Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
03. December , 2024, 18:49:56
Strán: [1] 2 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Behringer Virtualizer DSP-2024P  (Prečítané 25295 krát)
0 užívateľov a 4 Hostí prehliada túto tému.
predator
Hosť
« kedy: 31. Júl , 2007, 00:35:55 »

Otestoval som tento efekt v svojom setupe a rád by som sa podelil o svoje skúsenosti s ním. Je to rackový procesor 1U, s vlastným napájaním bez nutnosti adaptéru. Má 24-bitové prevodníky a svojou koncepciou sa jedná o kombináciu hallu s delayom, dynamickými a modulačnými efektami.

Každý test má nejaké kritérium, podľa ktorého recenzent výrobok posudzuje. Ja navrhujem na začiatok jednoduchú otázku -

Čím sa líši nekvalitný multiefekt od kvalitného?

Nie je to ani počet spracovávaných efektov súčasne, ani množstvo navoliteľných algoritmov a ich parametrov. Nie je to ani o značke či o cene. Je to v tom, ako sa dokáže vysporiadať so signálom bez straty transparentnosti a prirodzenosti. Teda ide o to, či signál skutočne iba obohatí o dozvukové a modulačné efekty, alebo prechádzajúci signál zdegraduje a dodá do neho rušivé zložky.

Teda ide laicky povedané o to, či bude signál napriek efektovaniu stále čitateľný, konkrétny a nerozmazaný, s pôvodnou farbou zvuku bez degradácie, do ktorej boli iba pridané efektové zložky.

Niektoré nekvalitné efektové procesory pridávajú do zvuku zložky, ktoré pôsobia skôr ako šum, než efektový signál. Predstavme si napríklad skreslenú gitaru so zlým hallom. Akonáhle ho pridáme viac, začne byť signál akoby zašumený, do zvuku sa pridáva akýsi drnčivý kovový pazvuk, v riffových pasážach je tón rozmazaný a nekonkrétny, ale akonáhle zahraje gitarista sólo, akoby ten hall tam ani nebol, je nevýrazný a gitara pôsobí takmer sucho. Ak ho dám viac, v sóle síce vynikne, ale z doprovodov mám maglajz. Práve reverbové algoritmy a ich správanie sa s reálnym signálom predstavujú skvelý test pre efektový procesor, kde sa ukáže pravda o danom zariadení.

A tento test Behringer zvládol!

V tomto teste obstál Behringer na jednotku. Hneď prvý preset ukázal, čo táto mašina vie. Ani pri dlhých halloch (cez 6s!!!) a vysokých pomeroch dry/wet sa nestratila zo zvuku konkrétnosť, palm mutingy boli krásne čitateľné, akoby tam ten hall ani nebol zapojený, ale akonáhle som prestal hrať, za posledným tónom krásne doznel hlasitý dlhý "chvost", bez hnusného digitálneho zrnenia a kovovej príchuti, ale krásne priezračný, trblietavý a čistý. Akonáhle som hral pasáže, kde som striedal doprovody a sólo, mal som pocit, ako keby mi niekto na sólo poriadne pridal hall a na doprovod ho zasa nenásilne ubral. Proste bez obáv ide hrať ostré sekané pasáže bez "blata a kovového bordelu" v zvuku a vzápätí zatiahnuť dlhý tón s pekne šťavnatým priestorovým vyznením. To ma veľmi príjemne prekvapilo. Jednoznačne to poukazuje na veľmi kvalitný algoritmus, ktorý zrejme vychádza nie z klasického kaskádového reverbu, ale z dobre navrhnutého matematického modelovania, súčasťou ktorého bude asi aj nejaký adaptívny proces meniaci doznenie a jeho farbu podľa spektra spracovaného signálu.

Modulačné efekty (modelované podľa historických zariadení) sú pestré a dá sa nájsť hodne zaujímavých zvukov, ktoré však až na pár extra výnimiek typu vocoder či fuzz bez výhrady rešpektujú signál a nerobia z neho chemický koktail, ale skôr podtrhnú prirodzenú krásu gitarového zvuku, nesnažia sa z gitary urobiť niečo iné.

Pritom je zvuk veľmi prirodzený a nenásilný, v žiadnom prípade z neho necítiť digitálny chlad, má skôr príjemnú teplú farbu. Vďaka 24 bitovému spracovaniu v zvuku nie sú počuteľné rušivé šumy a jeho charakter je veľmi naturálny, napriek absencii true bypassu som nezaregistroval ani náznak toho, aby "žral signál". Ak sa zaradí bypass, skutočne je počuť pôvodnú farbu zvuku bez zmien. Takisto nie je počuť nijaké oneskorenia. Skutočne ani sa mi nechce veriť, že tá krabica je od Behringeru, najmä v porovnaní so starším 16bitovým modelom.

