Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
26. Apríl , 2024, 08:11:59
Strán: [1] 2 3 ... 7 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Konstrukcia vs. materialy  (Prečítané 22670 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« kedy: 31. Júl , 2006, 17:10:52 »

Davam do placu len taku nezavaznu diskusiu na poteoretizovani si nad materialmi a konstrukciov gitar. Ze co ma do akej miery vplyv na zvuk. Napriklad takyto celojasenovy Les Paul:

http://gitaristi.sk/files/rastis/japan/fotogaleria/rozne/rozne.htm

Do akej miery to moze byt typicky Les Paulove, pripadne co tomu ten jasen z typickeho Les Paulu ubera.

Alebo opacny extrem. Gitara - Telecaster so vsetkym, co k tomu patri, plechova kobyla, snimace, srobovany krk. Ale telo kvalitny mahagon, vrchna doska javor, krk mahagon, hmatnik eben...

Ak mate niekto vlastne skusenosti alebo nazory na vec, sem s nimi :).

-------------------

A ked uz som otvoril takuto temu, tak by ma zaujimalo este, ci mate niekto skusenost s vymenou kobylky za taky isty typ od ineho vyrobcu. Ze aky velky vplyv to ma na zvuk nastroja - nejaky logicky musi mat. Ja mam akurat skusenosti s nahradou nejakych jolanovych plechovych shitov za tune-o-matic alebo bezpakovy strat a to je vzdy rozdiel zopar tried. Zaujimalo ba ma, ak mate niekto skusenost, nakolko je to markantne pri vymene napriklad azijskeho noname tune-o-matic za taky isty trebars Gotoh alebo Schaller...
Zaznamenané
midlo
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 548



« Odpoveď #1 kedy: 31. Júl , 2006, 19:08:20 »

Ja mam take skusenosti, ze ide o to, co na tom hras. Najmensi vplyv na zvuk ma material v pripade higainov. Tam robia zvukna 90percent  snimace. Pri cistych zvukoch uz je pocutelne aj drevo. Ale stale si myslim, ze rozhodny vplyv na zvuk ma snimac. Na druhom mieste je telo a krk a na tretom aparat. - vysvetlim - je to podobne ako u mikrofonu. Ked mas zly, alebo nevhodny mikrofon, tak nerozoznas kvalitny nastroj (akykolvek) od menej kvalitneho, alebo rozdielneho.  Takze drevo robi velmi vela, ale v konecnom dosledku snimac dokaze urobit viac. Ak snimac nie je schopny umocnit alebo dobre zosnimat kvalitu zvuku, ktore dodava drevo, potom je to drevo druhorade.
Potom su strny atd. Aspon take su moje skusenosti a moj nazor. Netvrdim ze to je absolutna pravda
Do konstrukcie sa zas tak nevyznam, ale cital som ze srobovany krk je lepsi spoj ako lepeny. Najvacisu sarapatu dokaze spravit zle lepene telo. A potom este take pikosky ze krk a telo by mali byt ladene v kvinte atd...

Naposledy upravil midlo, : 31.07.2006 o 20:13
Zaznamenané
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4302


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #2 kedy: 31. Júl , 2006, 19:26:48 »

rastis napísal:
Citácia
Davam do placu len taku nezavaznu diskusiu na poteoretizovani si nad materialmi a konstrukciov gitar. Ze co ma do akej miery vplyv na zvuk. Napriklad takyto celojasenovy Les Paul:

http://gitaristi.sk/files/rastis/japan/fotogaleria/rozne/rozne.htm


Hm, sustain bude podla mna nezmeneny, kedze jasen ma prirodzene dobry sustain. Ton bude ale uplne iny, ostrejsi, hlavne menej stredov a nebude to mat taku tu typicku hutnost ako Les Paul. Vysky zvonive a basy dynamickejsie a uzsie.

Citácia
Alebo opacny extrem. Gitara - Telecaster so vsetkym, co k tomu patri, plechova kobyla, snimace, srobovany krk. Ale telo kvalitny mahagon, vrchna doska javor, krk mahagon, hmatnik eben...


