evil
|
|
« kedy: 26. August , 2006, 11:14:37 » |
|
Zaujimalo by ma,aky je zvukovy rozdiel pri rovnakych gitarach(drevo,krk,hmatnik) s tym,ze jedna ma tvar tela jumbo,druha dreadnought. A ake drevo je najvhodnejsie?Zaujali ma gitary cele z mahagonu,ale vsimol som si,ze na prednu dosku sa vacsinou pouziva smrek. Je predpoklad,ze by hrala lepsie gitara cela z mahagonu,alebo zo smrekovou prednou doskou+zvysok mahagon? Aka sa najcastejsie pouziva menzura pri akustickych gitarach?
|
|
|
Zaznamenané
|
GODIN RULEZ!!!
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 26. August , 2006, 11:28:32 » |
|
Veľkosť tela spraví svoje, jumbo má asi viac výraznejší bas, je guľatší zvuk, dreadnought je prieraznejšia. Ale všetko závisí od kusu gitary.
Vrchná doska nesie rezonanciu, takže by mala byť z hodne rezonujúceho materiálu, myslím, že je to skôr mäkké a krehké drevo (smrek alebo céder), z ktorého práve vysušená tenká doska rezonuje najviac. Na luby alebo zadnú dosku sa už vyberá materiál viac podľa vzhľadu. Samozrejme musí byť kvalitný, aby hrala gitarka dobre, ale môže sa použiť mahagón, javor aj exotické dreviny. Komu sa čo páči.
Telo začína od 14 pražca, hmatník má prevažne 21 pražcov.
|
|
« Posledná zmena: 14. Október , 2007, 02:47:39 od Pitu »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
evil
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 26. August , 2006, 11:33:09 » |
|
Vdaka,takze myslis,ze vrchna doska z o smreku je teoreticky lepsia ako mahagon? A ako je to s tou menzurou.
|
|
|
Zaznamenané
|
GODIN RULEZ!!!
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 26. August , 2006, 12:14:59 » |
|
Smrek je aj teoreticky aj prakticky lepší na vrchnú dosku ako mahagón.
Menzúru majú akustické gitary takú istú ako elektrické. Len akustiky majú širší hmatník. Myslím 43-45mm pri nultom pražci.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
evil
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 27. August , 2006, 11:04:26 » |
|
Dik za info.
|
|
|
Zaznamenané
|
GODIN RULEZ!!!
|
|
|
myshena
nováčik
Príspevkov: 6
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 12. Október , 2007, 19:09:34 » |
|
Dreadnought alebo folk? Ktory typ gitary ma krajsi zvuk? Ake su medzi nimi rozdiely? myslim po zvukovej stranke.. ktoru by ste viac odporucali?
|
|
« Posledná zmena: 14. Október , 2007, 02:49:59 od Pitu »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 13. Október , 2007, 20:04:44 » |
|
Ktory typ gitary ma krajsi zvuk? Ake su medzi nimi rozdiely? myslim po zvukovej stranke.. ktoru by ste viac odporucali? co sa ti viac paci? co chces hrat?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
myshena
nováčik
Príspevkov: 6
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 15. Október , 2007, 15:12:09 » |
|
co sa ti viac paci? co chces hrat?
to prave este neviem.. radsej nejake tvrdsie veci nez country :-D .. len chcem vediet vo vseobecnosti, ake su medzi nimi rozdiely...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 15. Október , 2007, 15:45:27 » |
|
v skratke asi tolko, ze vacsie telo = mohutnejsi zvuk.. ale zalezi od viacerych faktorov - ladenie, material gitary, hrubka strun... na "tvrdsie" veci asi skor dreadnought tym folkom myslis klasicku spanielu s nylonkami strunami?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
myshena
nováčik
Príspevkov: 6
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 18. Október , 2007, 14:59:22 » |
|
nie.. normalne elektroakustiku... ma take viac vykrojene telo.. ten dreadnought som mala doma a sa mi to zdalo, ze to znje tak plechovo..tak nevjem... ako znje v porovnani s tym taaa folkova gitara?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 18. Október , 2007, 15:51:36 » |
|
nie.. normalne elektroakustiku... ma take viac vykrojene telo.. ten dreadnought som mala doma a sa mi to zdalo, ze to znje tak plechovo..tak nevjem... ako znje v porovnani s tym taaa folkova gitara?
