Tak ma napadlo... ze taketo skoly su uplne na dve veci...
Dovod: To, co tam uci, by sa talentovany gitarista nikdy nemusel ucit. Napr. hranie dvanastky a rozoberanie kedy a na ktory takt ide zmena akordu...To pocuje kazdy muzikant, resp. citi, kedy ide zmena.
Podla mna, taketo typy "skol" vytvaraju hluchych gitaristov typu YOUTUBE a podobnu odnoz gitaristov, cize tym padom zbytocnych...
Uprednostnujem skoly na lepsej urovni, ktore gitaristov talent posuvaju dopredu. A nie nasilu davat cloveku nieco, co aj tak nema v sebe.
Samozrejme, ze je to vysoko individualna zalezitost. Celkovo ten pristup... Len som chcel poukazat, ze muzikant, ktory citi, sa taketo blbosti nemusi ucit. To musi mat v sebe...
Branko vidis to trochu prilis zo svojho pohladu a z pohladu svojich ambicii. Ty by si sa mozno chcel v buducnosti hudbou zivit, mozno rad hras pred ludmi a mozno by si rad priniesol do hudby nieco nove atd. Ale su ludia, ktori nemaju mozno taky sluch ako ty, ani tolko talentu ale proste si chcu na tu gitaru zahrat denne desat minut alebo raz za tyzden a potom sa ist venovat inemu konicku alebo robote. A takych, by si sa mozno divil, je hodne. Jasne ze by ich posunulo vpred skor to, keby si robili ear training, pripadne stahovali tie veci podla ucha, ale tolko casu tomu mozno nechcu venovat a tak su radi ked im to niekto ukaze a hotovo.
Druha vec je ta, ze clovek, ktory sa nauci dvanastku a hrava ju, ju po nejakom case aj zacne citit. Proste pocuje tie changes a vie kedy pridu.
Cize jednak si nemyslim, ze ak nieco clovek v sebe nema, tak nema pravo to hrat a nemoze to jemu samemu robit radost. A po druhe, ak to clovek hra tak je pravdepodobne ze to proste zacne aj citit a ak aj nie, nic sa nedeje. Nie kazdy bere tu gitaru ako svoj svoj zmysel zivota.