Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
25. November , 2024, 22:15:46
Strán: [1] |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Co pouzivate do 12stky?  (Prečítané 3960 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
Srnac
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 322


« kedy: 17. Marec , 2008, 18:23:07 »

Caute...Chcel by som sa spytat ake veci okrem naucenych lickov a stupnic(pentatonicka a jej modifikacie) pouzivate.Ford hovori o tej klasike blues pentatonic a o major pentatonic ktora tomu dava taky "sweet sound".ktoru pouziva prevazne BB king...Don Mock zas hovori o hrani "okolo akordov" pomocou arpeggi...tak by som cel vedet kto co poziva najviac asi ta pentatonika a dalej??
Zaznamenané
mario bross
*** BACHAR ***
inventár podniku
***
Príspevkov: 8210



« Odpoveď #1 kedy: 17. Marec , 2008, 18:27:13 »

ja nechapem trosku nazvu temy. do akej dvanastky? No hanbím sa..
Zaznamenané

Srnac
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 322


« Odpoveď #2 kedy: 17. Marec , 2008, 18:29:03 »

zakladna bluesova "sekvencia" akordy I IV a V...a to sa hrav bluese stale dokola v podstate
Zaznamenané
Zvuk
stály hosť
*****
Príspevkov: 957


...hudba je zmysluplne prerušované ticho...


« Odpoveď #3 kedy: 17. Marec , 2008, 20:45:08 »

Dorsku stupnicu , obcas chromatiku a potom rozne-tazko specifikujuce sa stupnicove behy a rozklady akordov-zalezi od nalady.  Na zdravie!
« Posledná zmena: 17. Marec , 2008, 20:47:20 od Zvuk » Zaznamenané

Tak aj ty, nehodný druh môjho smutného života, podobáš sa verejnosti, ktorej nikdy neslobodno ponúknuť delikátne vône, čo ju poburujú, ale starostlivo vybrané odpadky.
rastis
adminištrant
miestny štamgast
***
Príspevkov: 2312



« Odpoveď #4 kedy: 17. Marec , 2008, 22:44:44 »

nie som nejaky teoretik ani "modalny" improvizator, takze pentatonika zahustena obcas molovou, obcas dorskou, obcas chromaticky - tak podla ucha a nalady... ale nie som ani dobry ci zaujimavy bluesman, takze...
Zaznamenané
Dugo
Hosť
« Odpoveď #5 kedy: 17. Marec , 2008, 22:51:47 »

vsetky tony na hmatniku sa tu daju pouzit, tolko ti povim...  Zdravíčko
Zaznamenané
Srnac
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 322


« Odpoveď #6 kedy: 17. Marec , 2008, 23:06:39 »

to som si inak vsimol...niekedy ton ktory je normalne od veci zazneje dobre...to nikdy nepochopim...Ale zas capat tam vsetky tony tiez nieje podla mna nic moc..Chcel by som zistit ako viac hrat okolo jednotlivych akordov v tej 12stke..nie stale len to iste dokola
Zaznamenané
brmbolec
stály hosť
*****
Príspevkov: 906



WWW
« Odpoveď #7 kedy: 17. Marec , 2008, 23:50:01 »

to som si inak vsimol...niekedy ton ktory je normalne od veci zazneje dobre...to nikdy nepochopim...Ale zas capat tam vsetky tony tiez nieje podla mna nic moc..Chcel by som zistit ako viac hrat okolo jednotlivych akordov v tej 12stke..nie stale len to iste dokola
tuším Lubo tu dávnejšie spomínal aby sa každý akord bral ako tónický, alebo niečo v takom zmysle.
Keď máš napr E, A, E, H, A, E (buď dur alebo moll)
tak na E hraj E mol pentatoniku s blue tónmi, mala by v nej byť aj tercia z durového akordu,
keď prejdeš na A akord podmazu tak tam hraj A mol pentatoniku s blue tonmi....
Na H akorde H pent...
Potom ti teoreticky stačí poznať základný prvý prstoklad pentatoniky a menením jeho polohy v závistlosti od práve bežiaceho podmazového akordu to môže vypadať efektne  Bavím sa skvele
Dá sa to miešať ako sa tu spomínalo s dórskou, ailoskou resp nejakými prechodnými tónmi.
Zaznamenané

Malé, ale potešia :)
marosisko
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 420



« Odpoveď #8 kedy: 07. Apríl , 2008, 20:42:02 »

skusil som dat blues, ale iba taku osmicku. (8 taktove) hinta skreslena je obycajna asi mollova pentatonika, bez kadejakych tonov...

