Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: Zaregistroval si sa, ale ten prekliaty mail nechodí a stále nechodí?

Skontroluj si SPAM.

(fakt, robíme, čo sa dá, ale gmail.com si nedá povedať)
22. November , 2024, 00:38:04
Strán: [1] 2 3 4 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: otazka ohladom jedneho siloveho akordu  (Prečítané 13216 krát)
0 užívateľov a 3 Hostí prehliada túto tému.
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« kedy: 21. Január , 2005, 15:09:28 »

takze pozname vsetci power chordy, silove akordy.. napr si vezmime A5 (ak som ho dobre nazval D -7- A -7- E -5- ktory pozostava z tonov a, e a znova a. zatial vsetko jasne. ako sa vsak vola tento? D -7- A -7- E -4- ? uz som sa na to pred casom pytal luba, ze ako je to snim, neviem presne co mi povedal.. pripadne mozte rozobrat aj dalsie (a, d# co by mal byt tusim zmenseny atd atd) vdaka za pomoc
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #1 kedy: 21. Január , 2005, 17:40:55 »

Myslím že obrat Amaj7 bez tercie.
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #2 kedy: 21. Január , 2005, 19:38:29 »

uvidime, co na to ostatny... ako tvorim maj7 akordy?
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #3 kedy: 21. Január , 2005, 23:37:56 »

Maj7 znamená major 7 čiže vežká septima. Len ju prídáš k normálnemu akordu. Ak máš v značke len 7 septima je malá.
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #4 kedy: 22. Január , 2005, 00:46:57 »

intervaly este neviem. keby si nejaky priklad skor uviedol navyse pri F akorde a Fmaj7 nemam pocit, ze by som nieco pridaval.. ja dokazem pochopit maximalne tak D7 napriklad, ze ked mas e-2- B-3- G-2- D-0- tak ten B-3-, co je vlastne D, znizim na C a mam e-2- B-1- G-2- D-0-
Zaznamenané

Majo Fero
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3686


večne usmiaty gitarista :-)


« Odpoveď #5 kedy: 22. Január , 2005, 10:19:11 »

to Martin: ten akord (tony: G# E A) moze byt aj Amaj7 bez tercie (v nie zakladom obrate). Alebo ho mozes zapisat aj ako E/11no5 alebo A5/G#. Su rozne moznosti.
Zaznamenané
Hosť
« Odpoveď #6 kedy: 22. Január , 2005, 10:33:09 »

Neni to ťažké. Trebárs taký Cmaj7 e-0 h-0 -- tu je vežká septima g-0 d-2 a-3 e-0 Ten D7 správne. Je to to isté, len namiesto malej dáš vežkú septimu t.j. zvýšiš ju o pol tóna. Tie intervaly sú už myslím rozobraté. POzri sa v inej téme
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #7 kedy: 22. Január , 2005, 12:32:41 »

ma zmysel pocitatu tu velku septimu obratene, cize od oktavy? napr ten akord Cdur ma v sebe ton c a potom aj c o oktavu vyssie. cize pred oktavou je vyssia septima (h), nasleduje mala septima septima (b)... zahram do toho to h[/h] a mam Cmaj7. zahram b a mam C7. lenze problem je, ze sa to neda takto vzdy odpocitat, nie? toto su cisto moje dohady, prosim opravit
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #8 kedy: 22. Január , 2005, 12:51:52 »

Neviem či správne chápem. Môžeš odpočítať aj malú sekundu dole. Neviem prečo by sa to nedalo vždy odpočítať. Proste ide len o to, že k prime, tercii a kvine pridáš septimu. Nauč sa nejaké polohy, a potom to len budeš posúvať po hmatníku.
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #9 kedy: 22. Január , 2005, 15:03:48 »

nie som si isty ani ja, ale s tou malou sekundou tomu rozumiem. k prime, tercii a kvinte pridam septimu (...maj7 akord) a ked ju pridam malu mam ..7 akord?
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #10 kedy: 22. Január , 2005, 15:11:49 »

Presne tak:laugh:
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #11 kedy: 22. Január , 2005, 15:48:24 »

no a preco teraz nenadvezovat? existuje urcite vela dalsich ""modifikacii"" akordov, okrem maj7 a 7, takze ak viete ako na to - mozte smerovat sem. priebezne vdaka vsetkym..
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #12 kedy: 22. Január , 2005, 16:09:25 »

Akordy sa tvoria po terciách, to znamená, že sa pridáva každý druhý tón v stupnici. Dôležité je že ked máš akord + interval tak musí obsahovať všetky tercie až po ten interval. Teda napr. A11 bude mať A, Cis, E, G, H, D. Toto funguje až po A13. Ďalej sa už nedá nadstavovať, lebo tento má obsiahnuté všetky tóny, moc sa nevyužíva. Ja mám napríklad vežmi rád akordy s pridanou sekundou. Možností je veža.
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #13 kedy: 22. Január , 2005, 18:34:51 »

hm preco je A11 A, Cis, E, G, H, D? preco nie je takto? A, Cis, E, Gis, H, D? to som vychadzal z durovej stupnice dalej rozmyslam A11? to ako - A(1), Cis(3), E(5), G(7), H(9), D(11)? a A7 je potom vlastne A11 - ale len po 7ty ton? bol by 13ty ton Fis?
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #14 kedy: 22. Január , 2005, 19:26:02 »

Hep máš pravdu je tam gis. Áno A7 je len po septimu. Trinásty tón by bol tercia ku D v Adure čiže fis. Ale sú aj rôzne úpravy intervalov, to je potom zapísané v značke akordi. Napr vežké, malé zmänešené, zväčšené, poprípade vynechané a čo ja viem čo ešte
Zaznamenané
Strán: [1] 2 3 4 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.076 sekund, 22 otázok.