Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
29. Marec , 2024, 10:18:26
Strán: [1] |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: BOSS SD-1 tuning , modovanie , bárčo  (Prečítané 8664 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
tipek
miestny štamgast
Príspevkov: 2847

tovarne na kolena home made is the king

« kedy: 16. August , 2012, 19:30:44 »

tákže neni tu nejaká tuningovacia téma tohoto skveleho overdrivu Si píš!!! Si píš!!!

tak  pridám moje postrehy z 2ch dni googlenia a testovania , modovania tohoto pedálu ,

uplný záver je ,že to je podla mňa lepši pedál na skreslenie ako ts9  , má v sebe nejaku plnosť  , priestor , 

dá sa z toho spraviť presná kopia ts9 alebo ts800 , lepšie sa dá tuningovať ako ts9 ,

* DV019_Jpg_Regular_151339.jpg (10.59 KB, 290x290 - prehliadnuté 2570 krát.)
Zaznamenané

tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #1 kedy: 16. August , 2012, 19:39:40 »

tak pridám klasika tubescreamer mod  z netu ...

a dlašie mody

* boss-sd1mod-050615-2.jpg (45 KB, 504x401 - prehliadnuté 3972 krát.)

* 32zryif.jpg (65.47 KB, 771x462 - prehliadnuté 6124 krát.)
Zaznamenané

tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #2 kedy: 16. August , 2012, 19:46:23 »

taký hlavný tunnig čo som našiel , asi to je keeley mod je toto

pridá to volume a strerilizuje to zvuk ... by som povedal ,že taký ts9 mod  a riadny overdive  zvuk ,
je rozdiel dosť v množstve skreslenia a volume

* clippingswitch.jpg (20.47 KB, 333x399 - prehliadnuté 2816 krát.)
« Posledná zmena: 17. Marec , 2015, 13:11:37 od tipek » Zaznamenané

temo
miestny štamgast
Príspevkov: 1928

LONG LIFE ROCK,N,ROLL

« Odpoveď #3 kedy: 16. August , 2012, 19:59:53 »

mne to kedy spravíš?
 Na zdravie!
Zaznamenané

LET´S GO!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #4 kedy: 16. August , 2012, 20:28:40 »

mne to kedy spravíš?
 Na zdravie!

ke dmi ju pošleš s peniažkama :D :D
Zaznamenané

tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #5 kedy: 16. August , 2012, 20:30:23 »

pridávam svoju schému kde mám naznačené zmeny kt. som spravil .. kt stoja za to .....

- kondik C6 odporučim dať preč vráti to pekne vyšky , a približi sa to k ts9

- ked zmeniťe  C3 na večšiu hodnotu pridáte basy ked zmenšite hodnotu znižite basy ešte viacej ..ale tak pedál je taký suchý takže basy len pridávajte  ha ha ha

- ked nemáte bassov dosť stači zvečšit 2x hodnoty na kondikoch  1,2 ,7,8,10,

- C4 kondik meni vyšky a ovládanie tonu  tubescreamerovske vyšky su pri 220N a vrieskajuce distoršnove pri 22N

- R7 a R10 som znižil an 1K a volume sa zvišilo , podstata moja zvišovania volume je aby bol velký odstup od šumu pri skresleni ,

- spravil som ten mod s klip diodami čo je hore uvedeni a je to pecka :) užitočný mod kt niečo robi ,  Je to frajer

mal som k dispozicii na porovnávanie vernu kopiu tubescreaera + aj moju kopiu
podla mňa su aj origo aj kopie tonovo tupšie zaclonene  bez dobrých basov ...
bavim sao skreslni a nie o nakopávani kde ej gain na NULE

tak som na sd-1 vylepšoval basy a zretelnosť  , ponuka 2-ch skreslení , 2  zmeny výšok , stále som udržiaval pekný zretelný overdrive s dobrým tonom a prirozdenostou ,
skreslenie neni velke je v rámci overdrive , neni to skreslenie ako popisuje ,že nasraná JCM-ka  je to skorej pure overdrive :)

* tiek mods.jpeg (141.49 KB, 1088x753 - prehliadnuté 2596 krát.)
Zaznamenané

styrioci
inventár podniku
Príspevkov: 11901

« Odpoveď #6 kedy: 16. August , 2012, 20:33:45 »

