Vitajte, Hosť. Prosím prihláste sa alebo sa zaregistrujte.
Nedostali ste váš aktivačný email?

Prihláste sa užívateľským menom, heslom a dåžkou sedenia
Novinky: VENUJTE 2% z daní aj na podporu gitarového fóra. Ďakujeme!!
30. November , 2024, 17:41:34
Strán: [1] 2  Všetko |   Dole
  Tlačiť  
Autor Téma: Rada do zivota pre majitelov gitar ala Gibson s klasickym strunnikom  (Prečítané 5431 krát)
0 užívateľov a 1 Hosť prehliada túto tému.
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« kedy: 19. December , 2006, 05:18:10 »

Vcera vecer ma napadlo, ze sa pohram s vyskou strunnika, po tom, co som cital rady na Les Paul fore. Tak som ich posluchol a zosroboval som ho uplne nadoraz dolu az na drevo, cim sa radikalne zvysil uhol strun smerujucich na mostik. Po naladeni som bol velmi milo prekvapeny ako sa to na mojej gitare pozitivne podpisalo na zvuku:

VYHODY:
1. narastol sustain - taky sustain ako mam teraz som este nezazil
2. cela gitara viac rezonuje - co bolo na Les Paul fore vysvetlene tym, ze sa vibracie zo strun takto lahsie prenesu do tela gitary
3. akusticky je hlasnejsia a celkovo akoby ozila - suvisi to zrejme s tou vacsiou rezonanciou
4. zneje brilantnejsie a konkretnejsie - asi tym, ze struny maju vacsi tah

NEVYHODY:
1. je len jedna a to ta, ze struny su trosku tazsie ohybnejsie, kedze maju vacsi tah, co mi ale az tak nevadi

Takze dost toto odporucam vsetkym majitelom Les Paulov, SGcok a gibsonovskych modelov, pokial chcete zo svojej gitary vymacknut co najviac. Sam som prekvapeny, ako takato prkotina dokaze velmi citelne zmenit zvuk gitary. O vyhodach tohto nastavenia svedci aj to, ze som bol tak uchvateny zmenami az som doteraz hral a nedokazal som ju odlozit. :woohoo:

Naposledy upravil progrocker, : 19.12.2006 2006 05:22
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
pet
náhodný pocestný
**
Príspevkov: 90



« Odpoveď #1 kedy: 19. December , 2006, 07:59:32 »

So všetkými bodmi, čo si napísal ako výhody a nevýhody v podstate súhlasím, le mi nejde do hlavy jedna vec a to je väčší ťah strún, ktorý spomínaš. Podža mňa ak sú struny rovnako naladené, tak musia mať aj rovnaký ťah. Ale možno sa mýlim. S tým súvisí aj jeden môj postreh - prečo sa mi na jednej gitare vyťahujú struny žahšie ako na druhej s takou istou menzúrou a takými istými strunami? Fyzikálne mi to vychádza, že by sa mali vyťahovať rovnako. Je to len pocit alebo je to fakt? Alchýmia?
Zaznamenané
mr. redwine
stály hosť
*****
Príspevkov: 965



« Odpoveď #2 kedy: 19. December , 2006, 09:48:33 »

Tak toto nastavenie strunika je stara vec, ale asi nie kazdemu vyhovuje vid. opacny extrem struny cez vrch strunika. Podla mna je optimalne nastavit strunik standardne a potom snim pohybovat smerom hore alebo dole podla toho ako to komu vyhovuje tah strun. Pred rokmi mi steloval mostik Fero Griglak, nastavil ho tak ze bol o cosi vyssie ako pomyselny stred, pred nedavnom som mal gitaru u Roba Neuszera a ten ju nastavil tak ze strunik bol o dost nizsie ako pomyselny stred. Napr. mne osobne vyhovuje ak je tah strun o cosi volnejsi. A k tomu sustainu len tolko, ze ked raz gitara nema dobry sustain tak ju podla mna nezachrani ani pritiahnutie strunika na doraz.
Zaznamenané

„a beer a day keeps the doctor away.“
mr. redwine
stály hosť
*****
Príspevkov: 965



« Odpoveď #3 kedy: 19. December , 2006, 09:48:45 »

:)

Naposledy upravil mr. redwine, : 19.12.2006 2006 09:51
Zaznamenané

„a beer a day keeps the doctor away.“
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #4 kedy: 19. December , 2006, 11:16:15 »

mr. redwine napísal:
Citácia
Tak toto nastavenie strunika je stara vec, ale asi nie kazdemu vyhovuje vid. opacny extrem struny cez vrch strunika. Podla mna je optimalne nastavit strunik standardne a potom snim pohybovat smerom hore alebo dole podla toho ako to komu vyhovuje tah strun. Pred rokmi mi steloval mostik Fero Griglak, nastavil ho tak ze bol o cosi vyssie ako pomyselny stred, pred nedavnom som mal gitaru u Roba Neuszera a ten ju nastavil tak ze strunik bol o dost nizsie ako pomyselny stred. Napr. mne osobne vyhovuje ak je tah strun o cosi volnejsi. A k tomu sustainu len tolko, ze ked raz gitara nema dobry sustain tak ju podla mna nezachrani ani pritiahnutie strunika na doraz.


