lubo napísal:Ale este am pridaj daco lebo takto je to fande.Ten precho H-mi A-mi nieje moc dobry lebo ked sa na to tak pozres h-mi je zastupca dominanty a-mi zastupca subdominaty takze Ti tam vychadza prechodDominanta_Subdominata co sa moc nepouziva.Ale to je len take toretizovanie.Pridaj tam este bud F# zmenseny alebo h-mi7 alebo D7 alebo dobry bol aj As dur7.
...Mám taký pocit že H-mi je vrchná medianta a Ami supertónika, dominanta a superdominanta sú trochu vyššie brate B) ...Ale jak je libo
...Predpokaldame teda, že sa jedna o postupnosť v G jónskej tonine...takže pokial by si tam hodil Ab7 výdeš mimo kontext tóniny a vbehneš buď do G frygickej (keďže druhý stupeň je Ab7 a nie Abmaj 7 tak tam môžeš hneď improvizovať v tonine raga bhairava
)alebo G loktrický mód...ale tam by tiež na druhom stupni bol akord maj 7... By ma zaujímalo v akej tónine by si improvizoval na ten posledný akord
...možno nejaké duchaplné arrpegio
...a ešte k tej tonine čo sa ten chalan pýtal ..G, Hmi, Ami...
Skús si zharmonizovať G dur toninu a možeš tam používať hociktorý akord z nej a bude tam sedieť...
G...(Gmaj7), Ami...(Ami7), Hmi...(mi7), C...(maj7), D...(dur7), Emi...(mi7), Fism7b5...
Ďalšie akordy na improvizáciu by si dostal zmenou durovej na melodickú dur a harmonickú...Ale to už je na dlhšie...Inak v \"pesničkách z rádia\" sa najviac používajú mollové alebo durové toniny v pesničkách, nauč sa ich harmonizovať a máš to o krok bližšie k určovaniu tónorodu:)
...žudia, kašlite na to, hrajte všade chromatiku a máte po starostiach :p