opossum
|
|
« Odpoveď #165 kedy: 10. Január , 2013, 13:08:49 » |
|
však to daj aj na stiahnutie
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
TOMM
|
|
« Odpoveď #166 kedy: 10. Január , 2013, 16:38:09 » |
|
No uz som dal , možeš stiahnut, ja to robim hlavne tak aby mi to hralo na sluchadla dobre, to je u mna zaklad. Inač pracujem už na dalšej verzii, zdvihol som ten rytmičak o 2db a rozmyšlam že dam lowpass na basu na 45hz takto sa zvyraznia gitary a idu nejako dopredu či čo a neviem či preto nebude zanikať solo som s toho už kkt musim si dať dlhsiu pauzu bo mi odisliel sluch , som vela počuval. Ked na zvuku robim každy den tak to počujem inak ako ked si to vypočujem po dlhšej dobe. Tak zatial.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
opossum
|
|
« Odpoveď #167 kedy: 16. Január , 2013, 12:22:42 » |
|
kompozicne a hudobne sa mi skladba paci do prvej polovice. Co sa tyka mixaze, bolo tu uz vsetko povedane. Bicie treba vytiahnut. Na sluchadla ich budes pocut vzdy, pokial nie su frekvencne utopene (a vyzera to, ze nie su), takze bude stacit len zdvihnut hlasitost. Gitary mas velmi vytiahnute, ale to je asi typicky zaciatocnicky neduh gitaristu. Na sluchadla kludne mixuj nahrubo a predbezne, ale finalny mix pocuvaj z monitorov, frekvencne neutralnych.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
kaolko
|
|
« Odpoveď #168 kedy: 16. Január , 2013, 12:43:08 » |
|
konecne som si k tomu sadol a vypocul si to.. je to fakt dost do pohody. ak mam mat nejaku pripomienku tak, niekedy tie rytmicke riffy su daleko lepsie ako melodia, ktora sa tam odvyja a snazi sa byt nosnou. niekedy to proste vyznie ze 'solo gitara tam musi byt cely song aj ked by nemusela'.. hlavne v tej 6tke ked sa hybes okolo 3 tonov, co by som prijal by bola taka harmonicka zaujimavost, skus to okorenit niekedy nie lead gitarou ale nejakym riffom alebo dacim co bude mat este silnejsiu naladu ked sa nalepi na ten povodny.. inak zvukovo uplne fajn fakt, gitaru si na com tocil?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
TOMM
|
|
« Odpoveď #169 kedy: 24. Január , 2013, 14:22:31 » |
|
Vďaka za pochvalu aj za kritiku. Tak som poskušal vylepšiť zvuk skladieb podla toho čo ste mi napisali. Rytmičak som zdvihol o 2db , basu gitary aj sola som orezal. Takže nova verzia je T7 05skl b a T7 01skl b , takže dajte vediet či sa to posunulo k lepšiemu. http://bandzone.cz/tomproject6
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majso
|
|
« Odpoveď #170 kedy: 24. Január , 2013, 14:42:35 » |
|
Rytmičák je stále vzadu, skúšal si na ňom paralelnú kompresiu?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
TOMM
|
|
« Odpoveď #171 kedy: 24. Január , 2013, 17:40:02 » |
|
Rytmičák je stále vzadu, skúšal si na ňom paralelnú kompresiu?
Nie nerobil môzem skusit ale to asi najskôr spôsobuje compresor na masteri lebo pred nim je ten rytmycak velmi silny uz. A zase ked to nevytlacim na compresore tak to je o ničom.A dalšia vec je že ked ide solo tak ten rytmičak sa automaticky potlačí dole lebo tam kde je toho vsetkeho vela tam sa vzdy niečo stráca.A ja nechcem aby sa mi kvôli rytmičaku stracali gitari. A tiež zase nechcem orezavat vsetko ostatne na uplne stredy len aby mi znel rytmičak.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #172 kedy: 25. Január , 2013, 00:26:38 » |
|
Nie nerobil môzem skusit ale to asi najskôr spôsobuje compresor na masteri lebo pred nim je ten rytmycak velmi silny uz...
