jack_6.3
|
|
« kedy: 31. December , 2005, 13:39:30 » |
|
ako tak tocim potakmi na gitare napadlo ma ze vlasne neviem na co sluzi potak tone...viem co asi robi ked s nim tocim a tak (no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\"),ale zaujmalo by ma ako vlasne funguje,teda co robi so signalom...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 31. December , 2005, 13:48:27 » |
|
Zoberie mu vysky. Ked je tone naplno, zvuk je, ako ma byt, ked je tone na 0, zvuk zostane zastrety, bez vysok.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 31. December , 2005, 14:13:45 » |
|
Normálne bežne je ten poťák nevyužitežný, lebo najlepší zvuk ti má liezť, keď máš tónovú clonu vytiahnutú. Ale keď chceš pri čistom zvuku dosiahnuť jazzový nádych, tak stiahneš tónovú clonu (pokiaž uznáš za vhodné), prípadne ju môžeš využiť na ten wow efekt.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jack_6.3
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 31. December , 2005, 14:36:15 » |
|
dakujem pani...ak som to dobre pochopil je to iba taky \"ekvalizer\" pre horne pasmo?cize prirodzeny signal co ide zo snimacov je ked stiahnem clonu na 0,a tento signal potom \"skraslim\" pridanim vysok na clone?
este by ma zaujmal princip...elektrikari pomoooc
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
thom
nováčik
Príspevkov: 56
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 31. December , 2005, 14:40:54 » |
|
ten potenciometer sa da slusne vyuzit,vyuzil ho aj eric clapton v sunshine of your love,v kombinacii s krkovym snimacom je zvuk naozaj husty,ak mate potenciometre na 0.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Gazda
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 31. December , 2005, 14:43:32 » |
|
Ja ho vyuzivam dost casto, ked chcem taky gulatejsi zvuk a vysky si radsej pridam na zosilovaci.Pokial viem, tak v signalovej ceste su zaradene kondenzatory, ktore oddelia horne pasmo od vysledneho zvuku a potenciometrom regulujes kolko tych hornych frekvencii odvedies do zeme.
|
|
|
Zaznamenané
|
...If the amp wasn't made to be played cranked to the max, then it wasn't made like a Marshall.
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 31. December , 2005, 14:44:25 » |
|
No ja mam na gitarke tiez len volume a tento potak....a tiez v podstate nevim na co to je... Aky WOW efekt ....ako sa to robi...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
iMbUS
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 3277
WWW
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 31. December , 2005, 14:45:50 » |
|
no asi to tak bude, ze ked je na 0 tak je ten signal taky ako ide priamo zo snimacov. Kedze sa pred tonovu clonu dava kondik, ktory orezava nizke frekvencie.
|
|
|
Zaznamenané
|
Mame nejake novinky. MusicMan JP-6, Fernandez Strat LTD | Fender Hot Rod DeVille 212
|
|
|
Altostratus
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 31. December , 2005, 14:47:30 » |
|
Wah efekt...v principe take jemnejsie kvakadlo...Wah Wah, teda kvakadlo tusim pracuje na podobnom principe...vytahuje a stahuje vysky (mozno aj basy, co ja viem)..asi,,:whistle:
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 31. December , 2005, 14:48:45 » |
|
rastis napísal:Zoberie mu vysky. Ked je tone naplno, zvuk je, ako ma byt, ked je tone na 0, zvuk zostane zastrety, bez vysok. jack_6.3 - skus si to precitat este raz A ty Imbus tiez !
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
thom
nováčik
Príspevkov: 56
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 31. December , 2005, 14:56:34 » |
|
ja to tiez vyuzivam napr.das nejaky ton a pritom tocis potakmi ostosest
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
jack_6.3
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 31. December , 2005, 14:56:38 » |
|
cize naopak...vytoceny tone = nedotknuty signal , stiahnuty tone = zobere vysky dufam ze som to pochopil dobre ja som nepisal o ziadnom wow efekte :woohoo: ale : (no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\")
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Hosť
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 31. December , 2005, 14:59:48 » |
|
jack_6.3 napísal:cize naopak...vytoceny tone = nedotknuty signal , stiahnuty tone = zobere vysky dufam ze som to pochopil dobre ja som nepisal o ziadnom wow efekte :woohoo: ale : (no viem to opisat iba ako \"wow ten zvuk je daky krajsi\") Ahaaa
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 31. December , 2005, 15:01:11 » |
|
Kondenzator ma okrem ineho tu vlastnost, ze prepusta iba horne frekvencie. Ak sa nim skratne signal so zemou, posiela vsetky vysky do zeme a signalo zostane bez nich. Ak sa tam da medzi signal a zem potenciometer a vystup z potenciometra do zeme ide cez kondenzator, reguluje sa potenciometrom to, kolko vysok zo signalu ide prec do zeme. To je tonova clona.
