FeFe
náhodný pocestný
Príspevkov: 140
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 09. December , 2007, 20:09:33 » |
|
nema zmysel sa hadat...ale ked to nieje lampa ..a niesu tam ani tranzistori...co tam teda je???
jasne ze su tam tranzistory alebo lampa len je predtym pichnuty nejaky modelingovy efekt, to je kravina ze tam neni ani jedno
|
|
« Posledná zmena: 09. December , 2007, 20:09:55 od FeFe »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lacrosse
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 09. December , 2007, 20:12:50 » |
|
jasne ze su tam tranzistory alebo lampa len je predtym pichnuty nejaky modelingovy efekt, to je kravina ze tam neni ani jedno
no vidis...dakujem sak efekt je skoro na kazdom zosilovaci...minimalne jeden overdrive...tu ich je viacej...ale uz trosku mimo temy
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 09. December , 2007, 20:14:32 » |
|
pokial nenahravate do lampoveho mixu a na lampovy magnetak aj tak to nakoniec ide vsetko ceZ tranzistory na zaznam alebo cez spinany tranzistorovy kocak do PA bedni.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
joe
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 09. December , 2007, 20:15:58 » |
|
super hral aj roland cube60 myslim ten stary....dalej jazz chorus,rasto spominal to je tiež dobre...modelingove su ine ako klasicke solid state su digitalne...to cubecko bolo vyborne...v začiatkoch na tom hral aj šeban nemalo tochybu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 09. December , 2007, 20:17:24 » |
|
super hral aj roland cube60 myslim ten stary....dalej jazz chorus,rasto spominal to je tiež dobre...modelingove su ine ako klasicke solid state su digitalne...to cubecko bolo vyborne...v začiatkoch na tom hral aj šeban nemalo tochybu roland cube 60 + fender stratocaster, vela gitaristov malo takuto kombinaciu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lacrosse
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 09. December , 2007, 20:18:09 » |
|
roland cube 60 + fender stratocaster, vela gitaristov malo takuto kombinaciu
sranda..ja som hral na line 6 a cez cube 60 som spieval
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2303
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 09. December , 2007, 20:46:19 » |
|
lacrosse - pri modelingu ide v principe o to, ze zvuk, skreslenie, atd. sa dosahuju digitalne - je tam skratka nejaky svab, nejaky procesor, ktory podla nejakych algoritmov simuluje gitarovy zvuk. jasne, ze aj v tom svabe su miniaturne tranzistory. to cele sa da este zosilnit tranzistormi alebo lampami...
ale ked sa povie, ze tranzistorovy gitarovy zosilovac, mysli sa tym taky, kde nie je ziadny svab a zvuk, skreslenie atd. robia priamo tie tranzistory v istom type zapojenia. cize analogovym sposobom.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 09. December , 2007, 20:50:53 » |
|
tak potom tranzistorove komba zachvilu vykapu a vsetky budu modelingove. akurat ked ten modeling vypnes tak potom to bude co ? zase tranzistorove.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
palii
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 09. December , 2007, 21:09:14 » |
|
To je jedno, Roland jazz chorus je velky a drahy, takze to je z dazda pod odkvap... a netusim ako papa efekty... asi nijak, kedze ho zboznuju hlavne jazzovi gitaristi..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
lubochlast
pravidelný návštevník
Príspevkov: 286
www.bandzone.cz/oldrockers
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 10. December , 2007, 07:28:08 » |
|
musicman tu spomenul že pri nahravaní lampového zvuku by si musel mať lampy aj v mixe a kazeťáku. To isté by malo platiť aj na koncerte. To znamená, že pokiaľ zvukár nemá aparát za státisíce, tak fans počúvajú zas len transzistorový zvuk? Ja som hral na lampášoch/mesa, xxx, music 70/, ten zvuk je super. Teraz mám kustom 65 DFX.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 10. December , 2007, 08:33:13 » |
|
musicman tu spomenul že pri nahravaní lampového zvuku by si musel mať lampy aj v mixe a kazeťáku. To isté by malo platiť aj na koncerte. To znamená, že pokiaľ zvukár nemá aparát za státisíce, tak fans počúvajú zas len transzistorový zvuk? Ja som hral na lampášoch/mesa, xxx, music 70/, ten zvuk je super. Teraz mám kustom 65 DFX.
Nezmysel! Ak raz zvuk naberie "lampovú" farbu (pre nás technikov - pridá sa mu skreslenie párnymi harmonickými, obmedzí sa mu frekvenčný rozsah a zníži sa mu dynamika), je ďalej principiálne jedno, čím sa to prenáša, pokiaľ to má neutrálny zvuk. Ak má trebárs lampáč na čistom zvuku skreslenie cca 3-5%, maximálny dynamický rozkmit 80 dB (bežná slušná hodnota u lampových zosíkov), reprák s výstupákom odkroja z prenášaného pásma všetko pod 80 Hz a všetko nad 6 kHz, tak potom je jedno, že jeho zvuk prenáša PA, kde sa skreslenie ráta na stotiny percenta, S/N je trebárs 105 dB a prenášané je všetko od 20 po 20k
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 10. December , 2007, 08:55:06 » |
|
Nezmysel! Ak raz zvuk naberie "lampovú" farbu (pre nás technikov - pridá sa mu skreslenie párnymi harmonickými, obmedzí sa mu frekvenčný rozsah a zníži sa mu dynamika), je ďalej principiálne jedno, čím sa to prenáša, pokiaľ to má neutrálny zvuk.
predator a potom naco sa vyrabaju lampove mixy, lampove zosilovace na domaci posluch a lampove magnetofony ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 10. December , 2007, 09:05:58 » |
|
predator a potom naco sa vyrabaju lampove mixy, lampove zosilovace na domaci posluch a lampove magnetofony ?
