vytoceny amp naostro, ale stale tam je ta spravna dynamika, agresivita a objem. Mal som doma fakt kopu malych lampovych aparatov a nikdy sa nic na tuto kombinaciu zdaleka nehrabalo, ani s vlastnym skreslenim tych malych ampov. Skusal som inak aj mnohe attenuatory, ze nech to ide bez toho pedalu, ale tie dokurvili zvuk viac ako ten pedal, tak uz attenuatory na domace brnkanie neriesim, tie su vhodne na tlmenie max 10 - 12 dB v skusobni alebo na koncerte.
|
|
« Posledná zmena: 19. December , 2017, 17:19:16 od proghopik »
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2303
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 19. December , 2017, 17:31:26 » |
|
kedze toto je tu uz notoricky obohrata tema, ja by som napisal k tomu dnes asi takto: - je velmi vela ciest, ako sa dopracovat k vybornemu zvuku - vyborny zvuk sa da dosiahnut aj cisto lampovou cestou, aj cisto tranzistorovou cestou, aj cisto digitalnou cestou, aj akoukolvek kombinaciou medzi nimi - co je vyborny zvuk je dost relativne, zavisi od subjektivnych preferencii, ako aj od zanru, kedze v kazdom zanri / subzanri sa moze za vyborny zvuk povazovat nieco uplne ine - napriek tomu, ze je tak vela nie velmi zlozitych ciest, ako sa dopracovat k vybornemu zvuku, len nie velmi vela gitaristov vyborny zvuk ma - cim to asi moze byt ... a nieco konstruktivne na zaver; treba si kuknut, na com hrava vacsina ludi, ktorych povazujem za etalon vyborneho zvuku. ked sa raz v hudbe, ktorej sa primarne chcem venovat pouziva vytoceny stary lampac, tak naco hladat alternativne riesenia, ked riesenim je vytoceny lampac a analogicky; ak v mojom oblubenom zanri idu vsetci fuzzom do tranzistora, tak preco by som sa mal zamyslat, ci si kupit velakanalovy lampovy hajgay a samozrejme - ak chcem byt univerzalny gitarista, ktoreho nikdy a nikde nic nezaskoci, treba si postupne prejst nakupom a skusanim vsetkeho mozneho aj nemozneho, pretoze vlastne skusenosti su to najcennejsie
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 19. December , 2017, 17:40:06 » |
|
Asi tak. Netreba zabudat, ze niektore vysledne zvuky sa daju dosiahnut roznymi kombinaciami a niektore zas funguju najlepsie osvedcenou cestou (napr. klasicky staromodny rockovy crunch na vytocenom klasickom britskom aparate) a velmi tazko resp. skoro vobec sa nedaju autenticky nahradit. Cize primarne ked mam kde a moznost hrat nahlas classic rock alebo 70s hardrock, tak si treba splasit vhodnu gitaru a stary britsky jednokanal... Ked modernejsie veci, tam je vela moznosti a ked kombinovane tak v klude trebars stale aj ten stary jednokanal na klasiku aj ako pedalova platforma. Problem je dnes podla mna hlavne s tym, ze tych moznosti je casto az tak vela, ze sa v tom clovek zamota a ani nema moznost vsetko skusat.
|
|
« Posledná zmena: 19. December , 2017, 17:42:01 od proghopik »
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 19. December , 2017, 17:49:27 » |
|
ja sa priznam ze za svoj zivot som otocil vela eur na rozne aparaty a bedne, mal som mesu mark 4,5, peavey 5150 a kadeco aj diezel na vyskusanie na chvilu a doteraz hram a asi aj budem hrat na amtp2 pedal do koncaku 50w marshall.. lebo mi to proste hra uplne ok a dostacujuco a dokonca v mnohych pripadoch za zlomok ceny aj lepsie nez podstatne drahsie riesenia. jedine co sa mi pacilo zvukovo viac boli 2 veci - diezel vh4 a bogner twin jet. to su jedine dve veci, ktore zvazujem az budu prachy raz, ze si spravim radost. A ani v tych 2 pripadoch si nemyslim, ze budem mat z toho 4x lepsi sound nez mam teraz za danu cenu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
icotech852
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 19. December , 2017, 18:09:37 » |
|
Nazdar, tak ako to je?
Má zmysel používať jednokanálový lampový zosilovač nastavený na clean - crunch, ak mienim primárne skreslenie ťahať z krabice (fuzz, distortion, ...) resp. pociťujem všetky výhody lampového aparátu, pri takomto použití? Moja skusenost je taka,ze ked napr.zapojis krabicku Marshall Bluesbreaker 2 do JVM205 tak ten distortion nie je na skodu,ale prirodzene hlbky idu rapidne dole a to asi o -12dB.Proste plechovy vykastrovany zvuk. Celkovo nechapem,preco tak krabicky omedzuju hlbky.Lampovy zosik aj jeho zkreslenie ti totiz pri vytoceni naklepe hrudnik.
|
|
|
Zaznamenané
|
Jackson X Kelly,Marshall JVM,Greenbacks
|
|
|
hyenik
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 19. December , 2017, 19:17:24 » |
|
cest je spousta a každý si muze vybrat která mu nejvic vyhovuje (zdaleka ne jenom zvukem, ale třeba operativnosti, hmotnosti atd) nikdo nemá stejne požadavky a pouziti, proto univerzalni odpověď neexistuje.
prestoze hraju na ruzne tipy gearu a krabička muze dodat krasnou barvu, okořenit, ale zaklad zvuku je pro me nejlepší lampovy preamp.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
epiphonic
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 19. December , 2017, 19:30:51 » |
|
Dik za vsetky postrehy, zatial v podstate suhlasim so vsetkym, len by som rad upresnil, ze mi neide o to, ako dosiahnut urcity zvuk, skor ma zaujima ci je rozdiel v projekcii pedaloveho skreslenia medzi lampou a tranzistorom.
