Ahojte
Tak som sa medzičasom trocha pohral s mojím kombom.
Je to lampa. Koncák je zrepasovaný Music 70. Reproduktor EVM 12 ( alebo niečo také ) - to repro hrá ako besné
Upgrade sa týka preampu. Pôvodný preamp som vyhodil a zo šuflíkových súčiastok som vyrobil preamp Marshall 2203.
Zvuk ma dostal, tak prišiel čas na kompletizáciu.
Preamp som doplnil o relátkové prepínanie:
1. Kanál Clean / Crunch
2. Mód korekcií Crunch kanálu
3. On/Off slučka
Čo sa týka
footswitchu 1. ( Clean/Crunch ) - tento je doplnený o prepnutie true bypass efektu - v mojom prípade Tube Screamera.
Funguje to tak, že ak je Tube Screamer zapnutý, prepnutie na kanál Lead ho automaticky zaradí do efektovej cesty. Ak je vypnutý, tak je kombo v režime Crunch.
Nakoľko preamp 2203 má spoločné korekcie pre oba kanály, vyriešil som to tak, že footswitch 1. prepína aj relátko, ktoré má na starosti prepínanie komplet korekcií v kombe a samozrejme aj poteniometre Volume Clean a Volume Crunch ( Lead ).
Za týmto prepínaním je potenciometer Master a jeho výstup ide na send linky.
Linku
( footswitch 3. - linka ON/OFF ) používam ako "brzdu" na normálne hranie. Keď ju vyradím, tak je to vlastne jump solo. V linke mám totižto vrazenú krabičku s potenciometrom a ten si nastavím na nižší level ako je priama cesta signálu. Pomer levelu ON linky a OFF linky určuje rozdiel pre jump solo.
Footswitch 2. ( Mode ) prepína kondenzátor v korekčnom článku Crunch kanálu. Toto pridáva do zvuku viac vyšších stredov - celé korekcie sa posunú v pásme o niečo vyššie. Je to dobré na "silné a šťavnaté" sóla v Lead režime. Prípadne na rozjasnenie Crunch kanálu. Zvukovo tá zmena nie je veľká, ale lepšie sa vtedy hrajú také tie dravé dynamické sprostosti.
Zvukové ukážky:
www.bandzone.cz/saaf - všetky gitary sú nahrávané s týmto kombom - časť zvukov na AKG 1200 a časť na kondenzátor. Oba mikrofóny sú zapojené do tube vintage dual preampu Behringer, Mix pult Tesla EMP124 a nakoniec zvukovka.
Takže asi tak