Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
29. Marec , 2024, 05:48:23
Strán: [1] 2 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Predator - ukážky  (Prečítané 9890 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Hosť
« kedy: 29. Marec , 2005, 19:51:56 »

Toto je taká kžudná skladba, niečo medzi inštrumentálnym rockom a blues. Toto je zase taký rýchlejší rock´n´roll. Nesmejte sa moc, viem, že to treba ešte dotiahnuť ... Sú to iba pracovné verzie, ešte je tam hodne chýb, aj s mixážou sa treba pohrať ...
Zaznamenané
guitman
otec
miestny štamgast
****
Príspevkov: 1986


guitman


WWW
« Odpoveď #1 kedy: 30. Marec , 2005, 06:16:55 »

Super vidím že niekto aj číta FAQ.síce som ešte nepočul, ale tu nejde o to baviť sa na cudzí účet predsa.
Zaznamenané

tatko fóra
frakos
stály hosť
*****
Príspevkov: 1366



WWW
« Odpoveď #2 kedy: 30. Marec , 2005, 12:36:49 »

Parada! To toto je ta Yamaha RGX420? Popis ako si nahraval gitku a zbytok . . .
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #3 kedy: 30. Marec , 2005, 12:52:15 »

Nahrávací setup je totálne jednoduchý: Yamaha RGX 420S-GRS priamo do pultu Digi002 (ProTools), na skreslený zvuk bol použitý plugin Amplitube LE Digidesign Edition (RTAS) + LongDelay z ProToolsu. Žiadne iné efekty som nepoužil. Čistý zvuk je nahrávaný priamo bez Amplitube, iba ekvalizérom sú z neho vykúsnuté nadmerné stredy, aby znel viac akusticky, a je nahratý dvojmo (chcel som to prehnať chorusom, ale nebolo to ono, znelo to trochu chemicky, tak som sa rozhodol pre prirodzenejšiu cestu, ako "nafúknuť" čistý zvuk. Bicie, basa a klávesy sú brané zo SampleTanku XL, programované cez hru na masterkeyboarde. Sú prehnané cez groove kvantizáciu, čo im dá "akože živý" feeling a neznejú totálne rovne a strojovo ako automat. Všetko bolo od začiatku nahrávané v 24 bitoch, až po zmiešaní som z toho urobil CD kvalitu a potom MP3. Toto je vežmi podstatné pre to, aby trebárs Amplitube nešumel, nebrumel a znel prirodzene. Ak máš signál so slabým rozlíšením na vstupe, ani najlepší plugin Ti z toho neurobí kvalitu. Dík za uznanie, som rád, že sa Ti to páči. Rád poradím, ak viem.
Zaznamenané
rady
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 618


« Odpoveď #4 kedy: 30. Marec , 2005, 13:05:11 »

pekné, normálne mi to dodalo znova chuť na tvorbu... zvukovka 24/96 je, amplitube tiež, sampletank xl tiež. uvidíme, či dokážem spraviť taký zvuk ako ty cez fl studio...
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #5 kedy: 30. Marec , 2005, 16:42:27 »

