Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Nové smerovanie portálu  - podpora a propagácia aktivít členov fóra !!
20. Apríl , 2024, 01:34:37
Strán: [1] 2 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Taby VS Noty  (Prečítané 18067 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Ted
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 132



« kedy: 14. Január , 2014, 21:24:31 »

Som klasicky samouk dokonca som sa odvazil dat na spanielku kovove struny :D [ma sice 30 rokov].A zacal som chodit toho roku na gitaru lebo som sa chcel naucit noty ale nejak sa to neviem naucit a stve ma to.Ovela lepsie sa mi hraje podla tabov tak neviem ci sa na to nemam vykakat... co mi poradite Huh!
Zaznamenané

Epiphone Pro - 1 VS
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2303



« Odpoveď #1 kedy: 14. Január , 2014, 22:01:27 »

na taby sa uplne vyser, ja som nikdy ich zmysel nepochopil.

a noty sa zamysli, ci potrebujes a do akej miery. chces vediet hrat rovno z not ? tak to sa ich musis jedine nabiflit jak nasobilku. z not hravaju profici napriklad vo velkych kseftovych telesach s velkym alebo casto meniacim sa repertoarom.

potom je uroven, ze noty poznas, precitas, ale zfeku ich nezahras, lebo az tak dobre ich citat nevies. ale nevadi to nikomu, pretoze z listu aj tak nikdy hrat nebudes.

no a dalsia uroven je, ze noty sice "nepoznas" v zmysle ze ich precitas z papiera, ale rozumies teorii, viec si odvodit rozne vztahy, vies co a ako stupnice, tvorit akordy, atd... toto je celkom sikovne ovladat, ale rozhodne k tomu nepotrebujes dokazat citat noty. myslim, ze to je taky pomerne najrozsirenejsi model medzi gitaristami...

ina vec je, ked hras klasiku a mas aj nejaky koncertny repertoar nauceny - tam to citanie not je dolezite. akosi si neviem predsatavit klasickeho gitaristu s tabmi alebo hrat uplne popamati a cvicit veci podla ucha :)