Názov: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 18. September , 2007, 09:40:57 Zdravim, mam taku otazku. Pozeral som nejake jazzove standardiky a akordy ani nahodou neboli doškálne (alebo diatonicke), myslim teda, že ak je napr skladba v Cdure, je tam mrte akordov, cez ktore treba hrat "cosi ine" ako tony z Cdur. To jazzovi muzikanti hraju cez kazdy akord inu stupnicu ? Ze hra sa dajme tomu dominanta prave a on "fajn tak to si dame mixo alebo half/whole alebo .........." a masti cez akord ? Fuuuh lebo mi to pride ako nightmare level.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 18. September , 2007, 09:43:23 aj ked verim ze sa neriesi akord samostatne ale skladba ako harmonicky celok. ale to si takto veselo skacu kazdy takt, pripadne poltakt :uff:, to inej stupnice ?
a to pri nejakom sialenom bpm :uff: Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Altostratus 18. September , 2007, 09:46:14 Chalan, ktorý ma kedysi učil hrať na gitaru chodieval na hodiny aj ku Big Henrymu. A hovoril mi príhodu, že Henry mu kázal, aby mu chalan hral bluesovú 12tku v amol. A Big H do toho sóloval v Bmol. Vraj sa dá...
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 18. September , 2007, 10:28:59 (...) ale to si takto veselo skacu kazdy takt, pripadne poltakt :uff:, to inej stupnice ? (...) Musis vzdy vediet, cez aky akord hras.A k tej bluesovej 12tke, tusim mozes hrat do hocicoho hocjaku pentatoniku, ale ziadny jej ton nesmie byt mala nona voci ziadnemu tony z akordu, ktory znie. Mozno to mam dopletene. Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Altostratus 18. September , 2007, 10:33:56 prečo by to malo byť obmedzené len na malú nónu (a tým pádom aj na malú sekundu)?
Kľudne to vyskúšaj...nahraj si slučku z bluesovej dvanástky a improvizuj do toho v stupnici o pol tóna vyššej. Mne to teda nešlo. Disonantných intervalov je predsa omnoho viac ako len hento. Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 18. September , 2007, 10:41:40 prečo by to malo byť obmedzené len na malú nónu (a tým pádom aj na malú sekundu)? Tak mi to bolo povedane, o malej sekunde rec nebola.Kľudne to vyskúšaj...nahraj si slučku z bluesovej dvanástky a improvizuj do toho v stupnici o pol tóna vyššej. Mne to teda nešlo. Disonantných intervalov je predsa omnoho viac ako len hento. Co by som dosiahol tou penatatonikou o pol tona vyssie? Ved to by som vychytal vsetky tie male nony :) V praxi mi to teoreticky vychadza tak, ze do duroveho akordu mozem hrat molovu penatoniku od toho isteho tonu. Ak ma ale akord pridanu velku sekundu, uz tu molovu prenatoniku od toho isteho tonu hrat nemozem, lebo jej druhy ton je mala nona voci tej velkej sekunde v akorde (sus2 ?). Hm, nie, mala sekunda je to. Hm, nie mala sekunda, lebo sus2 akord zvacsa ma pridany ton vo velkej none oproti zakladnemu, takze co to vlastne je... Uf :) Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 18. September , 2007, 10:50:31 Jasne ze cez kazdy akord nieco ine :) Akoze nie vzdy da sa vybrat usek skladby kde sa da hrat jedna stupnica aelbo su standrardy kde hras su vsetky akordy doskalne. Ale proste to neznie dobre, musisku kazdemu akordu pristupovat individualne alebo si to aspon premysliet ze tu budem hrat daco cez tri akordy a cez dalsie nieco. Ale princip je taky ze na kazdy akord hras inu stupnicu.Musis presne vediet kedy je aky akord. V prvom rade sa skus naucit poriadne mody ionsky,dorsky,mixoco,co je dominantne jadro a ako cez to hrat to je zaklad. A tak pomalicky zacni studovat nazhanaj materialy. Alebo najdi dakeho ucitela lebo sam budes dlho tapat to chce aj dost teoretickych vedomosti. Ale princip je taky: ANO cez kazdy akord ina stupnica... Standardy ktore Ti odporucam na zaciatok Blue Bossa, Autumn Leaves.