Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Nové smerovanie portálu  - podpora a propagácia aktivít členov fóra !!
27. Apríl , 2024, 16:16:36
Strán: 1 [2]  Všetko |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Ako sa vola tento akord ?  (Prečítané 7384 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
izi
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 163



« Odpoveď #15 kedy: 17. Apríl , 2006, 09:58:32 »

Altostratus napísal:
Citácia
No, zdá sa mi, že ak by to bol D9, tak tam musí byť aj sedma. Takže keď už, tak Dadd9, alebo Dadd2, v závislosti od toho, či to E je v tej istej oktáve, ako základné D (tvoria sekundu), alebo je o oktávu vyššie (tvoria nónu). No a potom je tam to Gis a to je ku D zmenšená kvinta, nie? Takže mi z toho vychádza Dadd2 5-, alebo Dadd9 5-


Izi...sekunda sa v akordoch používa dosť často


Ano sekunda sa pouziva, ale nahradza terciu a tercia tam je. Asi najpresnejsi zapis byy bol potom ten tvoj posledny pokial ide o presnost hmatu na gitke. V harmonii to moze byt D9 5b, len tu septimu tam moze hrat iny nastroj.

Naposledy upravil izi, : 17.04.2006 o 11:00
Zaznamenané
Altostratus
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2211


Ääliö, älä lyö! Ööliä läikkyy!!


WWW
« Odpoveď #16 kedy: 17. Apríl , 2006, 10:01:06 »

izi napísal:
Ano sekunda sa pouziva, ale nahradza terciu a tercia tam je. Asi najpresnejsi zapis byy bol potom ten tvoj posledny.[/quote]


Ak sekunda nahrádza terciu, potom je to akord sus...teda napr Dmol=DFA, Dsus2=DEA
Ak je tam tá sekunda PRIDANÁ (pridať po angl.=ADD, že hej), tako potom je to DEFA a je to DmAdd2

To isté s nónou


Izi..nejde o hmat na gitare, ide o tóny v akorde..a tým je jedno, kde ich chytíš, alebo na akom nástroji ich zahráš Dadd2 je furt to isté na gitare aj na klavíri aj hocikde inde


Ak gitka drží nejaký akord a iný nástroj do toho hrá sekundu, tak to predsa nezapíšem do tej istej akordovej značky, nie? Proste gitare napíšem to, čo hrá a tomu druhému nástroju tiež len to, čo hrá

Naposledy upravil Altostratus, : 17.04.2006 o 11:03
Zaznamenané

Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #17 kedy: 17. Apríl , 2006, 11:09:46 »

rastis napísal:
Citácia
Skladba je Hdorska. V teme sa strieda toto \"D\" s H molom, konci sa Fis durom. V refrene sa ide Hmol, toto \"D\" a Fis dur. Da sa tam pouzit aj standardny D dur.


Ten akord je nadmieru zaujímavý, lebo, keď si ho rozložíš- sú to vlastne 4 tóny stupnice za sebou - D E F# G#,
U teba je zrejmé, že berieš ako základ tón D.
Má durový charakter, lebo obsahuje vežkú terciu F#.
G# ale v charaktere akordu neberieme ako zväčšenú kvartu, ale ako zmenšenú kvintu - Ab, tzn kvintakord tam je = D F# Ab
A tón E predpokladám, že nehráš iba o sekundu nad základným tónom, ale minimálne o oktávu vyššie, tak by som ho nazval add9.

Celý akord teda vychádza na = D F# Ab E a to je D-5add9

Presne tak, ako písal Altostratus.

Citácia
A este preco sa v tej stupnici pouziva zapis s krizikmi a nie s beckami ?


A k tej stupnici. Sú to tóny idúce za sebou,
preto za H ide C# a nie Db,
za C# nasleduje D, za D ide E
a práve preto aj za E ide F# a nie Gb,
za F# nasleduje G#, za G# ide A ....
Zaznamenané

rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #18 kedy: 17. Apríl , 2006, 22:00:46 »

Dakujem pekne. Zostalo mi z toho, ze aby mohol byt akord 9-ina, musi obsahovat aj 7-micku. Spravne ?