Da sa to zapojit aj tak, aby sa potenciometrom regulovalo to, kolko signalu pojde iba kondenzatorom dalej a nie do zeme. Vtedy by zo signalu zostavali iba vysky a vznikla by tak tonova clona, ktora by uberala basy.
Osobne tonove clony pouzivam iba vo velmi specifickych pripadoch. Napriklad zaujimavy solovy zvuk vznikne na klasickom stratocasterovom zapojeni, ked sa zapne medzipoloha kobylkovy a stredny singel a na strednom singli sa uberu vysky uplne prec. Dobre to zneje na skresleni, na cistom zvuku je to blbost.
Velmi zaujimave zvuky sa pomocou tonovych clon daju spravit na Les Paule na medzipolohe snimacov. Musia byt vsak zapojene v protifaze. Zase na skreslenom zvuku vznikne jeden fakt zaujimavy beglajtovy zvuk, aj na sola pouzitelny. Najidealnejsie je, ak je jeden so snimacov s vyskovou tonovou clonou a druhy s basovou, navzajom v protifaze, medzipoloha, skresleny zvuk - PARADA !
V beznych situaciach su podla mna tonove clony na nic. Presne jak napisal Pitu, niektory jazzmeni to pouzivaju, ale presne ten jazzzovy tupy zvuk ja rad moc nemam. Na obycajny zvuk a bezny snimac tonova clona zbytocne kradne zo zvuku a skorej ho degeneruje, ako vylepsuje.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 31. December , 2005, 15:05:48 » |
|
Altostratus napísal:Wah efekt...v principe take jemnejsie kvakadlo...Wah Wah, teda kvakadlo tusim pracuje na podobnom principe...vytahuje a stahuje vysky (mozno aj basy, co ja viem)..asi,,:whistle: No od kvakadla ma tonova clone doooost daleko. Kvakadlo je v principe plynule preladitelny parametricky equalizer s velmi uzkym Q.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Marshall
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 31. December , 2005, 16:02:01 » |
|
ja tiez tonovu clonu nepouzivam... asi odpojim uplne ten potak nech ide signal rovno zo snimacov do zosilovaca.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Gazda
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 31. December , 2005, 16:25:13 » |
|
rastis napísal:Kondenzator ma okrem ineho tu vlastnost, ze prepusta iba horne frekvencie. Ak sa nim skratne signal so zemou, posiela vsetky vysky do zeme a signalo zostane bez nich. Ak sa tam da medzi signal a zem potenciometer a vystup z potenciometra do zeme ide cez kondenzator, reguluje sa potenciometrom to, kolko vysok zo signalu ide prec do zeme. To je tonova clona.
Da sa to zapojit aj tak, aby sa potenciometrom regulovalo to, kolko signalu pojde iba kondenzatorom dalej a nie do zeme. Vtedy by zo signalu zostavali iba vysky a vznikla by tak tonova clona, ktora by uberala basy.
Osobne tonove clony pouzivam iba vo velmi specifickych pripadoch. Napriklad zaujimavy solovy zvuk vznikne na klasickom stratocasterovom zapojeni, ked sa zapne medzipoloha kobylkovy a stredny singel a na strednom singli sa uberu vysky uplne prec. Dobre to zneje na skresleni, na cistom zvuku je to blbost.
Velmi zaujimave zvuky sa pomocou tonovych clon daju spravit na Les Paule na medzipolohe snimacov. Musia byt vsak zapojene v protifaze. Zase na skreslenom zvuku vznikne jeden fakt zaujimavy beglajtovy zvuk, aj na sola pouzitelny. Najidealnejsie je, ak je jeden so snimacov s vyskovou tonovou clonou a druhy s basovou, navzajom v protifaze, medzipoloha, skresleny zvuk - PARADA !
V beznych situaciach su podla mna tonove clony na nic. Presne jak napisal Pitu, niektory jazzmeni to pouzivaju, ale presne ten jazzzovy tupy zvuk ja rad moc nemam. Na obycajny zvuk a bezny snimac tonova clona zbytocne kradne zo zvuku a skorej ho degeneruje, ako vylepsuje. Presne to s tou clonou robim na svojom strate, to je ono;)
|
|
|
Zaznamenané
|
...If the amp wasn't made to be played cranked to the max, then it wasn't made like a Marshall.
|
|
|
|