Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
27. September , 2024, 21:16:01
Strán: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Zvuk slovenskych nahravok vs. ostatny svet  (Prečítané 41001 krát)
0 užívateľov a 9 Hostí prehliada túto tému.
MageZ
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2224


teh shite!!111!


WWW
« Odpoveď #45 kedy: 27. August , 2007, 22:51:39 »

A cim menej casu, tym vacsie kompromisy.
Zaznamenané

damiandch
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 214



« Odpoveď #46 kedy: 28. August , 2007, 07:17:10 »

Suhlasim s tvrdenim ze v studiu PENIAZE = CAS = KVALITNA NAHRAVKA (pretoze praca chvatna malo platna, neda nahravat ked sa musis ponahlat a nemas moznost vyskusat si ako by to znelo s tym mic. alebo s inym v inej polohe), ale aj tak si myslim, ze to co je v USA sa neda ani len v najmensiom porovnavat s tunajsimi pomermi. Tak to vzdy bolo a tak to este velmi dlho aj bude... No sa mozrejme treba brat do uvahy aj to ze kvalita zvuku je do istej miery subjektivny pojem. Kazdopadne ked si pustim v podstate hocico produkovane v USA, tak ta nahravka ma PRIESTOR. Jednoducho to lahodi usiam. Slovenske nahravky sa s tym nedaju porovnavat. Hold sme kusok pozadu za svetom :D

Ale tato tema sa mi velmi paci  Na zdravie!
Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #47 kedy: 28. August , 2007, 08:56:01 »

OT: ale v tom pripade by mal mat mojsej najkvalitnejsiu nahravku? Bavím sa skvele
Zaznamenané

brianlover
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 347



« Odpoveď #48 kedy: 28. August , 2007, 09:43:02 »

OT: ale v tom pripade by mal mat mojsej najkvalitnejsiu nahravku? Bavím sa skvele

mi chces povedat, ze nema??Žmurk

Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #49 kedy: 28. August , 2007, 12:29:51 »

mi chces povedat, ze nema??Žmurk



to neviem, ma? Žmurk
Zaznamenané

predator
Hosť
« Odpoveď #50 kedy: 28. August , 2007, 16:38:33 »

Žiaľ, nemá.

Ináč fakt vybavenie nie je všetko, hoci robí hodne. Dôležité je vedieť spôsoby, čo využiť, čomu sa vyhnúť, ako si to zorganizovať, ako nenápadne dotlačiť interpreta k tomu, čo chce zo seba dostať a nevie ako na to. Veľakrát to totiž v človeku je, len sa okúňa a nevie ísť pred mikrofónom na plný výkon, čo napríklad u amíkov nehrozí, oni vedia predať aj totálnu kravinu ako špičkový interpretačný výkon a robia s vedomím "I'm the best". Ľudí treba trochu vyhecovať a držať ich v pernamentnej pohode. Podľa mňa práve toto robí ten primárny rozdiel v zvuku nahrávok, tá väčšia interpretačná voľnosť a sebaistota. Naši sa viac kontrolujú, sú upätí, "kožení", ako keby sa v každom takte obávali, či sa náhodou nestrápnia. Takže ľudí treba k plnému výkonu nenápadne vybičovať.

Ak sa k tomu ešte pridá slušná mašina, napríklad 24bitový motorfaderový digimix s odstupom 105dB a ProTools, tak to musí byť zaručene v pohode.

Teraz ma napríklad navštívila parta veľmi schopných hiphoperov, ktorí skúšali nejaké štúdiá na východe a neboli spokojní, potom sa odhodlali skúsiť, čo to bude u mňa. Bol to výstrel do prázdna, proste totálne nezáväzný pokus, čo ak to bude náhodou dobré ...

Po cca 1,5 hod času Si píš!!! bol demo track hotový a kvalita zvuku predčila všetky ich očakávania, proste oproti tomu, čo nahrali predtým u "naslovovzatých profíkov", to bola podľa ich vlastných slov pecka! Asi hodinu sa z toho spamätávali a rozdýchavali to (nekecám!!!) a hneď mám od nich ďalšiu zákazku teraz na štvrtok a piatok.
« Posledná zmena: 28. August , 2007, 16:50:29 od Predator » Zaznamenané
predator
Hosť
« Odpoveď #51 kedy: 28. August , 2007, 17:07:58 »

Ináč to s tým suverénnym a energickým hraním funguje veľmi dobre ... veľa ľudí sa diví, prečo majú trebárs punkové, metalové či hardcore kapely na Západe také dobré bicie v nahrávkach, skúšajú rôzne blany, kombinácie mikrofónov, rôzne priemery bubnov, ale to, čo nikdy neskúsia, je poriadne do toho praštiť. Ten zvuk treba z bubna vymlátiť, a keď chlapík v štúdiu hrá ako v reštaurácii a po blanách len zľahka šmrdlá, tak proste ten zvuk z toho nedostane, nech by mal sadu akú len chce.

