Lubo
|
|
« Odpoveď #15 kedy: 04. November , 2007, 13:22:54 » |
|
nerob chromatiku ako barsco ale skus to spravit aby to davalo zmysel napr. dobre ti posluzia mimotonalne dominanty. Priklad postup C C# D D# E harmonizujes Cmaj7 A7 Dmi7 H7 Emi7 alebo zastupcami Cmaj7 C#dim Dmi7 D#dim Emi7 alebo co ja viem daco kreativnejsie Cmaj7 C#dim Dmi7 Db9 Cmaj7 alebo Cmaj7 C#dim Dmi7 Fmi7 Cmaj7
|
|
« Posledná zmena: 05. November , 2007, 02:23:17 od Pitu »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
brmbolec
|
|
« Odpoveď #16 kedy: 04. November , 2007, 21:46:06 » |
|
no v každej literatúre sa to označuje ináč.....hh ...j aosm si to zapamätal ako cigánsku.... ...je to cigánska, som si len riť robil ozaj, neviete niekto nejaké štvrťtónové stupnice? ...Nejaké hinduistické či aké sú to. Potešilo by medzi ktorými intervalmi sú štvrťtóny Niečo s hiatusmi sa používa v indických rágach, myslím si že spev sa obohacuje aj menšími imtervalmi ako poltón. Prikladám nejaké linky Ten druhý link je fajn na počúvanie Niečo z toho prevzalo aj flamenco. Fuckt by ma to zaujímalo
|
|
« Posledná zmena: 04. November , 2007, 22:05:59 od brmbolec »
|
Zaznamenané
|
Malé, ale potešia
|
|
|
floydak
|
|
« Odpoveď #17 kedy: 04. November , 2007, 21:47:28 » |
|
mna by zaujimalo ako by si to v rychlosti hral
|
|
|
Zaznamenané
|
jednoducho som ignoroval axiomu
|
|
|
brmbolec
|
|
« Odpoveď #18 kedy: 04. November , 2007, 21:51:31 » |
|
by si vyťahoval o štvrť tón aby si získal nádych toho štýlu...Alebo by si si dal prepražcovať gitaru ...vyzná sa tu v tom niekto?
|
|
|
Zaznamenané
|
Malé, ale potešia
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #19 kedy: 05. November , 2007, 16:50:33 » |
|
ozaj, neviete niekto nejaké štvrťtónové stupnice? ...Nejaké hinduistické či aké sú to. Potešilo by medzi ktorými intervalmi sú štvrťtóny pokiaľ viem tak arabi využívajú aj štvsťtóny, oni nemajú v rámci oktávy 12 rovnocenných intervalov ako my v poltónoch, ale 24 štvrťtónov, no neviem či sa v našich obchodoch dostaneš k arabským nahrávkam
|
|
« Posledná zmena: 06. Marec , 2008, 12:55:52 od marrtin »
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
floydak
|
|
« Odpoveď #20 kedy: 07. November , 2007, 21:07:00 » |
|
opat jeden teoreticky problem nerad s tym zase otravujem..:D ale.. majme harmonicku molovu stupnicu od A: A H C D E F Gis chcem zharmonizovat ton A na septakord, cize pouzijem k tomu: A C E Gis takze by sa malo jednat o Ami maj7 akord, a mam tu potom vedla seba taku mudru knizku a ta mi tvrdi ze zharmonizovana tonika v harmonickej molovej stupnice je typu m7 cize molovy s malou septimou nerozumiem teda tomu zrejme dakujem za odpoved
|
|
|
Zaznamenané
|
jednoducho som ignoroval axiomu
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #21 kedy: 07. November , 2007, 22:01:54 » |
|
Ako dominanta v normalnej molovej stupnici sa zvykne pouzit durovy akord, aj ked by mal podla tohto systemu byt molovy. Nebude to nieco podobne?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #22 kedy: 08. November , 2007, 09:13:23 » |
|
opat jeden teoreticky problem nerad s tym zase otravujem..:D ale.. majme harmonicku molovu stupnicu od A: A H C D E F Gis chcem zharmonizovat ton A na septakord, cize pouzijem k tomu: A C E Gis takze by sa malo jednat o Ami maj7 akord, a mam tu potom vedla seba taku mudru knizku a ta mi tvrdi ze zharmonizovana tonika v harmonickej molovej stupnice je typu m7 cize molovy s malou septimou nerozumiem teda tomu zrejme dakujem za odpoved Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
floydak
|
|
« Odpoveď #23 kedy: 08. November , 2007, 10:49:17 » |
|
Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
dakujem
|
|
|
Zaznamenané
|
jednoducho som ignoroval axiomu
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #24 kedy: 08. November , 2007, 11:47:21 » |
|
Ide o to, že G# je citlivý tón a je nezmysel ho hrať v tonike. Preto sa tam zahrá malá septima..
