ff
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 29. December , 2007, 13:30:52 » |
|
Ja mám na ampe prepínač 100/50 a viac sa mi to páči na 100watt.Navyše pokiaľ sa robí skreslenie preampom,tak tá výkonová rezerva je super.Dalšia vec je tá,že ten zosik je navrhnutý na 100watt,čiže to prepnutie na polovičku je skôr taký obchodný ťah-viacej funkcií...Samozrejme niekomu sa to môže páčiť,ale ja to mám prepnuté furt na 100w,aj keď si hrám v obývačke.Má to fakt väčšie gule.Miloš Doležal/Vitacit/písal otom asi to,že stovky majú oproti päťdesiatkam tlstejší zvuk.V prílohe je názor Petra Faiereisla/ESH/.Myslím že týmto pánom sa dá veriť.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 29. December , 2007, 13:42:35 » |
|
stovky majú oproti päťdesiatkam tlstejší zvuk. Tiez som o tom takto vacsinou pocul. Budem mat (dufam) coskoro Hiwatt 100w, tak som zvedavy v praxi na porovnanie.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2303
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 29. December , 2007, 13:53:03 » |
|
no hej, len stale sme vo sfere viac menej sukromnych pocitoviek. aby z toho zase nevznikla opacna fama, ze 50tky nedokazu valcovat a su tenke a cojaviem co - to potom maju zaciatocnici obavy, ci si nahodou nemaju kupit pre istotu 2 50tky na jednu bednu a podobne blbosti...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
ff
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 29. December , 2007, 13:58:32 » |
|
no hej, len stale sme vo sfere viac menej sukromnych pocitoviek. aby z toho zase nevznikla opacna fama, ze 50tky nedokazu valcovat a su tenke a cojaviem co - to potom maju zaciatocnici obavy, ci si nahodou nemaju kupit pre istotu 2 50tky na jednu bednu a podobne blbosti...
Treba určite dodať že ten rozdiel si všimneš/aj to možno/na ampoch rovnakého typu.Ale na metal asi radšej tú 100W.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 29. December , 2007, 13:59:50 » |
|
no hej, len stale sme vo sfere viac menej sukromnych pocitoviek. aby z toho zase nevznikla opacna fama, ze 50tky nedokazu valcovat a su tenke a cojaviem co - to potom maju zaciatocnici obavy, ci si nahodou nemaju kupit pre istotu 2 50tky na jednu bednu a podobne blbosti...
Iste, treba si poskusat. Vacsina 50w ampov co som pocul boli hlasne az az. Ci su tensie ci nie - treba vedla seba porovnat so 100w takou istou a s rovnakymi lampami na tej istej bedni.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2303
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 29. December , 2007, 14:02:30 » |
|
ja mam tiez prepinac 100 / 50 . na 100 je to trochu tlstejsie, na 50 trochu citatelnejsie. co je lepsie neviem. vytiahol som 2 lampy a mam po dileme
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 29. December , 2007, 14:04:54 » |
|
ja mam tiez prepinac 100 / 50 . na 100 je to trochu tlstejsie, na 50 trochu citatelnejsie. co je lepsie neviem. vytiahol som 2 lampy a mam po dileme Udajne najviac rozdiel 50w vs 100w pocut na klasickych jednoduchych ampoch, kde skresluju hodne koncove EL34.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
homar
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 29. December , 2007, 14:56:25 » |
|
Udajne najviac rozdiel 50w vs 100w pocut na klasickych jednoduchych ampoch, kde skresluju hodne koncove EL34.
to aj dava celkom logiku, viac vykonovych lamp, viac skreslenia, ale chcelo by to pripadne nejaky test, keby sa nasli ludia s rovnakym ampom, jeden 100W a druhy 50W
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead TC-Electronic Nova System
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4302
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 29. December , 2007, 14:58:28 » |
|
100w nemaju viac skreslenia, skor 50w. 100w praveze kreslia neskor a maju viac headroomu. Cize 100w je pri hlasitosti, ked 50w uz zacina kreslit este stale cisty.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
homar
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 29. December , 2007, 15:04:36 » |
|
100w nemaju viac skreslenia, skor 50w. 100w praveze kreslia neskor a maju viac headroomu. Cize 100w je pri hlasitosti, ked 50w uz zacina kreslit este stale cisty.
sorry, ja som sa pomylil uplne najviac, mas pravdu
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead TC-Electronic Nova System
|
|
|
predator
Hosť
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 29. December , 2007, 18:12:31 » |
|
V tom článku som našiel dve hrubé nezrovnalosti.
1. Tvrdenie, že čistý zvuk vyžaduje oveľa menší výkon ako skreslený pri porovnateľnej hlasitosti, je nezmysel. Je to presne naopak - pri dosiahnutí istej výkonovej hranice začne čistý zvuk prechádzať do crunchu, zatiaľ čo skreslený pri rovnakej subjektívnej hlasitosti ostáva v podstate nezmenený. Je to dané charakterom hlasitostnej obálky čistého zvuku, ktorá má ostrú (výkonovo náročnú) špičku a hneď po nej prudký pokles, stredná hlasitosť je vzhľadom na špičku veľmi malá a na neskreslený prenos tak treba veľa výkonu. U skresleného tónu je ale hlasitosť zarovnaná takmer do rovnakej hodnoty počas celej doby znenia, a tak, keď to vytiahneme na úroveň plného vybudenia, bude ten tón pri rovnakom výkone o dosť hlasitejší! Preto s daným tvrdením nesúhlasím. 5W čistého zvuku (pokiaľ nechcem crunch) je nič moc, ale 5W overdrivu je už pomerne dosť hlasitý kravál!