K tomu AmpliTube (a iným simulačným softom) snáď zopár poznámok: Zvuk treba nastavovať s ohžadom na skladbu, nie na zvuk gitary sám o sebe. Tie firemné presety, čo sú tam, sú z 90% na nič. Najlepšie budú tie, ktoré si urobíš sám s ohžadom na svoju gitaru (snímače, materiál, typ strún). Ďalej je obžúbeným trikom zvukárov urobiť zvuk o niečo stredovejší, s menej basmi a hlavne podstatne menej výškami. Viem, že to človeku počas hrania samo o sebe pripadá také nejaké "tupé, mdlé", ale pri mixáži sa to ukáže, gitara presne zapadne do aranže, ako má, a nebzučí tam ako elektrická vŕtačka, ani nehuhle a nemaže basu. To je príčina, prečo v nahrávke dobre znejú lampáče, prečo sa dobre presadia v kapele. Nie sú hodne výškové ani basové, hrajú hlavne v stredoch. Proste treba uvažovať na úrovni spektier signálu nástrojov. V nahrávke platí princíp superpozície (teda spektrá sa sčítajú) a ak je veža nástrojov s podobnými spektrami spolu v aranži, potom si tieto nástroje berú priestor v nahrávke, rušia sa navzájom, proste to celé nehraje dokopy. Sólová gitara sa bije s klávesmi a prebíja doprovod, doprovodná zahmlieva basu a spolu tvoria nekonkrétnu zmesku, basa sa pchá do kopáka atď... Zvuky, ktoré sú moc načinčané zbytočnými efektami, príliš ostré, s hodne komplexným spektrom, síce samy znejú "poprdeli skvele", ale medzi ostatné nástroje sa miešajú ťažko, buď príliš kričia z nahrávky, alebo zanikajú, problém je nastaviť im hlasitosť tak, aby sadli presne. Tento problém je tým väčší, čím je aranž rýchlejšia, hustejšia a komplexnejšia. Preto platí, že na hustejšiu aranž treba vyberať skôr jednoduchšie a stredovejšie zvuky bez zbytočných kudrliniek, na riedku aranž je zas dobré zvuky trochu "našuchoriť" efektami, aby celok znel plne, vyvážene a bez dier. Sólový skreslený zvuk má byť (hlavne v rockovej muzike) menej ostrý ako doprovodný. Niekto to robí presne opačne a potom má z doprovodu bublanie bahna a sóla režú a škrípu ako cirkulárka. Snáď to niekomu pomôže pri vylepšení svojej nahrávky. Ale neberte to, prosím, ako nejaké dogmy. Takto to funguje v old school rocku, kde sa hrajú sóla. U novších štýlov to nemusí byť smerodatné, trebárs taký nu-metal sóla väčšinou nemá a hrá sa hodne podladene, tak možno nasoliť do gitary viac basov aj výšok bez toho, aby sa to s niečím bilo. Samozrejme, že dané zákonitosti o sčítavaní spektier síce naďalej platia, ale v tomto prípade zmizol dôvod ich dodržiavať (nie je treba v mixe brať ohžad na sóla, klávesy atď). Preto posledné pravidlo - vykašlite sa na pravidlá a vyskúšajte všetky možnosti, až nájdete tú optimálnu pre svoje nahrávky.
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #6 kedy: 30. Marec , 2005, 18:31:34 »

mne sa to tiez celkom pacilo, fajne si to veru zahral........a chcem sa len spytat na ten groove kvanti....nieco, ze ci nevies ci je take nieco aj v sonary alebo v reasone, pretoze ja som robil doprvod tam mnooo ale ja som este total amater tak za nejaku radu budem vdacny. diiiik
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #7 kedy: 30. Marec , 2005, 18:53:04 »

Reason (aj Ableton Live) mám v ProToolse samozrejme tiež, ale podža môjho názoru je na naprogramovanie rockových živo znejúcich aranžov ""nie moc vhodný"". To sú softy skôr vhodné na techno, house, dance, rave ... a to jednak svojimi zvukmi tiahnúcimi skôr k elektronike a analógovým synťákom (napríklad v Reasone sú všetky bicie elektronicky znejúce, nemáš tam poriadny akusticky znejúci kopák, rytmičák atď ...), a po druhé svojím ovládaním, ktoré doslova núti usera k šablónovitej tvorbe - slučky, patterny, krokový bicí sekvencer. V Reasone takéto niečo nie je, môžeš maximálne nastaviť kolísanie presnosti pozície noty, ale od takéhoto živého dojmu to má ďaleko. Proste to nie je len o randomizácii, ide o to, aký je ten charakter nepresností (trebárs keď bubeník búcha niekožko rovnakých nôt za sebou), a to iba obyčajnou randomizáciou nespravíš, tých súvislostí je tam viac... V Sonari by však takáto funkcia mala byť. Je to pokračovatež Cakewalku a v ňom, myslím, takáto funkcia niekde medzi MIDI funkciami bola. Viem však, že nabetón túto funkciu má Cubase, dokonca v ProToolse mám niektoré ""znepresňovacie"" šablóny prevzaté od Cubase (majú to dokonca v názve - ""Cubase Feel Injector"").
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #8 kedy: 30. Marec , 2005, 21:09:23 »

