Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Nové smerovanie portálu  - podpora a propagácia aktivít členov fóra !!
28. Apríl , 2024, 20:35:34
Strán: 1 2 [Všetko] |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Tonova clona  (Prečítané 4699 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
jack_6.3
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 232



« kedy: 31. December , 2005, 13:39:30 »

ako tak tocim potakmi na gitare napadlo ma ze vlasne neviem na co sluzi potak tone...viem co asi robi ked s nim tocim a tak (no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\"),ale zaujmalo by ma ako vlasne funguje,teda co robi so signalom...
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #1 kedy: 31. December , 2005, 13:48:27 »

Zoberie mu vysky. Ked je tone naplno, zvuk je, ako ma byt, ked je tone na 0, zvuk zostane zastrety, bez vysok.
Zaznamenané
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #2 kedy: 31. December , 2005, 14:13:45 »

Normálne bežne je ten poťák nevyužitežný, lebo najlepší zvuk ti má liezť, keď máš tónovú clonu vytiahnutú.
Ale keď chceš pri čistom zvuku dosiahnuť jazzový nádych, tak stiahneš tónovú clonu (pokiaž uznáš za vhodné), prípadne ju môžeš využiť na ten wow efekt.
Zaznamenané

jack_6.3
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 232



« Odpoveď #3 kedy: 31. December , 2005, 14:36:15 »

dakujem pani...ak som to dobre pochopil je to iba taky \"ekvalizer\" pre horne pasmo?cize prirodzeny signal co ide zo snimacov je ked stiahnem clonu na 0,a tento signal potom \"skraslim\" pridanim vysok na clone?

este by ma zaujmal princip...elektrikari pomoooc
Zaznamenané
thom
nováčik
*
Príspevkov: 56


« Odpoveď #4 kedy: 31. December , 2005, 14:40:54 »

ten potenciometer sa da slusne vyuzit,vyuzil ho aj eric clapton v sunshine of your love,v kombinacii s krkovym snimacom je zvuk naozaj husty,ak mate potenciometre na 0.
Zaznamenané
Gazda
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 518



« Odpoveď #5 kedy: 31. December , 2005, 14:43:32 »

Ja ho vyuzivam dost casto, ked chcem taky gulatejsi zvuk a vysky si radsej pridam na zosilovaci.Pokial viem, tak v signalovej ceste su zaradene kondenzatory, ktore oddelia horne pasmo od vysledneho zvuku a potenciometrom regulujes kolko tych hornych frekvencii odvedies do zeme.
Zaznamenané

...If the amp wasn't made to be played cranked to the max, then it wasn't made like a Marshall.
Hosť
« Odpoveď #6 kedy: 31. December , 2005, 14:44:25 »

No ja mam na gitarke tiez len volume a tento potak....a tiez v podstate nevim na co to je...
Aky WOW efekt ....ako sa to robi...Huh!  Smútim
Zaznamenané
iMbUS
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 3277



WWW
« Odpoveď #7 kedy: 31. December , 2005, 14:45:50 »

no asi to tak bude, ze ked je na 0 tak je ten signal taky ako ide priamo zo snimacov. Kedze sa pred tonovu clonu dava kondik, ktory orezava nizke frekvencie.
Zaznamenané

Mame nejake novinky.
MusicMan JP-6, Fernandez Strat LTD | Fender Hot Rod DeVille 212
Altostratus
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2211


Ääliö, älä lyö! Ööliä läikkyy!!


WWW
« Odpoveď #8 kedy: 31. December , 2005, 14:47:30 »

Wah efekt...v principe take jemnejsie kvakadlo...Wah Wah, teda kvakadlo tusim pracuje na podobnom principe...vytahuje a stahuje vysky (mozno aj basy, co ja viem)..asi,,:whistle: Popiskujem si
Zaznamenané

rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #9 kedy: 31. December , 2005, 14:48:45 »

rastis napísal:
Citácia
Zoberie mu vysky. Ked je tone naplno, zvuk je, ako ma byt, ked je tone na 0, zvuk zostane zastrety, bez vysok.


jack_6.3 - skus si to precitat este raz Žmurk A ty Imbus tiez !
Zaznamenané
thom
nováčik
*
Príspevkov: 56


« Odpoveď #10 kedy: 31. December , 2005, 14:56:34 »

ja to tiez vyuzivam napr.das nejaky ton a pritom tocis potakmi ostosest
Zaznamenané
jack_6.3
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 232



« Odpoveď #11 kedy: 31. December , 2005, 14:56:38 »

cize naopak...vytoceny tone = nedotknuty signal , stiahnuty tone = zobere vysky Huh!
dufam ze som to pochopil dobre Popiskujem si

ja som nepisal o ziadnom wow efekte :woohoo: ale :

Citácia
(no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\")
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #12 kedy: 31. December , 2005, 14:59:48 »

jack_6.3 napísal:
Citácia
cize naopak...vytoceny tone = nedotknuty signal , stiahnuty tone = zobere vysky Huh!
dufam ze som to pochopil dobre Popiskujem si

ja som nepisal o ziadnom wow efekte :woohoo: ale :

Citácia
(no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\")


Ahaaa Žmurk
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #13 kedy: 31. December , 2005, 15:01:11 »

Kondenzator ma okrem ineho tu vlastnost, ze prepusta iba horne frekvencie. Ak sa nim skratne signal so zemou, posiela vsetky vysky do zeme a signalo zostane bez nich. Ak sa tam da medzi signal a zem potenciometer a vystup z potenciometra do zeme ide cez kondenzator, reguluje sa potenciometrom to, kolko vysok zo signalu ide prec do zeme. To je tonova clona.