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 18. September , 2007, 10:59:40 inak pentatoniku o pol tona vyssie nie ale o cely ton vyssie. Ked hras molovy akord a pouzijes o velku sekundu vyssie pentatoniku tak to znie praveze cool pretoze dostavas tony z dosrkeho modu. Napr ked si v a mol a dorska : A H C D E F# G A . No a H mol pentatonicka ma tony H D E F# A takze good. Dokonca mozes hrat aj E pentatonicku: E G A H D E
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 18. September , 2007, 14:01:51 nojo, diky lubo, zakopal si aj moju podlednu nadej nejakeho shortcutu ku genialite ;D .... takze asi najlepsie pekne pomaly, este pomalsie a najpomalsie, to skusat takto akordik po akordiku, btw dominantne jadro to je II,V,I ? Hej a Blue Bossa a Autumn Leaves su v zozname ..... co sa tyka modov tie civicim ako to ide s root na roznych strunach, len mi to pride ako cisty matrix teraz len tak si skocit do inej stupnice a este vymysliet nieco dovtipneho.... no asi no pain no game.... alebo ziadne kolaciky bez prace :-\
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 18. September , 2007, 14:47:12 Lubo sice nepodporil moju teoriu s malou nonou, ktoru mi sam pred casom vykladal, ale nevadi, asi to suviselo s niecim inym :)
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 18. September , 2007, 15:26:16 ide o to ze cvicit mody od rootu je sice pekne ale rozmyslat nad tym v rychlosti a striedat mody realtime sa neda. Musis cvicit chord changes presne ako sa vola tema :) hej dominantne jadro je II V I. ale nerozmyslas proste nad tym ako nad separovanymi akordami ale nad celym jadrom. A teraz napr spajas tony ktore sa menia o pol ton tzv. leading notes. Cize naprikald je akord IIm7 pre nas Dmi7. daco zahras napr rozklad Dmi7 tak aby poledna nota bola septima toho akordu cize ton C. Ten sa pri tej zmene akordu meni na H cize terciu v G7 a spojis ich. zasa daco zahras v g mixo a potom zasa posledny ton v takte das septimu z G7 cize ton F a ten sa ti zas meni na E co je tercia z Cmaj7. To je jedna z moznosti.A keby si hral D dosrsku G mixo C ionsku to je sice pekne ale v podstate je to ta ista stupnica. Musis nad tym rozmysalt takto ako spoj akordov a cvicit chord changes ktore sa najcastejsie vyskytuju. A ked rozmyslas nad kazdym akordom zvlast to ti dava prehlad preto lebo v danom momente vies presne zahrat rozklad akordu ktory sa prave hra a vies narabat s jeho akordickymi tonmi. Dobra lekcia na leading notes : http://www.jazzguitar.be/voice_leading.html
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 19. September , 2007, 10:02:11 A inak tie pentatonicke hrat o pol ton vyssie je blbost to je jasne ale o cely ton je v pohode. Ked mas molove blues mozes pouzit aj na toniku dorsku stupnicu. Napr A dorska : A H C D E F# G A . Ked si zoberes H pentatonicku tak ta ma tony H D E F# A takze to sedi, mozes to hrat cez to. Bude to zniet dokonca jazzovejsie lebo budes hrat vyssie nadstavby akordu budes hrat deviatku(H) jedenastku(D) mas tam dorsku sextu(F#)... same cool tony. Dokonca mozes hrat aj E pentatonicku : E G A H D .. tiez sedi. Vsetko cez akord Ami. Este lepsie ti to bude zniet ked nebudes hrat cisty A mol akord ale daku aspon deviatku alebo jedenastku.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 19. September , 2007, 11:23:28 dik lubo, to znie zaujimavo a aj celkom logicky. A okrem 2,5,1 ake este su casto pouzivane "chord changes" . Asi rozmyslam ze zavolam Stankovi Pocajovi na pokec ;)