To je fakt, skusal som davnejsie aj struny cez strunnik (overwrap) ale nejako mi to nesadlo, ton sa mi zdal trosku taky gumovejsi, hoci mozno bluesovemu hracovi by to viac vyhovovalo. Mne neslo ani o posilenie sustainu, toho mam na rozdavanie, niekedy sa mi zda, ze az privela a nechce sa mi preto hrat rychlejsie ha ha ha. Skor som chcel len tak vyskusat, ako sa zmeni zvuk ked ho dam uplne na doraz dolu, co som este nikdy nemal a ostal som prijemne prekvapeny. Jedine, ze si musim zvyknut na tazsie bendovanie, ale nie je to zas az tak vyrazna zmena.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #5 kedy: 19. December , 2006, 11:18:48 »

pet napísal:
Citácia
So všetkými bodmi, čo si napísal ako výhody a nevýhody v podstate súhlasím, le mi nejde do hlavy jedna vec a to je väčší ťah strún, ktorý spomínaš. Podža mňa ak sú struny rovnako naladené, tak musia mať aj rovnaký ťah. Ale možno sa mýlim. S tým súvisí aj jeden môj postreh - prečo sa mi na jednej gitare vyťahujú struny žahšie ako na druhej s takou istou menzúrou a takými istými strunami? Fyzikálne mi to vychádza, že by sa mali vyťahovať rovnako. Je to len pocit alebo je to fakt? Alchýmia?


To s tym rozdielnym vytahovanim strun aj na rovnakych modeloch je pravda, dokonca aj pri rovnakom nastaveni. To uz ale zalezi aj na prazcoch a na samotnom hardware gitary.

Ten tah musi byt podla mna logicky vacsi, kedze ked isu struny na mostik pod vacsim uhlom, su kvazi viac napnute, co citit hned ako by si to vyskusal. Vlastne slovo tah je tu asi nespravne, ide skor o ohybnost.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Majo Fero
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3686


večne usmiaty gitarista :-)


« Odpoveď #6 kedy: 19. December , 2006, 11:22:57 »

Osobne mam radsej strunnik co najviac ku telu. Pri vyssiom nastaveni strunniku by som skor zmenil aj typ hrania. Napr. Jazzovky a pololuby osobne nastavujem s vyssim strunnikom.
Neviem si to vysvetlit, ale takto mi to znie najlepsie.
Na PRSe je kobylka a strunnik v jednom:

Cize tu je uhol velmi ostry, oproti LPckam. Menzura gitar PRS je 25\", LPcka su 24 3/4\" myslim.


* prs.jpg (24.49 KB, 274x286 - prehliadnuté 939 krát.)
« Posledná zmena: 02. Január , 2007, 15:54:12 od Martinlm » Zaznamenané
Altostratus
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2211


Ääliö, älä lyö! Ööliä läikkyy!!


WWW
« Odpoveď #7 kedy: 19. December , 2006, 11:25:04 »

progrocker napísal:
Citácia

Ten tah musi byt podla mna logicky vacsi, kedze ked isu struny na mostik pod vacsim uhlom, su kvazi viac napnute, co citit hned ako by si to vyskusal. Vlastne slovo tah je tu asi nespravne, ide skor o ohybnost.


Viac napnuté?? Pri rovnakom ladení?? Nezávisí výška tónu struny od jej napnutia? Ak zmena pozície strunníka zvyšuje pnutie na strune, nemala by logicky zvyšovať aj tón struny? A nemalo by sa to potom kompenzovať podladením, teda znížením pnutia??

Ako môže mať tá istá struna rovnaký tón pri rôznom pnutí??
Zaznamenané

proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #8 kedy: 19. December , 2006, 11:29:01 »

Altostratus napísal:
Citácia
progrocker napísal:
Citácia

Ten tah musi byt podla mna logicky vacsi, kedze ked isu struny na mostik pod vacsim uhlom, su kvazi viac napnute, co citit hned ako by si to vyskusal. Vlastne slovo tah je tu asi nespravne, ide skor o ohybnost.


Viac napnuté?? Pri rovnakom ladení?? Nezávisí výška tónu struny od jej napnutia? Ak zmena pozície strunníka zvyšuje pnutie na strune, nemala by logicky zvyšovať aj tón struny? A nemalo by sa to potom kompenzovať podladením, teda znížením pnutia??

Ako môže mať tá istá struna rovnaký tón pri rôznom pnutí??