Tento neduh navyše podporujú niektorí tiežzvukári  snažiaci sa dostať práve naberaný signál do maxima 0 dB - "dávaj bacha a nehraj ako hovado, zas si mi tu prebudil prevodník". To je o tom, že človek keď tam má 24 bitov rozsah, musí vedieť, prečo ich tam má 24 a nie 8, a tlačiť to do maxima až pri finálnom mixe, kým pri nahrávaní je dobré pohybovať sa tak uprostred a mať dostatok rezervy pre tiché hranie aj pre fortisimmo.

Práve zasmušilé bicie sú to, čo robí typický neduživý "slovenský" zvuk kapiel. Keď si vypočujeme našu špičku, tak väčšinou je tam slabučký kopák, rytmičák je slabý a suchý ako oplátka, prechody bez attacku a tela, atď ... proste samá hajtka, samá činela a poriadne bubny nikde.  Ešte aj kdejaká svadbová ľudovková kapela má razantnejšie bicie ako to, čo počuť v našom popíku.

Ale keď sa za to posadí maník, čo sa s bicími neserie a poriadne im naloží, tak to je iná káva.

Furt tvrdím aj tvrdiť budem, že v nahrávke je prvoradou vecou, ako sa to naberie, a ostatné čarovania sú viacmenej len doplnkom ku výsledku. Ak raz niekto niečo nahrá ako bez života, bez šťavy, tak niet na svete pluginu, ktorý by do toho tú šťavu pridal.
« Posledná zmena: 28. August , 2007, 17:21:55 od Predator » Zaznamenané
asdfg
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1693



« Odpoveď #52 kedy: 28. August , 2007, 18:52:45 »

Ak raz niekto niečo nahrá ako bez života, bez šťavy, tak niet na svete pluginu, ktorý by do toho tú šťavu pridal.

Pekne povedane  :)
Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #53 kedy: 28. August , 2007, 19:10:21 »

cele to bolo pekne napisane Žmurk :)
Zaznamenané

Zvuk
stály hosť
*****
Príspevkov: 957


...hudba je zmysluplne prerušované ticho...


« Odpoveď #54 kedy: 28. August , 2007, 19:23:40 »

to Predator-a co , ked je v skladbe part , kde je napisane piano ? Tam sa do toho mlatit asi neda ...
Zaznamenané

Tak aj ty, nehodný druh môjho smutného života, podobáš sa verejnosti, ktorej nikdy neslobodno ponúknuť delikátne vône, čo ju poburujú, ale starostlivo vybrané odpadky.
vlado hudec
Hosť
« Odpoveď #55 kedy: 28. August , 2007, 19:34:45 »


Teraz ma napríklad navštívila parta veľmi schopných hiphoperov, ktorí skúšali nejaké štúdiá na východe a neboli spokojní, potom sa odhodlali skúsiť, čo to bude u mňa. Bol to výstrel do prázdna, proste totálne nezáväzný pokus, čo ak to bude náhodou dobré ...

Po cca 1,5 hod času Si píš!!! bol demo track hotový a kvalita zvuku predčila všetky ich očakávania, proste oproti tomu, čo nahrali predtým u "naslovovzatých profíkov", to bola podľa ich vlastných slov pecka! Asi hodinu sa z toho spamätávali a rozdýchavali to (nekecám!!!) a hneď mám od nich ďalšiu zákazku teraz na štvrtok a piatok.

tak toto napisat na gitarovom fore je dost dobra provokacia :D

pokial sa jedna o hiphop,tuna je podla mna ovela lahsie dosiahnut dobry zvuk,kedze v hiphope sa pouzivaju sample a loopy,ktore su prakticky "hotove" co sa tyka zvuku.
Zaznamenané
pista58
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 6966