* moje_blues.mp3 (800.43 KB - stiahnuté 158 krát.)
Zaznamenané
marrtin
miestny štamgast
******
Príspevkov: 1784


"There are no facts, only interpretations." F. N.


« Odpoveď #9 kedy: 12. Apríl , 2008, 12:12:27 »

Caute...Chcel by som sa spytat ake veci okrem naucenych lickov a stupnic(pentatonicka a jej modifikacie) pouzivate.Ford hovori o tej klasike blues pentatonic a o major pentatonic ktora tomu dava taky "sweet sound".ktoru pouziva prevazne BB king...Don Mock zas hovori o hrani "okolo akordov" pomocou arpeggi...tak by som cel vedet kto co poziva najviac asi ta pentatonika a dalej??
no z použitých akordov si zoradíš ich tóny do poradia, vytvoríš si tak určitú stupnicu a podľa toho ktorý tón cítiš ako základný určiš tóniku a základný mod, toto bola zlá odpoveď : "vsetky tony na hmatniku sa tu daju pouzit, tolko ti povim..." , tóny ktoré su mimo možu byť použité ako priechodné, no predsa len všade hrať samú chromatiku by bol pekný bordel. Príklad: na základnej c dur (jonsky mod od c je najprehľadnejší, nemá krížiky ani béčka) máš funkčne (T=tonika, S=subdominanta, D=dominanta) použiteľné T=Cdur, S=Fdur, D=Gdur ako akordy a základný mod c dur stupnicu lebo ak si i tie tóny akordov rozložíš tak tam máš onen mod: T=ceg, S=fac, D=ghd, iné tony v zoradení cdefgahc ako modu jonskeho tam nenájdeš (žiaden krížik, ani béčko) a príklad bol v rámci kvintakordov, môžeš stavať i vyššie nadstavby, septakordy, nónové...až trinástky keď máš jazzové cítenie a ich obraty, ak začneš ako záklaným tónom d a máš rovnaký materiál bez krížikov a béčok, tak by si mohol mať ako T=dmoll, S=Gdur, D=amoll, ako akordy a modus d dórsky, T=dfa, S=ghd, D=ace...a používaš tie isté tóny a takto môžeš vyčerpať všetky mody, musíš mať dáku kostru, ktorú určujú základné akordické funkcie a základném použiteľné tony, nemôžeš miešať hrušky s jablkami, t.z. do Cdur,Fdur a G dur ako základných akordických funkcii vyjadrenia c jonskeho modu hrať tóny cis, dis gis, ais teda hrať tam E durovú stupnicu, A durovú...a ich mody  Som frajer a pentatoniky môžeš používať iba tie ktorých tony sa tiež nachádzajú v harmonickom materiály ako som to spomenul v modoch, daj si tony akordov do ktorých ideš robiť melodiu do poradia a zisti si čo tam je a z toho robíš melodiu, ked tam dáš dáky ton mimo, musí sa uchu javiť ako priechodný, no základnú kostru tvoriš na tonoch použitých v harmonickom materiáli, no a hrať si možeš z toho všetkého čo chceš, pentatoniky,  bluesovú (ktorá má prechodný tón), mody, rozklady akordov, čo chceš, je to na tvojej fantázii a nadobudnutej zručnosti, len musíš dodržiavať oné pravidlá, inak by si menil melodiku a tým by si musel zmeniť a prispôsobiť harmóniu a to by už bola modulácia do inej tóniny
« Posledná zmena: 13. Apríl , 2008, 22:09:45 od marrtin » Zaznamenané

Les Paul + Marshall, čo iné?
humi
nováčik
*
Príspevkov: 18



« Odpoveď #10 kedy: 18. Máj , 2008, 10:18:47 »

uz tu bolo toho vela spomenuteho....nebudem opakovat. Ja len doplnim ze velmi pekne znie v blues mixolydicka stupnica. Kedze blues je specificke aj svojimi akordami s malou septimou tak krasne sa na ne hodi prave mixolydicka. Samozrejme co akord to stupnica s tonikou daneho akordu. Ja ich casto pouzivam. Samozrejme aj arpeggia s malou septimou. Zasa co akord to ine arpeggio. To pravidlo je vzdy rovnake. Inak tu boli uz pekne odpovede. Žmurk
Zaznamenané

ja nič, ja muzikant...
Strán: [1] |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.092 sekund, 23 otázok.