lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #45 kedy: 11. December , 2007, 00:37:29 » |
|
Neni, viac ma zaujima ten oversampling .
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #46 kedy: 11. December , 2007, 07:42:50 » |
|
samplovacia frekvencia a frekvencny rozsah analogoveho audia su rozdielne veci. kedysi v zaciatkoch digitalu sa tvrdilo, ze samplovacia frekvencia by mala byt 2x taka vysoka, ako najvyssia pocutelna (teoreticka) hodnota Hz, preto je za akysi "standard" povazovanych 44,1KHz. vyssie samplerate spravia presnejsiu napodobeninu analogoveho signalu, takze netreba to rovno zavrhovat. presnejsi zaznam dovoluje kvalitnejsiu mixaz, lepsiu pracu s dynamikou. trebars symfonak.... odsnimanie do napri 96KHz, mixaz, mastering a resamplovanie na 44,1KHz (CD standard) spravi pocitovo urcite lepsi vysledok, ako snimanie do rovno 44,1KHz bez resamplovania (tvrdia to odbornici ). Ono je to nejak tak ... Nyqust-Shannonovo pravidlo platí, ale jedná sa o finálny záznam, ktorý počúvaš. Tam to skutočne je problém rozoznať od analógu. Ak sa ale jedná o záznam, ktorý sa bude mixovať s inými záznamami, efektovať, dynamicky upravovať atď , tam platí, že každá takáto úprava je vlastne matematickou operáciou, kde z dôvodu konečného počtu kvantizačných krokov v časovej aj úrovňovej rovine vzniká určitá zaokrúhľovacia chyba, ktorá sa kumuluje úmerne počtu týchto operácií, teda rastie s počtom stôp, signálových zberníc, efektových pluginov, faderov atď .... To je tá digitálna "zrnitosť, nekonkrétnosť, rozmazanie detailov", ktorú analógoví nadšenci vyčítajú lacnému digitálnemu viacstopému záznamu. Tieto chyby sa v diskrétnych systémoch (čo sú systémy pracujúce s konečným počtom nespojitých skokových hodnôt, sem patria všetky digitály) odstrániť zo samotnej podstaty nedajú, ale dá sa potlačiť ich vplyv. Jedinou cestou je zmenšiť veľkosť kvantizačného intervalu, teda zvýšiť bitovú hĺbku a/alebo sample rate. Tým, že sa zmenší interval medzi skokmi, zmenší sa aj výpočetná chyba a zlepší sa priezračnosť zvuku a jeho bohatosť na detaily.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
palii
|
|
« Odpoveď #47 kedy: 11. December , 2007, 08:58:52 » |
|
Ak sa ale jedná o záznam, ktorý sa bude mixovať s inými záznamami, efektovať, dynamicky upravovať atď , tam platí, že každá takáto úprava je vlastne matematickou operáciou, kde z dôvodu konečného počtu kvantizačných krokov v časovej aj úrovňovej rovine vzniká určitá zaokrúhľovacia chyba, ktorá sa kumuluje úmerne počtu týchto operácií, teda rastie s počtom stôp, signálových zberníc, efektových pluginov, faderov atď .... To je tá digitálna "zrnitosť, nekonkrétnosť, rozmazanie detailov", ktorú analógoví nadšenci vyčítajú lacnému digitálnemu viacstopému záznamu.
Wow.. ja som mal vzdy taky laicky postreh, ze cim viac na nejaky sampel navalam efektov a neviem coho, tym blbsie to znie...a ono je to fakt pravda
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #48 kedy: 11. December , 2007, 12:08:57 » |
|
No mozno sa pomaly dopracujeme k tomu, preco modeling znie blbo . Ale ked budem robit zosik, lampa to urcite nebude, uz len to menenie elektroniek ma odradza. Radsej vynajdem idealnu simulaciu .
