Branko nastavovať aparát inak je niečo ako, ked si vymeníš LP za tele alebo strat
alebo vymeníš si škatuľky a hráš si ten svoj repertoár, kt máš zmáknutý a bavíš sa na tých zvukoch
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
identita zvukov : .... súhlasím s tým, že ten svoj zvuk si vie každý gitarista natočiť skoro na každom aparáte ale !
myslím si, že je to aj o riffom, prioritne gitaristou skill, kt zahrá na skoro hocičom,
trepnem sprostý príklad napr Guns N' Roses - Sweet Child O' Mine intro alebo solo,
je jedno na čom to originál gitarista alebo hocikto iný zahrá, ak to má zmáknuté znie to dobre skoro na hocičom,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ďalší príklad kapela Chiki liki tu-a hrajú tie isté pesničky-playlisty už desiatky rokov, menia gear a dokonca gitarista už bojkotuje drahé veci a hrá to na low kostoch a dá sa to počúvať, .....
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
zo svojej skúsenosti, keď sme chodili hrávať s kapelou, do auta sa nevmestili aparáty max 1 hlava, tak som sa rozhodol, že budem hrávať na hocičom čo mi požičajú + môj pedalbord, a o hot rode alebo JCMke som mohol len snívať,
minimálne 8 rokov hrania
tohto štýlu, kde sme robili aj video záznamy pre vnúčatá, prišli sme na to, že je jedno na čom to hráme, naše songy-riffy a ako to hráme sú podstatnejšie než tie drahé aparáty, zo začiatku som trpel z toho zvuku ale potom som sa na to vysral lebo hrám pre ľudí než pre seba , v skúšobni a doma si užívam môj gear a na koncertoch to sú kompromisy,
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ale pri tvorbe tých pesničiek už veľmi pomáha inšpiratívny gear-aparát a nie moc ten low kostový
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
absolvoval som viacej porovnávačiek elektronok, typov , značiek a poviem k tomu len toľko že :
- večši rozdiel vo zvuku je ked sa riešia typy lámp, ako značky,
netreba porovnávať napr typ el34 od 10tich výrobcov , bude to furt to isté, každá lampa má od výroby tolerancie a to robí často rozdiel vo zvuku, preto sa kupujú selektované koncové lampy ,..... atd ...
- najviacej záleží na prvej lampe čo sa týka tónu zvuku, ALE! záleží to od ampu,
treba naberať skúsenosti z internetu a poznať si svoj amp,
- koncové lampy sa 2-3x viacej opotrebúvajú ako preampové, ale aj ked sú opotrebené stále hrajú "dobre"
prelampovávam aparáty a 2/3 gitaristov mi donesie aparát na prelampovanie až keď mu vyrazí pojistku v zosilovači
a to hral už kludne celý rok na zodratých lampách a užival si hranie v kapele
a keď tam dám nové lampy jasné, že cíti 2x lepší zvuk
ale pokiaľ vymením lampy v 50% životnosti ten rozdiel tam neni až taký,
nové lampy sú vždy nové (sviežejšie) a už len málo obohraté sú žial obohratejšie zvukovo a tá sviežosť klesá,
- kvalitný výrobcovia robia spoľahlivejšie lampy, kt vydržia dlhšie hrať, hrajú konštatne dlhšie,
- večší rozdiel vo zvuku je ked si dáte kvalitnejší kábel, alebo buffer alebo kúpite snímače overené alebo si zabezpečíte konštatný tón napr daním strún s coatingom alebo si menite struny každé 2 týždne/ mesiac ......