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 19. September , 2007, 11:49:03 Neviem ono sa to vola chord progressions a tych je par to si vygoogli. Este velmi caste je tzv kolecko "turnaround" co je Imaj7 VI7 IIm7 V7... v Cdur je to Cmaj7 A7 Dm7 G7. Ked alterujes akordy a pridas dake tenzie moze to byt napr Cmaj9-A7(b9)-Dm11-G7(#9,#5) a to znie ako jazz. A zakladne vacsie formy ktore su caste je Blues a Rhythm Changes napr.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 19. September , 2007, 12:11:36 ale som rad ze sa tu niekto zaujima o "hudbu pre dedkov" :zdar:
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 19. September , 2007, 12:32:37 v predstihu, budem sa to ucit 30 rokov a to uz budem slusny "dedko" 8)
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: jasomto 22. November , 2007, 08:30:40 presne nad tymto som teraz dost spekuloval....som si skusal take jdnoduchsie postupy ale nejak to nedokazem v tej rychlosti vsetko zmenit.mam na mysli to ze ked sa v doprovode zmeni akord tak to hned tak rychlo na tom hmatniku nevidim. ale urcite su na to nejake finty...som si vsimol taku malickost ze napr. ked prejdem s durovej toniky do durovej subdominanty tak staci jednoducho pouzit mixolidicky mod a je to...mozno som neprisiel na nic neobvykle ale dost by ma zaujimalo ako to je pri napriklad molovych akordoch alebo tak...ci sa to takto neda riesit???vsetko riesit len v hlave...tie prechody akordou sa mi zda naozaj teraz nieco nedosiahnutelne...
dufam ze ste ma pochopili co som chcel povedat alebo hrat len cez vsetky akordicke postupy jenu stupnicu??? Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: jasomto 22. November , 2007, 08:50:51 no skusim to podat trosku zrozumitelnejsie. mam tamu postavenu napr na G*dur,C*dur,D*dur...klasicky postup to len ako priklad uvadzam.a teraz mi pride jednosuchsie na miesto toho ako premyslat nad tym aky je prstoklad jednoducho si urcit aky je rozdiel medzi stupnicou G* dur a C* dur. namiesto tonu G tam je F*.tak ked prejdem teda s akordu G* do C* tak len jednoducho ostanem v tom istom prstoklade stupnic G*dur len pouzijem F* miesto povodneho G. a ked si to takto zahram tak mi s toho vide prstoklad mixolidickeho modu.a sme doma...neda sa to jednoduchsie nejako vyriesit???
kua mam v tom pekny gulasik :-\ Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 22. November , 2007, 09:27:06 (...) tak ked prejdem teda s akordu G* do C* tak len jednoducho ostanem v tom istom prstoklade stupnic G*dur len pouzijem F* miesto povodneho G. a ked si to takto zahram tak mi s toho vide prstoklad mixolidickeho modu.a sme doma...neda sa to jednoduchsie nejako vyriesit??? V prstoklade stupnice miesto povodeho G pouzijes F*? Nie nahodou miesto tonu f# pouzijes f? Lebo tak sa mi zda, ze ty len chces na Cdur akord prejst do Cdur toniny a ta sa lisi predsa nie len v tomto jednom tone. Ale ano, Cdur durova = Gdur mixolydicka.kua mam v tom pekny gulasik :-\ Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: jasomto 22. November , 2007, 14:04:01 ano mas pravdu ale to bol len preklep....ako je to teda???daju sa tie prstoklady takto pouzivat? ked teda vravis ze c dur je g mix.... to akoze kazdy akord ma svojho totozneho brata? kde to mozem zohnat all in 1???nechce sa mi to rozpisovat a ani neviem ci by som to dobre poriesil
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 22. November , 2007, 18:59:38 Nie kazdy akord ma svojho totozneho brata, ale kazda tonina ma viacero paralelnych tonin, cize obsahuju tie iste tony. Celkom 6 dalsich paralelnych.