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #49 kedy: 11. December , 2007, 12:10:01 » |
|
v preampe ich zas tak casto menit netreba..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #50 kedy: 11. December , 2007, 12:19:46 » |
|
No mozno sa pomaly dopracujeme k tomu, preco modeling znie blbo . Ale ked budem robit zosik, lampa to urcite nebude, uz len to menenie elektroniek ma odradza. Radsej vynajdem idealnu simulaciu . Prečo? Lampový zosík je v skutočnosti veľmi jednoduché zariadenie. Trebárs na jednokanálovú hlavu s čistým zvukom potrebuješ iba 2 malé a 2 veľké lampy, dve trafá, pár pasívnych súčiastok ... tranzistorový zosilňovač by s diskrétnymi súčiastkami bol ďaleko zložitejším zariadením, tých tranzistorov by bolo minimálne 10-15, samozrejme desiatky odporov, kondenzátorov, zložitý plošák, opravovať to by bola fakt "radosť". Princíp lampových zariadení je oproti tomu jednoduchý a stačí si s minimom aktívnych súčiastok.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #51 kedy: 11. December , 2007, 13:02:25 » |
|
Mne sa tiez paci zvuk lamp, ale nemam vzdelanie na to vselijako sa s tym "hrat", kdezto s digitalnym zvukom sa mozem vyhrat dosyta. Napriek zlozitosti mam vyssiu pravdepodobnost, ze mi bude na prvykrat hrat tranz. zosilovac, hlavne ked sa tam pouziju nejake integrovane zosilovace (uz som nejake postavil, tak viem) a nemusim sa zabavat so zhananim traf a ja neviem coho este, nehovoriac o tom, ze sa tam pracuje s dost vysokym napatim, ale raz si mozno jeden postavim (odhliadnuc od toho, ze tatko elektroinzinier na mna pozeral, ze ci mi nesibe, ze o akych elektronkach to hovorim ). Teraz ma dost zaujima ako znie mosfet, cez leto si asi budem jeden stavat. Okrem toho, ako to tu citam, najlepsie by bolo mat hlavu ako lego a skusat tam kombinovat vsetko zo vsetkym...
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #52 kedy: 11. December , 2007, 13:25:22 » |
|
Ake vzdelanie treba na lampac prosim Ta? Dva gombiky po sebe stlacit vies, ak vies co znamena volume a par inych, tak si za vodou. Preampove lampy vymenis priamo a koncove ak mas sparovane, tiez. Neliat na to pivo, ked to je zapnute a mat vzdy zapojeny reproduktor. Hotovo.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #53 kedy: 11. December , 2007, 13:57:15 » |
|
Mne sa tiez paci zvuk lamp, ale nemam vzdelanie na to vselijako sa s tym "hrat", kdezto s digitalnym zvukom sa mozem vyhrat dosyta. Napriek zlozitosti mam vyssiu pravdepodobnost, ze mi bude na prvykrat hrat tranz. zosilovac, hlavne ked sa tam pouziju nejake integrovane zosilovace (uz som nejake postavil, tak viem) a nemusim sa zabavat so zhananim traf a ja neviem coho este, nehovoriac o tom, ze sa tam pracuje s dost vysokym napatim, ale raz si mozno jeden postavim (odhliadnuc od toho, ze tatko elektroinzinier na mna pozeral, ze ci mi nesibe, ze o akych elektronkach to hovorim ). Teraz ma dost zaujima ako znie mosfet, cez leto si asi budem jeden stavat. Okrem toho, ako to tu citam, najlepsie by bolo mat hlavu ako lego a skusat tam kombinovat vsetko zo vsetkym... Asi si tým nemyslel vzdelanie na obsluhu, ale schopnosť cielene zasiahnuť do zapojenia a upravovať zvuk. Aj to sa dá naučiť, je to dlhá a kľukatá cesta, ale záverom je, že si vieš inakšie drahé veci spraviť aj sám za cenu dielov, a navyše Ti netreba servismana.
|
|
« Posledná zmena: 11. December , 2007, 13:59:15 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
METALHAMMER
|
|
« Odpoveď #54 kedy: 11. December , 2007, 14:10:33 » |
|
ked chces zosik ako lego tak randall robi daco take.....ale drahe ako bestia
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #55 kedy: 11. December , 2007, 14:12:03 » |
|
ked chces zosik ako lego tak randall robi daco take.....ale drahe ako bestia
Áno, Randall MTS séria (Modular Tube Series).
