Prave som sa vratil z Mady. Mali tam jednu Sivcakovu gitaru. Tvarom sa to podobalo na Ibanez serie S, telo stencujuce sa ku krajom... Hlavu to malo tvaru hokejky, nie az takej, ako napr. Jackson, trochu menej hokejkovitej... Telo bola pravdepodobne nejaka odroda mahagonu. Oproti klasickemu honduraskemu mahagonu mal tento viacej dlhsich porov a redsiu strukturu. Aj bol trochu svetlejsi a o hodne lahsi. Zvlastnostou bolo, ze drevo bolo rezane priecne oproti tomu, ako je bezne, takze typicku mahagonovu kresbu bolo vidno len po bokoch tela. Spredu a zozadu sa to na mahagon ani moc nepodobalo... Krk bol javorovy s peknou hustejsou kresbou, hmatnik som si zabudol detailnejsie pozriet, ale bol to nejaky dost tmavy palisander. Eben asi nie, pretoze by mi to asi hned udrelo do oci... Nulty prazec kosteny... Gitara mal prirodny povrch, telo nebolo klasicky lakovane, iba niecim napustene a velmi prijemne na dotyk. Krk bol lakovany matnym polomatnym lakom. Kobylka bola pevna, typ bezpakovy strat. Gitara bola absolutne dokonale nastelovana, vsade dobre ladila, vsade dobre znela a velmi dobre sa na nu hralo. Proste parada. Na sucho hrala trochu hlastnejsie, ako gitary z klasickeho mahagonu, ale charakter sa mi celkom pacil. Skratka skvostny nastroj, vynikajuci sustain aj v najvyssich polohach na tenkej strune...
Ale: Osadena bola jednym HB SBS electronic a jednym SC SBS electronic bez brumu. Skusal som ju na mne mimoriedne neoblubeny Marshall Valvestate. Skresleny zvuk, co z toho liezol bol proste hnus. Pri tlmenych kvintach ("parohacoch") to bolo nekonkretne, zahltene, strkovite. Pri sole to bol drot so skaredou farbou. Valvestate mam dost napocuvane a az tak zle zase nehraju, takze mi bolo divne, ze by to malo byt aparatom. Vyskusal som si teda na ten aparat Epiphone SG so srobovanym krkom asi za 7 tisic, pretoze tie snimace co tam montuju poznam. Odmysliac si nastroj, zvuk cez Valvestate bol taky, ako si ho pamatam. Skratka tie SBS snimace, co tam boli stali za
prd ! Este jedna vec sa mi nepacila ohladne singlu. Ide o umiestnenie. Som zvyknuty na takmer standardny stratocaster a Les Paul a umiestnenie ich krkovych snimacov mi zvukovo velmi vyhovuje. U oboch gitar je vzdialenost (u LP vzdialenost vonkajsej cievky HB) v prepocte k menzure od kobylky rovnaka. Toto je pre mna standard a tak si predstavujem zvuk krkovych snimacov. Mnohe gitary, hlavne ak maju vela prazcov, maju tieto snimace blizsie ku kobylke a zneje to inac. Tato gitara mala SC tiez blizsie. Nechapem preco, pretoze mala iba 22 prazcov a miesta na singel smerom ku krku bolo este dost vela... Je to asi iba vec vkusu a nazoru. Ja by som u vyrobcu apeloval na ine umiestnenie... Posledna vec je cena - nieco cez 19 000,- . Pride mi pomerne vysoka. Uz len vzhladom na pevnu kobylku a osadenie shitovymi snimacmi... Drevo na krku malo drobny kaz. Osobne by mi to nevadilo a predpokladam, ze to nema ziadny vplyv na zvuk, ovsem za 20 papierov ? Mimochodom, chalan v Made bol velmi mily a ochotny, ked som frflal na zvuk, hned mi ponukol, ze mozme skusit iny aparat alebo inu gitaru, vyzeral, ze ho to mozno aj trapi
...