Pitu, Dulla - inac.
Je maximalna blbost nahravat 96000Hz/24Bit, ale fakt ze kravina. Ona to ani ta karta do tohto sample rate v skutocnosti nenehrava, ale interpoluje (dopocitava). A/D prevodniky, ktore realne vedia pracovat do takychto sample rate sa neosadzaju do kariet typu M-Audio
. Okrem toho existuje teoreticke pravidlo - na dosiahnutie maximalneho frekvencneho rozsahu treba sample rate 2x vyssiu. Cize ked sa uzhodneme, ze maximalna frekvencia, ktoru ludske ucho pocuje je 20 000 Hz (co je tiez iba teoreticka hodnota, ktoru maju iba novorodenata), tak na takyto frekvencny rozsah staci mat A / D prevodnik 40 000 Hz. Vyssie hodnoty potom mozu pomoct dynamike signalu - moznemu rozsahu tichych a hlastnych pasazi. Cize do 96000Hz ma zmysel nahravat trebars symfonicky orchester alebo take nieco. Okrem toho vysoke samplerate je narocne na nahravanie, prehravanie, datovo narocne, skratka komplikacie.
Zvukari sa casto sporia, ci ma zmysel aspon 48kHz, niektori tvrdia, ze ani to nie. Ja nahravam 44,1/24bit. Akurat mam doma nejake stopy na opravu z pomerne dost profesesionalneho studia postaveneho na Pro Toolsoch a oni to tam nahravaju svete div sa 44,1/16bit. Som sa pytal ze preco a oni sa spytali naspat, ci mi je to malo. No neni - poznam ich vysledky a urcite mi 44,1/16 neni malo
.
Ono tych 44,1/16 je standard pre Audio CD. Nic ine ziadny CD prehravac neprehra a ziadny soft ani nedokaze napalit. Ak nejake Nero akoze povoli palit trebars 24bit, je jasne, ze to musi prekonvertovavat a ani nepovie.