a tam by si mal potom dáky bordel, nemyslíš G, G#, A??? ja som sa pozrel do múdrej knižky od Andršta, Jazz Rock Blues (vydal tretí diel, ktorý je fantastický) a tam má harmonizaciu harmonickej moll takto: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim
|
|
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #25 kedy: 08. November , 2007, 11:58:56 » |
|
a tam by si mal potom dáky bordel, nemyslíš G, G#, A??? ja som sa pozrel do múdrej knižky od Andršta, Jazz Rock Blues (vydal tretí diel, ktorý je fantastický) a tam má harmonizaciu harmonickej moll takto: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim
V tom nie je bordel. Môžeš to zharmonizovať takto presne, je to správne a hrať to bude. Ale ak chceš v skladbe, aby tonika znela upokojujúco, tak tam G# nedáš.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #26 kedy: 08. November , 2007, 12:15:25 » |
|
no v podstate ide o to aby veci sedeli do ucha, ale správne by to malo byť s tým Immaj7
|
|
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
Pitu
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 6373
guitarist
WWW
|
|
« Odpoveď #27 kedy: 08. November , 2007, 12:24:34 » |
|
no v podstate ide o to aby veci sedeli do ucha, ale správne by to malo byť s tým Immaj7
Tak tak.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Altostratus
|
|
« Odpoveď #28 kedy: 08. November , 2007, 13:20:35 » |
|
Ako dominanta v normalnej molovej stupnici sa zvykne pouzit durovy akord, aj ked by mal podla tohto systemu byt molovy. Nebude to nieco podobne?
V prirodzenej mollovej sa štandardne hráva mollová dominanta. Durová dominanta sa používa v harmonickej mollovej stupnici, vyplýva to priamo zo stupnice. Am: A H C D E F Gis A V prirodzenej máš na siedmom stupni malú septimu, takže durový akord by tam moc nesedel.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
marrtin
|
|
« Odpoveď #29 kedy: 08. November , 2007, 13:26:16 » |
|
no jo, ale reč bola o harmonickej mollovej prirodzená mollová je: Tm7, IIm75-, IImaj7, Sm7, Dm7, VImaj7, VII7
môžeme to zhrnúť:
prirodzená mollová je: Tm7, IIm75-, IImaj7, Sm7, Dm7, VImaj7, VII7 harmonickej moll: Tmmaj7, IIm75-, III75+, Sm7, D7, VImaj7, VIIdim melodická moll: Tmmaj7, IIm7, IImaj75+, S7, D7, VIm75-, VII75-
prirodzená dur: Tmaj7, IIm7, IIm7, Smaj7, D7, VIm7, VIIm75- harmonická dur: Tmaj7, IIm75-, IIIm7, Smmaj7, D7, VImaj75+, VIIdim no nenapísal som ktorý stupeň stupnice je znížený
a Lubo by mohol vysvetliť mimotonalne dominanty
|
|
« Posledná zmena: 06. Marec , 2008, 12:57:29 od marrtin »
|
Zaznamenané
|
Les Paul + Marshall, čo iné?
|
|
|
|