Inak je to z tohto Vladanovho songu. Chalan si nam pisal o akordy, tak som ho nechcel oebat :)

http://gitaristi.sk/components/com_simpleboard/uploaded/files/bitter_sweet_rocksteady_song.mp3
« Posledná zmena: 11. Január , 2007, 01:38:12 od Martinlm » Zaznamenané
tailgunner
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 89


« Odpoveď #19 kedy: 17. Apríl , 2006, 23:54:44 »

chlapi, ste uplne mimo...............uuuuuplne mimo....
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #20 kedy: 17. Apríl , 2006, 23:55:58 »

tailgunner napísal:
Citácia
chlapi, ste uplne mimo...............uuuuuplne mimo....


Na viacej sa nezmozes ? Trebars na to, ako je to spravne...
Zaznamenané
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #21 kedy: 18. Apríl , 2006, 13:30:47 »

rastis napísal:
Citácia
Dakujem pekne. Zostalo mi z toho, ze aby mohol byt akord 9-ina, musi obsahovat aj 7-micku. Spravne ?


Presne tak. Každý akord (9-ina, 11-ka, 13-ka) obsahuje všetky tercie pod sebou, samozrejme septima je malá. Keby si tam chcel vežkú septimu, zapíšeš je v akorde ako maj7.
Nona (9-ina) je v každom akorde vežká. Keď chceš malú, zapíšeš 9- , keď zväčšenú zapíšeš 9+.
11-ka je čistá (je to vlastne čistá kvarta)
13-ka je vežká (vlastne vežká sexta).
Zaznamenané

Zvuk
stály hosť
*****
Príspevkov: 957


...hudba je zmysluplne prerušované ticho...


« Odpoveď #22 kedy: 01. Jún , 2006, 09:23:33 »

Skusim teraz opacit aj ja Žmurk Tieto tony ( D , Fis , Gis , E) tvoria urcity suzvuk , ktory moze mat rozlicne nazvy (v zavislosti od zakladneho tonu ) , ale v podstate bude zniet vzdy rovnako . Mne pripada najlogickejsie taketo riesenie: D+Fis je velka tercia (teda zaklad DUROVEHO kvintakordu ) , kvinta A je vynechana (to sa moze , pretoze netvori charakter DUR/MOL akordu ) , Gis je zvacsena undecima 11+ znejuca o oktavu nizsie (moze sa zapisat aj ako 4+ ), E je velka nona 9 znejuca o oktavu nizsie (2) . Takze podla tejto charakteristiky to je Dadd9/11+ ( Dadd2/4+ ). Akord septimu neosahuje lebo je tam to add. Ak by septimu obsahoval pisal by sa D9/11+ . Ak si zoberieme za zakladny to h je to akord h11/13+ (h4/6+):)
Zaznamenané

Tak aj ty, nehodný druh môjho smutného života, podobáš sa verejnosti, ktorej nikdy neslobodno ponúknuť delikátne vône, čo ju poburujú, ale starostlivo vybrané odpadky.
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #23 kedy: 01. Jún , 2006, 09:39:28 »

zvuk - kvinta sa síce pri hraní môže vynechať, ale ty ju v zápise máš, tak s ňou v akorde treba počítať. V tvojom prípade by ten akord bol D, F#, A, E, G#. Tzn že by tam bolo aj G# aj A.
Podža mňa, ako som písal, je najideálnejšie uvažovať nad tým G# ako o zmenšenej kvinte Ab.
D-5add9
Ešte by sa ale dalo zobrať riešenie z pohžadu základného tónu E.
E G# D F# - tam už by bola vynechaná kvinta H (plný akord by bol E G# H D F#)
a to je klasický E9

Naposledy upravil pitu, : 01.06.2006 o 10:40
Zaznamenané

Zvuk
stály hosť
*****
Príspevkov: 957


...hudba je zmysluplne prerušované ticho...


« Odpoveď #24 kedy: 01. Jún , 2006, 09:54:09 »

Pardon, mala korekcia Dadd9/11+no5:laugh: ha ha ha No vyzera to pekne blbo . Tak asi mas pravdu , ten tvoj je jednoduhsi .
Zaznamenané

Tak aj ty, nehodný druh môjho smutného života, podobáš sa verejnosti, ktorej nikdy neslobodno ponúknuť delikátne vône, čo ju poburujú, ale starostlivo vybrané odpadky.
Strán: 1 [2]  Všetko |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.088 sekund, 22 otázok.