Predator: Tvoj príspevok o nastavovaní zvuku je vežmi dobrý, možno by nebolo špatné založiť novú tému a pokračovať v debate. Toto ma celkom zaujíma
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #9 kedy: 30. Marec , 2005, 23:12:39 »

Po vsetkych prispevkoch o Tvojom studiu budem uplne nekompromisne najprisnejsi :) Obe ukazky su dost tiche, oproti v podstate akemukolvek stylovo porovnatelnemu CD. Nepacia sa mi vysky, pride mi, ze ich je malo a zneju ako z nepodarenej mp3, hlavne cinely a pritom su to 192kbps. Referencne 128kbps mp3-ojky stylovo porovnatelnych nahravok mi zneju lepsie. V oboch nahravkach mi vadia umele bicie, je to styl muziky, kde zivy bubenik robi 2/3 drive. Doprovodna gitara ma tiez malo drive, je pomerne potichu a hra si prilis vo svojej samostatnej ""izbicke"", v prvej ukazke je to este evidentnejsie, vlastne nepocut ani tu cistu gitaru. V prvej ukazke sa mi nevidi ani basgitara, mam pocit ze dynamicky prilis kolise. Vlastne obe ukazky maju podla mna malo drive, na to, aky to ma hudobny obsah. Inak hras pekne :)
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #10 kedy: 31. Marec , 2005, 05:54:10 »

Však hovorím, že je to ešte len predbežná verzia, ktorá o masteringu, ekvalizácii a maximizéri ani nechyrovala ... vieš dobre, že keď to dám na CD, tak budem riešiť pomery. Je to potichu a neprešlo to cez masteringový EQ a maximizér. S tým by som súhlasil. Aj s tým, že doprovod má nejaké nepresnosti na pár miestach, ktoré sa ešte spravia. Ale s tými umelými bicími, to nie ... podža mňa to nie je vôbec také hrozné, tie zvuky bicích sa podža mňa dajú, trebárs Reason má zvuky bicích o 2 triedy horšie ... Ďalej by som mal výhrady ku doprovodnej gitare - tam by som netvrdil, že je tam málo drajvu (drajvu má presne tožko ako sólová, iba má inač posadený EQ), ani že je moc potichu. Nechcel som, aby trčala dopredu a aby tým celok pôsobil ako garážová kapela, kde sa všetci predháňajú, kto koho prehluší. Tam robí iba to, čo robiť má. Podklad. Ešte by som dodal, že podža mňa má moja nahrávka nadbytok basov, keď to tak počúvam na iných veciach ako moje referenčné repráky (rôzne lacné Hi-Fi komplety atď). Ale ako hovorím, mastering som na nej ešte neriešil ... Ináč díky za kritiku aj uznanie.
Zaznamenané
frakos
stály hosť
*****
Príspevkov: 1366



WWW
« Odpoveď #11 kedy: 31. Marec , 2005, 07:35:32 »

Ja sa priznam, ze som bol spociatku presvedceny (minimalne som bol na dost tazkych pochybach) o tom, ze to hra zivy bubenik a aj basak(a este stale som :) ). Ked Rastis napisal, ze mu tam vadia umele bicie(a jeho nazor povazujem za odvodneny), tak zacinam tvrdo pochybovat o svojej schopnosti identifikovat a samozrejme aj spravit ""dobry zvuk"". Ja som takto kvalitne na PC poskladane bicie a basu, napodobnujuce zivych hudobnikov zatial nepocul!
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #12 kedy: 31. Marec , 2005, 10:46:40 »

