Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #45 kedy: 20. Marec , 2005, 02:23:25 » |
|
ale mnohe genialne piesne zlozili hudobne nevzdelani hudobnici..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #46 kedy: 20. Marec , 2005, 14:30:46 » |
|
Otazka je co povazujes za genialne.Ja povazujem za genialneho Beethovena.Kolko hudobne nevzdelanych ludi napisalo aspon jednu vec ako on naozaj neviem.Typujem tak asi..hm....no...priblizne nula.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #47 kedy: 20. Marec , 2005, 15:40:02 » |
|
Nielen v tvojom prípade MartinLM by som si taký názor nedával za vzor.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #48 kedy: 20. Marec , 2005, 17:07:21 » |
|
ja si to davam za vzor? asi ma poznas lepsie ako ja sam seba lebo take nieco by som o sebe nepovedal a to sa poznam pomerne dobre, prakticky od utleho veku inymi slovami - nic take som nenapisal, tak neviem, podla coho sudis. mozno podla toho, ze tu teoriu na zodpovedajucej urovni neovladam, ale takisto by som nepovedal, ze z toho neviem vobec nic. nejaka kvapka hudobnej teorie v mori tam je.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #49 kedy: 20. Marec , 2005, 17:34:28 » |
|
Aká to obrana. Napísal si Martin: ale mnohe genialne piesne zlozili hudobne nevzdelani hudobnici.. a ja na to: Nielen v tvojom prípade MartinLM by som si taký názor nedával za vzor. Nepísal som, že máš. Len aby si si z toho nevybral len to, že úplne stačí byť nevzdelaným hudobníkom.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #50 kedy: 20. Marec , 2005, 17:52:42 » |
|
obaja sme urobili tu istu chybu. teraz som tu chcel napisat ospravedlnenie, ale naco to dramatizovat hehe
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #51 kedy: 20. Marec , 2005, 18:10:54 » |
|
Všetko je v najlepšej pohodičke. :ok
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #52 kedy: 20. Marec , 2005, 18:23:56 » |
|
ale niekedy rozmyslam, ci privela teorie a techniky nezabija dusu tej hudby a to iste plati aj pre ziadnu techniku a ziadnu teoriu. a uz dlhsie mi je sympaticka kombinacia slaba technika, vyborne zvladnuta teoria nemoholo by to znamenat nieco ako jednoduche gitarove (napriklad) sola a melodie, avsak premakana kompozicia?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #53 kedy: 21. Marec , 2005, 02:45:07 » |
|
Duša hudby s technikou nemá moc spoločného. Ten kto nevie poriadne hrať na nástroj môže mať vežké srdce, ale poriadna muzika z toho nevylezie. A výborný technik bez duše síce nezaslzí oko, ale počúvať sa bude dať. Najlepšia varianta je - namakaný hrač s vežkým srdcom. MartinLM - príjemne znejúci gitarista nemusí byť virtuóz, ale musí vedieť podať krásny tón.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
joe_yaanosheeck
náhodný pocestný
Príspevkov: 83
|
|
« Odpoveď #54 kedy: 21. Marec , 2005, 18:06:28 » |
|
no skvela kombinacia technik s velkym srdcom... plny suhlas ja trosku teorie pripojim ako iste viete na gitke sa nedaju hrat akordy vzdy tak,aby sme zahrali tony v ich teoretickom poradi,skuste napriklad Amaj7 zahrat od acka na 6.strune v poradi AC#EG# dost dobra gymnastika isn't it? to nie je samozrejme jedine obmedzenie,takze my si tie tony trosku poprehadzujeme a potom sa moze stat,ze jeden hmat pouzijeme na rozne akordy napriklad D A E mozeme ho povazovat za Dsus2(3rd suspended by 2nd)-tercia je nahradena sekundou vychadzame zo stupnice Ddur def#gahc#d vyberieme 1 3 5 ton,mame d f# a nahradime terciu sekundou a mame d e a ,ked to prehadzeme mame d a e iny pohlad v akorde mozno vynechat kvintu,pokial nie je alterovana,a zakladny ton,pretoze o ten sa obycajne stara basova linka,charakter akordu tvoria tercia,septima,tenzie a alteracie potom akord C6(add9),ktory ma tony c e g a d,mozeme podla vyssie uvedeneho postupu upravit,teda vynecham C a G a mam e a d,prehadzem a mam dae,mozem ho povazovat aj za C(add13,add9)ale to uz je trosku haluzna uvahamaspon myslim dalej zoberiem si F7 f a c e v Fdur je ton D tenzia(13-tercdecima) potom akord F13 ma tvar F A C E D,ked vynecham zakl ton a kvintu(c) mam opat tony aed,takze ich mozem povazovat za F13, takychto moznosti je vela,preto je vhodne mat aj teoret.pripravu,aby sme ich vedeli vhodne vyuzit,a ked je potrebne nieco doprevadzat,tak to trochu okorenit,menej zabehnutym pristupom k harmonii,skuste doprevadzat blues s akordami typu X13,X9,sounds quite good see ya joe
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #55 kedy: 21. Marec , 2005, 18:26:38 » |
|
dobry prispevok.. ale na inu temu vzdy si urob novu temu, pre takito prispevok, nech sa lepsie k nemu mozno vyjadrit a nech je to prehladnejsie. ked budem mat po ruke gitaru, tak to zbehnem...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #56 kedy: 22. Marec , 2005, 06:09:21 » |
|
no joe Tvoj prispevok je fajn,len mas trosku nezrovnalosti v septakordoch.F7 nieje f a c e ale f a c es.A vzdy ked robis nonove a viac tonove akordy,pridavas malu septimu nie velku.Takze napr F9 : F A C Es G
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
joe_yaanosheeck
náhodný pocestný
Príspevkov: 83
|
|
« Odpoveď #57 kedy: 22. Marec , 2005, 07:48:15 » |
|
Lubo dik sorry ja som sa tam v poslednom rozboriku sekol bude to samozrejme ako spravne Lubo opravuje nie F7 ale Fmaj7 a vysledny akord Fmaj13 mna az vecer napadlo ked som si hral,co som to za blbost napisal cao
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
joe_yaanosheeck
náhodný pocestný
Príspevkov: 83
|
|
« Odpoveď #58 kedy: 22. Marec , 2005, 07:51:15 » |
|
este k tomu ze ked robim akordy s tenziami,ja som uz videl(aj pouzil)akordy aj s velkou septimou napr Dmaj9 a tak samozrejme treba na to upozornit pridanim maj do znacky
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|
|