- ked zmeniťe  C3 na večšiu hodnotu pridáte basy ked zmenšite hodnotu znižite basy ešte viacej ..ale tak pedál je taký suchý takže basy len pridávajte  ha ha ha
TS-ka napr su velmi popularne aj preto, ze orezavaju spodky cim sa dosiahne konkretnejsie skreslenie, cize s tymi basmi by som to az tak ruzovo nevidel. a hlavne naco sa pliest do spodkov base, kopaku a prechodom este aj s gitarou  Popiskujem si
Zaznamenané
tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #7 kedy: 16. August , 2012, 20:40:11 »

TS-ka napr su velmi popularne aj preto, ze orezavaju spodky cim sa dosiahne konkretnejsie skreslenie, cize s tymi basmi by som to az tak ruzovo nevidel. a hlavne naco sa pliest do spodkov base, kopaku a prechodom este aj s gitarou  Popiskujem si

samozrejme dá sa to aj prehrať s basmi ale tá jedna zmena pri C3 dá dobre basov ... dá s adať na vypinač ..
ale já to tuningujem pre dobrý skreslovač nie nakopávač ....

pre vintageistov kt maju gain na plno to pridá pekne basy a nemusia to kompenzovať na kombe kt. pozdvihne len spodky čo už su tam ....  a nemusia byť pekne ,
Zaznamenané

tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #8 kedy: 16. August , 2012, 20:45:53 »

skopirujem sem nejake veci zo stránok lebo možno tu už tie stránky o rok nebudu   Beeee

http://www.erikhansen.net/pedalmods.php

Boss SD-1 Super Overdrive to OD-1 Overdrive Conversion

There were two versions of the old yellow Boss OD-1 Overdrive; the early 14-pin quad opamp version and the later dual opamp version. The quad opamp versions go for pretty high dollar these days and are more sought after but the dual opamp versions are still good pedals.

ABoss SD-1 Super Overdrive can be changed to the later (dual opamp) OD-1 specs fairly easily. The tone control needs to be removed from the circuit and the input to the opamp after the clipping stage needs to be changed to go to the inverting input (pin 2) rather than the non-inverting input (pin 3). There are a couple of other part changes necessary as well.

First let’s look at the differences and then the conversion process.
Differences
SD-1 Part No. / Value
 R1 – 10k
 C2 – 0.018uf
 C6 – 0.01uf
 2nd 1/2 IC – Pin 3
 R11 – 22k    OD-1 Part No. / Value
 R1 – 1k
 C2 – 0.0047uf
 C4 – 0.018uf
 2nd 1/2 IC – Pin 2

Conversion
Lift leg of R7 closest to the top of the PCB.
Disconnect wires from pad 5, 8 (see next step) and 11.
Solder a short wire in to pad 8 or desolder the wire from lug 3 of the tone pot (and leave wire attached to pad Som frajer.
Solder wire that leads to pad 8 to lifted leg of R7.
Change C4 to 10k resistor.
Change R1 to 1k.
Change C2 to 0.0047uf.
Change C6 to 0.018uf.
Remove and jumper R11.

Ok, so what about the sound differences between the quad opamp OD-1 and the dual opamp OD-1? They do sound different, no doubt about it. The later dual opamp versions are a bit brighter sounding. Many prefer the sound of the quad opamp version. If you have the dual opamp version, you can get 90% of the tone of the quad version by making the following changes (thanks to Analogman for this). You can read up on this in the diystompboxes.com thread discussion.
Change C1, C6 and C7 from 0.047uf to 0.1uf.
Change C2 from 0.0047uf to 0.047uf.

*Please note, the 4 changes above pertain to the OD-1 part locations. For SD-1 part locations, read on.

Now that we know this, we can take our now converted SD-1 and make these same changes.
Change C1, C8 and C9 from 0.047uf to 0.1uf.
Change C2 from 0.0047uf to 0.047uf.

There are a few other part differences between the quad and dual versions. The SD-1 uses the same values as the dual. These changes are as follows (SD-1 part locations).
Change R4 from 100k to 10k.
Change R16 from 1k to 470 ohm.
Change C10 from 1uf/50v to 10uf.

I noticed that these last three changes gave it too much of a tube screamer like quality so even though those are the quad version values, it sounds more like a quad with the stock values, to my ears anyway.