« Odpoveď #56 kedy: 28. August , 2007, 19:47:50 »

tak toto napisat na gitarovom fore je dost dobra provokacia :D

pokial sa jedna o hiphop,tuna je podla mna ovela lahsie dosiahnut dobry zvuk,kedze v hiphope sa pouzivaju sample a loopy,ktore su prakticky "hotove" co sa tyka zvuku.

nemali sme tu uz na toto pomerne tvrdu debatu?
Zaznamenané

o-yep sro
vlado hudec
Hosť
« Odpoveď #57 kedy: 28. August , 2007, 19:48:34 »

nemali sme tu uz na toto pomerne tvrdu debatu?

neviem :)
Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #58 kedy: 28. August , 2007, 20:01:59 »

to Predator-a co , ked je v skladbe part , kde je napisane piano ? Tam sa do toho mlatit asi neda ...

ale na bicie sa da hrat piano? Žmurk

edit: a myslim, ze to myslel tak, ze sa nasi hudobnici nevedia odviazat...alebo sa mylim?
« Posledná zmena: 28. August , 2007, 20:05:00 od mario bross » Zaznamenané

predator
Hosť
« Odpoveď #59 kedy: 28. August , 2007, 20:32:33 »

Toto mi ináč potvrdili názory viacerých, že vonku človek tak nerieši, či je to úplne dokonalé, ale či to má šťavu. Problémom našich muzikantov je taký ako keby mindrák, že "zasvieti svetielko a teraz to musí byť úplne poprdeli a fasa, ináč ...". Človek sa potom nekoncentruje na samotné hranie a miesto toho nad každou notou rozmýšľa, či ju zahral správne. Chýba tomu dravosť, vyzerá to tak, ako keby ten človek nevedel do hry dať nijaké emócie.

Je to asi taký dojem, ako keď ináč veľmi výrečného a smelého človeka zrazu postavia pred kameru a on koktá, habká a nevie čo povedať. Zrazu nevie čo s rukami, o čom má hovoriť, rozmýšľa nad každým slovom a snaží sa zo seba kŕčovito vytlačiť súvislú vetu o niečom. A čím viac sa kontroluje a rozmýšľa nad tým, tým horší dojem z jeho vystúpenia vzniká.

Je mylné domnievať sa, že je to obyčajná amatérska tréma, tento "zakríknutý prístup" majú aj profíci, a to aj v Čechách a iných krajinách východného bloku. A ako by ho nemali mať, keď do štúdia nejdú s tým, že "tak a teraz ukážeme tým západniarom, ako sa hrá u nás", ale s tým, že "aj tak to oproti zahraničiu bude iba slabota, odvar, škoda sa snažiť, aj tak to nebude lepšie". A ak človek sám sebe neverí, že robí silnú vec, tak ju proste ťažko dokáže spraviť.

Veľa ľudí, čo nahrávali vonku, sa čudovali, že to nie je o vybavení a prachoch, ale o mentálnych dispozíciách. Proste rozbehne sa záznam a človek nemyslí na to, že teraz sa to nahráva, a hrá, tak ako keby len tak hral na skúške či na koncerte.

Keď bol Jiří Stivín v Mníchove natáčať nejaký jazz s miestnym orchestrom, tak ho posadili s flautou medzi ostatných dychárov do štúdia. Dirigent dvakrát odklepal skúšku, tretíkrát sa išlo naostro. Za 3 hodiny bol snímok hotový. Keď sa čudoval, ako je to možné, povedali mu, že nech bude rád, že netočí s londýnskou filharmóniou, tam by to za hodinu muselo byť celé hotové bez prestávok a bez opakovania skúšok. Vedľa neho sedel trumpetista, v miestnosti bolo iba zopár mikrofónov a Stivín si myslel, že to neexistuje, aby ho bolo počuť. Nakoniec bolo tej flauty presne toľko, koľko bolo treba, aj bez toho, aby mal každý hráč extra mikrofón a aby bolo na to treba 48 stôp. A to točili orchester, nie kapelu. Toľko na margo rečí typu "je to len o prachoch a nikdy na to nebudeme mať" ... Nie. Je to o mentalite, zručnosti a o tom, do akej miery je človek muzikant.

http://www.muzikus.cz/pro-muzikanty-clanky/Jiri-Stivin-pohled-do-kuchyne~06~srpen~2002/
« Posledná zmena: 28. August , 2007, 20:41:03 od Predator » Zaznamenané
Strán: 1 2 3 [4] 5 6 ... 11 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.078 sekund, 23 otázok.