Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
30. November , 2024, 15:56:39
Strán: [1] 2 3 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Nahrava niekto na 96kHz alebo vyssie ?  (Prečítané 7416 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
musicman
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4903



« kedy: 12. November , 2008, 18:12:20 »

Pocitace aj domace zvysuju svoj vykon, nahravate niekto na 96kHz/24bit  Huh!

alebo klasika 44.1/24 bit resp 48/24 resp 44.1/16 ? 
Zaznamenané

http://www.999th.eu         RIG:  2x DIGIDESIGN PRO TOOLS HD3, 3 x DIGIDESIGN 192 I/O ANALOG , DIGIDESIGN PRE, Focusrite, UAD, J&T       http://www.facebook.com/pages/999th-studio/124192809296?v=wall&ref=ts
Zeck
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1675


« Odpoveď #1 kedy: 12. November , 2008, 18:16:39 »

Pocitace aj domace zvysuju svoj vykon, nahravate niekto na 96kHz/24bit  Huh!

alebo klasika 44.1/24 bit resp 48/24 resp 44.1/16 ? 

pocujes rozdiel medzi 24/44,1 a 24/96? :)
Zaznamenané

"We're going to create something that they can't steal  because they can't play it." :-)   - Thelonious Monk
musicman
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4903



« Odpoveď #2 kedy: 12. November , 2008, 18:26:35 »

pocujes rozdiel medzi 24/44,1 a 24/96? :)

zaoberal som sa s tym asi pred rokom a pocul som rozdiel. hlavne na farbe vysokych frekvencii cinely, akusticka gitara .  v studiach nahravaju na 96/24.  ked sa to ale da na CD alebo MP3 tak sa to zdegraduje naspat na 44.1/16 alebo 128kbs. otazka je ze pri mixazi ci to nema vyznam.
Zaznamenané

http://www.999th.eu         RIG:  2x DIGIDESIGN PRO TOOLS HD3, 3 x DIGIDESIGN 192 I/O ANALOG , DIGIDESIGN PRE, Focusrite, UAD, J&T       http://www.facebook.com/pages/999th-studio/124192809296?v=wall&ref=ts
Zeck
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1675


« Odpoveď #3 kedy: 12. November , 2008, 18:30:26 »

moze byt, tak isto ako aj 24bitovy dynamicky rozsah a potom sa to natlaci pekne limiterom k nule, takze aj 8bit je v sucasnej muzike privela :)
Zaznamenané

"We're going to create something that they can't steal  because they can't play it." :-)   - Thelonious Monk
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #4 kedy: 12. November , 2008, 18:35:31 »

Skusal som hrat gitaru na 24/44,1 a 24/96 a mal som pocit, ze tam rozdiel je, v prospech 24/96 samozrejme.

Co sa tyka mixaze, tak tusim, ze vacsina kvalitnych VSTciek si zvuk presampluje na vyssiu frekvenciu kvoli vyssej presnosti, takze vyznam to ma, ale ak to robi plugin sam o sebe... No a dobre HW veci to tiez urcite nejako maju vychytane.

A tiez je kusok nevhodne nahravat/mixovat/mastrovat na 96kHz a potom to menit na 44.1kHz, kedze tie frekvencie nie su pekne delitelne a vseliako sa to potom zaokruhluje...

Takze 88.2kHz, ked uz, to je 2x 44.1kHz, takze resample nie je zdaleka taky problem ako z 96. Alebo kaslat na to, dobre pluginy/masinky si to spravia interne same. Alebo najskor vychytat vsetky ostatne nedokonalosti (a ze ich v nasich podmienkach je...) a potom riesit toto.
Zaznamenané

musicman
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4903



« Odpoveď #5 kedy: 12. November , 2008, 18:40:39 »

to ze si presampluju VST interne to je kvoli vypoctom aby boli presnejsie. ale to zvysovanie vzorkovacej frekvencie je kvoli priblizeniu k analogu.
Zaznamenané

http://www.999th.eu         RIG:  2x DIGIDESIGN PRO TOOLS HD3, 3 x DIGIDESIGN 192 I/O ANALOG , DIGIDESIGN PRE, Focusrite, UAD, J&T       http://www.facebook.com/pages/999th-studio/124192809296?v=wall&ref=ts
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #6 kedy: 12. November , 2008, 18:46:18 »

ale to zvysovanie vzorkovacej frekvencie je kvoli priblizeniu k analogu.

ano, ale s tym zavisi aj pocet bitov prevodnika. ale vacsia presnost je, ked je napriklad 44.1/24 bitov, ako 96/64 bitov ( vymyslene cislo ).
Zaznamenané

musicman
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4903



« Odpoveď #7 kedy: 12. November , 2008, 18:51:23 »

16 bit je uroven 96dB  a 24bit 144dB
vzorklovacia frekvencia by mala byt polovicna podla sirky pasma ktore prenasame. cize 44kHz by malo stacit na 20.000 Hz co uz ucho nepocuje. aj tak si neviem dobre predstavit ten obdlznik na neviem kolkatej harmonickej ktora predstavuje 20.000Hz ako ho zaobli aby netrhal ucho. ale potom ma opodstatnenie robit prevodniky na 96 a 192 kHz Huh!  kupuje to vobec niekto a nehovoriac o tom ako sa predrazuje nahravanie kolkonasobne treba kapacitu HDD a vykony pocitacov/.
Zaznamenané

http://www.999th.eu         RIG:  2x DIGIDESIGN PRO TOOLS HD3, 3 x DIGIDESIGN 192 I/O ANALOG , DIGIDESIGN PRE, Focusrite, UAD, J&T       http://www.facebook.com/pages/999th-studio/124192809296?v=wall&ref=ts
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #8 kedy: 12. November , 2008, 19:40:51 »

to ze si presampluju VST interne to je kvoli vypoctom aby boli presnejsie. ale to zvysovanie vzorkovacej frekvencie je kvoli priblizeniu k analogu.
Ano, ale vsak debata bola, ze ked to aj tak ide v konecnom dosledku na 44.1kHz CDcko, ci?

