Caute borci, nejaky cas som sa venoval snimacom a vsimol si tento fakt:
Rozne vzdialenosti polovych nastavcou u snimacov typu SingelU Humbuckerov je to jasne, pouzivaju sa vascinou dva typy Standart 48mm a F-space 52-53mm, pripadne ine typy ako X2N, kde su dve kolajnice.
A takto to zacalo. Potreboval som vymenit krytky na snimacoch za inu farbu a narazil som na problem, ze mam par singlov a maju rozne velkosti. Nasiel som 3 rozne vzdialenosti polovych nastavcov 52, 50 a 49mm.
priklady na rozne typy:
52mm - vacsina Fender, SeymourDuncan, ....
50mm - skor rozny vyrobcovia z vychodneho bloku, gitary Yamaga, Cort, ......
49mm - vsetky neck a middle Noiseless single od Fendra
Poskusal som teda tieto rozne typy na gitare Strat v pozicii Neck (krkovy snimac).
Velku rolu tu hral fakt, aky typ radiusu ma dana gitara. Preto som si vyskusal rozne 7,25", 9,5", 12" a 15" radius. Rozdiely boli hlavne v tom, ze niektore struny bolo pocut menej, niektore viac. Napr. singel Fender '69 (52mm, rozna vyska nastavcov) nebrala pri 12" radiuse krku tenke struny E a H, naopak G a D bolo dost hlasne. Ale pri 7,25" radiuse hral '69 snimac vyrovnane. Tak isto sa chovali aj FlatPole snimac SSL-2 na 7,25" radiuse. Krajne struny boli dobre pocut, ale stredne G a D nie.
Moje zavery boli take, ze na Vintage gitary s malym radiusom 7,25" hraju vyrovnanejsie 52mm siroke single.
Na 9,5 az 12" su vhodnejsie tie Modernejsie 49mm, alebo 52mm Flaty.
A na 15" radiusy urcite FlatPole single, tu uz hralo mensiu rolu ci boli 49 alebo 52mm.
Dole prikladam nejake obrazky, o com vlastne pisem (keby si nebol niekto isty).
Este mam pre Vas jednu ulohu bratia, nema niekto single od DiMarzia moznost zmerat? Tie sa mi nepodarilo zohnat ziadny, tak by som len pre uplny kostolny poriadok na fore ich tu doplnil. Dakujem pjekno.