rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 11. August , 2013, 18:49:31 » |
|
.. Na kecy o headroome sa vyser su situacie, ked sa hodi, ze koncove lampy idu menej do skreslenia... ak niekto vyzaduje striktne cisty zvuk a potrebuje aj hlasitost, tak 4 flasky oceni skorej, ako 2...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 11. August , 2013, 18:56:37 » |
|
su situacie, ked sa hodi, ze koncove lampy idu menej do skreslenia... ak niekto vyzaduje striktne cisty zvuk a potrebuje aj hlasitost, tak 4 flasky oceni skorej, ako 2...
Veru, je tam vacsia vsestrannost aj. Samotny rozdiel v hlasitosti nie je zas nejaky zasadny. Zalezi, co kto preferuje - je to velmi subjektivne.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 11. August , 2013, 19:21:18 » |
|
poviem to tak ze ked je zosik napicu je jedno ci ma 2, 4 alebo 10 lamp
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 11. August , 2013, 19:37:29 » |
|
su situacie, ked sa hodi
ano, progacovi v pivnici aby mohol s krvacajucimi usami basnit o nuansach v reale je dnes a v dnesnych podmienkach tych situacii asi dost malo. resp chcem vediet o takej konkretnej situacii, kde nejakemu gitaristickemu sadistovi dovolia na podiu vytavit amp tak aby postrehol ten rozdiel v headroome
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Bhlokvva
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 11. August , 2013, 20:04:30 » |
|
ano, progacovi v pivnici aby mohol s krvacajucimi usami basnit o nuansach v reale je dnes a v dnesnych podmienkach tych situacii asi dost malo. resp chcem vediet o takej konkretnej situacii, kde nejakemu gitaristickemu sadistovi dovolia na podiu vytavit amp tak aby postrehol ten rozdiel v headroome asi tak... a na podiu, kde je clovek rad, ze nieco pocuje, urcite viac oceni jemne drivnuty clean ako uplne cisty
|
|
|
Zaznamenané
|
Aky je rozdiel medzi vranou?
|
|
|
misofg
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 11. August , 2013, 20:04:51 » |
|
Nie som odbornik, len amater gitarista. A k teme mozem tolko.
Mam dost dobre v uchu Rockerverb od Orange. Dva roky som mal prvu seriu a dva roky druhu seriu 50 W hlavy. Potom ked som raz hral na 100 W verzii tak mozem povedat ze 100 W hrala o cosi lepsie (nie hlasnejsie).
No v kapele by to asi nebolo rozlíšitelné.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
mirostrat
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 11. August , 2013, 20:24:34 » |
|
podla mna to závisí od celkovaj koncepcie zosika a prakticky je to ťažko odskúšatelné , takže teoretizovať by sa dalo donekonečna a lampáky aj malou zmenou hlasitosti koncáku dosť radikálne menia zvuk a každý má iné uši , inak počuje a takéto veci niekto počuje a iný nie , ale tak isto ako majú autá po 3, 4, 6 , 8 , 12 valcou tak dá sa to prirovnať k zosiku , čím viac lámp , tým je ten zvuk plnší , plynulejší , uhladenejší , citlivejší viac ťahá , ale je aj drahší aj servis je drahší , mne stačia aj dve lampy a tak mám 2 a aj 4 , ale sú to úplne iné zosiky viem príspevok o ničom
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Zvukár Andrej
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 11. August , 2013, 21:38:04 » |
|
ale sak na lampovom koncaku robi asi najvacsi rozdiel vo zvuku vystupne trafo, tak jake mini koncaky zas chcete? to akoze tam nebude vystupak ani sietak hej? bude to jak dvd prehravac? Podiel výstupáku sa veľmi preceňuje. Jeho vplyv na zvuk je malý a skôr nežiadúci (uberá hlavne basy). A sieťák tam musí byť, tak ako aj v DVD prehrávači.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
mirostrat
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 11. August , 2013, 21:47:59 » |
|
ludia čo zas robia lampáky píšu , že práve výstupák má zásadný vplyv na zvuk lampáku , uf tak teraz nevím
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 11. August , 2013, 22:03:03 » |
|
So the output transformer does three important things: It is an “impedance matching device” converting the high-voltage-at-low-amperage required by the tubes into low-voltage-at-high-amperage required by the speaker; it converts from push-pull to single ended and it blocks the flow of DC current. Moreover, the output transformer is a crucial part of an amplifier’s sonic personality. One of the first transformer engineers I was fortunate enough to work with was a real old guy who said, “Son, output transformers are half science and half black magic. But it’s the black magic that counts!” How true! viac http://www.mesaboogie.com/US/Smith/ClassA-WebVersion.htm
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Roberto
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 3467
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 11. August , 2013, 22:33:21 » |
|
No v kapele by to asi nebolo rozlíšitelné.