Záleží, aký si mala doma.. Dobrý celomasívny dreadnought zneje pekne tučne a prierazne.. Nemýľ si to s lacnými preglejkovými haraburdami..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lario1
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 01. Február , 2014, 11:21:48 » |
|
Možno by som trošku oživil túto tému... Ktorá z gitár (dreadnought alebo jumbo) je vhodnejšia na nahrávánie (kondenzátorový mikrofón)? Obe konkrétne gitary sú značky Klema, celovamasívy, modely 100j/d. Čo som spozoroval: Jumbo gitara mala výrazne viac výšok, je proste viac zvonivá, basov má pomenej, na druhej strane, dreadnought mala podstatne viac basov (zvuk sa tak zdal plnší a guľatejší), ale výšok nejak nemala (pripadajú do úvahy možno staršie struny, ale nie až tak). Moja úvaha: Jumbo má viac výšok ale menej basov, takže na nahrávke by bolo ľahšie trošku basu pridať ako z dreadnoughtu uberať. Preto by možno na nahrávanie sedelo to jumbo. Aj keď musím priznať, zvuk dreadgnoughtu sa mi na počutie páčil viac, hlavne kvôli tým basom.
Aký máte názor vy?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 01. Február , 2014, 12:11:39 » |
|
moj nazor je taky, ze pri nahravani akustickej gitary je dolezite: - akustika miestnosti ! doma v izbe to bude vzdy pruser alebo aspon veeelky kompromis - nahravat akusticku gitaru jednym mikrofonom je zase len velky kompromis. spravidla sa pouzivaju min. 2 a hlada sa idealne umiestnenie, aby sa nastroj zosnimal tak, ako je treba. s jednym mikrofonom sa odsnima len cast zvukoveho spektra gitary v momente, ked neni osetrene vyssie napisane, je jedno "viac vysok / viac basov ... ", tvar tela atd... to su v podstate detaily. ak nieco poradit, tak radsej gitaru s plochejsim zvukom, to sa v mixe uprace lahsie, ako nejaka buracajuca duniva parada v obyvacke s jednym kondikom nad dierou
|
|
« Posledná zmena: 01. Február , 2014, 12:12:42 od rastis »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lario1
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 01. Február , 2014, 13:17:22 » |
|
Tak vlastne nahrávať sa bude v štúdiu, takže tam sú tie neduhy detskej izby odstránené Čo si myslíš o kombinácii súčasného nahrávania kondenzátorovým mikrofónom a piezosnímačom na gitare? V DAWe by tak boli dve oddelené stopy, jedna kondík a druhá po linke. Vraj na nahrávaní sa používa väčšinou mikrofón, ale mne sa celkom páči aj zvuk z linky a to nejak pomiešať.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 01. Február , 2014, 13:40:15 » |
|
ak chces dostat pekny plnohodnotny a frekvencne bohaty zvuk akustickej gitary, tak potrebujes 2 kondiky, spravne ich umiestnit a zvysok je na samotnej gitare a hracovi.
zalezi na funkcii akustickej gitare v mixe. ak tam plni len velmi doplnkovu ulohu, aj piezo moze postacit. inak s piezom je to tiez len velky kompromis a vyuzitie by som videl hlavne na podiu.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lario1
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 01. Február , 2014, 14:44:56 » |
|
Tie dve stopy nahrané kondíkmi, by potom mali mať rovnakú fázu?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 01. Február , 2014, 14:58:01 » |
|
samozrejme, a tak isto by mali byt rovnako vzdialene od zdroju zvuku, pripadne ich potom zalicovat dodatocne v DAW, pokial nechces mat v nahravke hrebenovy filter.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 02. Február , 2014, 01:27:06 » |
|
Zvuk z linky, ak je to klasické piezo v kobylke, je otrasný na nahrávanie. Ak vieš zosnímať gitaru kvalitnejšie s kondíkmi, tak to piezom nepŕzni. Ak potrebuješ nahrať gitaru len, aby bola v mixe s ostatnými nástrojmi a nevieš ju kvalitne zosnímať mikrofónmi, zvuk pieza jemne vylepší aj nekvalitné zosnímanie mikrofónom, keď to zmiešaš dokopy.
