urmo
|
|
« Odpoveď #150 kedy: 15. Júl , 2011, 18:35:55 » |
|
Veď to ani tak nezáleží na tom, či nejako súvisia tam tie dve stupnice. Skör je to o tom, čo sa deje v tom 'podklade'.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
19kacka87
okukávač
Príspevkov: 1
|
|
« Odpoveď #151 kedy: 29. December , 2011, 19:07:49 » |
|
Myslím si, že toto si pekne napísal, čítam to tu a snažím sa niečo naučiť, som tu nová a je to fakt kvalitné forum...až na to že musím fakt cvičiť, cvičiť a cvičit ale ty to tu dobre vysvetluješ...budem rada ak mi niekedy odpovieš na moje otázky, kedže začínam s hrou, vopred dakujem...:-)
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majo
nováčik
Príspevkov: 10
|
|
« Odpoveď #152 kedy: 20. Január , 2012, 14:14:24 » |
|
ja mam par otazok :-) trosku som si pozeral podhalansku stupnicu. je to kombinacia lydickej a mixolydickej stupnice, cize zvysena kvarta a nizena septima. ake to bude mat predznamenanie? jeden # a jedno b?
potom otazka ohladne akordov. ak si vezmeme tuto stupnicu od C, tak tony budu C D E F# G A B C, z toho mi vysli akordy C D Ezm F#zm Gm Am Bzv. ktore z nich su subdominanta a dominanta? klasicky vzorcek I IV V nefunguje, pretoze v V nam chyba ten citlivy ton :-) dik
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
urmo
|
|
« Odpoveď #153 kedy: 21. Január , 2012, 18:11:02 » |
|
Táto stupnica vychádza z g mol melodickej a jej systému. Resp. je to štvrtý stupeň z g mol melodickej. Bude mať 1b a 1#, ale predznamenaním by som to nenazval. Je to len jeden z typov mixolydickej stupnice s typickou farbou #11, tak to aj treba brať. Môžeš to v podstate použiť všade kde by si normálne hral mixolydickú. Je to len iná farba, viac fusion/jazz system.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #154 kedy: 22. Január , 2012, 10:52:24 » |
|
ja mam par otazok :-) trosku som si pozeral podhalansku stupnicu. je to kombinacia lydickej a mixolydickej stupnice, cize zvysena kvarta a nizena septima. ake to bude mat predznamenanie? jeden # a jedno b?
potom otazka ohladne akordov. ak si vezmeme tuto stupnicu od C, tak tony budu C D E F# G A B C, z toho mi vysli akordy C D Ezm F#zm Gm Am Bzv. ktore z nich su subdominanta a dominanta? klasicky vzorcek I IV V nefunguje, pretoze v V nam chyba ten citlivy ton :-) dik
tato stupnica sa pouziva na akordy ktore niesu doskalne. Napr si v C dur a pride akord Eb7,Ab7,D7,Db7,Bb7,Gb7 tak hras tuto stupnicu. V tonalnej hudbe kde sa pouziva predznamenanie nemoze byt tonalne centrum lebo je to dominantny akord ktory sa chce rozviezt. Maximalne v Blues ked chces mat lydian dominant sound na tonike. Preto sa ani nema zmysel zamyslat nad ake to ma predznamenanie. V modalnej harmonii ju hras cez vsetky Dominant 7 akordy s tenziami (9,#11,13). V modalnej harmonii sa tiez predznamenanie moc nepouziva. Modalna harmonia nepozna nic ako I IV V7. Preto ti to samozrejme nebude fungovat. keby ta to moc zmiatlo co som napisal kludne sa pytaj.
|
|
« Posledná zmena: 22. Január , 2012, 11:02:36 od Lubo »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majo
nováčik
Príspevkov: 10
|
|
« Odpoveď #155 kedy: 22. Január , 2012, 16:38:04 » |
|
cize by som to nemal brat ako normalnu stupnicu, ale skor ako nejake vybocenie hej? ako je napr. melodicka, alebo harmonicka stupnica
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #156 kedy: 22. Január , 2012, 16:52:55 » |
|
su dve situacie. Tonalita a modalita.
V tonlnej hamonii existuje takzvany jav ktory sa vola tritonova substitucia. Nahradis dominantny akord inym dominantym ktore je o tritonus vyssi(nizsie). Takze namiesto G7 hras Db7. Tieto dva akordy maju spolocne najdolezitejsie tony treciu a septimu preto su zamenitelne. Znaci sa to 'Sub V' Preve na tieto akordy sa hra lydian b7(podahlanska,mixo#11). Dalsie akordy na ktore sa to hra je II. dominatny stupen D7 v C dur alebo bVII dominanty stupen Bb7 tiez.
Priklad Cmaj7 A7 Dmi7 G7. Dominaty substituujem tritonovou substituciou a mas Cmaj7 Eb7 Dmi7 Db7. Cez Eb a Db hras lydian b7.
V modalnej hramonii proste pride dominant7(#11) akord tak to hras cez to.
Priklad Fmi7, Db7(#11),Dmi7,Fmi7 to su akordy zo znamej skaldby Cantaloupe Island. Cez Db7 hras proste lydian b7.
Mozes si taky akord zobrat ako centralny akord v skladbe harmonia uz bude ale modalna takze hocijake akordy mozes spajat s hocijakymi. Takze uz nic ako I IV V neexistuje. Na kazdy akord hras nieco ine.
|
|
« Posledná zmena: 26. Január , 2012, 14:09:12 od Lubo »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
brko
|
|
« Odpoveď #157 kedy: 22. Január , 2012, 17:52:59 » |
|
co to blaboces
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majo
nováčik
Príspevkov: 10
|
|
« Odpoveď #158 kedy: 25. Január , 2012, 23:00:53 » |
|
zaujimave :-D ok, staci mi, ze sa na urcity akord proste prepnem. dik Priklad Cmaj7 A7 Dmi7 G7. Dominaty substituujem tritonovou substituciou a mas Cmaj7 Eb7 Dmi7 Gb7.
a este, ako si dostal z G7 Gb7?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Lubo
|
|
« Odpoveď #159 kedy: 26. Január , 2012, 14:08:38 » |
|
to je chyba to ma byt Db7. opravim to
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majo
nováčik
Príspevkov: 10
|
|
« Odpoveď #160 kedy: 28. November , 2013, 16:09:12 » |
|
uz mi to doslo :-D dik
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #161 kedy: 28. November , 2013, 22:15:05 » |
|
a trvalo Ti to len rok a 10 mesiacov
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Pánsky
nováčik
Príspevkov: 66
Ivanka pri Nitre.
|
|
« Odpoveď #162 kedy: 16. December , 2013, 21:29:31 » |
|
hmm. pozeram ze forum gitaristi.sk je rozsiahlou zbierkou informacii...dobra stranka!
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
epiphonic
|
|
« Odpoveď #163 kedy: 16. December , 2013, 23:50:13 » |
|
odhliadnuc od toho mnozstva balastu ktory sa tu nachadza, mas pravdu
|
|
|
Zaznamenané
|
slow riffs / bong hits
|
|
|
proghopik
VIP
inventár podniku
Príspevkov: 4299
PATRÍM DO PIVNICE!
|
|
« Odpoveď #164 kedy: 17. December , 2013, 02:41:15 » |
|
odhliadnuc od toho mnozstva balastu ktory sa tu nachadza, mas pravdu Ten balast je jednym z hlavnych dovodov, preco tu este chodime.
|
|
|
Zaznamenané
|
kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
|
|
|
|