Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
24. November , 2024, 23:18:02
Strán: 1 2 [3] 4 |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: otazka ohladom jedneho siloveho akordu  (Prečítané 13267 krát)
0 užívateľov a 2 Hostí prehliada túto tému.
Hosť
« Odpoveď #30 kedy: 24. Január , 2005, 15:35:08 »

Jurixon: Tá kniha je fakt, super, ale toto by som zvládol aj bez nej. Teda dúfam:laugh: Martin M: To je asi najlepsi film Boha tu sa nic neutaji. Dneska by mali byt vysledky.
Zaznamenané
Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #31 kedy: 25. Január , 2005, 10:16:50 »

Nie martinLM ten co si pisal ze 4 7 akord ci ako bol ten hmat to sa nechape ako 5+.Ked si predstavish ten postup ze zahras kvintu 5 7 a potom zakladny ton znizis na 4.tak dostanes ten tvoj 4 7. Prvy akord: a - 5 d -7 .Mas tony d a,ked tam este doplnish daku terciu tak ziskas d dur alebo d mol. Druhy: a - 4 d - 7 .Mas tony cis a.dalo by sa to pochopit aj ako cis 5+ ale to neni dobry sposob iba ta to pomyli.Ked si pozres ake ma tony A dur tak su to (a cis e) ty mas cis a.Takze v podstate ten tvoj 47 je obrat a dur zacinajuci od cis(sextakord) ale s vynechanou kvintou (e) Skus si zahrat tieto powerchordy za sebou a potom si zahraj za sebou plne akordy Ddur a Adur. Keby si to mal chapat ako 5+ cize zvacseny,cely akord by bol cis eis gisis.Ale ton eis(F) v Ddur nemas,takze by to bol nedoskalny akord a navise by to asi moc dobre neznelo lebo F je molova tercia k D a v Dur je Fis.Tak keby si to kombinoval asi by si moc lubozvucny vysledok nedosiahol :)
Zaznamenané

Hosť
« Odpoveď #32 kedy: 25. Január , 2005, 12:41:45 »

Po piatom prečítaní som tvoj príspevok tak z 90% pochopil:laugh:. Nie je moc bežné, aby sa základný tóny znižoval ale to je jedno. K tomu Druhému: Máš pravdu záleží ako to chápeš. Dá sa to zapísať viacerými spôsobmi. K tým zmänšeným: neviem prečo hovoríš o D dure. No tak na začiatku som klamal čítal som to aspon pätnásť krát
Zaznamenané
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #33 kedy: 25. Január , 2005, 15:36:58 »

lubo -- ? Prvy akord: a - 5 d -7 ? A-7- E-5-[i/] v tom mojom je a a e. v tom tvojom je d a a. takze asi si sa pomylil. ale ako priklad to staci. teraz si toho na mna napisal privela. skus mi povedat, aky akord to teda definitivne je - aj ked moze mat viac oznaceni :)
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #34 kedy: 26. Január , 2005, 06:45:14 »

No ja som pisal o akorde o strunu vyssie :) to je problem? V podstade tie dvojhmaty niesu akordy,lebo akord je suzvuk aspon 3 tonov v terciovom vztahu.Je to len akasi cast toho akordu. Takze tvoj pripad e-5 a-7 je A.Bez tercie takze to moze byt aj A dur aj a mol.Ked pridas este C je to mol ked Cis je to dur. A teraz za tym E - 4 A - 7. To su tony Gis E.E dur akord ma tony (E Gis H) Takze tam mas dva tony z E duru.Je to E dur.Keby si zahral E-3 A-7 mal by si tony G E a bol by to e mol.Teda neuplny bez toho tonu H.Uz je to jasnejsie? Ci ee? Tak si zahraj za sebou tieto dva powery a potom si zahraj plne akordy Adur/mol Edur
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #35 kedy: 26. Január , 2005, 06:49:31 »

Ale neucil by som sa to taktymto tablaturovym sposobom.Je to maximalne neprehladne a iba sa da na tom pomylit podla mna.Prvy zaklad bez ktoreho sa neda pochopit problematika akordov su intervaly.Garm dakedy dobehni Ti to vysvetlim :)
Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #36 kedy: 26. Január , 2005, 12:26:30 »

z toho, co si pisal, sa mi to zda zrozumitelne. s intervalmi sa rad oboznamim, rad pridem, ale este mam skusky.
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #37 kedy: 26. Január , 2005, 17:41:14 »