Už existujú aj príjemnejšie spôsoby piezo snímania, ktoré sa umiestňujú na iných miestach v gitare. Zvuk zneje drevitejšie a príjemnejšie a v kombinácii s mikrofónom mimo gitary, alebo aj v gitare, sa dajú dosiahnuť veľmi dobré výsledky.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
hyenik
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 02. Február , 2014, 09:41:02 » |
|
zalezi na vic vecech.... - do kapely je obykle vhodnejsi dreadnaught (prosadi se) - ale do jemnejsich veci (folk atd) klidne jakekoli telo, to zalezi spis na stylu hrani kytaristy - 2 kondiky? to rozhodne neni pravidlo, kdyz uz je nejake pravidlo, tak velkomembranovy kondik namireny cca na 12 prazec, to funguje ve vetsine pripadu. Taky zalezi jestli se kytara dubluje anebo ne, tam vic mikrofonu muze pomoct. - piezo je imho zcela zasadni pomoc, ale pouze v pripade tech slozitejsich kapelnich mixu, napr. pro soloveho pisnickare neni potreba ja jsem po desitkach testu ohledne druhů, pozic, vzáleností a počtu mikrofonů a taky množství opravdu fungujících stop (měl jsem jednou 24 stop jenom akustické kytary dospel k funkcnimu stylu (jinak dnes uz je toho plne youtube jak to delat) http://instrumento.cz/clanky-clanek-117-20-%84test%93-mikrofonu-pro-nahravani-akusticke-kytary.htmlhttp://studiosopa.cz/?topic=hyenik-a-jeho-poctydoprovod (vzdycky dublovany) - velkomembrana namirena na 12 prazec (u me Bluemic BabyBottle protoze na akustiku funguje skvele a stoji o "trosku" min nez U87) + piezo solo (vyhravky, melodie, sola atd) - velkmomebrana + XY tuzky (stereostopa která dodá prostor) + piezo samozrejme kdo ma dost mikrofonu, misto tuzek muze zkusit i XY AKG C414 (taky to znelo fajn kazdopadne, nejlepsi je "obetovat" jedno odpoledne ve studiu a vyzkouset si co se hodi pro tvuj konkretni styl hrani, kytaru, muziku, aranze. Zadny postup neni 100% spravny ve vsech pripadech.
|
|
« Posledná zmena: 02. Február , 2014, 09:41:55 od hyenik »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lario1
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 02. Február , 2014, 13:09:30 » |
|
Hyenik (aj predošlé príspevky) vďaka za rady. Tá nahrávka na studiosopa mi znie dosť dobre, je to v podstate zvuk, ktorý by som si pri nejakom základom mixe, ktorý pridá vyššie frekvencie aby to pekne cinkalo, vedel predstaviť v štýle, ktorý chcem nahrávať. Ešte mám možno takú začiatočnícku otázku. Čo myslíš tým, že sa gitara dubluje? Máš na mysli ako u elektrických gitár panning hard left a hard right? Ja som uvažoval, že do troch skladieb, ktoré ideme nahrávať akusticky, by sa hodilo skôr také riešenie, že by sme to nahrali fakt na niekoľko mikrofónov (možno 3-4) a tam by sme vytvorili z tých mono stôp stereo priestor presne tak, ako u nahratej bicej sady, že základ pôjde na stred (sterea) a okolo toho stredu by šli akoby (analogicky od bicích) overheady.
Ospravedlňujem za vyťahovanie techník nahrávania, čo je vzhľadom k tejto téme trochu off topic.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
hyenik
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 02. Február , 2014, 13:34:55 » |
|
Čo myslíš tým, že sa gitara dubluje? Máš na mysli ako u elektrických gitár panning hard left a hard right?
Ano presne. Ja som uvažoval, že do troch skladieb, ktoré ideme nahrávať akusticky, by sa hodilo skôr také riešenie, že by sme to nahrali fakt na niekoľko mikrofónov (možno 3-4) a tam by sme vytvorili z tých mono stôp stereo priestor presne tak, ako u nahratej bicej sady, že základ pôjde na stred (sterea) a okolo toho stredu by šli akoby (analogicky od bicích) overheady.
to uz je spis aranzersko producentska otazka. Zalezi ceho chces docilit. Jestli sirokeho sterea, tak jedine dublovanim, vsechno ostatni sachovani se stopama bude jenom chudy pribuzny. Jestlize ty party jsou cisty doprovod, tak je vzdycky lepsi dublovat, dostane to sirku a uprostred zbude misto pro solove party. Jestli je to treba kytarove duo, tam uz zalezi... to uz se resi podle konkretni situace.
|
|
« Posledná zmena: 02. Február , 2014, 13:35:41 od hyenik »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lario1
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 02. Február , 2014, 14:07:12 » |
|
No bude to jednoduchá gitarová skladba. Len gitara a spev.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 02. Február , 2014, 17:14:03 » |
|
to je jedno - stereo urobis jedine umiestnenim roznych stop do stereo panoramy. aj bicie rozmumej ako x nastrojov odsnimanych naraz, kazda stopa hra nieco ine a ich rozmiestnemim sa dosiahne stereo obraz, podobne je to aj s celym mixom. to, ze na jeden zdroj zvuku zavesis x mikrofonov este neznamena, ze mas stereo, len ze mas x "rovnakych" stop lisiacich sa v case v zavislosti pd polohy micov. stereo je vzdy viac roznych zdrojov zvuku
|
|
« Posledná zmena: 02. Február , 2014, 17:15:02 od styrioci »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|