swyx
|
|
« kedy: 31. Január , 2007, 18:40:16 » |
|
Chcel by som vediet ako sa definujú pojmy ako gain, presence.. Píšem SOČ a potreboval by som čo najpresnejšie. Asi budem mať ešte pár sprostých otázok
|
|
|
Zaznamenané
|
------->>>Prechadzam na druhy ucet Damian
|
|
|
swyx
|
|
« Odpoveď #1 kedy: 31. Január , 2007, 21:54:43 » |
|
mam dalsie slovka harmonické a subharmonické frekvencie; párne a nepárne harmonicke frekvencie
uz by na to mohol aj niekto normalne odpovedat google pozam normalne aj ja ale sparat sa v nom nemam cas lebo to mam coskoro odovzdat a pisem a robim ine veci
|
|
|
Zaznamenané
|
------->>>Prechadzam na druhy ucet Damian
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #2 kedy: 31. Január , 2007, 23:14:08 » |
|
Gain je zisk, zosilnenie. Pokial ide o gitarovy zosilnovac so skreslenim, byva tak casto oznacovany potenciometer regulujuci intenzitu skreslenia. Presence sa pouziva na oznacenie frekvencii niekde medzi stredmi (middle) a vyskami (treble) v gitarovych zosilnovacoch, su to akesi vyssie stredy. Harmonicke/subharmonicke frekvencie su nasobky/zlomky zakladnej frekvencie. Zjednodusene - zakladna frekvencia udava vysku tonu nejakeho zvuku. A rozlozenie harmonickych frekvencii a hlasitost jednotlivych harmonickych frekvencii urcuje charakter zvuku. Cize zvuk gitary a napr. piana sa lisi prave v tomto. Tiez zvuk snimacov pri krku a pri kobylke na elektrickej gitare. Flazolety su na tom zalozene... Párne a nepárne harmonicke frekvencie... Hm, viem len, ze ked sa prebudi tranzistorovy zosilnovac, tak do signalu sa "pridaju" neparne harmonicke a znie to potom ako chrapcanie. A zasa vybudeny lampovy zosilnovac "pridava" parne harmonicke frenvencie a to znie prijemne, teda zalezi aj od zapojenia, triedy a pod.
Snad som teraz napisal dost blbosti na to, aby ma niekto vasnivo opravil
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #3 kedy: 31. Január , 2007, 23:28:22 » |
|
Opravim, aj ked iba laicky. Presence je ovladanie, ktore byva na elektornkovych koncovych zosilovacoch. Pridava vysky, doda zvuku ostrost. Funkcoiu pracuje inac, ako bezne korekcie. Cast vrchneho pasma signalu sa posiela naspet na zosilnenie. Presnejsie neviem, aj ked som si jeden presence podla lopatistickeho nakresu uz vyrobil (kondik a potenciometer) .
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Martinlm
adminištrant
inventár podniku
Príspevkov: 7479
WWW
|
|
« Odpoveď #4 kedy: 31. Január , 2007, 23:40:20 » |
|
No vidis, to si napisal lepsie ako ja, takze ake laicky. Kto dalsi?
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #5 kedy: 01. Február , 2007, 07:15:30 » |
|
Presence by sa dalo este popisat aj ako zapojenie spätnej väzby v koncovom elektronkovom zosilovaci. zalezi od zapojenia, moze byt zapojena tak, ze zvyraznuje vysky - presence alebo tak, ze zvyraznuje basy - depth (napr)
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #6 kedy: 01. Február , 2007, 10:23:02 » |
|
Zapojenie Presence sa robi dvoma sposobmy a ma dve rozne funkcie funkcie: 1. ako dalsie korekcie, ktore pridavaju/uberaju vyssie stredy - tu je moznost zapojenia v spatnej vazba (napr. Plexi), alebo po korektore (napr. Recto Lead) 2. ako tonova clona, toto je ten Rastom popisovany sposob (napr. Triaxis)
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #7 kedy: 01. Február , 2007, 10:28:41 » |
|
alebo tak, ze zvyraznuje basy - depth (napr)
Skor pre tento sposob sa pouzivaju nazvy ako DEEP, alebo RESONANCE. Este v tych sposoboch zapojenia sp. vazby su dva: jeden je klasicky Britsky - Presence je zapojeny ako kondik cez 5-25k potak k zemi American - Presence je vlastne odpor v sp. vazbe, zvacsa 250k Pri tom Britskom sa zvyraznuju k povodnemu zvuku vyssie stredy. Pri Americkom to funguje tak, ze sa pridavanim zosiluje urcita ostrost vo zvuku (nie vyssie stredy) a narastaju basy a menia sa.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #8 kedy: 01. Február , 2007, 15:44:37 » |
|
Doktor - ja som pisal o presence, ktory prida vysky - spatna vazba, ja som to napisal, ako cast vrchneho spektra sa posiela spat na zosilnenie.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Sipko
pravidelný návštevník
Príspevkov: 582
Matej Šipkovský
WWW
|
|
« Odpoveď #9 kedy: 01. Február , 2007, 15:57:57 » |
|
Pisali ste tu, ze Presence je pri lampovych zosikoch, no ja to mam aj na tranzistore...
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #10 kedy: 01. Február , 2007, 16:06:51 » |
|
To som pisal ja. Pisal som, ze na lampovych koncakoch. Uz som videl aj ja na vselicom knoflik, ze presence. Na vselijakych tych trandakoch to byva vacsinou obycajna korekcia, dalsie vacsinou pasivne vysky, cize vlastne iba tonova clona.
Teda neviem presne, ake vselijake typy presence sa pouzivaju , ale ja vnimam klasicke presence tak, ako som pisal - zvyraznenie vysok, ktore uz v signale su, cize nie zdvihnutie nejakeho uzkeho pasma na EQ a nie pasivne potlacenie celeho vrchneho pasma.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
Majo Fero
|
|
« Odpoveď #11 kedy: 01. Február , 2007, 16:15:24 » |
|
Rastik, pociatocna otazka znela: "vymedzenie pojmov ako gain, presence...". Ja som napisal trosku OT, a to, ake druhy zapojeni pod nazvom Presence existuju. Su 3 typy aparatov, v kazdom sa Presence sprava inak. Tak som to chcel spomenut. Nemylme si pojmy ako klasicke zapojenie Presence. U niekoho je klasicke to prve, u niekoho tretie. Preto to zmienujem.
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
rastis
adminištrant
miestny štamgast
Príspevkov: 2312
|
|
« Odpoveď #12 kedy: 01. Február , 2007, 16:30:53 » |
|
jasne, pravdu mas
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
swyx
|
|
« Odpoveď #13 kedy: 01. Február , 2007, 17:31:49 » |
|
diky pani aj to zapojenie sa zijde. a co druha otazka na to nebude nik odpovedat presnejsie?
|
|
|
Zaznamenané
|
------->>>Prechadzam na druhy ucet Damian
|
|
|
styrioci
|
|
« Odpoveď #14 kedy: 01. Február , 2007, 17:36:06 » |
|
|
|
|
Zaznamenané
|
|
|
|
|