Ja som sa zo zaciatku ucil tak intervaly ze som si ich predstavil na hmatniku.Len musite mat dobru orientaciu na hmatniku aj bez gitary v ruke. Kazdy interval sa da zapamatat ako keby graficky ako dvojhmat.Napr cista kvinta je lahka,je o strunu vyssie a o dva prazce dalej.Cista kvinta od A si predstavis A - 7 (?) E - 5 (a) No a vies ze tam je E takze cista kvinta od a je E. Velka sekunda sekunda je len o ton vyssie.Je to sekunda takze nazov tonu musi byt vlastne o jedno pismenko dalej ako A.Takze to bude H. Mala Sekunda o polton vyssie -> Hes. Tercia je vzdialena o dva tony takze nazov tonu musi byt dalej o dva pismenka a..h..C Teraz len zistit ake C. Na gitare je mala tercia o strunu vyssie a o dva prazce nizzsie.Takze A - 3 (?) E - 5 (a) No a vieme ze tam je C. Velka tercia je o strunu vyssie a o prazec nizsie.Takze A - 4 (?) E - 5 (a) No a tam je Cis. Cista kvarta len o strunu vyssie. A - 5 (?) E - 5 (a) ...takze D.Zvecsena kvarta by bola o prazec vyssie takze dis.Zmensena nizsie takze des. Vsimnite si zas ze kvarta je vzdialenost troch "pismneniek" a..h..c..d!!! Takze hocijaka kvarta bude narabat s tymto pismenkom D.Napr aj dvojzvecsena kvarta aj ked je to znejuca cista kvinta je Disis. Velka sexta je o strunu vyssie a 4 prazce dalej. A - 9 (?) E - 5 (a) Zasa sexta je vzdialenost 5 tonov takze to bude dake F.V nasom pripade velka sexta je Fis.Mala sexta by bola F.Zmensena Fes.Zvecsena Fisis a dvojzvecsena Fisisis. :) To uz je skor teoreticke. Septima je uz dost velky interval ale ak si ju prelozim o oktavu nizsie tak bude o sekundu(jeden ton) nizsie ako ton od ktoreho ju hladam.Takze Velka septima je vlastne o pol ton nizsie ako zakladny ton.Ale zas to musim byt o jedno "nizsie" pismeno.Takze velka septima od A je Gis.Mala septima od A je G.
Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #38 kedy: 26. Január , 2005, 17:54:00 »

este sa k tomuto prispevku vratim, najvacsia chyba, co si spravil je, ze si vymenil zauzivane poradie strun. chvilku mi trvalo, kym som si to vsimol.
Zaznamenané

Lubo
stály hosť
*****
Príspevkov: 908


-- JAZZ --


« Odpoveď #39 kedy: 26. Január , 2005, 22:17:44 »

No uz som to zmenil
Zaznamenané

Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #40 kedy: 26. Január , 2005, 22:31:27 »

Pekne prehžadne si to napísal źubo. Kto neovláda intervaly, nech sa to naučí presne podža toho, ako to napísal źubo. Všetky ďalšie otázky tu budú určite zodpovedané.
Zaznamenané

guitman
otec
miestny štamgast
****
Príspevkov: 1986


guitman


WWW
« Odpoveď #41 kedy: 27. Január , 2005, 06:16:48 »

No snáď k dôchodku budem aj ja prispievať v tejto téme ale teraz dá sa povedať že som z nej jeleň ale moc ma to netrápi.
Zaznamenané

tatko fóra
Gunner
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 575



« Odpoveď #42 kedy: 27. Január , 2005, 12:55:33 »

Ja som este vacsi:) a netrapi ma to vobec:)
Zaznamenané

Keep rockin´
Pitu
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 6373


guitarist


WWW
« Odpoveď #43 kedy: 27. Január , 2005, 14:09:29 »

To je škoda, že ťa to netrápi vôbec. Mňa skôr trápi to, že si toto dokáže niekto vôbec povedať.
Zaznamenané

katarina
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 725


spanilá deva


« Odpoveď #44 kedy: 20. Marec , 2005, 01:18:28 »

Vsak toto. Teoria je predsa zaklad. Ked ovladame intervaly (nielen) vramci akordu a jeho obratov, tak potom nie je problem odvodit si hocijaky akord a nemusime sa sprtat naspamat graficke znazornenia akordov. Moj nazor.
Zaznamenané

Strán: 1 2 [3] 4 |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.124 sekund, 23 otázok.