Zas naopak, pojde to tonovo k Les Paulu, ale nebude to mat taky sustain a objem.

Citácia
A ked uz som otvoril takuto temu, tak by ma zaujimalo este, ci mate niekto skusenost s vymenou kobylky za taky isty typ od ineho vyrobcu. Ze aky velky vplyv to ma na zvuk nastroja - nejaky logicky musi mat. Ja mam akurat skusenosti s nahradou nejakych jolanovych plechovych shitov za tune-o-matic alebo bezpakovy strat a to je vzdy rozdiel zopar tried. Zaujimalo ba ma, ak mate niekto skusenost, nakolko je to markantne pri vymene napriklad azijskeho noname tune-o-matic za taky isty trebars Gotoh alebo Schaller...


Toto robi obrovske rozdiely, napr. ja som menil mostik (kobylku) na Les Paule z novsieho Gibson Tune - o - matic (od roku 1975 ich davali) na povodny ABR1 a bolo to citit viac ako som cakal. Ten ABR1 ton citelne vycistil a pridal na brilancii. Sustain ostal rovnaky a celkovo akoby sa prenasalo viac akustickej rezonancie. AJ strunniky menia zvuk. Manici na www.lespaulforum.com napriklad aj tvrdia, ako zmenia zvuk lahke aluminiove strunniky vs tazke, ze lahke strunniky pridaju na akustickej rezonancii a sustaine. To uz neviem, strunnik som este nemenil, ale u mostikov je zmena fakt citelna. Ten ABR1 ma zas nevyhodu, ze sa na nom horsie steluje intonacia. Dalsia vec co vseobecne plati, ze struny sa nemaju dotykat zadnej casti mostika (smerom na strunnik). To znamena, ze ak ano, treba zvysit strunnik. To uz zavisi od konkretneho kusu, aky ma uhol krku, tvar a profilovanie vrchnej dosky atd.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4302


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #3 kedy: 31. Júl , 2006, 19:34:34 »

midlo napísal:
Citácia
Ja mam take skusenosti, ze ide o to, co na tom hras. Najmensi vplyv na zvuk ma material v pripade higainov. Tam robia zvukna 90percent  snimace.


Cisty suhlas.

Citácia
Pri cistych zvukoch uz je pocutelne aj drevo. Ale stale si myslim, ze rozhodny vplyv na zvuk ma snimac. Na druhom mieste je telo a krk a na tretom aparat.


Absolutny nesuhlas. Zvuk kvalitnej gitary je v prvom rade dany drevom a jeho kvalitou ako aj konstrukciou. Potom ide hardware a snimace. Viackrat som skusal menit snimace na gitare a vzdy som pochopil, ze zakladny prirodzeny ton gitary ziadnym snimacom nezmenis, iba ho do istej miery upravis -- bud potlacis alebo zvyraznis. Jeden Les Paul mi stale hral moc vyskovo a ostro, aj ked som do neho dal stare PAFka namiesto novych ostrych Burstbuckerov. Sice s tymi starymi PAF znel spevavejsie a muzikalnejsie, ale bola to stale zvukovo ta ista gitara. Podla mna sa da zvuk dobrej elektrickej gitary na 90% odhadnut uz zo zvuku nasucho a tak aj ja zacinam gitary vzdy porovnavat. Ak ma oslovi zvuk nasucho, vzdy ma oslovi aj zosilena. Samozrejme podmienkou je kvalitny aparat, ktory robi v celkovom zvuku podla mna takych 60%.

Naposledy upravil progrocker, : 31.07.2006 o 20:52
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #4 kedy: 31. Júl , 2006, 21:57:56 »

Veža na zvuku robí materiál. Preto hrajú Fendre a Gibsony tak, ako hrajú. Keď sa spraví kópia z iného materiálu, tak hraje inak. Keď sa použije celý materiál ako na Gibson, len sa spraví tvar Fender, bude to hrať ako Gibson, nech sa tá gitara tvári akokožvek. :) A naopak. Proste mahagon má iný zvuk ako jaseň, jelša alebo javor.