Ale o tom tato debata nebola, tu slo o zlozitejsie zmeny akordov a hranie prave takych stupnic cez ne, ktore zvyraznia nejake ich charakteristicke intervaly a pod. Ak tomu cca dobre rozumiem. Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 27. November , 2007, 09:03:46 jasomto hlavna chyba v tvojom uvazovani je v tom ze nie kazdy iny iny akord znamena inu toninu. Ked mas G C D takze vstky akordy patria do G dur takze cez to cele mozes hrat g dur. Ked budes hrat cez akord C stupnicu C dur tak to bude zniet blbo. Ide o ten vyber tonov aby si sa cez akord G motal okolo tonov g,h,d a cez akord C dur okolo c,e,g ale stupnica je stale g dur. KEby si chcel hrat vsade inu tak ti vyjdu modu takze G durova C lydicka a D mixolydicka. Aby si to zacal na hmatniku vidiet je velmi prospesne cvicit rozklady akordov.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 27. November , 2007, 16:29:02 caute spravil som taku kratucke ukazky ako to znioe ked hrate cely cas jednu stupnicu a ako ked kazdy akord nieco ine. Dal som jednoduchu progression Cmaj7 A7 Dmi7 G7 v prvej ukazke som hral iba c dur stupnicu druhej som hral C - cdur A7 - a alterovana Dmi - d dorska G7 - G alterovana/zmensena. Neznie ta prva uplne zle ale proste ked sa to ha po akordoch vychadzaju z toho ovela lepsie tony.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Martinlm 27. November , 2007, 18:53:03 Velmi pekna demonstracia.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Zuzka 28. November , 2007, 12:04:29 Hej Lubo, to ti vyslo. Ale prosim, alterovana je zmensena? Lebo o takej som nepocula :blush: .Ja by som na to G7 hrala mixolydicku.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Pitu 28. November , 2007, 12:30:30 Hej Lubo, to ti vyslo. Ale prosim, alterovana je zmensena? Lebo o takej som nepocula :blush: .Ja by som na to G7 hrala mixolydicku. Pekne Lubo, takéto porovnania sem popridávaj ešte. Zuzka - keď hráš na G7 G-mixolydickú, tak vlastne hráš stále Cdur, aj pri Dmi, keď sa hrá D-dórska, je to furt Cdur. Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Zuzka 28. November , 2007, 12:36:34 Jasne, to viem. Takze v tej prvej ukazke hral len mody. Zle som to pochopila.
Ale mozte mi vysvetlit tu alterovanu? Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 28. November , 2007, 13:40:30 kuk no mozes hrat cez G7 mixo ale to je v podsate c dur. je to ale spravne. Ale ked chces vytvorit napatia vacsie co sa robi vacsinou na dominante tak niektore tony alteruje(posunies hore alebo dole) Alteruje sa kivinta alebo nona.Tak ti vznikne akord napr G7b9 alebo G7b13#9 a tak. No ty toto mozes robit ked to aj nieje v akordovej znacke zapisane jednoducho mozes zvysovat pocet alteraci.naopak znizovat nie. to znamena ked mas v znacke G7b9 nemozes hrat obycajnu mixo. No je par stupnic ktore obsahuju prave tieto alterovane tony a jedna z nich je napr alterovana stupnica.Od G je to G Ab Bb Cb(H) Db Eb F G. vsimni si ze obsahuje vsetky alterovane tony b5(Db) #5(Eb) b9(Ab) #9(Bb). Takze tato stupnica funguje cez akordy ktore maju alterovanu kvintu aj nonu takze napr G7b9b13 Ked mas alterovanu len nonu napr akord G13b9 tu sa lepsie hodi zmensena. G Ab Bb H C# D E F G je to umela stupnica striedaju sa tam pol a cele tony. No a mas to. Dolezite je vsimnut si ze alterovana stupnica je mod melodickej molovej je to jej siedmy mod. Takze G alterovana je vlastne Ab mol melodicka zahrata od G. Takze ked ide G7 hram v podstate as mol. Napr pekne znie rozklad Abmi6 cez G7. Abmi6 ma tony Ab H Eb F co je v G7 b9 3 b13(#5) 7. krizik pat a b trinast je to iste. lahke nie? :)
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Zuzka 28. November , 2007, 13:48:27 No, velmi pekne dakujem. Ale ked toto budem chciet pochopit, tak si nad to budem musiet na par hodin sadnut ;D .
