Stano
|
|
« Odpoveď #120 kedy: 05. Marec , 2013, 13:34:51 » |
|
Leo Fender mal v prvom rade seriozne problemy so sluchom, v druhom rade sam spominal, ze Strat ako gitara bola vysledkom cisto pragmatickych snah o novu ergonomicku modernu gitaru. Zvuk sa riesil minimalne, prioritou bola lahka a lacna masova produkcia, moderny tvar a dobry dobovy marketing.
Ano Leo fender bol v prvom rade konstrukter, inziner, technik a zaujimal sa o vsetko nove. To ze nakoniec vyrobil gitary a zosilovace, ktore postavili modernu hudbu je vysledok v prvom rade jeho snahy o vyrobenie niecoho co bude vyhovovat ako vyrobcom tak muzikantom. Musim znova raz skonstatovat (ako vela ludi predomnou) ze sa mu naozaj podarilo navrhnut a vyrobit nieco co je treaz povazovane za ikonu gitaroveho sveta. Treba povedat ze v 50-tych rokoch sa naslo minimalne tolko ludi ako je na tomto fore, ktory sa smiali Leovi a aj Les Paulovi za navrh nieco takeho ako je tele, strat alebo LP. Dolezite je ale to ze ich pristup a celkovo snaha o co najlepsi vysledok (ako zvuk, moznosti, dostupnost, marketing, kvalia, atd.) pri sucastnom ohlade na poziadavky muzikantov sa do znacnej miery podpisalo na ich pouzivani a coraz vecsej popularite. Dovtedy sa hralo viacmenej akusticky a zosilovace nemali takmer vyznam.
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #121 kedy: 05. Marec , 2013, 13:36:53 » |
|
v roku 1954 nevedeli, aky zvuk maju mat nejake dreva a nevedeli, co ma byt etalon zvuku elektrickej gitary. islo o uplne nove nastroje s roznymi technickymi a konstrukcnymi novinkami. vedeli, ako to ma vyzerat a nasledne boli asi dost sokovany ohlasom u verejnosti. ci to ma cinkat vo vyskach alebo mat kremove stredy - to asi neriesili vobec a ked, tak hlavne nech je to riadne ostre, lebo traduje sa, ze Leo bol nahluchly ...
vcelku suhlasim
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #122 kedy: 05. Marec , 2013, 13:39:11 » |
|
Števo, jedna perla za druhou. Bahenný jaseň rastie iba v Kalifornii. Leo Fender drevá nijak starostlivo nevyberal, ani nikto z fabriky, vplyv dreva na zvuk elektrického nástroja vtedy ešte celkom nepoznali. Hlavne dávali pozor aby tam nebola hrča a to bolo všetko. Tak tu by som celkom nesuhlasil, ako je zrejme kvalitne drevo = dlhodoba stalost a bezporuchovost. Teda selekcia dreva urcite bola, aj bolo z coho vyberat, ale je pravda ze v 1. rade tam asi neslo o zvuk ale o ostatne parametre ako stalost, vysusenost, vaha, ...
