garde
|
|
« Odpoveď #105 kedy: 11. November , 2012, 11:54:56 » |
|
....vysúšanie dreva je diametrálne odlišný proces....
|
|
|
Zaznamenané
|
"povedz debilovi, že je debil a neuverí ti"
|
|
|
yogz
náhodný pocestný
Príspevkov: 137
|
|
« Odpoveď #106 kedy: 11. November , 2012, 13:16:42 » |
|
....zase to pojmem osobne, čo sa krku týka, tak rádius hmatníka v mojom prípade až tak neovplyvňuje pohodlie hrania
Dám mojich "pár centov". Rádius hmatníka robí veľký rozdiel v pohodlí. Mnoho ľudí volí radšej ploché hmatníky kvôli rýchlosti. No okrúhlejšie hmatníky majú niečo do seba. Je na nich taký zaujímavý feel. Je pravda že na 4 strunách to až tak necítiť ale na na 18-19stringspacing-5-strunke je ten rozdiel dosť veľký. Hral som na bezmála 20-tich rôznych 5 strunkách, takže nemystifikujem. Čo sa týka strún a ich sledovania vzdialenosti od hmatníku to je predsa vec preferencie dohmatu a je to veľmi subjektívna záležitosť. No a čo sa týka schnutia dreva, manuálnej výroby a vloženie duše do nástroja... Pozrime sa na to takto, dnes hrajú 40-50 ročné nástroje tak že každý chce napodobniť ich sound. Nikto vtedy neriešil dušu nástroja ani nič, proste len zlepili kus dreva, prišrobovali krk mechaniky a bolo. Drevo vyschlo - nástroj hrá inak. Prečo Yamaha nedávno vložila miliony do výskumu umelého molekulárneho starnutia dreva? Určite je vloženie sa výrobcu do nástroja istým faktorom konečného zvuku ale to môže byť aj tým ako jednotlivé postupy vykonáva. Je prehnané orientovať sa len na jednu stránku výroby, treba mať zmáknuté postupy, tradície, preferencie ktoré vznikali roky (kombinácie snímačov, ich vzdialenosť, voľba driev, pôvod driev a mnohé iné) a potom dúfať že keď sa nad nástrojom pomodlím pri západe slnka na hore Sinai , tak bude hrať inak ako všetky ostatné. Treba stáť nohami pevne na zemi.
|
|
|
Zaznamenané
|
"If you´re not part of the groove , you´re part of a problem!"
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #107 kedy: 11. November , 2012, 13:18:35 » |
|
pregejka neviem prečo ale hra top apson ta moja k sušeniu na slovensku našťastie nájdeš starých pánov čo majú na dedine na padlaši poctivo pomaly dlho na povale vysušene dreva a ked si prejdeš par dosák a pekne ich poskumaš da sa najs naozaj vyberový kus , sa mi páči že Kubšk robí brucho /telo / z dvoch kusov z jedného dreva , a jeho krky vyzerajú fajne masívne , je otpimal ked minimálne krk je s jedného kusu , aj radius hmatniku vyzerá komfortný aspoň podla mojej predstavy
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #108 kedy: 11. November , 2012, 13:58:59 » |
|
je otpimal ked minimálne krk je s jedného kusu
to je dalsia z tvojich vyfabulovanych mudrosti?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #109 kedy: 11. November , 2012, 19:09:04 » |
|
Ty si cely fabulator sa uvedom , to je jasne že celo-masív by mal bit najlepší , zlepeniny sa začali robit až keď už dochádzalo poriadne drevo / a nedbalo sa až tak na vyber tak sa lepili kusy aby sa to nehýbalo / , a že sa už aj za takéto samozrejmosti musí tu natahovat šlaka
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #110 kedy: 11. November , 2012, 20:38:47 » |
|
Ty si cely fabulator sa uvedom , to je jasne že celo-masív by mal bit najlepší , zlepeniny sa začali robit až keď už dochádzalo poriadne drevo / a nedbalo sa až tak na vyber tak sa lepili kusy aby sa to nehýbalo / , a že sa už aj za takéto samozrejmosti musí tu natahovat šlaka
fendrovci lepili tela odjakziva, 2 - 3 ks, aj jeden ks, ale myslim, ze v tom nemali nijake pravidlo. skratka Leo Fender podla mna nevidel kvalitativny rozdiel v lepenych alebo jednokusovych telach... alebo inac to bolo ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
garde
|
|
« Odpoveď #111 kedy: 11. November , 2012, 21:07:24 » |
|
Dám mojich "pár centov".
