Podla Andrejovho popisu vyhody/nevyhody lampa vs. trandak
uz to bude mierne OT, ja som prave narazal na tie tvoje minimalne dva konkretne pripady, pretoze tie firmy aspon s tymi najuspesnejsimi produktami presne trafili to, co ludia chceli a pytali si
Randall Smith prerazil az potom, co sa vo svojom okoli stal znamy prerabkami fender ampov - mark I, podobne to bolo aj s dalsimi produktami (dvojkanalovy mark II, neskor III, mark IV so separatnymi korekciami), recto najprv 2ch, pridany separatny clean pri 3ch recte, ultimatne masiny roadster/roadking. rockovy/blues amp lonestar etc..mas dojem, ze toto vsetko si vycucali v MB z prsta a zrazu to bolo nejakym zazrakom uspesne? ja myslim, ze presne sledovali poziadavky ludi a trhu a ponukli mu to, co si ziadal a vobec to nebolo len tak, ze aha toto je super, toto urcite potrebujete
apple - bezni ludia chceli jednoduchy pocitac, zapnut, robit a neriesit nic. presne to masam Jobs dal. to, ze isiel formou vlastnej, uzavretej platformy bol len ucel, ktory svatil prostriedky. uzavreta platforma = lepsie odladeny SW, menej problemov s nekompatibilitou 3rd paty HW etc.
Iphone - ludia cheli male zariadenie, ktore umozni telefonovat, zvladne multimedia + zakladne ukony z PC, PDAcka boli strasne hoveda, ktore boli tazke a neprakticke, preto aj zakapali hned ako sa roztrhlo vrece so smartfonmi. tiez nemyslim, ze by toto bolo nejake ukazovanie ludom co chcu, ale presne sledovanie trhu a jeho vyvoja
a spat k teme, keby sa suskalo alebo gitaristi si pytali aparat co vazi 2kila a bol to trandak, tak by firmy tlacili do vyvoja prachy a robili by trandakove ampy co hraju podobne ako lampove - ved aj boli pokusy - peavey robil XXL, co bol vraj celkom schopny trandak aj na skreslenie, podobne marhsall mode four (ok, malo to po jednej lampe v dvoch kanaloch, ale ked to tam iba svietilo, tak sa to snad ani neda ratat), ale nejak sa to velmi nechytilo. ohlasy na zvuk to malo celkom fajn, ale drviva vacsina gitaristov ked chce amp - hlavu, tak chce tristokilovu kktinu, nech to svieti, blika, hreje, nech sa to semtam pokazi, v kazdom gitaristovi je kus badatela, tak to, ze sa tam daju menit lampy a da sa donekonecna basnit o bezvyznamnych zmenach, je len vyhodou. majoritu zvuk nezaujima. z tej kopy gitaristov na svete je dost mala cast, ktora vie hrat a ktora si vie amp nastavit a ma vychytany zvuk. zvysok si nekupi amp kvoli zvuku, kupi si to preto, lebo na to hra x/y z tej hrstky, ktora vie hrat. no a potom zaplavuju YT otrasnymi videami s neznesitelnym zvukom
ano potom su aj taki, co chcu dvojkilovy aparat, ale ked uz to ma vazit co najmenej, tak nech to obsiahne cely retazec od zvuku ampu az po efekty a tam trandak konci a prichadza na rad digital, ktory toto vsetko vie a posledne roky dokazuju, ze to vie aj celkom verne.
cize si myslim, ze otazka ani tak velmi nestoji, ze ci je mozne z tranzistora dostat dobry zvuk (je, vsak su trandakove ampy oblubene niektore, bezne sa pouzivaju trandakove drivy ako zakladny skresleny zvuk atd atd), otazka skor stoji, ze na co by niekomu taky amp bol a hlavne preco by to niekto mal hromadne vyrabat, ked na to ani nie je trh?
andrej: inac ten trandakovy hiwatt by mohol byt celkom fajn for
len si nie som isty, ze ci tak zly zvuk sa da napodobnit, salvation mods sa to snazili napodobnit lampami a nepodarilo sa. neviem ci s tranzistormi budes blizsie