Originally posted by kubo ...ano prva je az extremne stredova a po malych upravach by sa mi pacila najviac ... druha je taka nemastna neslana a tretia klasicke metalove V...
Presne to som chcel ukazkami naznacit. Ty tvrdis, ze Mesy su typicke pre Teba nepekne ""V"" soundy. A ze pekne stredovo zneju Marshally. Tak Ti teda necham ukazku, ze to vobec nie je pravda a ze ked ma nieco az extremne vela stredov, je to Mark. Zamerne som Ti nechal 3 ukazky toho isteho zvuku s rozdielny stiahnutymi alebo vobec nestiahnutymi stredmi. O prvej povies, ze naozaj ma stredov dost a ze pri troche upravy sa Ti paci najviac (uprava=stiahnut trochu stredy ?
). Ale chytis sa samozrejme poslednej
extremnej ukazky a dalej si rozpravas o svojej ""V"" teorii u Mesa Boogie, podkladas to historkami o gitaristoch, ktori si ""V"" nastavovali u Ozzyho... Ked si odmyslime ""V"" ukazku a budeme sa pozerat iba na tu prvu stredovu, bez EQ, co je vlastne original typicky Mark a porovname to s akymkolvek Marshallom, budes nadalej tvrdit, ze ma ten Marshall oproti tomu stredovejsi zvuk ? Pretoze tema je Marshall vs. Mesa Boogie a ja som v ramci nej povedal, ze typicke pre Marshall je to, ze ma malo stredov - co rozhodne proti Markom v zakladnom nastaveni ma (ukazka c. 1)...
Originally posted by kubo ...skus si na tvojom poslednom zvuku stiahnut gain a zahrat napr. AC/DC... zvuk bude nijaky, nebude mat stavu, drive...
Preco by som to robil ? Ked si budem chcet spravit zvuk typu AC/DC, ver, ze ho spravim a urcite ho nebudem robit tak, ze budem na ultragainovom metalovom sounde uberat gain. Prave preto hram na Marku, ze tam ten zvuk jednoducho mam, tak ako tam mam ""V"" a nemusim vychadzat z jedneho upravou gainu. A hlavne urcite nebudem vychadzat z ukazky c. 1, pretoze je okrem ineho prilis stredova a predsa len do gitaroveho doprovodu sa
uberaju stredy. Toto asi Marshallisti nechapu, pretoze oni maju stredov malo, takze si ich naopak musia casto pridavat. To je OK, nie je to ziadna hanba, akurat ""Boogiesti"" sa nad tym iba usmievaju
. A hlavne: Ked hovoruim o uberani stredov v doprovode,
nemyslim nastavovanie do ""V"". O tom hovoris stale iba ty, spominas vytahovanie basov a vysok. Samozrejme, ze je to blbost. Jimi Cimbala ma pravdu v tom, ze je rozdiel, ci hra gitara sama alebo s kapelou, takisto, ze dole ma byt kopak a basa. Akurat ja som ani nnetvrdil nic ine. Jedine, co tvrdim je, ze do doprovodu sa stahuju stredy. Na marshalle nie, pretoze ich ma malo - a to tvrdim tiez
.
Originally posted by kubo ...dufam ze sa nebudes hnevat ak ti napisem ze toto ani zdaleka nie je bezny rockovy zvuk...
Ano, s tymto suhlasim, rozhodne som nenechaval ukazku rockoveho zvuku, ale nechal som sa tak nejak uniest...
Originally posted by kubo ...ja pocuvam vacsinou staru klasiku - sabbath, ozzy, zeppelin, ac/dc, guns --- vacsinou vsetko marshallisti, zvuk maju perfektny aj na doprovod...
Akurat ani jeden z tych zvukov ja nepovazujem za klasicky Marshall. Pretoze hral som na dost Marshalloch, bez uprav a predkrmov a ani jeden z nich tak nehral. Niektoremu chybalo len vypeckovat (AC/DC), niektorym by chabalo to, ze dnes uz nikto poriadne nevie (vcetne samotnych gitaristov), ze cim to vlastne vtedy krmili a ako to nahravali (Sabbath, Zeppelin). A niektorym chybal tuning zvnutra Ozzy ( :hm: ) ). Uz som to pisal na zaciatku a zopakujem sa. Prerabanie a upravovanie Marshallov je disciplina, ktora u inej znacky nema obdobu - povie ti to kazdy vyrobca alebo opravar, co robi s lampovymi strojmi.