Uvediem priklad zo zivota: kupil som si Laney GH50L ale na hudbu ktoru hrajem potrebujem fuzz pedal a urcity hedruuum. Takze hoci to s tymto zosikom v klude zvladnem, neprichadzam tym o vsetky tie plusy kvoli ktorym si ludia lampy kupuju?
kaolko - skusal si ten AMT aj cez solid-state koncak? Nespravalo by sa to v konecnom dosledku rovnako?
|
|
|
Zaznamenané
|
slow riffs / bong hits
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 19. December , 2017, 19:36:55 » |
|
...kaolko - skusal si ten AMT aj cez solid-state koncak? Nespravalo by sa to v konecnom dosledku rovnako?
Správalo! Napriek rečičkám aj na tomto fóre je rozdiel medzi tranzistormi a lampami iba pri prebudení do skreslenia. Akonáhle kreslíš krabičkou a za ňou to je lineárne, tak nie je rozdiel medzi drahým lampáčom a lacným čínskym koncákom. Veľa gitaristov tvrdí opak, ale nikdy to nevyskúšali, ani to vyskúšať nechcú - ak ich vyzveš na test, tak sa budú len vyhovárať...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
epiphonic
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 19. December , 2017, 19:43:41 » |
|
Správalo! Napriek rečičkám aj na tomto fóre je rozdiel medzi tranzistormi a lampami iba pri prebudení do skreslenia. Akonáhle kreslíš krabičkou a za ňou to je lineárne, tak nie je rozdiel medzi drahým lampáčom a lacným čínskym koncákom. Veľa gitaristov tvrdí opak, ale nikdy to nevyskúšali, ani to vyskúšať nechcú - ak ich vyzveš na test, tak sa budú len vyhovárať...
Cakal som, kedy pride tato reakcia nerozhoduje pri tomto fakt, ci a ako ta krabicka reaguje na dynamiku a dokaze tu dynamiku potom preniest dalej?
|
|
|
Zaznamenané
|
slow riffs / bong hits
|
|
|
icotech852
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 19. December , 2017, 19:45:00 » |
|
neprichadzam tym o vsetky tie plusy kvoli ktorym si ludia lampy kupuju? Dokonaly zosilovac je v podstate zosilovac,ktory dokonale zosilni originalny zvuk - teda ho nicim neprikresli,neupravi ani neprifarbi. Lampy ber ako druh efektu a zubaty fuzz ci distortion vedia vyhladit ci teplo prifarbit.V podstate neprichadzas,lebo lampy su urcity druh efektu.
|
|
|
Zaznamenané
|
Jackson X Kelly,Marshall JVM,Greenbacks
|
|
|
tipek
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 19. December , 2017, 19:45:09 » |
|
Moja skusenost je taka,ze ked napr.zapojis krabicku Marshall Bluesbreaker 2 do JVM205 tak ten distortion nie je na skodu,ale prirodzene hlbky idu rapidne dole a to asi o -12dB.Proste plechovy vykastrovany zvuk.
Celkovo nechapem,preco tak krabicky omedzuju hlbky.Lampovy zosik aj jeho zkreslenie ti totiz pri vytoceni naklepe hrudnik.
OCD ti tieto basy prepustí .... a dobre si to rozumie s kopec aparátmi , čo sa týka témy , ja by som saskorej zamyslel nad možnostami aparátov , spravil by som si zoznam a porovnal recenzie .... a hlavne ceny , .... najlepšie by bolo si násť svojho INterpreta kt má taký zvuk kt by si chcel mať a okopiruješ si jeho gear , neni nnutné robiť velký výskum , kombinácie overené sú už známe , ja som skončil pri blues junior III a krabičky mám OCD, ts9, RAT , a som dosť spokojný lebo to je alternatívny zvuk ku štandardnému a to bol moj ciel doplniť k marshall zvuky iný zvuk , ja si myslím že ked máš kombo lampové s clean zvukom ako základ a chceš mať vela dirty fuuzz krabičiek bude to vždy skorej hipster zvuk než klasika mesa marshall orange skreslený zvuk lámp , krabičky sú super len to aj trvá s nimi vedieť hrať a tvoriť pesničky atd......
|
|
« Posledná zmena: 19. December , 2017, 19:49:56 od tipek »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 19. December , 2017, 19:48:54 » |
|
Správalo! Napriek rečičkám aj na tomto fóre je rozdiel medzi tranzistormi a lampami iba pri prebudení do skreslenia. Akonáhle kreslíš krabičkou a za ňou to je lineárne, tak nie je rozdiel medzi drahým lampáčom a lacným čínskym koncákom.
Pockaj, cize tvrdis, ze cisty zvuk bude mat lacny cinsky trandak rovnaky ako nevybudeny Fender Twin alebo Hiwatt?
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 19. December , 2017, 19:51:31 » |
|
...najlepšie by bolo si násť svojho INterpreta kt má taký zvuk kt by si chcel mať a okopiruješ si jeho gear...
S týmto celkom nesúhlasím. Interpréti, ktorí majú svoj charakteristický tón, niekedy aj menia gear, ale ten ich zvuk zostáva (Jeff Beck, Allan Holdsworth, Steve Lukather napríklad).
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 19. December , 2017, 19:52:52 » |
|
Pockaj, cize tvrdis, ze cisty zvuk bude mat lacny cinsky trandak rovnaky ako nevybudeny Fender Twin alebo Hiwatt? Tvrdím a ty mi zase slúbiš, že to otestujeme, ale nikdy k tomu nepríde.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|