nepouzivas L2 (L1, L3) ako master limiter ? s tym som vzdy ja mal podobne problemy. skus ten rytmicak v mixe osetrit frekvencne, nie len ze mechanicky pridas 2dB... a poskusaj rozne limitery, mozno budes prekvapeny, ako kazdy kurvi inym sposobom a niekedy aj dost zasadnym... poslednu ukazku som nepocuval...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #173 kedy: 25. Január , 2013, 00:30:09 » |
|
inak v com to robis ? v com mas zakladny projekt ?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
majso
|
|
« Odpoveď #174 kedy: 25. Január , 2013, 02:47:21 » |
|
S tým som mal problém aj ja, musíš sledovať limiter aby ti to neorezal. Celý mix si dáš tak ticho aby ti to neorezávalo v limiteri. Ten použiješ iba na zdvihnutie hlasitosti.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #175 kedy: 25. Január , 2013, 07:58:02 » |
|
gitary uz zacali zapadat celkom pekne, bicie uz mas prekomprimovane, ale az na ten utopeny rytmicak celkom fajn
|
|
« Posledná zmena: 25. Január , 2013, 07:59:03 od styrioci »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #176 kedy: 25. Január , 2013, 12:04:46 » |
|
S tým som mal problém aj ja, musíš sledovať limiter aby ti to neorezal. Celý mix si dáš tak ticho aby ti to neorezávalo v limiteri. Ten použiješ iba na zdvihnutie hlasitosti.
si si isty ? bezohladu na to, ako hlasne to posles do limiteru, tak ten to pri rovnakej finalnej hlasitosti dosere vzdy rovnako. ak to tam posles prilis tiche, tak akurat vo vysledku budes mat horsi odstup od sumu.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
TOMM
|
|
« Odpoveď #177 kedy: 25. Január , 2013, 13:38:37 » |
|
si si isty ? bezohladu na to, ako hlasne to posles do limiteru, tak ten to pri rovnakej finalnej hlasitosti dosere vzdy rovnako. ak to tam posles prilis tiche, tak akurat vo vysledku budes mat horsi odstup od sumu.
Mne nejde o odstup od sumu ale aby to bolo na rovnakej hlasitostnej urovni ako ine kapely vo svete s dobrím zvukom.Aby si nemusel pridavat hlasitosť na prehravači ked zmeníš kapelu. A vzdy ked to tak vytlačím to zneje tak na plocho ale zase sa to aj tak pekne zaoblí a to ja potrebujem. Robím to v cubase. L1,L2,L3 nepouživam, na masteri mam maserati GRP. Akože nebol by problem dať ten rytmičak este vyššie ale mne to už potom nesedí. Predsa ked mam počuvať solo nerušene tak tam nemôže bombovať rytmičák.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
opossum
|
|
« Odpoveď #178 kedy: 25. Január , 2013, 13:44:02 » |
|
ukážku som ešte nepočul, ale nejaké moje skúsenosti s mixovaním a "masteringom" Upozorňujem vopred, že nie som odborník... Kompresory treba používať uvážene, pri mixovaní na jednotlivé stopy, niekedy ich treba, niekedy vôbec nie. Ja si vyberám nejaký preset z kompresoru podľa toho, čo chcem dosiahnuť na nahrávke: buď chcem potlačiť amplitúdové špičky oproti zbytku nahrávky, alebo chcem dosiahnuť dlhší sustain, alebo len vyrovnať hlasné a tiché pasáže. Skusmo kompresor hodím na stopu, aby som videl, čo to graficky s vlnou urobilo. Kompresor ale dávam ako insert efekt na stopu, neefektuem natvrdo. Ked mixujem a mám už nahrubo spravené pomery hlasitosti, panorámu a navešané efekty, tak na monitory počúvam celý mix. Najprv ako celok, či tam niečo vyložene netrčí a nereve. Potom počúvam celú nahrávku tak, že sa sústredím len