|
|
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #123 kedy: 05. Marec , 2013, 13:39:20 » |
|
jasne niekto tu písal že staré straty robili s hocčoho a ja tu trepem ach jaj ..lebo všetko su len moderne higain aparaty - high end gitary .............. až to ma tolko gainu že tu gitaru ani nepočut len nejaku pílu v zadu alebo traktor , ja poviem len tolko čím viac gainu tym slabšie prsty , pekne strat do paprč poctiví jednokanal a dolovať tony a dolovať a dolovať ............ a nie dehonestovať legendu
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #124 kedy: 05. Marec , 2013, 13:40:52 » |
|
Stano vie kde je sever
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
glamrocker
|
|
« Odpoveď #125 kedy: 05. Marec , 2013, 13:44:51 » |
|
jasne niekto tu písal že staré straty robili s hocčoho a ja tu trepem ach jaj ..lebo všetko su len moderne higain aparaty - high end gitary .............. až to ma tolko gainu že tu gitaru ani nepočut len nejaku pílu v zadu alebo traktor , ja poviem len tolko čím viac gainu tym slabšie prsty , pekne strat do paprč poctiví jednokanal a dolovať tony a dolovať a dolovať ............ a nie dehonestovať legendu
high-end gitara nema nic s high-gainom preboha, to znamena ze kvalitne nastroje nie nejake cinske gitary za 100euro
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2311
|
|
« Odpoveď #126 kedy: 05. Marec , 2013, 13:44:54 » |
|
jasne oni tam vtedy za Lea šupali hocijaké dosky a liezli z toho doteraz najlepšie nástroje na svete a teraz hocijaká fokus and company firma ma extrém krásne dreva očkované topy a čo ja viem čo všetko a hra to ako ked na metlu struny natiahneš jasne jasne .............. a k totaču sa už nevyjadrujem ................ račej /aj keď pravda väčšina bežných ľudí sa mala vtedy lepšie / - v 50tych rokoch bolo dreva habadej, prirodzene suseneho, kvalitneho, takze sa pouzivalo take na vsetky modely, od uplnych lacakov az po drahe, u Gibsnu, aj Fendru. - dnes je spotreba dreva ovela vyssia, takze sa pouziva uplne vsetko, susi sa narychlo, hladaju sa alternativy k exotickejsim materialom, vid Gibson a jeho problemy v tychto rokoch - nevidel som lacnu gitaru s ockovym javorom, uz vobec nie Fokus, leda ak ozdobnu dyhu, to pouziva vela lacnych firiem - dnesne nastroje hraju uplne normalne dobre, za 300€ sa da kupit nastroj, s ktorym mozes bezne fungovat bez kompromisov - kolko si vlastne porovnaval starych Fendrov s dnesnymi "metlami " a ako si to porovnaval, ked zase az taky dobry gitarista nie si ? - jakto ze Lea nenapadla v 50tych rokoch preglejka, pretoze ako si nas sam niekolko mesiacov presviedcal, prave preglejka je idealny material
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #127 kedy: 05. Marec , 2013, 13:51:46 » |
|
nevracajme sa k preglejke /ak keď sustain ma nielen podla mňa lepší ak tri usa straty čo sme porovnávali /, inak Rasto to napísal tak že sa s tým da súhlasit čo sa týka dreva ja len nech sa tu nedehonestuje stary fender lebo je to top
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
miso_kolo
|
|
« Odpoveď #128 kedy: 05. Marec , 2013, 13:54:24 » |
|
uz to tu niekde bolo, dotycni svedkovia ktori mali tvoju preglejku potvrdili ze najlacnejsi squier hra lepsie, tak co stale taras
|
|
|
Zaznamenané
|
stoka!