Once finished, tape down the disconnected wires that lead to the tone pot to the inside of the enclosure so they stay out of the way.

This is an excellent mod, in my opinion. It sounds very close to the old OD-1 after this, as well as it should considering how the two circuits are so similar.

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Boss SD-1 Super Overdrive to Ibanez TS808 Tubescreamer Conversion

This was fairly easy to do though I must stress, this DOES NOT make this pedal a TS808 in any way. There are several more part differences than these between the two. The biggest difference between the TS variants and the SD-1 is the diode clipping. Ibanez uses symmetrical and Boss uses asymmetrical. Remove D6 and put a jumper in its place to make the SD-1 have symmetrical clipping. D4 and D5 are a pair of the stock silicon diodes.

Some capacitors need to be adjusted.
C1 change from 0.047uf to 0.02uf (0.022uf will work fine here too).
C2 change from 0.018uf to 1uf NP (non-polarity).
C4 change from 0.018uf to 0.22uf (I put two 0.1uf caps in parallel to get as close as I could, 0.2uf).
C6 remove.
C7 change from 1uf electrolytic to 1uf NP (non-polarity).
C8 change from 0.047uf to 0.1uf.
C10 change from 1uf to 10uf.

Next are a few resistor changes.
R1 change from 10k to 1k.
R2 change from 470k to 510k.
R4 change from 100k to 10k.
R5 change from 33k to 51k.
R7 change from 10k to 1k.
R10 change from 4.7k to 1k.
R16 change from 1k to 100 ohms.
R17 change from 100k to 10k.

And lastly, if you wish, change the LED to green from the stock red. It’s easier than repainting the whole enclosure. It’s just my own little personal touch. Everybody else uses blue or purple or some other color. So, I picked green.

Again, these changes don’t make the SD-1 a TS-808, but they do get it in the ballpark and give it that flavor, which is what I was aiming for.
Zaznamenané

tipek
miestny štamgast

« Odpoveď #9 kedy: 30. August , 2017, 20:55:58 »

dalšie mody  zdroj :
http://www.newtone-online.nl/forum/index.php/topic,3602.msg24859.html

Keeley Five Star SD­1 Mod (by Overdrive Spider)

After trying my hand at the TS808 mods, I thought I'd go for a more general improvement for the SD­1. The Keeley mod dosn't just take the pedal back to another pedal, it improves where the other ones flaw and is my favourite SD1 mod so far! It uses a germainium transistor as a diode to get a different sound but I found using a plain old NOS germainium diode to be better in tone, I socketed the board so you could swap them out and also experimented with Sillicum diodes which also sounded good ­ more on that later!

Five Star Mod

You will need:
l   1Uf Capacitor (preferably metal film) x 2
l   0.1uF Capacitor (preferably metal film) x 2
l   2k4 metal film resistor x 1 (red­yellow­orange­gold)  
l   620K metal film resistor x 1 (blue­red­orange­gold)  
l   47pF capacitor (semi­optional. Sounds just as good without it)  
l   Germainium Transistor (see below for more options ­ highly reccomended!)  
l   Single in line socket, look like this. Used if you want to quickly swap the diode config and/or to put the transistor in without damaging it.

Optional:
l   Germainium Diode (I used NOS 1N34a ones from small bear. Link)
l   Sillicum Diode (I used 1N4148 ones from small bear. Link)
l   On/On SPDT switch to swap modes
l   You can also use various LEDs in the clipping section, I havn't tried this yet so the results may vary

Replacing Components
l   Remove C10 > replace with 1uF capacitor
l   Remove C7 > replace with 1uF capacitor
l   Remove R6 > replace with 2.4k resistor (red­yellow­orange­gold)  
l   Remove R2 > replace with 620k metal film (blue­red­orange­gold)  
l   Remove C3 > replace with 0.1uF capacitor
l   Remove C2 > replace with 0.1uf capacitor

* Boss SD1 Keeley mod Reference Diagram - Overdrive Spider.JPG (94.64 KB, 1016x723 - prehliadnuté 669 krát.)

* SD1 JHmods 020116_zpst782cyiv.gif (117.18 KB, 1024x724 - prehliadnuté 725 krát.)
« Posledná zmena: 30. August , 2017, 21:06:56 od tipek » Zaznamenané

Strán: [1] |   Hore
  Tlačiť  

Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.044 sekund, 22 otázok.