A samozrejme veža spraví hráč, ktorý bude znieť aj napriek tomu, že farba zvuku bude iná, rovnako.

Snímače hodne ovplyvnia zvuk, ale nezmenia charakter. Dosť sa urobí aj rôznym zapojením snímačov.
Zaznamenané

telcontar
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 433


« Odpoveď #5 kedy: 31. Júl , 2006, 21:59:35 »

rastis napísal:
Citácia


Ja by som bol zvedavy ako sa na zvuku prejvi ten plast na tom Vcku.
Zaznamenané

Arguing on the internet is like running in the Special Olympics. Even if you win, you're still retarded.
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4302


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #6 kedy: 31. Júl , 2006, 22:17:29 »

pitu napísal:
Citácia
Keď sa použije celý materiál ako na Gibson, len sa spraví tvar Fender, bude to hrať ako Gibson, nech sa tá gitara tvári akokožvek. :)


To tak nemusi byt. Telecaster z mahagonu a javorovou doskou a trebars palisandrovym hmatnikom bude hrat inak a s najvacsou pravdepodobnostou nebude mat taky sustain ako Les Paul Standard.

Naposledy upravil progrocker, : 31.07.2006 o 23:18
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #7 kedy: 31. Júl , 2006, 22:20:16 »

progrocker napísal:
Citácia
midlo napísal:
Citácia
Ja mam take skusenosti, ze ide o to, co na tom hras. Najmensi vplyv na zvuk ma material v pripade higainov. Tam robia zvukna 90percent  snimace.


Cisty suhlas.

Kamos ma lacnu Jacksonku v cene okolo 10 tisic s povodnym snimacom, ja mam raz taku drahu gitaru mahagon/asi javor s Kent Armstrong PAF HB a na tom istom higain aparate je ten zvuk ovela \"priestorovejsi\". On ma ten snimac o dost silnejsi ako ten PAF. Tu vstupuje do hry vela inych cinitelov, ale moja gitara je postavena kvalitnejsie a hra to aj cez higain o poznanie lepsie.

Nemyslim si, ze by ten snimac bol nejaky zazrak, aby robiac 90% zvuku celkovy zvuk natolko vylepsil. Vlastne maloco v tejto oblasti mozno nejak zovseobecnovat, je to aj silne subjektivne.
Zaznamenané

Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #8 kedy: 31. Júl , 2006, 22:43:50 »

progrocker napísal:
Citácia
pitu napísal:
Citácia
Keď sa použije celý materiál ako na Gibson, len sa spraví tvar Fender, bude to hrať ako Gibson, nech sa tá gitara tvári akokožvek. :)


To tak nemusi byt. Telecaster z mahagonu a javorovou doskou a trebars palisandrovym hmatnikom bude hrat inak a s najvacsou pravdepodobnostou nebude mat taky sustain ako Les Paul Standard.

Naposledy upravil progrocker, : 31.07.2006 o 23:18


Neviem, či si si to prečítal pozorne. :) Jasne, že keď hocičo zmeníš -  použiješ iný materiál na krk, hmatník a pod, bude to hrať inak.
Zaznamenané

proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4302


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #9 kedy: 31. Júl , 2006, 23:26:12 »

No ved, poukazoval som na pouzity rovnaky material a zmeneny tvar a na to, ze aj tvar a konstrukcia nastroja ma vyznamy podiel na jeho zvuk. Preto ten Tele z mahagonu.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
midlo
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 548