mam 50tku plexi, hral som aj na 100vku. 100 watt plexi ma akosi viac vysok a menej komprimuje, hram na 50tku lebo mi zvukovo viac vyhovuje. kazdopadne ked zacne hrat cela kapela, tak je jedno ci mas 2 alebo 4 lampy.
|
|
|
Zaznamenané
|
“Hot funk, cold punk, even if it's old junk, it's still rock and roll to me.” ~ Billy Joel
"Using a pedal for dirt with a great vintage Marshall is like driving a Ferrari with an automatic transmission. It's still a Ferrari but you can sure as have a lot more fun with a manual."
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 11. August , 2013, 23:04:41 » |
|
ano, progacovi v pivnici aby mohol s krvacajucimi usami basnit o nuansach v reale je dnes a v dnesnych podmienkach tych situacii asi dost malo. resp chcem vediet o takej konkretnej situacii, kde nejakemu gitaristickemu sadistovi dovolia na podiu vytavit amp tak aby postrehol ten rozdiel v headroome Realne Ti rovnako budu usi krvacat aj z 50ky, ten rozdiel nie je zasadny. 100ka moze mat napriklad vyhodu, ze sa bude aj naplno menej blatit trebars na krkovom snimaci a pod. Teda samozrejme toto vsetko plati o klasickych 1kanaloch. Pri dnesnych modernych ampoch je to skor jedno.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
PanTau
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 11. August , 2013, 23:11:50 » |
|
100ka moze mat napriklad vyhodu, ze sa bude aj naplno menej blatit
A to niekto aj ma 100ku naplno dnes?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 11. August , 2013, 23:24:56 » |
|
Realne Ti rovnako budu usi krvacat aj z 50ky, ten rozdiel nie je zasadny. 100ka moze mat napriklad vyhodu, ze sa bude aj naplno
a presne na to som narazal, ze to je tak na riesenie do pivnice. v 99% beznych koncertnych podmienkach ked si donesies na podium 50tku a 4x12 bednu a vytocis master na ampe aby to "zacalo hrat", tak uz to je strasidelne vela. a to si sa este nedostal ani nad cca 9-10hodin drahy mastra, cize fakt netusim o akom vytacani naplno a vyhodach 100vky pri live chces hovorit
|
|
« Posledná zmena: 11. August , 2013, 23:25:42 od styrioci »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 11. August , 2013, 23:30:28 » |
|
a presne na to som narazal, ze to je tak na riesenie do pivnice. v 99% beznych koncertnych podmienkach ked si donesies na podium 50tku a 4x12 bednu a vytocis master na ampe aby to "zacalo hrat", tak uz to je strasidelne vela. a to si sa este nedostal ani nad cca 9-10hodin drahy mastra, cize fakt netusim o akom vytacani naplno a vyhodach 100vky pri live chces hovorit Ja len poukazujem na to, ze ten hlasitostny rozdiel je v podstate zanedbatelny, netreba to prilis zvelicovat. Napriklad pokial pouzivas mnoho pedalov, tak 100ky ich vacsinou beru ochotnejsie kvoli headroomu, cize aj 50ky aj 100ky maju svoje vyhody a je to uz na gitaristovi, co a preco uprednostni. Zatracovat 100ky len kvoli o malo vyssej hlasitosti je nezmysel, kedze ten rozdiel je malo pocutelny.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
|