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 28. November , 2007, 14:06:59 no hej mozno som nasukal moc informacii naraz :) hadam som ta neodradil. skus si zahrat len tu stupnicu G Ab Bb Cb(H) Db Eb F G cez G7 a uvidis ako to znie.
Názov: OT z hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: matkosafko 28. November , 2007, 15:59:12 Lubo a nemas nahodou tu slucku bez demonstracie?
Názov: OT z hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 28. November , 2007, 17:13:12 Lubo a nemas nahodou tu slucku bez demonstracie? uz presne to nemam lebo som to zmazal co som nahral ale spravil som ti len tak v band in boxe. ked si nainstalujes band in box tam si nahadzes akordy ake chces a bude ti to hrat. Názov: OT z hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: matkosafko 28. November , 2007, 17:16:30 super dik :drink:
asi si ten bandbox kupim :) Názov: OT z hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: musicman 28. November , 2007, 19:45:21 uz presne to nemam lebo som to zmazal co som nahral ale spravil som ti len tak v band in boxe. ked si nainstalujes band in box tam si nahadzes akordy ake chces a bude ti to hrat. Si na to daj nejaky syntak zneje to jak midi digitalky z internetoveho kasina. band in a box das 3 akordy, styl britney spears a je z teba hitmejker ;D Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 29. November , 2007, 16:35:35 zuzka nahral som ti tu blue bossu :) aby som sa drzal temy na kazdy akord hram daco ine ...
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: bubla15 11. December , 2007, 15:51:59 super je to porovnanie lubo, stupnica vs. prihliadnie na tony akordu.... presne to je ten rozdiel ktory tam pocujem ked si len tak beham po stupnici. Znie to potom tak nejak mlandravo a jednoducho nie je to to prave makove.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 14. December , 2007, 21:33:17 no jo. Musis len stahovat sola a cvicit frazy cudzie lebo stupnica sama o sebe je nic. Zober si napr Joe Passa a nauc sa jeho sola alebo ma dobru knihu sa to vola tusim joe pass on guitar aj na you tube su nejake ukazky z toho to sa zas vola jazz lines. Vies toto nieje az tak o technike aj ked ta je tiez samozrejme dolezita ale dolezite je ake frazy pozivat a aky mas language.
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Srnac 17. Marec , 2008, 23:16:18 no ano...naucim sa tie frazy...ale tam je toho tolko...ako myslim tych akordov v "progression" ze potom ako viem ktory kde mozem pouzit(ako teoreticky analfabet)..Jak pocuvam tie ukazky...tak nad takymto hranim som sa zamyslal...ako sa to vlastne hrá a dospel som k zaveru ze do konca zivota nemam sancu:(
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Srnac 17. Marec , 2008, 23:18:12 Lubo o tom o com si hovoril ze ucit sa frazy hovoril aj Robert Conti...No scales, no modes, kde kritizuje vseliake gitarove videa kde vysvetluju miliony stupnic a normalny clovek ktory sa to chce naucit nema sancu a hovori o tom uceni sa fraz...Ale ako aj tie frazy potom pouzit??? to ej ta otazka zakladna...ako viem ze ano tak tu ano tu nie...ejdine podla sluchu?