Bolo o tomto na www.electrozone.cz a tam su na to vacsi experti, pozri tam, co tu s tym :)
Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #9 kedy: 12. November , 2008, 19:49:10 »

Inak aky obdlznik na 20000Hz a ake zaoblenie? Ak mas 44.1kHz, tak je tam tych 22050Hz zakodovanych ako pilka, nie obdlznik, ci? A kto vie, ci ma zmysel sa zaoberat tym, ze na 192kHz to mas oblejsie (samozrejme aliasing filter ci aky tam je ladeny vyssie, co je nesporna vyhoda azda). A clovek viac ako viac ako 20kHz nepocuje, casto aj menej, znamy fakt... Ale co ak...

Uvediem priklad. Je zname, ze clovek nerozozna oneskorenie zvuku mensie ako povedzme cca. 10ms. Ale pokial ide o oneskorenie, v akom pride jeden zvuk do laveho a praveho ucha, tam vie nas sluchovy aparat pracovat podstatne s vacsou presnostou. Radovo. Vlastne vdaka tomu pocujeme, odkial sa zvuk siri v priestore. Teda ja som toto dlho nevedel a nerozmyslal som nad tym, mozno vy viete davno :) A mozno aj tie vyssie Hz maju vyznam nejako v tomto. Totiz ten minimalny casovy rozdiel ucho-ucho je asi 30% mensi, ako sa da zakodovat do 44,1kHz, to si este pamatam z toho.

Neberte toto ako nejaky informacny prispevok, to by som bol nerad, lebo neviem nic, ale mozno bude pre vas nametom na studium a potom ma mozte, alebo skor nemusite, lebo to nikoho nezaujima, opravit.
Zaznamenané

mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #10 kedy: 12. November , 2008, 19:56:02 »

Inak aky obdlznik na 20000Hz a ake zaoblenie? Ak mas 44.1kHz, tak je tam tych 22050Hz

vzorklovacia frekvencia by mala byt polovicna podla sirky pasma ktore prenasame. cize 44kHz by malo stacit na 20.000 Hz

tu si sa musicman pomylil, nie ? vzorkovacia frekvencia ma byt 2nasobna ako pasmo prenasania.

martinlm - a prezo zakodovanych ako pilka ?
Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #11 kedy: 12. November , 2008, 20:02:14 »

tu si sa musicman pomylil, nie ? vzorkovacia frekvencia ma byt 2nasobna ako pasmo prenasania.

martinlm - a prezo zakodovanych ako pilka ?
Pomylil, ale chapeme sa.

No pilka to bude, jeden bod hore, jeden dole a nastriedacku. Ich vzajomna poloha sa moze lisit, podla toho, v akej faze ci com to tam nabehne. Ak by boli obdlzniky, to by bolo dva hore, dva dole, dva hore, dva dole, to uz je 11025Hz, nie? Ale uz hadam, budem uz ticho :)
Zaznamenané

musicman
inventár podniku
*******
Príspevkov: 4903



« Odpoveď #12 kedy: 12. November , 2008, 20:05:53 »

ma byt vzorkovacia 2x vyssia.  L/R ucho rozozna aj 1ms.

ja viem ze debaty boli vsade mozne. ale skoncili bud s tym ze ked henten profik nahrava na 44.1 tak aj mne to staci alebo ze ked to ide na CD tak to staci 44.1

ale ne keru p...u sa potom vyrabaju 96/192  uz aj pre home recording Huh!

a dalsia vec 44.1 profi nahrava lepsie ako 96 smejdova ?  aj to som uz cital.
Zaznamenané

http://www.999th.eu         RIG:  2x DIGIDESIGN PRO TOOLS HD3, 3 x DIGIDESIGN 192 I/O ANALOG , DIGIDESIGN PRE, Focusrite, UAD, J&T       http://www.facebook.com/pages/999th-studio/124192809296?v=wall&ref=ts
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #13 kedy: 12. November , 2008, 20:08:14 »

Vsak treba nove a nove vzorkovacie frekvencie, nech maju ludia dovod kupovat nove veci :)
Zaznamenané

mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #14 kedy: 12. November , 2008, 20:25:06 »

Pomylil, ale chapeme sa.

No pilka to bude, jeden bod hore, jeden dole a nastriedacku. Ich vzajomna poloha sa moze lisit, podla toho, v akej faze ci com to tam nabehne. Ak by boli obdlzniky, to by bolo dva hore, dva dole, dva hore, dva dole, to uz je 11025Hz, nie? Ale uz hadam, budem uz ticho :)

aha ja som si myslel, ze data su v trojuholniku enjako prenasane  :) teraz napisem nieco ale neviem, ci sa bavime o tom istom. A/D prevodnik pracuje tak, ze ma je komparator a ma dva vstupy. na jeden sa privadza analogovy signal a do druheho sa privadza trojuholnikovy signal ( myslis tento ? ) a ked sa pretne signal analogovy s tymto trojuholnikom, tak na vystupe komparatora bude log.1 a ta sa potom zapise do registra. presnost tohto prevodnika zavisi od frekvencie toho trojuholnikoveho signalu. cize ked uz, tak by som to pila nenazval. pila ma jednu nabeznu hranu a potom kolmu zvislu "ciaru" dole a hned zase nabeznu...
Zaznamenané

Strán: [1] 2 3 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.153 sekund, 22 otázok.