2. Súvislosť subjektívnej hlasitosti a použitej pracovnej triedy koncových lámp - podľa mňa je zanedbateľná. Robil som experiment, kde som nastavil na lampách EL-34 pracovný bod 100 mA na lampu, čo je poriadne áčko ... zvuk bol super, ale štvalo ma to nahrievanie, tak som znížil pracovné body na 50mA na lampu (poctivé AB-čko), a čuduj sa svete - nič sa nezmenilo! Zvuk ostal úplne taký ako bol, takisto aj prenášaný výkon ostal rovnaký, ani subjektívne vnímaná hlasitosť sa nijak nezmenila, čo som zistil sám a potvrdili to aj spoluhráči.
Môže byť, že subjektívne väčšiu hlasitosť majú jednočinné (single-ended) stroje, a to z dôvodu inej harmonickej skladby spektra, čo je dané princípom činnosti (skreslenie je nesymetrické, na rozdiel od takmer symetrického skreslenia push-pull zapojenia). S triedou A to ale súvisí iba do tej miery, že v single ended režime sa iná trieda ako A nedá z pochopiteľných dôvodov použiť.
A k tomu výkonu - bez obáv, 50W stačí, ja mám 50W lampový koncák a ten zvuk zabíja! Master mám na prvej štvrtine dráhy a už to ryčí tak, že praskajú hlavy. Minule som urobil kratučkú ukážku hiphoperom (ktorí bežne narábajú s zosíkmi o stovkách wattov), aby spoznali, čo to je poctivých 50 lampových wattov, a chlapci zvyknutí na kilowatty na akciách ten kravál nevedeli zniesť! Keď som im povedal, že to je len 50W a aj tak nie je vytočený do konca, mysleli si, že si z nich robím prdel ....
|
|
« Posledná zmena: 29. December , 2007, 18:21:35 od Predator »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
tibor7
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 29. December , 2007, 20:08:40 » |
|
V tom článku sa píše ku koncu aj že nie je rozdiel len výkon ale podstatný je počet lámp na konci. Tak napr. 4x EL84 alebo 4X 6V6 môže byť ideálnym riešením - 50W a plný , sýty zvuk
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 29. December , 2007, 22:11:48 » |
|
Vedel by mi niekto povedat, aky je zvukovy rozdiel ked si zapojim bednu ako stereo do dvoch 50W 6L6 koncakov a ked si zapojim bednu ako mono do jedneho 100W 6L6 koncaku. Dajmetomuze tie koncaky by sa lisili len tym jednym parom lamp a vykonnejsim trafom. Kdesi som tu na fore cital, ze 100W lampa ma mohutnejsi zvuk ako 50W lampa, ze v hlasitosti velky rozdiel ani nie je. Mali by 2 50W lampove aparaty rovnaku mohutnost, alebo je ta mohutnost sposobena interferenciou toho druheho paru lamp v koncaku? Dakujem
1x100W znie mohutnejsie ako 2x50W, teda pokial ide o rovnaky koncak. Pokial hladas nieco, co hra viac tucno ber stofku. Podobnu vec som kedysi skusal so zosilovacmi, ale aj bednami. Mal som 4x12 a dve 2x12 osadene rovnakymi reprakmi a na mohutnost bola ta 4x12 vzdy viac ako dve 2x12. Aj ked sa jednalo o 2x12 oversize, ktore boli litrazou este vacsie. Este dobra vec, ktoru som mal moznost vyskusat na zivo je kombinacia 1x100W 6L6 Mesa a 1x50W EL34 Marshall koncak na jeden preamp. Boli zapojene do dvoch bedni, ale podobnu kombinaciu napr. 1x50W 6L6 a 1x50W EL34 do jednej 4x12 bedne do sterea moze zniet super. A ked sa pouziju dva repraky idealne pre EL34 a dva idealne pre 6L6 - tak to moze celkom pekne obohatit zvukove spektrum. Vela gitaristov pouziva v studiu (niektory aj LIVE) taketo kombinovanie. Napr. S.R.Vaughan mal asi 15 roznych komb a stackov a vsetky boli naplno a naraz brane roznymi mikrofonmi.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
homar
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 29. December , 2007, 23:48:57 » |
|
V tom článku sa píše ku koncu aj že nie je rozdiel len výkon ale podstatný je počet lámp na konci. Tak napr. 4x EL84 alebo 4X 6V6 môže byť ideálnym riešením - 50W a plný , sýty zvuk nechcel si nahodou napisat 6L6 ??
|
|
|
Zaznamenané
|
Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead TC-Electronic Nova System
|
|
|
temo
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 30. December , 2007, 00:05:25 » |
|
nechcel si nahodou napisat 6L6 ??
napísal správne 6V6 ...6L6 je niečo iné
|
|
|
Zaznamenané
|
LET´S GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
|
|
|
|