Počul som mnohé reverby, hardwarové aj softwarové, a myslím si, že sa Behringer za tento výrobok nemusí hanbiť. Tentokrát názov zodpovedá zvuku, skutočne sa to celé správa ako virtuálny priestor.

Aby som zasa len nechválil, musím spomenúť aj negatíva

1. Firemné presety sú príliš preexponované, skôr na ukážku toho, čo tá mašina vie (kto preboha na živé hranie použije 6s hall?), na živé hranie si treba urobiť vlastné, decentnejšie.

2. Editácia je trochu nepraktická, efekt má malý displej a editačné "čudlíky" menia funkciu podľa kontextu, takže úprava v reálnom čase bude závisieť od toho, ako sa človek s efektom zžije a dostane ovládanie "do krvi".

3. Prepínanie je trochu zdĺhavé, počuť tam cca polsekundovú pauzu, záleží však od toho, ako sa oba algoritmy líšia.

4. Nie je tam USB, takže zabudnite na programovanie pomocou SW editora, ako napr. u Line6. Dá sa však programovať cez MIDI ... pomocou SysExcl.

Záver

Je to efekt vhodný pre gitaristu, ktorý nepotrebuje prepnúť desať patchov za jednu skladbu, ale pritom nechce robiť kompromisy v kvalite zvuku a potrebuje skutočne kvalitný dozvukový procesor a nie šumítko. Z toho jasne vychádza aj jeho koncepcia - nastav si preset a hraj, efekt sa sám postará o to, aby nenásilne obohatil hru a dal pritom vyniknúť prirodzenému tónu gitary, ukázal sa v plnej kráse, a to presne tam, kde treba - v sólových pasážach. V doprovodoch je skôr nenápadne podfarbujúci celok a nebije sa s pôvodným zvukom. To je veľké plus pre živé hranie. Nie je sa treba rozptyľovať zapínaním a vypínaním dozvuku na sóla, prípadne meniť intenzitu efektu podľa hranej pasáže. Bude ho počuť, krásne nafúkne a obohatí tón, ale nič neuberie z jeho konkrétnosti.

Ak niekto chce často a hodne prepínať rôzne zvuky, tomu tento procesor veľmi nevyhovie a bude sa musieť porozhliadnuť u konkurencie, musí však rátať s tým, že tento komfort niečo stojí (minimálne štvornásobok ceny Virtualizera). Tento efekt sa totiž dá zohnať za 4090,-Sk, teda za smiešnu sumu, za ktorú človek u iných firiem nekúpi pomaly ani jednoduchú krabičku.
« Posledná zmena: 31. Júl , 2007, 00:56:02 od Predator » Zaznamenané
homar
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3635



« Odpoveď #1 kedy: 31. Júl , 2007, 01:14:34 »

vynikajuca recenzia, presne nieco taketo hladam, takze asi ho pojdem aj skusit do nejakeho obchodu  :)
Zaznamenané

Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard
Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead
TC-Electronic Nova System
predator
Hosť
« Odpoveď #2 kedy: 31. Júl , 2007, 07:38:33 »

Inakšie na jednom americkom fóre som čítal o experimente, kde zapojili do jedného auxu Virtualizer a do druhého Lexicon, nastavili na oboch podobný preset a potom zavolali skúseného renomovaného zvukára, aby im naslepo povedal, z ktorého auxu hrá čo .... chlapík to nevedel určiť! Prišlo mu to strašne podobné, obidva hally išli čisto, priezračne, nebili sa so signálom, nebolo to také, že jednoznačne toto je lowend a toto špička.

Tým samozrejme nechcem porovnávať Behringer s Lexiconom, je to iná cenová kategória a má poriešené tie drobnosti, ktoré Behringer nemá dotiahnuté (editácia cez USB, hladké prepínanie presetov bez pauzy atď ...). Tento test však hovorí o kvalite algoritmov reverbu (ktoré, ako poznám túto firmu, majú iste niekde nejakú predlohu  Som frajer ).

Ale to sú detaily, ktoré pri živom hraní nie sú až tak podstatné a možno nad nimi prižmúriť oko. A pri tej cene kľudne aj obe,  je to priam neuveriteľné, čo takáto lacná mašina vie urobiť.

Myslím si, že slovenskí muzikanti môžu ďakovať Bohu, že existuje táto firma. Jednak si môžu kúpiť slušné veci za ľudovú cenu a po druhé tieto výrobky tlačia aj ceny zavedených renomovaných  výrobcov dole.
« Posledná zmena: 31. Júl , 2007, 07:40:46 od Predator » Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2312



« Odpoveď #3 kedy: 31. Júl , 2007, 09:16:07 »

Recenziu som presunul na uvodnu stranku portalu, sem:

http://gitaristi.sk/index.php?option=com_content&task=view&id=86&Itemid=9
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2312



« Odpoveď #4 kedy: 31. Júl , 2007, 09:37:49 »

S poslednou vetou recenzie plne suhlasim.

