Dík za pomoc
Všimol som že tiež dosť basákov to slušne valí ako ste tu už písali. Je to v podstate to isté, asik tiež hrajú s dopadom, hm?
Takže teraz k mojim postrehom ohladne picada...
Vraj by sa ma minimalizovať pohyb prstov, teoreticky by si mal vedieť tým pádom vyvinúť vyššiu rýchlosť. Cvičiť rýchlosť na jednej strune, napr. Áčke. Naučiť sa skokovo posúvať polohu dlane hore-dole aby boli posledný článok prstov približne v rovnakej polohe-uhle voči strunám.
Hrať dosť blízko ku kobylke (alá Paco), struny tu majú pravdepodobne menší výkyv, nelietajú tak.
Inak na Pacovi som si všimol že už v mladom veku valil jak blázen, na tom videu z youtube mohol mať okolo 15 rokov.
Všimol som si ešte jednu vec, v mladšom veku prevádzal picado mierne inak, tretí článok sa viac hýbal, na staré kolená ako keby prevádzal pohyb len prvým a druhým článkom, tretí sa viacmenej javí že stojí. Buď vychytal muchy, alebo má v hajzli kĺby-vybehané, vydraté z toľkého hrania:)
Dobré je asi fakt trénovať nepárny počet úderov na strunu, nasledujúca struna potom začína vždy opačným prstom.
Ozaj, prsty majú byť napnuté či uvolnené pri rýchlych behoch? Odpozoroval som, že po údere sa u niektorích gitaristov akoby prestrel prvý a druhý článok prstu, pri nástupe na brnknutie zviera prvý a druhý článok prstu istý uhol, po brnknutí sa tento uhol stratí, prst sa narovná, resp sa prestre na opačnú stranu...komplikované vysvetlovanie
už to len použiť v praxi