styrioci
|
|
« Odpoveď #717 kedy: 25. Január , 2014, 20:52:53 » |
|
toto je len pracovna frankenstein verzia. vo vysledku to bude plnohodnota 1W hlava s FX loop, v peknom racku a s dizajnom vlastnym pre JT amps, s tym istym preampom ako vo videu, teda z velkej hlavy. 2 kanal clean/crunch a lead a spolocne "soldanovske" korekcie ako ma aj G50 (2xgain, 2xmaster, spolocny eq, presence +depth). napad vznikol este skor ako zacal trh ponukat kadejake 1-5W blackstary a pod okyptene srandy, ktore vedia sice skreslovat, ale bud nemaju fx slucku, alebo nemaju plnohodnotne korekcie, signalova cesta nie je celolampova, zapojenie koncaku je kadejako kompromisne, bez spatnej vazby atd.
toto udelatko je schematicky velky koncak s klasickym phase inverter-om, spatnou vazbou s presence a depth, akurat miesto vykonovych pentod su pouzite dve triody z jednej prempovej ECC lampy. janko vybral ECC82 aj pre PI aj ako vykonovu lampu aby sa to dalo lahsie odladit, mame v plane este vyskusat ECC99 ako vykonovu dvojitu triodu. treba to este trochu doladit, ale uz teraz mozem povedat, ze tomu zvuku nic nechyba ani v porovnani s 50W verziou. hlasne to je az az, v klude sa da aj pojammovat s rekreacnym bubonistom. ale samozrejme, ze to nie je do kapely na zive hranie, ani to tak nebolo myslene. aj ked, finalna verzia bude mat slave out + umelu zataz, cize nebude problem to pouzit ako klasicky preamp k silnejsiemu koncaku, pripadne pouzit trandakovy koniec a signal potiahnut z vystupneho trafa.
idea celej tejto "srandy" je mat ozajstny, dospely, lampovy zvuk, ktory dobre reaguje pod rukou, akurat nech je to tiche a nehluchne pri tom clovek a vie si to "vypiect" aj doma. s tym 1W sa konecne da master aj realne pouzit, ked si chce clovek doma nieco pohrat, s 0.1W prepinacom je to fakt uroven bezne pustenej TV a tym, ze je signal zrazeny az pred reprakom a nie je to az tak drasticky zrezane ako keby sa skresavalo z 50-100W, tak ani nedochadza ku skurveniu zvuku. jasne, s dospelym aparatom sa da hrat potichu a su aparaty, ktore aj hraju dobre potichu (zas nie kazdy moderny aparat hra rovnako dobre. napr - engle, 5150.. treba trosku osolit aby nehrali ako pokazene), ale kazdy to pozna, ze ta uroven ktora je taka domaca je niekde na zaciatku drahy potaku master v rozmedzi asi 0,5mm a je to nahovno takto triafat. dalsia vec je, ze kvoli takej malej hlasitosti mat doma velky lampac je uplne zbytocne.
adekvatne ukazky na normalny mikrofon budu az bude hotova, doladena finalna verzia. spravime rozne varianty velky/maly koncak potichu vs velky/maly koncak cca narovnako nahlas, osamote, v celom mixe, nech je pocut rozdiely
co sa tyka zmyslu maleho lampaca v dobe ked mame super znejuce simulacie a impulzy v kompe. tak aj ked som ich velky fanusik, drviva vacsina mojich nahravok je cez simulacie, tak proste su detaily, ktore este nevedia nahradit oproti lampe - pocit pod rukou, reakcia na uder, take to "cvachtanie" aj pri slabsom skresleni pri zatlmenych strunach, viac harmonickych etc., ktore v konecnom dosledku posluchac nespozna, ale gitarista ten rozdiel zbada hned.
|