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 20. Marec , 2008, 11:21:12 no nie sak musis to ovladat aj teoreticky to je jasne kam patri ak stupnica musis vediet. potom musis vediet ktora fraza je zostavena z ktorej stupnice. tym padom vies kam mas tu frazu pichnut. jasne ze frazy ti daju language a potom budes schopny tvorit aj vlastne neskor aj realtime pri improvizacii. len najprv musis zobrat si frazu naucit na x miestach na gitare skusat ju hrat v roznych toninach. Ide o to ze sutupnica je dolezita treba to cvicit aby si videl ten harmonicky material, ten vyber tonov ktory znie dobre cez ktory akord. A potom sa ucit frazy v tej stupnici. Fraza uz mozes mat aj kopu chromatizmov a tak uz to nemusia byt len tony zo stupnice.nahral by som ti daku ukazku ale nejde mi cubase tak potom neskor
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: ydur 20. Marec , 2008, 11:48:29 zuzka nahral som ti tu blue bossu :) aby som sa drzal temy na kazdy akord hram daco ine ... Ku...a,ale Ty si dobrýýýýýýýý. :zdar: /až teraz som natrafil na tu ukažku./Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 20. Marec , 2008, 12:24:49 \m/
Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Srnac 20. Marec , 2008, 14:15:17 no nie sak musis to ovladat aj teoreticky to je jasne kam patri ak stupnica musis vediet. potom musis vediet ktora fraza je zostavena z ktorej stupnice. tym padom vies kam mas tu frazu pichnut. jasne ze frazy ti daju language a potom budes schopny tvorit aj vlastne neskor aj realtime pri improvizacii. len najprv musis zobrat si frazu naucit na x miestach na gitare skusat ju hrat v roznych toninach. Ide o to ze sutupnica je dolezita treba to cvicit aby si videl ten harmonicky material, ten vyber tonov ktory znie dobre cez ktory akord. A potom sa ucit frazy v tej stupnici. Fraza uz mozes mat aj kopu chromatizmov a tak uz to nemusia byt len tony zo stupnice.nahral by som ti daku ukazku ale nejde mi cubase tak potom neskor Okej nieco nahraj..take jednoduche..vobec si neviem predstavit ako hrat jazz...A teoretickz tie veci???odkial zacat Názov: Re: hranie cez akordy (over chord changes) Prispievateľ: Lubo 21. Marec , 2008, 12:55:48 tak som sa pokusil demonstrovat postup studia ako studovat jazzovy language.(podla mna spravny) Musis mat zmaknutu stupnicu na celej gitare a hrat dookola az kym to nevidis. Z hocktoreho miesta z hocktoreho prsta zacat. Musis improvizovat z fleku takze ked toto nemas namakane na mieste nestihas hladat nejake prstokaldy alebo co. No a potom si vyberiem frazu(lick). naucim sa ju hrat vo vsetky moznych miestach a vo vsetkych toninach!!! inak to je dost tazke. Frazy najdes v knihe, stiahnes dakoho solo alebo si vymyslis svoje ked uz mas trocha skill. Ale zo zaciatku ide skor o to naucit sa ten jazyk tak by som odporucil skor odkukavat ako vymyslat. Nahral som taku kratucku demonstraciu... najprv ide stupnica D dorian. Potom fraza... vsimaj ze tam uz je kopa seliakych aj inych tonov. no a potom pouzitie v skladbe. Vybral som impressions lebo je to len jeden akord dookola. Dmi7. Teda forma je Dmi7---Dmi7---Ebmi7---Dmi--- kazdy styri takty. Inak ten backing track je dost fastik :) normalne som sa zadychal
Gitarové fórum A.D. 9.1.2004 | Poháňané SMF 1.1.11.
© 2005, Simple Machines LLC. Všetky práva vyhradené. |