Čo ja viem ... ono aj najlepšie samply sú len samply, ťažko nahradia živého hráča. V tom má Rastis jednoznačne pravdu. Ale na druhej strane podža mňa je to urobené, čo sa týka imitácie živej hry bicích, vcelku slušne. Kašli na to a rob :-). Kritika, že niečo robíš blbo, ťa nikam neposunie. Dopredu ťa posunie iba kritika typu ""Toto nerobíš správne, skús to takto, pozri ...""
7013;No aby som tiež zareagoval. :) Nebudem hovoriť k zvuku, tam si predátor porobí, čo treba a fakt je lepšie zavolať k tomu minimálne ešte jedno zvukárske ucho (či pár), na jedného človeka celá robota bez kontroly je naozaj veža, môže tam prísť k veža chybám, ktoré si jeden neuvedomí, lebo je už unavený, zvykol si na to a pod.. Čo sa týka skladieb, tam by bolo asi trochu treba popracovať na aranžmánoch, zdá sa mi to na veža miestach pospájané z niekožkých častí - proste stoptime a hneď zmena na inú pasáž, v týchto skladbách mi to pripadá strašne pozliepané dokopy. Inak pomalá má vežmi príjemnú tému, stojí za to sa s tým ešte pohrať, rock and roll je v podstate len improvizácia, chýba mu lepšia téma. Pripadá mi rýchlo urobený. Na sólové CD by bolo fajn na ňom ešte dosť popracovať. Trošku postrádam v pomalej veci prácu s tónom a la Gary Moore, príp. Fero Griglák, v rýchlej mi sem tam vadí moc rýchle kostrbaté vibráto. Inak si fajn gitarista, len tak ďalej - postupovať správnym smerom. :1: Roberto ani Predátor sa hádam neurazia, vaša hra mi pripadá celkom podobná. Konečne by aj Robo mohol hodiť nejakú premyslenú nahrávku.
7014;Pitu: Dík za konštruktívnu kritiku aj za uznanie. Máš pravdu, že to všetko bolo šité takou horúcou ihlou, proste dostal som nápad, vliezol do štúdia, pozapínal ten celý zverinec a už to zo mňa išlo ... rozhodne to neboli dlho pripravované veci, skôr taký momentálny úlet, bleskový záchvat išpirácie, veď to poznáš. Tieto veci beriem ako koncept, čo-to na tom bude prepracované, pridané, ubrané, chystám aj nejaké nové ...
7015;Držím palce.
7016;tak nic......nejako sa potrapim....
7017;Skuste si kliknut na www.fender.com. Su tam zvukove ukazky :)
7018;Ja som uplne lavy v nahravani a uz vobec nemam cas sa tomu venovat.. nuz tak. Ja som skor na zive hranie. Ale azda ked bude volnejsie pozhanam si software a nieco vesele nahram.
7019;aaa nice... uja luba prijali,tak sa hadam v septembri vidime vsetci v blave pri veeelkianskom pive
7020;Príjmy moju úprimnú gratuláciu. Neviem či som správne pochopil ty si sa dostal na konzervu nejaké kompozície alebo ee?
7021;ajajaj, to bude tazke stretko:) gratulujem!
7022;Gratulujem.
7023;viktor - jasne, mas pravdu, ale nez si dat pokazit zazitok nizkou kvalitou, radsej si to odrieknem. Aj pri skaredo spravenych DivX filmoch, aj pri nepekne znejucich mp3, aj pri rozkockovanych jpg...
7024;"frakos - tie bicie su spravene praveze velmi dobre, fakt super. Ja som len naznacil, ze do tohto typu muziky je ovsem skoda davat umele bicie, so zivym bubenikom by to bol iny level. Bola by to skratka kapela, nie gitarista a PC, to je na rokenrol divna zostava :) Predator - malo drive v doprovode som nemal namysli, ze malo skreslenia, ale malo drive. Ako ze to malo ""zije""...
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #13 kedy: 01. Apríl , 2005, 05:47:43 »

Rastis, je to pravda, ja som pri nahrávaní zistil jednu vec, že si musím dávať bacha na rytmus, to sa nevidí pri živom hraní, ale pri nahrávaní sa človek častokrát nestačí diviť. Na pár miestach som ušiel, a potom som si radšej do nahrávania hodil metronóm a ten bežal vkuse. Možno preto je to také trochu strnulé, bez šťavy. Treba sa mi ešte hodne vecí nadrieť, vylepšiť, zdokonaliť ....
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #14 kedy: 01. Apríl , 2005, 10:12:21 »

Guitman: Dúfam, že to so zrušením fóra bol len prvoaprílový fór ....
Zaznamenané
Strán: [1] 2 3 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.039 sekund, 22 otázok.