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #129 kedy: 05. Marec , 2013, 13:59:40 » |
|
nezvŕtajme temu , je to pekná tema , moja preglejka je moja vec
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Stano
|
|
« Odpoveď #130 kedy: 05. Marec , 2013, 14:02:44 » |
|
high-end gitara nema nic s high-gainom preboha, to znamena ze kvalitne nastroje nie nejake cinske gitary za 100euro
Podla mna ked firma chce vyrobit kvalitnu gitaru, pouzije kvalitne suciastky, da si pozor na doslednost pri jej vyrobe a sklbi to s vedomostami o stavbe kvalitneho nastroja = vznikne high end nastroj, lebo bolo dodrzane vsetko ca sa ma pri takomto nastroji dodrzat. Je uz jedno ci na konci bude Fender, Gibson, PRS, Ibanez, alebo ina znacka. Dalej je to uz len o osobnych preferenciach kazdeho hraca a ako som uz povedal bolo by velmi dobre, keby kazdy majitel bol po hracskej stranke minimalne na takej urovni, ako ma kvalitny nastroj. Vsetko ostatne su bajky, legendy atd. Nieco take ako ze Slnko sa toci okolo Zeme az nakoniec po niekolkych vrazdach v priamom prenose pochopil aj ten najvecsi zastanca tohoto tvrdenia ze Zem sa toci okolo Slnka. Ak nepochopil nastastie uz zomrel a teraz sa aj tak z jeho nevedomosti len kazdy smeje, alebo place podla povahy. PS: Je ale zaujimave ze v Cine sa im podari za relativne malo penazi (pre bohatych ludi) vyrobit vcelku slusnu gitaru. Ja osobne mam pred Cinou respekt a nie nadarmo ma tato krajina historiu, ktoru moze aj stary kontinent len zavidiet. USA v tomto ohlade nema historiu vobec, preto dali svetu aspon Fender a Gibson
|
|
« Posledná zmena: 05. Marec , 2013, 14:07:31 od Stano »
|
Zaznamenané
|
Sivcak 56 stratocaster, Keller 70 custom ash strat, Klema SJ200, HOT Amps, JT-Amps Screamer 808
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #131 kedy: 05. Marec , 2013, 14:09:19 » |
|
Povestná kvalita starých Fendrov je tak trochu mýtus, už som čítal o katastrofálnych gitarách Fender z 50-tych a 60-tych rokov.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #132 kedy: 05. Marec , 2013, 14:10:15 » |
|
TO je jasne . ale už len taky faktor ako prirodzene vysušenie je dost doležity v tejto dobe ťažko realizovateľný , tak isto aj prirodzene vyhratie nastroja rokmi čo sa len ťažko napodobňuje , uvediem príklad - da sa už pekne cez net kupit pekná doska bahenného jasena vysokej triedy - žiadne suky kazy nič- zaručuje to že nastroj z neho bude hrat super - NIE . tAk ako sa germaniove trandaki vyberajú zo 100 kusov , tak ako sa lampy vyberajú . tak sa aj doska vyberá . A teraz všetci majstri gitarari široko ďaleko si objednajú peknú dosku a spravia z toho nastroj ktorí ladiť bude aj zniet bude ale bude to naozaj rezonančný top - hlavne vzhľadom k cene Podla mna leo chodil po starých skladoch a pekne si klepal na dosky a vyberal si s prirodzene preschnutých a mohol si to dovolit lebo sa robilo na kusy nie na kila ako teraz ......... samozrejme butiq firmi prva liga si da zaležat aj teraz
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #133 kedy: 05. Marec , 2013, 14:13:10 » |
|
tiez by bolo zaujimave dostat sa k cislam ze kolko gitar skoncilo v kosi a boli pritom vyrobene overenym postupom a kludne aj z jednej varky dreva s planovanim typu 'toto bude top gitara za 100 litrov'..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #134 kedy: 05. Marec , 2013, 14:14:18 » |
|
Podla mna leo chodil po starých skladoch a pekne si klepal na dosky a vyberal si s prirodzene preschnutých a mohol si to dovolit lebo sa robilo na kusy nie na kila ako teraz ......... samozrejme butiq firmi prva liga si da zaležat aj teraz
OMG. Leo ani na tie gitary nehral poriadne, nie ze este vyberal dreva osobne. V 50tych rokoch nikto neriesil dreva na solidbody elektricke gitary, kedze na ne este pomaly neboli ani vhodne aparaty a solid body elektricke gitary sa povazovali div nie za akysi vystrelok. Stale sa vacsinou hral swing alebo aj jazz, rock n roll na Gibson lubovkach. Gibson vtedy tiez neriesili dreva, napriklad povodne mali byt Les Pauly celojavorove, aby mali presny prierazny ton, ale kvoli vahe sa az preslo na mahagon, ktory sa v podstate osvedcil nahodou a aj to az v 60tych rokoch uz na inych aparatoch. Stevino, nepis prosim svoje dojmy, lebo fakt si uplne vedla.
|
|
« Posledná zmena: 05. Marec , 2013, 14:15:12 od proghoper »
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
|