« Odpoveď #10 kedy: 01. August , 2006, 00:03:32 »

tele nikdy nebude zvukovo blizko gibsonu, pretoze ma inu menzuru
Zaznamenané
guitman
otec
miestny štamgast
****
Príspevkov: 1986


guitman


WWW
« Odpoveď #11 kedy: 01. August , 2006, 05:22:45 »

vidíte zaujímavý postreh to si nik z vás neuvedomil že aj menzúra a tým pádom dĺžka struny má vežký vplyv na zvuk nemyslíte?Celkovo ale moje poznatky a úvahy vychádzajú z čiste teoretickej roviny keďže som vlastne v živote nehral na normálnom aparáte a ani gitare, tak to neviem objektívne hodnotiť.Občas mám ale pocit že sa zo zvuku a výroby el. gitár robí strašná veda a myslím že občas by bolo zaujímavé hodnotiť gitary bez toho aby ste vedeli z akého je materiálu a možno by ste boli prekvapení.
Samozrejme že tu ide o kvalitu materiálu a jeho vlastnosti ale aj hlavne o konštrukciu.Porovnávať Fender zo šróbovaným krkom s vačšou menzúrou s Gibsnom s krkom vlepenýn a kratšou nemzúrou je asi dosť krkolomné lebo práve tým sa odlišujú a sú vlastne nezrovnatežné. A myslím si že keby ste aj na tele vlepili krk dalu Tunematic a dva gibsonácke HB nebolo by to telátko ale gibsoňátko.Toto skôr ako na diskusiu by bolo na experimentovanie.Podža mňa ale konšrtrukcia v 1.rade, potom snímače a v poslednom rade je materiál aj keď je evidentné že lipový Ibanez JS bude hrať inak ako mahagónový Gibson LP a Satriani sa tožko nenarobí ako Slash pritom je jasné že to nebude asi štýlom hrania ale váhou gitary.Žmurk

Naposledy upravil guitman, : 01.08.2006 o 06:27
Zaznamenané

tatko fóra
ff
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2386



« Odpoveď #12 kedy: 01. August , 2006, 06:47:01 »

Podla mňa všetko súvisí zo všetkým.Určite nestačí len kvalitný snímač .To by bolo moc jednoduché.Tým pádom by bol rozdiel na hi gainovom zvuku trebárs  medzi Iriskou a Gibsonom 10%?Totálny nezmysel!
Zaznamenané
guitman
otec
miestny štamgast
****
Príspevkov: 1986


guitman


WWW
« Odpoveď #13 kedy: 01. August , 2006, 07:23:20 »

Ale v konečnom dôsledku je to tak keby v jolane používali kvalitnejšie materiály a hardware bolo by to už len o snímačoch lebo tie jolaňácke sú strašné, ale 3mm hmatník síce z ebenu ale zakrytý 6mm bindingom neurobí z jolany gibsona to je pravda, ale myslím že po osadení kvalitným hardware a snímačmi môže aj z jolany byť zaujímavý nástroj o čom chcem mhohých presvedčiť po rekonštrukcii diamantky a dosť ma zaujíma ako to bude vplývať na zvuk a čo to urobí a myslím že taký malý test by nebol od veci.
Zaznamenané

tatko fóra
ff
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2386



« Odpoveď #14 kedy: 01. August , 2006, 07:40:35 »

To vieš keby.S kamošom sme skúšali dávať rôzne snímače -Duncan,Di Marzio,B.Lawrence,Emg...na rôzne nástroje-hand  made,ibanez,vintage,fender,bc rich...A bolo to zaujímavé.Na niektorých gitarách dobre,na niektorých nič moc.Jednalo sa o hi gain zvuk.Tie nástroje boli kvalitné,snímače tiež a zvukové rozdiely vežké.Samozrejme záleží aj na ampe,lebo niektoré zvuk \"spriemerujú\"čiže skoro každá gitara tam znie rovnako.ďalší kamoš má docela slušnú zbierku nástrojov a aparatúr-gibson,fender,custom ibanezy,prs,musicmann...-marshall,soldano,mesa,bogner....a on si robí nahrávky ampov s gitarami a to by si počul rozdiely na hi gaine.Bodaj by to bolo na 90% snímačom.
Zaznamenané
Strán: [1] 2 3 ... 7 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.105 sekund, 22 otázok.