Hosť
|
|
« Odpoveď #30 kedy: 06. Máj , 2004, 19:38:17 » |
|
chalani tato harmonia je trosku komplikovanejsia vec. takze niekde sa mozete dopocut rozne veci ako napriklad, ze v mollovej tonine sa kvoli nedoskalnym tonom vyskituje trinast kvintakordov ,kym v durovej iba sedem. nedoskalne tony sa odvodzuju v mollovej stupnici od molovych modov / napr. aj na to tie mody su/. tak na tieto veci sa uplne vykaslite. nieco v tomto zmysle tu uz bolo prezentovane ,ale cloveku ktory nevie pracovat zo zakladmy su tieto veci na nic a iba ho miatnu. ""pentatonika je sucast diatoniky"". takze vsetko co sa vztahuje na adur diatonicku sa vztahuje aj na adur pantatonicku. hlavne pracujte v diatonike. kvintakordy na vsetkych stupnoch a melodie tiez v prislusnej diatonickej stupnici. ziadne disonancie ,ani nic v tom duchu. zaklady a potom pekne postupne dalej...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|
matolf
|
|
« Odpoveď #32 kedy: 10. Máj , 2004, 13:28:14 » |
|
mam par otazok: co je dominanta? a co subdominanta? co je doskalny a nedoskalny?
|
|
|
Zaznamenané
|
dal by som si palacinky
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #33 kedy: 10. Máj , 2004, 20:49:52 » |
|
dominanta je akord postaveny na 5. stupni stupnice. subdominanta je otocena dominanta ,cize 5. stupen opacnym smerom. normalne to je 4. stupen stupnice. cde F gah C def G ah C de F G ah to je o harmonii a su to tri zakladne akordy. durovej toniny cdur /akord na 1. stupni je tonika/. da sa nimi harmonizovat cela tonina a ostatne akordy sluzia na spestrenie.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #34 kedy: 10. Máj , 2004, 20:55:59 » |
|
a este doskalny je patriaci ton do toniny a nedoskalny je nepatriaci ton do toniny. napriklad akord cdur sa sklada s doskalnych tonov ,patriacich do toniny cdur- ceg. a akord hdim je alterovany septakord /zmenseny/ v tonine cdur-hdfas. ton as nepatry do toniny cdur ,cize je nedoskalny.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #35 kedy: 11. Máj , 2004, 00:38:08 » |
|
akord na 5 stupni opačným smerom - to by som teda nepochopil, keby som nevedel, o čo sa jedná. Tonika (T) - akord na 1. stupni (v Cdure - ceg), Subdominanta (S) - akord na 4. stupni (v Cdure - fac), Dominanta (D) - na 5. stupni (ghd). Dokopy tvoria kadenciu - čiže sled akordov, ktoré utvrdzujú tóninu. To znamená, že keď ich zahráš za sebou (T S D T), už podža počutia vieš, v akej si tónine.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #36 kedy: 11. Máj , 2004, 16:17:39 » |
|
matolf to pochopil. a k tej kadencii. kadenciu nemusia tvorit len tieto akordy. 4.stupen mozeme nahradit 2. ,alebo 6. stupnom. a su este aj plovicne kadencie ,ktore su zakoncene na 5. stupni namiesto 1. /stupne chap ako akord na urcitom stupni/
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #37 kedy: 11. Máj , 2004, 16:59:45 » |
|
Subdominanta na 2. stupni (ale septakord - v Cdure: dfac) sa aj viac používa namiesto Subdominanty na 4.stupni (fac), lebo ju v sebe celú obsahuje.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #38 kedy: 12. Máj , 2004, 20:44:28 » |
|
zaklady su: -intervaly -diatonicka stupnica -tonina -kvintakordy na siedmich stupnoch -tonika ,dominanta ,subdominanta -ostatne akordy v tonine -pribuznost akordov -spajanie akordov -obraty akordov -vedenie hlasov v akordoch napis co ti neni az take jasne a ty co vedia sa ti pokusia pomoct...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kubriel
|
|
« Odpoveď #39 kedy: 16. Máj , 2004, 10:14:22 » |
|
-kvintakordy na siedmich stupnoch? -pribuznost akordov? to bude nieco s tonmi, ktore maju tie akordy spolocne daktore a tak nie? -spajanie akordov? to je ked das akodru iny bas? -vedenie hlasov v akordoch? tusim, ale to bude blbost to moje tusenie. Ostatne mi je vsetko jasne. Este cojaviem, nejake ostatne harmonicke funkcie keby som vedel, nielen toniku, dominantu, subdominantu.. a pouzitie.. som zvedavy, komu sa bude chciet vykydavat na tuto temu... a tolko otazok... sak to je hotova veda okolo kazdej z tichto tem nie? no tak!
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #40 kedy: 16. Máj , 2004, 13:01:10 » |
|
Tak ešte raz. Dobrá knižočka na všetko ohžadne teórie a harmónie je od Jaroslava Kofroňa: Učebnica harmónie. Bol som sa pozrieť v Redute(BA) minulý týždeň a stále ju majú, dokonca aj s cvičebnicou, kde sa dá na príkladoch precvičiť harmonizovanie melódie, vedenie hlasov a pod. Drahá nie je, ja som ju kúpil pred asi dvoma rokmi (kvôli tomu, že je prehžadne napísaná) za 229,-. Pre úplného začiatočníka by som ešte pred tým odporučil si kúpiť nejakú učebnicu teórie, kde sú základy podrobnejšie rozpísané, ale v tejto knižke je naozaj všetko.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #41 kedy: 16. Máj , 2004, 14:17:26 » |
|
uplne jednoducho: stupnica ma sedem stupnov /napr. cdur- cdefgah/ na kazdom stupni mozes postavit kvintakord. cdur ,dmoll ,emoll ,fdur ,gdur ,amoll ,hm-5. pribuznost je to co si napisal. kvintakordy mozu mat rovnake dva alebo jeden ton. /napr. cdur- CEg ,amoll-aCE : cdur- ceG ,gdur- Ghd/ ide o to ze ich mozes nahradzat./akordy/ spajanie akordov znamena aky akord nasleduje po predchadzajucom /tzv. stupajuce ,klesajuce a maximalne progresie/ to ked das akordu iny bas je obrat akordu. /das do basu terciu ,alebo kvintu akordu/. a to suvisi aj s vedenim hlasov. ak bas v akorde stupa tak sopran v akorde by mal klesat. a to docielis obratmi./to sa tyka skor klasiky/ najlepsie as to naucis na notovej osnove lebo je tam jasne viditelne stupenie a klesanie.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #43 kedy: 25. Máj , 2004, 06:16:41 » |
|
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #44 kedy: 25. Máj , 2004, 08:28:40 » |
|
uz som sem pisal tuto adresu ,ale uz ani sam neviem kde. je to fakt brutalna stranka. su tam akordy, a asi sto druhov stupnic. je to fakt prehladne urobena stranka. robil to daky maximalista. viac tam uz toho ani nemohlo byt. www.looknohands.com
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|