Da sa to zapojit aj tak, aby sa potenciometrom regulovalo to, kolko signalu pojde iba kondenzatorom dalej a nie do zeme. Vtedy by zo signalu zostavali iba vysky a vznikla by tak tonova clona, ktora by uberala basy.

Osobne tonove clony pouzivam iba vo velmi specifickych pripadoch. Napriklad zaujimavy solovy zvuk vznikne na klasickom stratocasterovom zapojeni, ked sa zapne medzipoloha kobylkovy a stredny singel a na strednom singli sa uberu vysky uplne prec. Dobre to zneje na skresleni, na cistom zvuku je to blbost.

Velmi zaujimave zvuky sa pomocou tonovych clon daju spravit na Les Paule na medzipolohe snimacov. Musia byt vsak zapojene v protifaze. Zase na skreslenom zvuku vznikne jeden fakt zaujimavy beglajtovy zvuk, aj na sola pouzitelny. Najidealnejsie je, ak je jeden so snimacov s vyskovou tonovou clonou a druhy s basovou, navzajom v protifaze, medzipoloha, skresleny zvuk - PARADA !

V beznych situaciach su podla mna tonove clony na nic. Presne jak napisal Pitu, niektory jazzmeni to pouzivaju, ale presne ten jazzzovy tupy zvuk ja rad moc nemam. Na obycajny zvuk a bezny snimac tonova clona zbytocne kradne zo zvuku a skorej ho degeneruje, ako vylepsuje.
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #14 kedy: 31. December , 2005, 15:05:48 »

Altostratus napísal:
Citácia
Wah efekt...v principe take jemnejsie kvakadlo...Wah Wah, teda kvakadlo tusim pracuje na podobnom principe...vytahuje a stahuje vysky (mozno aj basy, co ja viem)..asi,,:whistle: Popiskujem si


No od kvakadla ma tonova clone doooost daleko. Kvakadlo je v principe plynule preladitelny parametricky equalizer s velmi uzkym Q.
Zaznamenané
Marshall
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 182



« Odpoveď #15 kedy: 31. December , 2005, 16:02:01 »

ja tiez tonovu clonu nepouzivam... asi odpojim uplne ten potak nech ide signal rovno zo snimacov do zosilovaca.
Zaznamenané
Gazda
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 518



« Odpoveď #16 kedy: 31. December , 2005, 16:25:13 »

rastis napísal:
Citácia
Kondenzator ma okrem ineho tu vlastnost, ze prepusta iba horne frekvencie. Ak sa nim skratne signal so zemou, posiela vsetky vysky do zeme a signalo zostane bez nich. Ak sa tam da medzi signal a zem potenciometer a vystup z potenciometra do zeme ide cez kondenzator, reguluje sa potenciometrom to, kolko vysok zo signalu ide prec do zeme. To je tonova clona.

Da sa to zapojit aj tak, aby sa potenciometrom regulovalo to, kolko signalu pojde iba kondenzatorom dalej a nie do zeme. Vtedy by zo signalu zostavali iba vysky a vznikla by tak tonova clona, ktora by uberala basy.

Osobne tonove clony pouzivam iba vo velmi specifickych pripadoch. Napriklad zaujimavy solovy zvuk vznikne na klasickom stratocasterovom zapojeni, ked sa zapne medzipoloha kobylkovy a stredny singel a na strednom singli sa uberu vysky uplne prec. Dobre to zneje na skresleni, na cistom zvuku je to blbost.

Velmi zaujimave zvuky sa pomocou tonovych clon daju spravit na Les Paule na medzipolohe snimacov. Musia byt vsak zapojene v protifaze. Zase na skreslenom zvuku vznikne jeden fakt zaujimavy beglajtovy zvuk, aj na sola pouzitelny. Najidealnejsie je, ak je jeden so snimacov s vyskovou tonovou clonou a druhy s basovou, navzajom v protifaze, medzipoloha, skresleny zvuk - PARADA !

V beznych situaciach su podla mna tonove clony na nic. Presne jak napisal Pitu, niektory jazzmeni to pouzivaju, ale presne ten jazzzovy tupy zvuk ja rad moc nemam. Na obycajny zvuk a bezny snimac tonova clona zbytocne kradne zo zvuku a skorej ho degeneruje, ako vylepsuje.


Presne to s tou clonou robim na svojom strate, to je ono;)
Zaznamenané

...If the amp wasn't made to be played cranked to the max, then it wasn't made like a Marshall.
Strán: 1 2 [Všetko] |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.116 sekund, 22 otázok.