Rádius hmatníka robí veľký rozdiel v pohodlí. Mnoho ľudí volí radšej ploché hmatníky kvôli rýchlosti. No okrúhlejšie hmatníky majú niečo do seba. Je na nich taký zaujímavý feel. Je pravda že na 4 strunách to až tak necítiť ale na na 18-19stringspacing-5-strunke je ten rozdiel dosť veľký. Hral som na bezmála 20-tich rôznych 5 strunkách, takže nemystifikujem. Čo sa týka strún a ich sledovania vzdialenosti od hmatníku to je predsa vec preferencie dohmatu a je to veľmi subjektívna záležitosť.
....a prečo si myslíš že mám spacing 15-16mm .... Ty si cely fabulator sa uvedom , to je jasne že celo-masív by mal bit najlepší , zlepeniny sa začali robit až keď už dochádzalo poriadne drevo / a nedbalo sa až tak na vyber tak sa lepili kusy aby sa to nehýbalo / , a že sa už aj za takéto samozrejmosti musí tu natahovat šlaka
....samozrejmé je že si zase mimo....
|
|
|
Zaznamenané
|
"povedz debilovi, že je debil a neuverí ti"
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #112 kedy: 11. November , 2012, 22:37:51 » |
|
fendrovci lepili tela odjakziva, 2 - 3 ks, aj jeden ks, ale myslim, ze v tom nemali nijake pravidlo. skratka Leo Fender podla mna nevidel kvalitativny rozdiel v lepenych alebo jednokusovych telach... alebo inac to bolo ?
Je úplne jedno či je telo z 1 ks, alebo zo 4. Kamil Grebeň hovorí, že najlepší nástroj ktorý spravil mal telo zo 7. kusov dreva
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #113 kedy: 12. November , 2012, 07:25:28 » |
|
neni to jedno - hlavne pri krkoch , ale zase račej 3 špaliky z dobrého dreva ako celo-masív z hluchého ,
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #114 kedy: 12. November , 2012, 08:39:20 » |
|
ono je vpodstate jedno či máš gitaru celkom z 2 ks dreva, alebo z 10. Dôležité je, e drevo je kvalitné, to stále. Drevo než sa dostane na gitaru, tak musí byť poriadne skontrolované a otestované.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #115 kedy: 12. November , 2012, 09:18:59 » |
|
Ty si cely fabulator sa uvedom , to je jasne že celo-masív by mal bit najlepší , zlepeniny sa začali robit až keď už dochádzalo poriadne drevo / a nedbalo sa až tak na vyber tak sa lepili kusy aby sa to nehýbalo / , a že sa už aj za takéto samozrejmosti musí tu natahovat šlaka
krk lepeny z viacerych kusov je pevnejsi, odolnejsi voci kruteniu..len tolko k tomu..
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
oblaty
|
|
« Odpoveď #116 kedy: 12. November , 2012, 09:22:07 » |
|
ono je vpodstate jedno či máš gitaru celkom z 2 ks dreva, alebo z 10. Dôležité je, e drevo je kvalitné, to stále. Drevo než sa dostane na gitaru, tak musí byť poriadne skontrolované a otestované.
a dôležité je aj aby ti lícovali diely... nie že zlepíš a budeš mať 2mm fugu v strede tam sa stratia frekvencie
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
garde
|
|
« Odpoveď #117 kedy: 12. November , 2012, 09:37:36 » |
|
krk lepeny z viacerych kusov je pevnejsi, odolnejsi voci kruteniu..len tolko k tomu..
....niekomu kto sa pustil do výroby nástrojov to snáď vysvetlovať netreba, a tomu druhému to nevysvetlíš, ten žije vo vlastnej galaxii....
|
|
|
Zaznamenané
|
"povedz debilovi, že je debil a neuverí ti"
|
|
|
KubBasak
|
|
« Odpoveď #118 kedy: 12. November , 2012, 09:40:17 » |
|
a dôležité je aj aby ti lícovali diely... nie že zlepíš a budeš mať 2mm fugu v strede tam sa stratia frekvencie bavíme sa o lepení, nie o patlaní :D
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
stevino179
Hosť
|
|
« Odpoveď #119 kedy: 12. November , 2012, 09:46:33 » |
|
staré krky s prvej ligi /až doteraz su custom shopi krky obvykle z jedného kusu ale už je to pomaly luxus/ sa nelepili a ked boli kvalitne nepohli sa doteraz /dokonca prve najcenejšie fendre mali krk aj hmatník z jedneho kusu / , potom sa začali lepit krky lebo dochádzal kvalitný materiál a hlavne poriadny vyber dreva tak sa začali krutit krky a radšej to lepili , nechápem ako sa o takýchto samozrejmostiach ešte polemizuje
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|