na jednu konkrétnu stopu - či je tam počuť všetko, čo som chcel. Ak nie, riešim to buď hlasitosťou, alebo pomocou EQ. Ak hýbem volume, a efekt je stále nedostatočný, tak je chyba vo frekvencii nástroja. potom musím potlačiť alebo zdvihnúť príslušné frekvencie. Samozrejme je tu problém napr. v tom, že ak chcem mať hutný rytmičák s guľatým a basovejším zvukom, a keďže sa stále bude zdať utopený, tak asi zdvihnúť mu vyššie frekvencie nebude dobrý nápad, pretože sa dosť zmení charakter zvuku. Tu treba len skúšať, možno vymeniť sampel, pretože samotný môže znieť príťažlivo, ale v nahrávke vôbec nie. Ďaslšia vec je, že práve v kontexte nahrávky niektoré časti sampla v pohode počuť a niektoré zanikajú. Tu je Dôležité, že čo chcem v konkrétnej stope vypichnúť. Často pri tomoch stačí len to, že ich je cítiť v spodnom pásme, nemusia byť extra čitateľné. u rytmičáku stačí cítiť strunník. Všetko to závisí od hudobného žánru, samozrejme. Takže dá sa povedať, že oproti prorodzenému neefektovanému zvuku sampla môže byť na dosiahnutie želaného výsledku nutné stopu poriadne efektovo "zmršiť". Ale najlepšie je, ak sa to dosiahne vhodným samplom. Pozor napr. aj na to, že pri použití efektu ti niektorý efekt zdvihne hlasitosť a niektorý naopak. Hlasitosť celého mixu potom nastavím tak, aby nedochádzalo ku clippingu. Nejaké občasné špičky od bicích nevadia. To je mix. Pri masteringu už len trocha natlačím nahrávku, to znamená, že tiché pasáže sa zdvihnú oproti hlasným, zmenší sa dynamika. S kompresorom pri masteringu to nikdy nepreháňam, pretože práve ten môže dosť zmršiť celkový výsledok. Kompresory od Waves nepoužívam, ani v mixe, ani v masteringu. Tiež som s nimi nebol spokojný. Na mastering používam Wave Hammer od Sony, a to v podlstate len dva presety (Smooth kompresor, alebo medium kompresor na väčšiu kompresiu, alebo potom na veľmi jemnú kompresiu 16-bit mastering kompresor - to keď robím skladbu pre symfonický orchester a chcem maximálne zachovať dynmiku, pretože pri takej hudbe by silnejší kompresor pôsobil veľmi neprirodzene. S týmto som vždy vystačil, poprípade si nastavím nejaké hodnoty medzi týmito presetmi.
Co sa týka tvojej nahrávky (tej staršej), tak gitary pôsobia preto veľmi hlasno, pretože jednak majú vyhulený sýty zvuk, jednak tým, čo hrajú. Nie je nutné ich mať takto vpredu, stačí ak ich bude "cítiť", nemusí byť jasný každý tón. Veď aj pri živej hre často nejaký nástroj zaniká a len samotný hudoník vie, že čo tam všetko hrá, poslucháč to nikdy naplno nepostrehne. V takom žánri, ako robíš, sú ale bicie veľmi dôležité a nesmú sa v nahrávke stratiť....
|
|
« Posledná zmena: 25. Január , 2013, 16:11:35 od opossum »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
opossum
|
|
« Odpoveď #179 kedy: 25. Január , 2013, 13:48:01 » |
|
Predsa ked mam počuvať solo nerušene tak tam nemôže bombovať rytmičák.
no tu bude asi problém. Tak ako som napísal - nemusí byť úplne každý tón na 100% čitateľný. Ľudské ucho si tak či tak, spája vstupné informácie a doplňa si ich, takže ak rytmičák sa ti zdá hlasný, uvedom si, že sú to len krátkodobé špičky, ktoré nebránia tomu, aby si sólo vnímal v pohode ako kontinuálne, bez "rušenia" rytmičákom...
|
|
« Posledná zmena: 25. Január , 2013, 16:11:52 od opossum »
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|