No však práve na to, aby sa ten suchý signál nejak prichutil ... ono sú dve kategórie audiofilov, jedna sa šalie za čo najväčšou technickou dokonalosťou a vernosťou posluchu, naháňa čo najlepší odstup S/N, čo najširší frekvenčný rozsah, skreslenie na tisíciny percenta. a tá druhá zasa preferuje teplý lampový zvuk, kde nevadia nejaké tie percentá skreslenia, užší frekvenčný rozsah a trošku viac šumu, lebo to proste uchu lahodí. Proste lampa v prenosovej ceste je niečo ako enhancer - vymýšľa si, do signálu pridáva zložky, čo tam predtým neboli, a tým robí zvuk subjektívne krajším a pre ucho prirodzenejším. Také TL Audio napríklad robí lampové mixážne pulty vhodné na live aj do štúdia ...stoja nehorázne pálky, hrejú a skreslenie majú objektívne namerané vyššie ako u nelampových mixov, ale subjektívne hrajú lepšie ako bežné analógy alebo digitály.
|
|
« Posledná zmena: 10. December , 2007, 09:09:04 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
musicman
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 10. December , 2007, 09:18:26 » |
|
No však práve na to, aby sa ten suchý signál nejak prichutil ... ono sú dve kategórie audiofilov, jedna sa šalie za čo najväčšou technickou dokonalosťou a vernosťou posluchu, naháňa čo najlepší odstup S/N, čo najširší frekvenčný rozsah, skreslenie na tisíciny percenta. a tá druhá zasa preferuje teplý lampový zvuk, kde nevadia nejaké tie percentá skreslenia, užší frekvenčný rozsah a trošku viac šumu, lebo to proste uchu lahodí.
Proste lampa v prenosovej ceste je niečo ako enhancer - vymýšľa si, do signálu pridáva zložky, čo tam predtým neboli, a tým robí zvuk subjektívne krajším a pre ucho prirodzenejším. Také TL Audio napríklad robí lampové mixážne pulty vhodné na live aj do štúdia ...stoja nehorázne pálky, hrejú a skreslenie majú objektívne namerané vyššie ako u nelampových mixov, ale subjektívne hrajú lepšie ako bežné analógy alebo digitály.
tak potom by sa mohlo do toho preampu pridat este za lampu koncaku lampu na na mix a lampu na nahravaci magnetak. stale mlcky predpokladame ze tranzistorova cesta je idealna. ale v praxi takisto pridava skreslenie aj meni farbu zvuku. ale je to fakt ze tito HIFi audofili su j*ebnuty. videl som recenziu v casopise prepojovacich kablikov cinch-cinch dlzka asi 70cm. menili asi 5 kusov z DVD do koncaku. mudrovali nad tym ze aky ma kazdy kablik iny zvuk a ako brutalne ovplyvni zvuk klasiky, rocku, jazzu ... co si pustali z CDcka. tych 70cm kablu stalo od 2000-8000 Sk to boli uz aj nejake uhlikove ci co. niekedy mi tie debaty tuna na fore trochu pripominaju takuto audiofilnu debatu.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 10. December , 2007, 09:36:12 » |
|
tak potom by sa mohlo do toho preampu pridat este za lampu koncaku lampu na na mix a lampu na nahravaci magnetak. stale mlcky predpokladame ze tranzistorova cesta je idealna. ale v praxi takisto pridava skreslenie aj meni farbu zvuku. ale je to fakt ze tito HIFi audofili su *ebnuty. videl som recenziu v casopise prepojovacich kablikov cinch-cinch dlzka asi 70cm. menili asi 5 kusov z DVD do koncaku. mudrovali nad tym ze aky ma kazdy kablik iny zvuk a ako brutalne ovplyvni zvuk klasiky, rocku, jazzu ... co si pustali z CDcka. tych 70cm kablu stalo od 2000-8000 Sk to boli uz aj nejake uhlikove ci co. niekedy mi tie debaty tuna na fore trochu pripominaju takuto audiofilnu debatu. Áno, polovodičová technika mení farbu zvuku (ak je zle navrhnutá alebo sú tam divne posadené frekvencie korekčných obvodov) a pridáva skreslenie (taký obyčajný operačný zosilňovač má asi nejakú stotinu percenta ...). Ale to skreslenie nemá cenu riešiť, aj bežný HiFi reprák má okolo 2-3% skreslenie, o gitarových pomlčím, tak potom to už je fakt pri dnešnej kvalite súčiastkovej základne skoro jedno. Samozrejme, pred 10 rokmi to bolo všetko o inom, to bol fakt brutus rozdiel trebárs medzi mixom za 10k a za 100k. Ale teraz, keď človek použije solídnu schému a dobré komponenty, tak problém nemôže byť ...
|
|
« Posledná zmena: 10. December , 2007, 09:36:53 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|