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #56 kedy: 11. December , 2007, 14:46:19 » |
|
progrocker: samozrejme, ze som to myslel tak ako napisal predator, teda menit vselijako zapojenie a ovplyvnovat tym zvuk. A podla hotovej schemy to neni podla mna ono, da sa to zobrat ako zaklad, ale ked uz si sam nieco stavam, tak chcem dat do toho nieco svoje, no nie? Inak to sa robi pre prachy? To sa totiz IMO neoplati, ked sa to prerata na cas a kolko by som za ten cas zarobil (som si to prave preratal a mozno aj hej, ale ide o princip , ale stacilo by najst job v rakusku a potom neni o com)...
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
Príspevkov: 8210
|
|
« Odpoveď #57 kedy: 11. December , 2007, 17:39:43 » |
|
no ked si tam chces dat nieco svoje, tak napriklad zmen dizajn. zapojenie by som az tak nemenil. akurat mozno tvrdost/ makkost zdroja a nejake uravy v katodach jednotlivych lamp (napriklad pridanim kondikov na vacsi zdvih gainu)...a na digitalnom aparate, je si myslim niekedy tazsie najst ten spravny zvuk. aj korekcie ak su riesenie digitalne su nahovno (ak su riesene tak ako na starsich ZOOM efektoch tam to bolo tak "prednastanene" a prepinali sa tam iba pomery - dost kktske)
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lenivy
pravidelný návštevník
Príspevkov: 516
lenivy cvicit
|
|
« Odpoveď #58 kedy: 11. December , 2007, 18:50:00 » |
|
No ja som to myslel skor tak, ze urobit(alebo kupit) poriadny tranzistorovy zosilovac, box a potom experimentovat so simulaciami v pocitaci - normalne to fyzicky programovat (akoze ako sa robi softver, aby to bolo uplne jasne), nie v nejakom efekte. Ma to jednu strasne velku vyhodu - zmenu mas urobenu za par sekund (oproti "drotovaniu"). Ja sa rad s vecami babrem . Ale to do tejto temy nepatri, tak to dalej nerozvadzajme, az sa dostanem k takemu niecomu, tak zalozim temu. Radsej piste, ako ste spokojni s tymi tranzistormi...
|
|
|
Zaznamenané
|
Hi Bender! Hi Fender!
|
|
|
Iggy
|
|
« Odpoveď #59 kedy: 11. December , 2007, 19:29:32 » |
|
sa mi lubili tie vsuvky o high-ende a audiofiloch. trochu ako ked brmbolec filozofoval o posilovani - sietovy kabel SPRAVI rozdiel - vykonove kable SPRAVIA rozdiel - amp za 5 korun z taiwanu a amp za 50k z moderneho sveta JE rozdiel pripada mi to tu taka akademicka debata na sposob "nemozem si to dovolit, tak budem picovat, ze ani nema vyznam si to dovolit". nikoho z vas som nikdy nestretol ani len na vystave, kde sa taketo pristroje a prislusenstvo da vypocut, cize by ma velmi zaujimalo, kde ste prisli k svojim "vedomostiam"
|
|
|
Zaznamenané
|
ale hosi no tak - sa neposerte. o nic nejde. ked ti baba povie, ze si ju na chuja opichal, tak co? vynadas jej, ze ta nemoze kritizovat lebo nema vtaka?
|
|
|
|