Vo zvukarskych forach nema konkretne tento FX dobry chyr, ale je fakt, ze je zadarmo, takze nemoze dojst k ziadnemu sklamaniu, skorej naopak. Ale neskusal som - neviem.

Pamatam si, ze som si kedysi cital manual  a on vie tusim fungovat tak, ze 2 nezavisle jednoduchsie mono efekty zaroven, nie ?
Zaznamenané
predator
Hosť
« Odpoveď #5 kedy: 31. Júl , 2007, 12:17:09 »

No ak ho mám porovnať napríklad s Digitech S-100 (skúšal som ho dosť dlho), tak podľa mňa Virtualizer je o hodne prirodzenejší. Hally a chorusy na Digitechu sú industriál, čistá chémia.

Lexicon či T.C. Electronics sú samozrejme o niečo lepšie, a to hlavne tými vychytávkami ohľadne prepínania atď. V jednej zvukárskej ankete dostal Lexicon celkových 7 bodov z 10 a Behringer 6 z 10. Ale samozrejme bavíme sa o procákoch za desiatky tisíc, a toto je mašina, ktorá splňuje z ich parametrov tak 90 percent, ale za zlomok ceny.

Tá zlá povesť tohto efektu mohla ľahko vzniknúť tak, že to dostal do ruky niekto, kto ho začal používať rovno s firemnými presetmi. Tie sú dobré tak na krám, aby predavač ohúril zákazníka, ako to poprdeli hrá. Do reálu sa moc nehodia, všetko je tam prehnané a treba si nastaviť vlastnú banku patchov. U efektov drahšej kategórie sú tie presety väčšinou už priamo použiteľné na hru.

Druhá vec je komplikovanosť ovládania. Tá mašina má len pár čudlov a parametrov to má hromadu, takže po prvé to treba vedieť nastaviť a po druhé treba vedieť, čo sa nastavuje ako a ktorý čudlík kedy ovláda čo. Rozhodne to nie je efekt, ktorý zapichneš do slučky, spustíš a hneď môžeš ísť na koncert, treba sa tomu seriózne povenovať. Ale dá sa. A myslím, že stojí za to venovať efektu pár hodín, keď vo finále z toho lezie prvotriedny sound. Potenciál na to má, len ho treba nakŕmiť dátami a potom je to v pohode. Ak je niekto lenivý a prácu obmedzí na listovanie v presetoch, tak nech sa nediví, že mu to nehrá podľa jeho predstáv.

K tomu, koľko efektov to dá naraz - mašina vie naraz dva stereo efekty a k nim ešte ekvalizér, ale je ich možné spájať okrem sériovej a paralelnej kombinácie aj do zložitých spätnoväzobných algoritmov, kde jeden efekt moduluje druhý .... takže rôzne halloflangery, chorusodelaye a podobné hybridy nie sú problém. Dá sa tým fakt urobiť plný a nadupaný sound, ktorý však nestráca ani v najdivokejších kombináciách čitateľnosť.

Nepočul som hodne efektových jednotiek, ktoré vedia dať tak mohutný hall v sóle a pritom sa pri hraní PM v spodkoch nehltia. O pružinových halloch ani nehovorím, to sa dá na doprovod fakt len vypnúť.
Zaznamenané
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #6 kedy: 31. Júl , 2007, 12:28:26 »

Mal som Virtualizer a bol úplne v pohode. Ako vraví Predator, pekne prirodzené hally, delaye, chorusy..  Veľmi výhodná šikovná kúpa pre kapelku k mixu. Ale aj pre gitaristu kľudne.
Zaznamenané

homar
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3635



« Odpoveď #7 kedy: 31. Júl , 2007, 13:07:02 »

chcel by som sa este spytat, ze aky MIDI controller k tomu, lebo sa v tom vobec nevyznam.. No hanbím sa..
Zaznamenané

Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard
Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead
TC-Electronic Nova System
predator
Hosť
« Odpoveď #8 kedy: 31. Júl , 2007, 13:23:13 »

Ja momentálne nemám k tomu nič, ale plánujem do budúcnosti kúpiť MIDI kontrolér od Behringeru. Ten má aj relátka na prepínanie kanálov v lampovom preampe, takže bolo by to dosť dobré riešenie.
Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2312



« Odpoveď #9 kedy: 31. Júl , 2007, 13:37:30 »

Behringer FCB1010 + midi out na kompe, lebo sam o sebe je neprogramovatelny.
Zaznamenané
homar
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3635