Dobra otazka. Je fakt, ze ked nepovolis struny a zvysis mostik (nie strunnik) tak sa ton zvysi, to je jasne. Tu ale neviem, preto som aj napisal, ze to slovko tah asi nie je vhodne, kedze by mali byt napnute rovnako (nepodladil som). Ale ako potom vysvetlis fyzikalne tu vacsiu neohybnost strun a to, ze posobia, akoby boli viac napnute?
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Altostratus
miestny štamgast
******
Príspevkov: 2211


Ääliö, älä lyö! Ööliä läikkyy!!


WWW
« Odpoveď #9 kedy: 19. December , 2006, 11:35:41 »

No..toto už je fyzika a z tej som dutý. Jediné, čo ma napad je, že pri tupšom uhli strún pred kobylkou pri bendingu pruží celá struna, vrátane toho segmentu, ktorý je medzi kobylou a strunníkom. Pri strmom uhle sa možno pnutie na tento segment prenáša menej a preto struna dáva \"väčší odpor\", lebo má kdispozícií menšiu dĺžku na kompenzovane ohybu.

Zaujímavá paralela by mohla byť gitara so skrátenou menzúrou...tá sitá sada strún, to isté ladenie...zasa pri kratšej menzúre struna znie vyššie pri menšom napnutí...
Zaznamenané

Martinlm
adminištrant
inventár podniku
***
Príspevkov: 7479



WWW
« Odpoveď #10 kedy: 19. December , 2006, 11:38:25 »

O tom bola debata v teme o nastavovani tremola a tiez sme sa nejako nedohodli :)
Zaznamenané

styrioci
inventár podniku
*******
Príspevkov: 11902



« Odpoveď #11 kedy: 19. December , 2006, 12:47:34 »

narast sustainu by sa dal odovodnit tym, ze ak su struny pod vacsim uhlom (kobylka-strunnik) tak sa o kobylku opieraju vacsou plochou (cize dalo by sa povedat, ze maju vacsiu \"ucinnost\")
to, ze uhol strun medzi kobylkou a strunnikom suvisi s tuhostou strun mi je zname, ale preco je to tak si neviem vysvetlit. to \"overwrap\" sa zvykne robit hlavne kvoli tomu aby sa lahsie vytahovali struny, nie? tym sa zmensi aj ten uhl medzi strunnikom a kobylkou :unsure:

Naposledy upravil styrioci, : 19.12.2006 2006 12:56
Zaznamenané
proghopik
VIP
inventár podniku
*
Príspevkov: 4299


PATRÍM DO PIVNICE!


« Odpoveď #12 kedy: 19. December , 2006, 12:52:10 »

styrioci napísal:
Citácia
to \"overwrap\" sa zvykne robit hlavne kvoli tomu aby sa lahsie vytahovali struny, nie? tym sa zmensi aj ten uhl medzi strunnikom a kobylkou :unsure:


Tak tak. Zaroven to ma aj efekt na zvuk, gitara zjemni ton. Kopa bluesovych hracov a jazzmanov to ma takto.
Zaznamenané

kkoti môžu robiť technicky dobru hudbu ale nie pocitovo alebo nie su kok*ti lebo umenie ide cez pocity. Jedine ked môže kkt robit dobru hudbu je ked jukeboxuje teda hra do botky nacvičené cudzie veci
Majo Fero
inventár podniku
*******
Príspevkov: 3686


večne usmiaty gitarista :-)


« Odpoveď #13 kedy: 19. December , 2006, 12:54:39 »

dr.karpathorky napísal:
Citácia
Osobne mam radsej strunnik co najviac ku telu. Pri vyssiom nastaveni strunniku by som skor zmenil aj typ hrania. Napr. Jazzovky a pololuby osobne nastavujem s vyssim strunnikom.
Neviem si to vysvetlit, ale takto mi to znie najlepsie.
Zaznamenané
Tom70
pravidelný návštevník
****
Príspevkov: 518



« Odpoveď #14 kedy: 25. Január , 2007, 10:50:27 »

styrioci napísal:
Citácia
to \"overwrap\" sa zvykne robit hlavne kvoli tomu aby sa lahsie vytahovali struny, nie? tym sa zmensi aj ten uhl medzi strunnikom a kobylkou :unsure:

Tak tak. Zaroven to ma aj efekt na zvuk, gitara zjemni ton. Kopa bluesovych hracov a jazzmanov to ma takto.

Napriklad Zakk Wylde Popiskujem si
Ja to mam na SGcku nastavene tak ze strunik mam pritiahnuty nadoraz k telu a struny mam prevlecene opacne (overwrap). Takto mi to znelo najlepsie zo vsetkych moznych nastaveni. Navyse ked som mal struny prevlecene cez strunik klasicky a strunik pritiahnuty k telu tak sa mi struny dotykali tych srobikov ktorymi sa ladia oktavy na kobylke. To je zrejme tym ze SG ma dost "zakloneny" krk.
Zaznamenané
Strán: [1] 2  Všetko |   Hore
  Tlačiť  
 
Skočiť na:  

Stránka vytvorená za 0.064 sekund, 21 otázok.