Chcel by som doplnit zopar upresnujucich a technickych informacii.
Neviem preco ,ale niektore ukazky dako prskaju.Nebol niektory mikrak alebo preamp pri nahravke prevaleny ? Pri tom rachote co tam bol by som sa ani nedivil.
Zacnem teda chronologicky.
Valvatt 2204 MKII je uz asi stvrtym prototypom bassoveho ampu tejto konstrukcie.
Vzdy mi na predoslom modele nieco chybalo ,tak som sa nasral a sprvil posledny model ,kde je asi vsetko co som chcel .
Kazda mozna korekcna uprava,aku som si vzdy zelal na ampe.Bright ,Deep Shift ,atd.
Strasne sa mi pacil tucny ton Fendrov a prevalitelnost Marshalov plexi,tak som sa to na stvrty krat pokusil dako skombinovat. Vysledny zvuk sice nie je uplne totozny so spominanymi radiami ,ved to som ani nechcel a ani to nema zmysel nieco kopcit ,ale je v tychto mantineloch variabilny.
Koncepcne je amp rieseny najjednoduchsie ako sa dal 6x6L6GC , 4xECC8 + ECC81.
Ma dva citlivostne nezavisle vstupy High , Low a pre kazdy je pouzita separatna lampa a Gain.
Dalej nasleduju trojpasmove korekcie so spomianymi korekcnymi DEEPmi atd. az po Master Volume
Za zmienku stoji podotknut potak DRIVE.Je to presne to co v spolupracii s Gainom a korekciami dokaze menit zvuk ampu od cisteho az po znacne prevaleny.
Amp ma aj seriovu slucku (na ktoru je tiez pouzita jedna cela ECCcka ) a da sa aj prepajak s dalsimi hlavami,pre pripad ze vykon nestaci.Koniec sice tlaci 180wattov co vsak nemusi byt niekedy dost.
Mmochodom tento amp je aj v slabsej 100wattavej verzii,osadeny 8xEL86.Ozacil som ho ako 2204 MKII 8V.
Podobnost modeloveho cisla 2204 s popularnym Marshallom je ciste nahodna a koncepcia ampu nema nic spolocne s tymto modelom.Prvy model bol 2202 a uvedomil som si to az nedavno ze som sa dostal az k 2204ke.
Nechcelo sa mi uz spekulovat nad inym nazvom ,tak som to nechal tak.
Dalsim radiom je model nazyvany Valwatt Bass Amp V6 , osadeny 3xECC83 , 1x6N1P, 1xECC82 ,1x ECC81 a 6xEL34 alebo KT77.
Je to dvojkanal s uplne nezavyslimi celolampovymi retazcami.Dokonca ani vstupna lampa nie je spolocna.
Prvy kanal je rieseny na sposob zakladneho a nie moc variabilneho zvuku basgitary podobne aku Fendrov .
Druhy je cite aktivny elektronkovy 5 pasmovy EQ s urcitymi korekcnymi presetmi , ako napriklad Deep, Shift ,Preshape.
Kazdy kanal ma este sepratne nastavitelny Presence.
Samozrejme ze nechyba ani seriovy FX,balance output a podobne kravoviny.
Koncak je navrhnuty tak ,aby s co najlacnejsich a najpouzivanejsich lamp ( EL34 ) som vytlacil maximum a to cez 220 wattov.
Mylna predstava väcsiny gitaristov je ze par EL34 da iba 50wattov a pri väcsom vykone sa nadmerne opotrebuvavaju.Bezne je to tak ,ale spravnym zladeni sietoveho zdroja ,vystupneho trafa ,nastavenim precovneho bodu a budenim su lampy schopne dodat az trojnasobok svojho stratoveho vykonu.
U gitarovych zosilnovacov je to trosku inak,lebo koncak je tiez urcitym stupnom na ktorom sa skreskuje a dava lampam napapat, ale bassovy amp je nieco ine.
O Humbugu napisem neskôr ,lebo to je kapitola sam o sebe.