« Odpoveď #10 kedy: 31. Júl , 2007, 13:38:53 »

no skusim teraz najst financie na tento Virtualizer, a potom casom aj ten MIDI prepinac od Behringeru
Zaznamenané

Fender Stratocaster, Epiphone Les Paul Standard
Marshall JCM 900 MkIII, Marshall 1960B Lead
TC-Electronic Nova System
predator
Hosť
« Odpoveď #11 kedy: 01. August , 2007, 19:32:27 »

Dočítal som sa, že tento efekt používal aj Alex Lifeson z Rush. Tu je jeho gearlist -

VAPOR TRAILS /VAPOR TRIALS TOUR


PRS Singlecut CE22 and CE24 guitars (5 total, 2 with piezo pickups)
Gibson SG doubleneck
Gibson Les Paul Standards (2)
Gibson Les Paul Custom
Gibson ES-355
Gibson J-150 acoustic with Fishman transducer
Fender Telecaster (customized)
Hughes and Kettner Zentera heads (2)
Hughes and Kettner Triamp heads (2)
4×12 Hughes and Kettner cabinets (5)
Digital Music Corp. GCX Guitar Audio Switchers (2)
Digital Music Corp. Ground Control pedal
Dunlop DCR-ISR Crybaby Rack wah
TC Electronic TC 1210 Spatial Expander
TC Electronic G-Force multi-effects processors (3)
Hughes and Kettner Rotosphere
Behringer Multigate Pro XR4400
Behringer Virtualizer Pro DSP 2024P
Behringer MX602 line mixers (2)
Behringer 662 line splitter/mixer
Custom Audio Japan GVCA-2 Rev 3 guitar volume controllers (2)
Dunlop volume pedal
Boss TU-12H tuner
Korg MPK-130 MIDI Pedal Keyboard
Shure U4D wireless receivers (2)
Shure U-1 wireless belt-pack transmitters
Shure Antenna Distribution System
Samson UR-5D wireless receiver (for acoustic and piezo guitars)
Samson UT-5 belt-pack transmitter
Palmer PDI-03 speaker simulators (4)

Nie je to teda asi najhoršia mašinka, keď ňou nepohrdol ani tento legendárny gitarista a zaradil ju do svojho racku.
Zaznamenané
ff
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2387



« Odpoveď #12 kedy: 02. August , 2007, 06:04:38 »

Predator,neni si náhodou platený od Uliho? :) :)Ale v poho,keď si spokojný,tak neni čo riešiť.Kamoš mal tiež starý Virtualizer k mixu a ušlo to.Ale na gitaru by mi strašne vadilo keď prepnem preset a pol sekundy je ticho.To je neprípustné.Môžeš namietať napr.že v paralelnej slučke je to o.k.ale keď nechceš paralelnú/napr.pre tremolo atď/tak potom neviem.A že to má pekný reverb?Veď ten mi ani nepríde použiteľný-keď mi ho robí priestor.Raz som opravoval nejaký výrobok od tejto fy.Odvtedy som povedal nie.Možno majú niektoré veci fajn,ale ja by som si od nich kúpil trebárs kufor na gitaru,alebo nočnú lampu.Ale priznávam že som voči ním zaujatý,tak isto ako aj trebárs k Zoom-u,alebo Line 6.
« Posledná zmena: 02. August , 2007, 06:06:14 od ffamp » Zaznamenané
predator
Hosť
« Odpoveď #13 kedy: 02. August , 2007, 07:33:55 »

Platený od Uliho nie som  Som frajer . A viem, že stará 16-bitová verzia na tom bola s kvalitou zvuku všelijako. Ale táto nová je fakt o inom, to nie je drobné vylepšenie, ale rozdiel jednej generácie efektov. Nemám predsudky voči ničomu, pokiaľ to hrá ako má. Táto mašinka robí to čo má, to mi stačí. A za cenu jednej malej krabičky kúpiť 24-bitový rackový procesor, to nie je fakt o čom rozmýšľať.

Tá polsekundová pauza - to je dosť diskutabilné, niekomu to vadí, niekomu nie. Ja si nastavím preset na začiatku piesne a hrám. Ale uznávam, že niekoho to môže štvať.
« Posledná zmena: 02. August , 2007, 07:35:53 od Predator » Zaznamenané
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2312



« Odpoveď #14 kedy: 02. August , 2007, 09:17:34 »

chlapik ma 3x TC G Force. to ten virtualizer tam posobi dost kuriozne. ten tam ma podla mna pre technika, ked mu ladi gitaru, tak ho nepusti k serioznym masinam, len k virtualizeru...
Zaznamenané
Strán: [1] 2 3 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.08 sekund, 22 otázok.